Gå til innhold

iPhone X-ytelsen gruser konkurrentene


Anbefalte innlegg

Er vel og en stor sjanse for at ios er vesentlig mer optimalisert enn det Android er...

DEt er også sant. Apple har bare noen få nye ios enheter hvert år som gjør at de kan bruke masse tid på å optimalisere den. (selv om det er optimalisert though, så sliter eldre ios enheter å kjøre nyeste ios.

 

Mens android har hvor mange titalls nye telefoner alt fra low til high end som må få de samme android versjonene? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

At en mobil til 12 000 ( Apple iPhone X ) kroner er raskere enn en mobil til 4000 kr (Xiaomi Mi6) er da ikke sjokkerende. Tvert imot skulle det bare mangle.

 

Men det endre ikke det faktum at noen Android fans absolutt nekter for at det er tilfelle uansett. Nesten som om de tar det skikkelig personlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

venter selv på en mobil som ikke kan identifere meg hver gang jeg vil bruke den. Blir nok å bytte til en nokia snart.

 

For dere som ikke bryr dere om integretet så er det vel vare å vente på apple brain extention. Bare å ordne en til hver i hele familien å aktiver mute når.fotballen starter. Blir sikkert konge. Vil klare å spille alle spill i 4k VR direkte i hjernen din, muligens kan du å skifte kona di til jessica alba eller noen annen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-82pScT

Er vel og en stor sjanse for at ios er vesentlig mer optimalisert enn det Android er...

 

Som jo bare er tull. Disse tallene er basert på hardware. A11 er bra i maskinvaren. Og det er jo forståelig og: det er en kjempestor brikke med mange flere transistorer enn de andre SoCene. 

 

I ren programvare er ikke iPhone akkurat så veldig optimalisert. For selv om de ofte har hatt dobbel så høy ytelse i sine prosessorer, merker man mer lugging i animasjoner i en iPhone enn en Google Pixel.

Lenke til kommentar

 

Er vel og en stor sjanse for at ios er vesentlig mer optimalisert enn det Android er...

 

Som jo bare er tull. Disse tallene er basert på hardware. A11 er bra i maskinvaren. Og det er jo forståelig og: det er en kjempestor brikke med mange flere transistorer enn de andre SoCene. 

 

I ren programvare er ikke iPhone akkurat så veldig optimalisert. For selv om de ofte har hatt dobbel så høy ytelse i sine prosessorer, merker man mer lugging i animasjoner i en iPhone enn en Google Pixel.

 

 

Hvor mange transistorer har den i forhold til en macbook?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Er vel og en stor sjanse for at ios er vesentlig mer optimalisert enn det Android er...

 

Som jo bare er tull. Disse tallene er basert på hardware. A11 er bra i maskinvaren. Og det er jo forståelig og: det er en kjempestor brikke med mange flere transistorer enn de andre SoCene. 

 

I ren programvare er ikke iPhone akkurat så veldig optimalisert. For selv om de ofte har hatt dobbel så høy ytelse i sine prosessorer, merker man mer lugging i animasjoner i en iPhone enn en Google Pixel.

 

 

Hvor mange transistorer har den i forhold til en macbook?

 

AtW

Vanskelig å si, Intel oppgir ikke transistor antall bare produksjonsnode. A11 ser ut til å ligge rundt 4,3 milliarder transistorer. Nærmeste transistor antall jeg finner for Macbook pro er Skylake K proseessorene som skal ha 1,65 milliarder transistorer. Ettersom Intel ikke har sitt transistor antall direkte tilgjengelig så er det usikkert om det tallet er med eller uten GPU telt med. Vi kan være ganske så sikre på at antallet transistorer på apple sin side er hele SOC og ikke bare CPU (Ryzen 7 ligger på 4,8 milliarder for en sammenligning). Så det er vanskelig å sammenligne de uten klare tall fra intel og Apple.
Lenke til kommentar

 

 

Stilig det her, men er det noe bruksområde for det? Jeg har vell en "treg" telefon ift de som er nevnt her(P9) men ser ikke helt begrensningene til mitt bruk. Mulig det trengs såpass for VR biten som skal være god på X?

 

 

Det er flere bruksområder utover vanlig bruk. Prosessoren er spesielt utviklet for maskinlæring, som blant annet gjør at FaceID og animoji fungerer lynraskt. I tillegg er kraften viktig for AR og spill generelt. For å ikke nevne portrait moden til kamera, samt at hver piksel i videoer optimalisert hvert sekund - videoer er en fryd å jobbe med på iOS takke være kraften kombinert med iOS.

Ganske bisart å lage en slik prosessor for emoji, face åpning har mange andre med mindre kraft også. Video er da ikke noe problem for andre heller, ser ikke det store i det her altså.

 

Ja det er mange andre som har det og det fungerer helt elendig :roll: Spesielt på Samsung S8 er det er under at funksjonen overhodet ble med, men sånn er det vell når det viktigste er å "ha det med" fremfor at "det faktisk funker". Apple vet hvor viktig de små tingene er, så dette er på ingen måte biasart - men nødvendig. Gitt at det fungerer så kjapt som man skal ha det til, men det gjenstår å se. 

