Gå til innhold

Russland gjør det Europeiske land burde gjøre - men blir straffet for det


zeebra

Anbefalte innlegg

Et par eksempler:

 

1. Russland forbyr homofil propaganda rettet mot barn. Etter dette tiltaket har Russland blitt forfulgt på den internasjonale arena, mens Norge og andre Europeiske barn stadig har mer homopropaganda rettet mot barn.

 

2. Russland forbyr genetisk modifisert mat mens befolkningen i Europa ønsker et forbud og generelt er imot GMO, så tillater alikevel Europeiske land GMO og tvinger dette på folket.

 

3. Russland sier nei til USA. Noe Europeiske land burde ha gjort for lenge siden.

 

4. Russland handler i egne interesser først og fremst. Europeiske land forøvrig handler i Amerikanske interesser og har helt sluttet å bry seg om egne interesser.

 

Hva er det egentlig som skjer her i Europa. Er Russland det eneste Europeiske landet som er igjen, mens de andre kun er kolonier av USA sine interesser?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ingenting mot russland - men dette innlegget stinker jo politisk propaganda lang vei :sick:

 

1 - Kom gjerne med et konkret eksempel på hva "homofil propaganda" er (og kildereferanse), og også en definisjon på dette. Ungene må jo selv klare å bestemme seg for kem dem skal være. Blir helt feil når staten skal diktere.

 

2 - Så vidt meg bekjent er GMO ulovlig i Norge óg. Det er ikke grunnet helsefare ved å spise produktene, men heller fordi man frykter hva som kan skje om "produktene" begynner å vokse vilt. Jeg eter heller en kilo røde og fine GMO-jordbær enn å lukte på en "opprinnelig type" jordbær overmannet av muggsopp (eller hva det nå var denne soppen kaltes for).

 

3 - Nei til hva? Skal man holde syselsettingen ved like må stater være i stand til å gjøre handelsavtaler med hverandre. Hvor mange arbeidsplasser ville gått tapt om man ikke hadde hatt handelsavtale med USA? I hvilked marked tror du laksen havner, når Russland boikotter norsk laks av ymse grunner?

 

4 - Hvilke interresser?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vel, når du vinkler det slik så høres det jo ikke så ille ut ;-p

Homofiltpropaganda? Mener du feminisme og tvangsfjerning av kjønnsulikheter?

Du glemmer det at det i Russland er per i dag et diktatorstyrt "rike" med fattigdom, korrupsjon, særdeles mye alkoholisme, skakkjørt helse- og skolepolitikk og folk blir forfulgt. Det er heller lite av ytringsfrihet og nå er det kriminelt å bruke VPN uten forstå konsekvensen av det. Vell, for å hindre/angripe statsmotstandere. Nesten som det som skjer i USA og Kina.

Men ja, det blir mindre og mindre frihet i europa generelt. Få europeiske land har ryggrad og flere politikere burde bli straffet for å stride mot grunnloven og norske interesser.

"Norge er helt og udelelig". Husker ikke akkurat hvilken paragraf akkurat nå men norge er nettopp blitt delt og solgt. Uansett. de store nasjonene kommer til å drukne i forråtnelser - den eneste grunnen til at USA og Russland pisser soldater og krigsmaskiner er fordi de melker folkene sine og samler samtidig opp en gigantist gjeld. Jeg vet ikke hvordan det er med Russland, men hvert år "forsvinner" 30 billioner dollar uten at senatet har noe som helst oversikt. Gullstandarden gikk de vekk fra før berlin-muren falt og begynte med å pumpe opp en relativ lufttig inflasjon.

Det lukter korrupsjon overalt her...

EDIT: Jeg stopper valsinger der. Du må komme med andre/bedre punkter for hvordan/hvorfor det er så synd på de røde. Disse punktene var relativt vage og tynne.

Endret av herbiwere
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har ingenting mot russland - men dette innlegget stinker jo politisk propaganda lang vei :sick:

 

1 - Kom gjerne med et konkret eksempel på hva "homofil propaganda" er (og kildereferanse), og også en definisjon på dette. Ungene må jo selv klare å bestemme seg for kem dem skal være. Blir helt feil når staten skal diktere.

