Gå til innhold

iPhone X-ytelsen gruser konkurrentene


Anbefalte innlegg

Prosessorkraften i nyere mobiler i øvre sjikt er stort sett mer enn godt nok. Derimot er det litt forskjeller på minne. Usikker på hvordan det er på iPhone, men på Android merker jeg ihvertfall stor forskjell etter å ha gått over til en mobil med 6GB RAM. Min forrige hadde halvparten, og en stadig irritasjon var hvordan apper ble avsluttet i bakgrunnen hvis jeg byttet mellom litt tyngre apper.

 

Samtidig krever mobilene stadig mer, og det som er mer enn bra nok i dag er ikke nødvendigvis det om 2 år. Ikke at jeg tror de flertallet av som er mest opptatt av dette har en mobil mer enn 2 år...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prosessorkraften i nyere mobiler i øvre sjikt er stort sett mer enn godt nok. Derimot er det litt forskjeller på minne. Usikker på hvordan det er på iPhone, men på Android merker jeg ihvertfall stor forskjell etter å ha gått over til en mobil med 6GB RAM. Min forrige hadde halvparten, og en stadig irritasjon var hvordan apper ble avsluttet i bakgrunnen hvis jeg byttet mellom litt tyngre apper.

 

Samtidig krever mobilene stadig mer, og det som er mer enn bra nok i dag er ikke nødvendigvis det om 2 år. Ikke at jeg tror de flertallet av som er mest opptatt av dette har en mobil mer enn 2 år...

Ikke noe problem på iPhone, programmene holder seg i bakgrunnen fint.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Apple lager den kjappeste telefonen; får kritikk for å lage for kjappe telefoner :D

 

Ja det er like moro hver gang å se argumentene fra prepubertale androidbrukere som ikke har vidsyn nok til å forstå at det går an å eie noe som kjører et annet system enn de gjør. De vokser vel opp de også etterhvert, forhåpentligvis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Apple lager den kjappeste telefonen; får kritikk for å lage for kjappe telefoner :D

 

Ja det er like moro hver gang å se argumentene fra prepubertale androidbrukere som ikke har vidsyn nok til å forstå at det går an å eie noe som kjører et annet system enn de gjør. De vokser vel opp de også etterhvert, forhåpentligvis.

 

 

Godt du går i bresjen for voksne innlegg da.

 

AtW

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Prosessorkraften i nyere mobiler i øvre sjikt er stort sett mer enn godt nok. Derimot er det litt forskjeller på minne. Usikker på hvordan det er på iPhone, men på Android merker jeg ihvertfall stor forskjell etter å ha gått over til en mobil med 6GB RAM. Min forrige hadde halvparten, og en stadig irritasjon var hvordan apper ble avsluttet i bakgrunnen hvis jeg byttet mellom litt tyngre apper.

 

Samtidig krever mobilene stadig mer, og det som er mer enn bra nok i dag er ikke nødvendigvis det om 2 år. Ikke at jeg tror de flertallet av som er mest opptatt av dette har en mobil mer enn 2 år...

Ikke noe problem på iPhone, programmene holder seg i bakgrunnen fint.

 

 

Ja, det var ikke ment som en "Android er bedre enn iPhone" post, men mer at jeg personlig synes det er viktigere med mer minne enn prosessor (gitt at prosessoren er rask nok selvsagt). :)

Endret av XmasB
Lenke til kommentar

http://www.androidauthority.com/android-ios-ram-memory-usage-744848/

 

Her fant jeg noe data på dette.

Oppsummert:

 

OS-messig er det liten forskjell

Hver app bruker ca like mye. (i snitt)

 

Ios har et system som i større grad får bakgrunnsapper til  bruke lite minne uten å avslutte de. 

 

Dermed avhenger det litt av bruk, men man vil forvente mindre venting på apper om man bruker en app av gangen, og har mange i bakgrunnen på ios.

 

Antar dette er for android 7, vet ikke om det er har endret seg der med 8.

 

AtW

Lenke til kommentar

http://www.androidauthority.com/android-ios-ram-memory-usage-744848/

 

Her fant jeg noe data på dette.

Oppsummert:

 

OS-messig er det liten forskjell

Hver app bruker ca like mye. (i snitt)

 

Ios har et system som i større grad får bakgrunnsapper til bruke lite minne uten å avslutte de.

 

Dermed avhenger det litt av bruk, men man vil forvente mindre venting på apper om man bruker en app av gangen, og har mange i bakgrunnen på ios.

 

Antar dette er for android 7, vet ikke om det er har endret seg der med 8.

 

AtW

Sitat fra artikkelen.

«iOS uses the same app assassination technique as Android, however my observations are that iOS seems to have another trick up its sleeves. iOS certainly kills off apps to free up RAM, I have seen it many times during my testing, however this ruthless streak is seen less often than in Android. Instead iOS has a way to reducing the resident set size of an app without actually killing off the app. For example, from earlier we know that Crossy Road takes up around 308MB when it is first loaded. However once Crossy Road is moved into the background I have seen iOS whittle away at its RSS until it was less than 10MB! However the app wasn’t killed off and when I switched to the game was instantly there, without it having to reload. Once in the foreground its RSS climbed rapidly to over 100MB, even to 200MB, but interestingly it never went back to the 308MB limit of the initial load.

 

As a result when I try the same multiple game test on the 2GB iPhone 7 then I am able to run the first two games, just like Android, but I am also able to run the third game without one of the other two getting killed off.

 

How iOS is doing this I just don’t know, Apple doesn’t release much information about the internal workings of iOS. Is it using compression like macOS? Is it using a very efficient use of paging, where read-only data that is already on the disk (such as app code) is deleted from memory and then reloaded from disk when needed? I am no Apple fanboy, but I must say I am impressed by how iOS is handling these low memory situations.»

 

Han er imponert. Og dette er vel grunnen til at iPhone ikke trenger så store mengder ram for å fungere godt. Godt funn Atwindsor.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Synes det er artig hvor heftig det diskuteres om en telefon som ikke kommer før i November

Vel siste siden så har det blitt diskutert rambruk og hvordan ips bruker rammen på annerledes enn android. På en saklig og grei måte. Eneste tulle her inne er vel kommentarer som din og lignende. Ro dere selv ned å slutt å komme med kommentarer som ikke hører hjemme noe sted.

Lenke til kommentar

 

Synes det er artig hvor heftig det diskuteres om en telefon som ikke kommer før i November

Vel siste siden så har det blitt diskutert rambruk og hvordan ips bruker rammen på annerledes enn android. På en saklig og grei måte. Eneste tulle her inne er vel kommentarer som din og lignende. Ro dere selv ned å slutt å komme med kommentarer som ikke hører hjemme noe sted.

 

For dette var veldig saklig

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...