 

Jeg snakker ikke at det er et problem å spille av video , men å f.eks bla i en video når man skal lenger fram på iPhone oppleves helt uten stuttering, samme med videoredigering - bilderedigering fungerer ypperlig. I tillegg kan iphone sammen med nye dybdesensorer klippe deg selv inn i en annen bakgrunn live når du tar opp en video, se her - det krever også en del kraft. 

 

iOS er god på å bruke prosessorkraften. Uansett, ytelse er vel alltid viktig i en telefon på mange områder - jeg tror ikke trenger å utdype mer hvorfor det er viktig. 

 

 

 

 

 

Stilig det her, men er det noe bruksområde for det? Jeg har vell en "treg" telefon ift de som er nevnt her(P9) men ser ikke helt begrensningene til mitt bruk. Mulig det trengs såpass for VR biten som skal være god på X? 

 

Det er flere bruksområder utover vanlig bruk. Prosessoren er spesielt utviklet for maskinlæring, som blant annet gjør at FaceID og animoji fungerer lynraskt. I tillegg er kraften viktig for AR og spill generelt. For å ikke nevne portrait moden til kamera, samt at hver piksel i videoer optimalisert hvert sekund - videoer er en fryd å jobbe med på iOS takke være kraften kombinert med iOS. 

 

 

Ja, får håpe FaceID fungerer raskt, var ikke så kjapt på demoen. Animoji er ikke et bruksområde jeg personlig vekter så høyt :) Når det er sagt, bedre ytelse er en fordel. (litt usikker på hva du tenker på med video dog)

 

AtW

 

 

Ja det gjenstår å se, utifra videoer jeg ser på youtube så sier de fleste at det funger raskt - dvs den er klar med engang du ser på telefonen basicly. Animoji vekter ikke jeg så høyt heller - men teknologien sammen med AR kan bli brukt til mye spennende fremover :)

Endret av MrL
Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke hva folk skal med en telefon til 11.000kr :p

 

Jeg er fortsatt storfornøyd med min 4 år gamle Nexus 5, som jeg ga 4000kr for i 2013. Den er fortsatt rask, funker fortsatt like fint til det jeg alltid har brukt den til, snap, face, ringe, SMS og litt occasional surfing når jeg er på farten :D

 

Måtte den leve i 4 nye år!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke hva folk skal med en telefon til 11.000kr :p

 

Jeg er fortsatt storfornøyd med min 4 år gamle Nexus 5, som jeg ga 4000kr for i 2013. Den er fortsatt rask, funker fortsatt like fint til det jeg alltid har brukt den til, snap, face, ringe, SMS og litt occasional surfing når jeg er på farten :D

 

Måtte den leve i 4 nye år!

Basert på hvor mye keg bruker en mobiltelefon så er ikke 11 000 så avskrekkende egentlig sammenlignet med andre ting jeg kjøper. Men man får gode telefoner til en langt lavere pris, ja.
Lenke til kommentar

Nå skal det sies at jeg utfører hovedtyngden av mine "teknologirelaterte aktiviteter" på en relativt alright PC til minst 30.000kr (stasjonær selvfølgelig). De som er omvendt av meg har vel kanskje en laptop til 4000kr og en telefon 3x prisen av laptopen.

 

Jeg kommer personlig aldri til å forstå de som har laptop til 4000 og telefon til 12000, men det kan godt være de heller ikke forstår min tankegang med PC til verdi mellom 20-30k (tør ikke helt legge sammen totalsummen for den egentlig). Telefon kan brukes til svært mye, men det er svært lite produktivt man får gjort på det. Så ja, jeg vil nok fortsette å ikke forstå den brukerbasen...

Lenke til kommentar

At en mobil til 12 000 ( Apple iPhone X ) kroner er raskere enn en mobil til 4000 kr (Xiaomi Mi6) er da ikke sjokkerende. Tvert imot skulle det bare mangle.

geekbenchresultat kan liksågodt være fra iphone 8 til 7790 kr også. Det vil jo i såfall så at en telefon til 7790 scorer dobbelt så bra som samsung sin note 8 til 10000kr i enkelttrådytelse, og nesten 70% bedre i flertrådyrelse. Ikke så værst.
Lenke til kommentar

Jeg anser meg selv som relativt interessert i teknologi og forskning, men jeg klarer bare ikke interessere meg for telefonnyheter, som forøvrig sikkert tar opp 80% av alle nyheter på Tek.no.

Nye telefoner lanserer i hopetall, det hauses opp at de nyeste telefonene scorer fem milliarder poeng i carebench eller at en ny programvareoppdatering har lagt til et ikon på drop down-menyen i Andriod.

Mitt spørsmål er: Hvem i alle dager er det som trenger all denne ytelsen på telefonen?
Sitter folk å sorterer gensekvenser, eller kjører tunge simulasjoner på toget?


Jeg tipper en vanlig bruker ville klart seg med en brøkdel av denne ytelsen, da telefonen kun brukes til å lese nyheter, høre på musikk eller fiske etter "likes" på sosiale medier.

Tydligvis er det jeg som er idioten og ikke skjønner "greia" her, siden interessen for telefoner virker å være høyere enn noen gang...

Endret av Zitrus
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...