 

2 - Så vidt meg bekjent er GMO ulovlig i Norge óg. Det er ikke grunnet helsefare ved å spise produktene, men heller fordi man frykter hva som kan skje om "produktene" begynner å vokse vilt. Jeg eter heller en kilo røde og fine GMO-jordbær enn å lukte på en "opprinnelig type" jordbær overmannet av muggsopp (eller hva det nå var denne soppen kaltes for).

 

3 - Nei til hva? Skal man holde syselsettingen ved like må stater være i stand til å gjøre handelsavtaler med hverandre. Hvor mange arbeidsplasser ville gått tapt om man ikke hadde hatt handelsavtale med USA? I hvilked marked tror du laksen havner, når Russland boikotter norsk laks av ymse grunner?

 

4 - Hvilke interresser?

 

1. Alt som har med homofili å gjøre så lenge det er rettet mot barn er homofil propaganda. Men faktisk er det langt verre enn det. Jeg så faktisk barne-tv her for ikke altfor lenge siden og der var det homofil propaganda rettet mot barn. F.eks "hvis du ser en annen gutt og det kiler i magen er du sannsynligvis homofil, noe som er helt normalt". Propagandaen om homofile jeg så i den barne-tv sendingen var av dramatisk karakter.

 

La barn få lov å være barn. Homofili har ingenting med å være barn å gjøre. Barn bør ikke ta stilling til slike ting, og homofili bør ikke hvitevaskes for barn.

 

2. Så mye som jeg er for EU (i motsetning til mange andre) tå tvinger EU GMO på Europeiske land. Såvidt jeg vet er dette noe Norge også må rette seg etter. Den Europeiske befolkningen er stort sett imot GMO, alikevel blir det introdusert på markedet, imot folks vilje.

 

3. Dette punktet har ingenting med handel og fisk å gjøre. Det har med utenrikspolitikk å gjøre. Utenrikspolitikk hvor vi handler imot våre egne interesser som Europeiske land. USA sin politikk har ikke bare ført til ustabile land ved våre grenser, men er også direkte ansvarlig for masseinnvandring til Europa. I tillegg driver vi å ypper til krig mot Russland uten grunn. Denne politikken fører tillangt flere sikkerhetsfarer for Europa. Angående andre ting bør Europa handle individuelt og på egne vegne. Å innføre sanksjoner mot Russland er imot våre interesser. Russland er ikke det eneste eksempelet. Vi har også fulgt USA på en rekke andre punkter, inkludert Cuba og USA sin idiotiske Cuba politikk. Så snakkes det om handelsvantaler som TTIP som er en ren fascistisk avtale om å innføre Amerikanske forhold i Europa og undergrave våre egne lover og vår egen regulering. Det er en siste spiker i kista for å innføre Amerikansk fascisme i Europa, og la USA overta Europa totalt.

 

4. Interesser? Ja, i motsetning til Norge og de fleste andre Europeiske land handler Russland på egne vegne og står opp for sine egne interesser. Det er ingen Europeiske land som gjør det. Vi følger kun USA sine interesser. F.eks kan jo masseoveråkning nevnes i dette tilfellet. En sinnsyk copyright lovgivning, og å spille opp for Amerikanske selskaper som driver overgrep mot folks interesser, privatliv osv. Så har man i tillegg baller i USA til å si at man burde få Amerikanske selskaper til å trekke pengene tilbake til USA, penger de har unngått å betale skatt på i Europa. Bare noen få eksempler. Vi er totalt uegnet i Europa til å ivareta våre egne interesser så lenge vi suger USA sin kuk hele tiden. Det fines haugevis av ting vi ikke burde gjøre, men som vi gjør fordi vi er totalt underlagt USA.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, når du vinkler det slik så høres det jo ikke så ille ut ;-p

 

Homofiltpropaganda? Mener du feminisme og tvangsfjerning av kjønnsulikheter?

Nei, som jeg skriver mener jeg homofil propaganda rettet mot barn. Propaganda jeg personlig har sett i våre land her i Europa, og jeg ser jammen meg lite barne-tv. Jeg ser lite TV totalt sett.

 

Du glemmer det at det i Russland er per i dag et diktatorstyrt "rike" med fattigdom, korrupsjon, særdeles mye alkoholisme, skakkjørt helse- og skolepolitikk og folk blir forfulgt. Det er heller lite av ytringsfrihet og nå er det kriminelt å bruke VPN uten forstå konsekvensen av det. Vell, for å hindre/angripe statsmotstandere. Nesten som det som skjer i USA og Kina.

Hvor har du fått det fra at Russland er "diktatorstyrt"? Du er klar over at Russland også har presidentvalg som i USA? Så sier du sikkert fordi Putin har sittet lenge. Men Merkel, Stoltenberg & Co. De klager du ikke over? Hva er det, fjerde perioden til Merkel nå? Hykleren som klager på at Putin hadde mer enn to presidentperioder i et annet land som hun ikke styrer i?

 

Jeg er enig i at Russland ikke har demokrati, men det har jammen meg ingen andre land heller utenom Sveits. I tillegg ja, så ligger Russland langt nede på en demokratiskala, men der ligger de sammen med land som USA, Storbrittania og Frankrike. Andre land med svært udemokratiske system.

 

Men ja, det blir mindre og mindre frihet i europa generelt. Få europeiske land har ryggrad og flere politikere burde bli straffet for å stride mot grunnloven og norske interesser.

Svært mange Norske og Europeiske politikere er det man kan definere som landsforrædere. Altså, folk som istedenfor å handle på eget lands vegne handler på en fremmed makts vegne, altså USA. Men, å skylde dette på Europa blir litt for dumt når vi faktisk er underlagt er Amerikansk tyranni og et diktat fra USA. Vi kan ikke løse våre egne demokratiske problem før vi slutter å være underlagt USA. Europa trenger uavhengighet. Uten det vil friheten forsvinne på samme måte som den gjør i USA. Inkluder overåkning, tortur, politistat og et politisk tyranni, som har blitt implementer de siste tiår.

 

Det er lett å si at politikere burde bli straffet for å stride mot grunnloven og Norges interesser, men så lenge vi ikke har demokrati, så må vi kjempe for å få demokrati. Det er ingen automatikk i demokrati. Demokrati er noe som stadig må forsvares, forbedres og kjempes for.

 

Så lenge vi ikke har demokrati i Europa, så blir det dumt å sitte i sofaen mens landsforræderne herjer og ødelegger landene våre. Jeg og Knut kan ikke alene sørge for at vi blir demokrati. Det er opp til hele folket å kreve, kjempe for, forsvare, forbedre osv.

 

"Norge er helt og udelelig". Husker ikke akkurat hvilken paragraf akkurat nå men norge er nettopp blitt delt og solgt. Uansett. de store nasjonene kommer til å drukne i forråtnelser - den eneste grunnen til at USA og Russland pisser soldater og krigsmaskiner er fordi de melker folkene sine og samler samtidig opp en gigantist gjeld. Jeg vet ikke hvordan det er med Russland, men hvert år "forsvinner" 30 billioner dollar uten at senatet har noe som helst oversikt. Gullstandarden gikk de vekk fra før berlin-muren falt og begynte med å pumpe opp en relativ lufttig inflasjon.

Ja, ser du statistisk på det har de som eier systemet (ikke folket) diktert at vi må ha inflasjon helt siden 1930 tallet. Det har skapt tidenes boble, noe som kan gjøre at hele systemet kollapser og skape katastrofal forhold. Og det kun slik at de rike kan utnytte alle andre i systemet. Med de rike snakker jeg om 1% eller 5%. Russland er ikke mye bedre nei, men både Russland og vesten er i praksis oligarki. Russland har tatt et lite oppgjør med sitt oligarki, mens det i vesten bare blir verre og verre.

 

Jeg forsvarer ikke Russland. Men stort sett alle i våre land tror vi er så jævla bra og sier Russland er så jævla dårlige. Men faktum er at vi begge er jævla dårlige.

 

Apropos deling av Norge, burde vi iallefall dele makten utover Norge heller enn å sentralisere all makten i Oslo. Fylkene burde ha mer makt på bekostning av sentraldiktatet, og lokaldemokratiet burde ha mer makt de også. Men å dele Norge, det er det ikke snakk om. Norge er en stat både historisk og i internasjonale lover over lenger tid, men hvordan ting fungerer i Norge, det burde vi endre. Bare fordi vi er ett land bør ikke bety at vi skal la oss diktere fra Oslo.

 

Det lukter korrupsjon overalt her...

Ja, det gjør det. I hele verden faktisk. Noen av de få tingene som kan endre det er demokrati, altså ekte folkestyre. Forkast åsykopatene som råder i dette systemet, la folket styre. En annen ting som kan hjelpe (å løse global korrupsjon) er et uavhengig og sterkt Europa som handler på egne vegne og fungerer på en optimal måte. EU er en god grunntanke, men det er ikke slik et optimalt Europa burde fungere. Et optimalt Europa burde være både mer integrert og mer uavhengig samtidig. Igjen er den Sveitsiske modellen en modell vi kan se til. Altså en konføderasjon.

 

EDIT: Jeg stopper valsinger der. Du må komme med andre/bedre punkter for hvordan/hvorfor det er så synd på de røde. Disse punktene var relativt vage og tynne.

Det er ikke "synd på de røde", faktisk er det synd på oss som er så dårlige at vi må sammenlikne oss med Nord-Korea eller Russland for å se bra ut. Russland forbedrer seg iallefall langsomt, mens vi faktisk forverrer oss i de fleste vestlige land. På mange måter gjør Russland en del ting som andre Europeiske land burde lære av, heller enn kun å gjøre som USA dikterer.

 

USA er ikke et bra land. Det har de siste 20 årene vist. Sier man det her i vesten så vil folk svare, "men Russland er ikke bedre". Men hvem er det som snakker om Russland som alternativ til USA? Det trenger ikke å være enten eller som alle tullingene antar. Her er det faktisk snakk om verken eller, eller ingen av delene. Altså et sterkt, uavhengig Europa. Det eneste som ER nødvendig for Europa om vi skal få til det er et Europeisk forsvar som kan forsvare Europa uten at Russland eller USA er diktator i Europa. Alt annet er egentlig valgfritt. Jada, jeg er for en hel del av dagens Europeisk sammarbeid, og visstnok er mange av disse tingene bra, men det aller viktigste er et sterk og uavhengig Europa, noe som avhenger av et Europeisk forsvar (det MÅ ikke være ett integrert forsvar, men det må være felles eller koordinert).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du burde komme deg ut i mer frisk luft med den sinnsvake fokusen du har på homofile.

 

Ingen homofile jeg kjenner engang går rundt å er så fokusert på det å være homofil som det du gjør...

 

Eneste grunnen til å at du rævslikker Russland, er vel fordi de også har samme synet på homofile som du.

Det er ikke jeg som har et sinnnsvakt fokus på homofile, det er samfunnet. Som svar til det øker jo også jeg mitt fokus på temaet.

 

Jeg rævslikker ikke Russland. mitt syn på homofile har ingenting med Russland å gjøre. Men som sagt burde Europa handle mer som Russland på området istedenfor å hjernevaske barn med pro-homofil propaganda på barne-tv. Det er faktisk høyst reelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Du burde komme deg ut i mer frisk luft med den sinnsvake fokusen du har på homofile.

 

Ingen homofile jeg kjenner engang går rundt å er så fokusert på det å være homofil som det du gjør...

 

Eneste grunnen til å at du rævslikker Russland, er vel fordi de også har samme synet på homofile som du.

Det er ikke jeg som har et sinnnsvakt fokus på homofile, det er samfunnet. Som svar til det øker jo også jeg mitt fokus på temaet.

 

Jeg rævslikker ikke Russland. mitt syn på homofile har ingenting med Russland å gjøre. Men som sagt burde Europa handle mer som Russland på området istedenfor å hjernevaske barn med pro-homofil propaganda på barne-tv. Det er faktisk høyst reelt.

 

Det er ikke samfunnet, det er DEG.

 

Jeg har ikke tenkt på homofile hele uka faktisk, før du dukker opp og du bablet om det samme som du gjorde for flere mnd siden, så et tips er å oppsøke hjelp.

 

Aldri for sent !

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Jeg var på postkontoret forleden. Stod og ventet på at ekspeditøren skulle hente pakken min. Glaner på skjermen som viser reklame for posten i bakgrunnen, ser at det er en mann som smiler som får levert en pakke som han pakker opp på stedet som inneholder et bilde av han og en annen mann i noe som ser ut som en setting der de feirer noe. Tenker ikke stort over det.. posten og pakker i get it. Så kommer den andre mannen fra bildet inn i rommet og begynner å kysse han som fikk tilsendt pakken. Viser seg at det var bryllupsbildet.

 

Tror punchline var at "det er ikke alt som vises på utsiden" eller noe i den dur.

 

Når man tar homofiles totale andel av befolkningen i betraktning så kan ikke medias overdrevne fokus bli sett på som noe annet enn propaganda. Selv når man er på postkontoret får man ikke fred fra denne giften. Det er over alt disse dager.

Endret av Francispy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg var på postkontoret forleden. Stod og ventet på at ekspeditøren skulle hente pakken min. Glaner på skjermen som viser reklame for posten i bakgrunnen, ser at det er en mann som smiler som får levert en pakke som han pakker opp på stedet som inneholder et bilde av han og en annen mann i noe som ser ut som en setting der de feirer noe. Tenker ikke stort over det.. posten og pakker i get it. Så kommer den andre mannen fra bildet inn i rommet og begynner å kysse han som fikk tilsendt pakken. Viser seg at det var bryllupsbildet.

 

Tror punchline var at "det er ikke alt som vises på utsiden" eller noe i den dur.

 

Når man tar homofiles totale andel av befolkningen i betraktning så kan ikke medias overdrevne fokus bli sett på som noe annet enn propaganda. Selv når man er på postkontoret får man ikke fred fra denne giften. Det er over alt disse dager.

Hva med sånne som deg som står å glaner på andre, trodde det var bare gamle kjærringer som drev med sånt av mangel på annet å finne på?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg var på postkontoret forleden. Stod og ventet på at ekspeditøren skulle hente pakken min. Glaner på skjermen som viser reklame for posten i bakgrunnen, ser at det er en mann som smiler som får levert en pakke som han pakker opp på stedet som inneholder et bilde av han og en annen mann i noe som ser ut som en setting der de feirer noe. Tenker ikke stort over det.. posten og pakker i get it. Så kommer den andre mannen fra bildet inn i rommet og begynner å kysse han som fikk tilsendt pakken. Viser seg at det var bryllupsbildet.

 

Tror punchline var at "det er ikke alt som vises på utsiden" eller noe i den dur.

 

Når man tar homofiles totale andel av befolkningen i betraktning så kan ikke medias overdrevne fokus bli sett på som noe annet enn propaganda. Selv når man er på postkontoret får man ikke fred fra denne giften. Det er over alt disse dager.

Hva med sånne som deg som står å glaner på andre, trodde det var bare gamle kjærringer som drev med sånt av mangel på annet å finne på?

 

 

Glaner på andre? Leser du i det hele tatt hva jeg skriver? Det var en reklame på tv-skjermen.

Lenke til kommentar

Homofili er en medfødt tilstand som følge av forhold i utero. Det er ikke smittsomt og det går ikke an å overbevise noen om å bli homofile.

 

Det er ingen bevis for at genmodifisert mat er farlig. All mat vi spiser i dag som ikke kommer ifra villt er genmodifisert.

 

Russland står imot USA hovedsakelig fordi de har mindreverdighetskomplekser om at de fremdeles er en supermakt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvor har du fått det fra at Russland er "diktatorstyrt"? Du er klar over at Russland også har presidentvalg som i USA? Så sier du sikkert fordi Putin har sittet lenge. Men Merkel, Stoltenberg & Co. De klager du ikke over? Hva er det, fjerde perioden til Merkel nå? Hykleren som klager på at Putin hadde mer enn to presidentperioder i et annet land som hun ikke styrer i?

At et land har valg er ikke nødvendigvis det samme som at landet er demokratisk. Nord Korea har jo også presidentvalg.

 

 

Jeg er enig i at Russland ikke har demokrati, men det har jammen meg ingen andre land heller utenom Sveits. I tillegg ja, så ligger Russland langt nede på en demokratiskala, men der ligger de sammen med land som USA, Storbrittania og Frankrike. Andre land med svært udemokratiske system.

Dette er jo bare tøv. USA ligger milevis foran Russland på demokrati-indeksen. USA ligger på 21. plass. Russland ligger på 134 plass.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Jeg var på postkontoret forleden. Stod og ventet på at ekspeditøren skulle hente pakken min. Glaner på skjermen som viser reklame for posten i bakgrunnen, ser at det er en mann som smiler som får levert en pakke som han pakker opp på stedet som inneholder et bilde av han og en annen mann i noe som ser ut som en setting der de feirer noe. Tenker ikke stort over det.. posten og pakker i get it. Så kommer den andre mannen fra bildet inn i rommet og begynner å kysse han som fikk tilsendt pakken. Viser seg at det var bryllupsbildet.

 

Tror punchline var at "det er ikke alt som vises på utsiden" eller noe i den dur.

 

Når man tar homofiles totale andel av befolkningen i betraktning så kan ikke medias overdrevne fokus bli sett på som noe annet enn propaganda. Selv når man er på postkontoret får man ikke fred fra denne giften. Det er over alt disse dager.

Hva med sånne som deg som står å glaner på andre, trodde det var bare gamle kjærringer som drev med sånt av mangel på annet å finne på?

 

 

Glaner på andre? Leser du i det hele tatt hva jeg skriver? Det var en reklame på tv-skjermen.

 

Hørt uttrykket "jasså, sitter her og glaner på skjermen igjen?

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg var på postkontoret forleden. Stod og ventet på at ekspeditøren skulle hente pakken min. Glaner på skjermen som viser reklame for posten i bakgrunnen, ser at det er en mann som smiler som får levert en pakke som han pakker opp på stedet som inneholder et bilde av han og en annen mann i noe som ser ut som en setting der de feirer noe. Tenker ikke stort over det.. posten og pakker i get it. Så kommer den andre mannen fra bildet inn i rommet og begynner å kysse han som fikk tilsendt pakken. Viser seg at det var bryllupsbildet.

 

Tror punchline var at "det er ikke alt som vises på utsiden" eller noe i den dur.

 

Når man tar homofiles totale andel av befolkningen i betraktning så kan ikke medias overdrevne fokus bli sett på som noe annet enn propaganda. Selv når man er på postkontoret får man ikke fred fra denne giften. Det er over alt disse dager.

Hva med sånne som deg som står å glaner på andre, trodde det var bare gamle kjærringer som drev med sånt av mangel på annet å finne på?

 

 

Glaner på andre? Leser du i det hele tatt hva jeg skriver? Det var en reklame på tv-skjermen.

 

Hørt uttrykket "jasså, sitter her og glaner på skjermen igjen?

 

Hørt utrykket du dreit deg ut og prøver å ro deg unna?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Homofili er en medfødt tilstand som følge av forhold i utero. Det er ikke smittsomt og det går ikke an å overbevise noen om å bli homofile.

 

Det er ingen bevis for at genmodifisert mat er farlig. All mat vi spiser i dag som ikke kommer ifra villt er genmodifisert.

 

Russland står imot USA hovedsakelig fordi de har mindreverdighetskomplekser om at de fremdeles er en supermakt.

Beklager, men det er overhodet ingenting som tyder på at homofili er noe som er medfødt. Det er et dårlig valig som mange gjør og stadig flere takket være medias glamorøse fremstilling av det.

Lenke til kommentar

 

Hvor har du fått det fra at Russland er "diktatorstyrt"? Du er klar over at Russland også har presidentvalg som i USA? Så sier du sikkert fordi Putin har sittet lenge. Men Merkel, Stoltenberg & Co. De klager du ikke over? Hva er det, fjerde perioden til Merkel nå? Hykleren som klager på at Putin hadde mer enn to presidentperioder i et annet land som hun ikke styrer i?

At et land har valg er ikke nødvendigvis det samme som at landet er demokratisk. Nord Korea har jo også presidentvalg.

 

Jeg er enig i det utsagnet. USA har også valg, og Norge, og Frankrike osv. Men i motsetning til meg mener du sikkert at USA er demokratisk, selv om landet per definisjon ikke er et demokrati. Per definisjon er det kun Sveits som kan kalle seg et demokrati.

 

Hvorfor kaller du ikke USA diktatorstyrt? Eller Frankrike? Eller Tyskland (hvor lederen ikke engang er valgt)? Jeg tror du er rimelig ignorant om det Russiske systemt og ikke innser at det på mange måter er likt våre system. Våre system som du samtidig helt sikkert glorifiserer om du er en gjennomsnittsperson i Norge.

 

 

Jeg er enig i at Russland ikke har demokrati, men det har jammen meg ingen andre land heller utenom Sveits. I tillegg ja, så ligger Russland langt nede på en demokratiskala, men der ligger de sammen med land som USA, Storbrittania og Frankrike. Andre land med svært udemokratiske system.

Dette er jo bare tøv. USA ligger milevis foran Russland på demokrati-indeksen. USA ligger på 21. plass. Russland ligger på 134 plass.

 

En politisk ladet propagandaindeks ja. Men en virkelig indeks som faktisk bruker riktig definisjon på demokrati, altså folkestyre og folkemakt.

 

Folket har ikke noe mer makt i Norge eller USA enn de har i Russland. Men ja, Norge ligger over både Russland og USA på en ekte demokratiskala. Russland og USA ligger faktisk sammen ganske langt nede på en slik skala. Begge er delvis anti-demokratiske.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Du burde komme deg ut i mer frisk luft med den sinnsvake fokusen du har på homofile.

 

Ingen homofile jeg kjenner engang går rundt å er så fokusert på det å være homofil som det du gjør...

 

Eneste grunnen til å at du rævslikker Russland, er vel fordi de også har samme synet på homofile som du.

Det er ikke jeg som har et sinnnsvakt fokus på homofile, det er samfunnet. Som svar til det øker jo også jeg mitt fokus på temaet.

 

Jeg rævslikker ikke Russland. mitt syn på homofile har ingenting med Russland å gjøre. Men som sagt burde Europa handle mer som Russland på området istedenfor å hjernevaske barn med pro-homofil propaganda på barne-tv. Det er faktisk høyst reelt.

 

Det er ikke samfunnet, det er DEG.

 

Jeg har ikke tenkt på homofile hele uka faktisk, før du dukker opp og du bablet om det samme som du gjorde for flere mnd siden, så et tips er å oppsøke hjelp.

 

Aldri for sent !

 

Det er ikke jeg som går i homoparade. Det er ikke jeg som forfølger folk som ikke ser positivt på homofili, det er ikke jeg som har begynt å lage fullt av filmer og reklame som glorifiserer homofile, det er ikke jeg som maser om homofili på nyhetene og mediene, det er ikke jeg som stadig maser om at homofile skal ha mer og mer "rettigheter" (fordeler), det er ikke jeg som trøkker homofil propaganda i trynet på folk. Det er samfunnet.

 

Jeg bare reagerer på dette.

 

Jeg tenker nesten aldri på homofile jeg heller faktisk. Jeg blåser i homofili i bunn og grunn. Men jeg blir tvunget til å tenke på det når det blir trøkket opp i trynet mitt hele tiden gjennom media, i gatene, i politikken osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ingen bevis for at genmodifisert mat er farlig. All mat vi spiser i dag som ikke kommer ifra villt er genmodifisert.

 

Russland står imot USA hovedsakelig fordi de har mindreverdighetskomplekser om at de fremdeles er en supermakt.

Det var heller ingen bevis i 1930 på at sigaretter var usunt.

 

Jeg tror Russland står imot USA fordi USA er en global bølle og Russland er det eneste landet med store nok baller til å stå imot. Ganske ulikt Europa som følger med bøllen og holder lommen til bøllen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...