Gå til innhold

iPhone X-ytelsen gruser konkurrentene


Anbefalte innlegg

 

 

Er vel og en stor sjanse for at ios er vesentlig mer optimalisert enn det Android er...

Jeg kommer aldri til å skjønne behovet for å kjøpe telefoner til over kr 3.000 derimot. 

 

Andre skjønner ikke behovet å bruke 30 000 kr på en PC, 1 million på en bil. Folk har forskjellige interesser/behov.

 

Det jeg ikke forstår er hvorfor folk skal rakke ned på folk som har andre behov enn en selv :)

Det må vel være lov å spørre de som bruker slike summer på en telefon, hva de trenger så mye ytelse til, uten at det blir sett på som ¨"å rakke ned " på vedkommende vel?

Ja, det finnes sikkert folk som bruker telefonen til det fulle og som faktisk har brukt for så kraftig innmat.

 

Selv stikker jeg fingeren i været og våger påstå at denne gruppen består av ytterst få individer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle ler av det faktisk? Eller noen få eventuelt? Og er det de samme som mener ytelse ikke har noe å si nå?

 

Jeg tror du gjør klokt i å tenke over at alle innlegg du leser er skrevet av en haug forskjellige mennesker med forskjellige meninger, så at den store gruppen "andre" er "selvmotsigende" er akkurat som forventet.

 

AtW

1+

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv om man ikke ser verken behovet eller poenget så er det jo kjempe positivt for utviklingen. Dette legger større press på konkurrentene og vi får raskere og bedre utvikling av ytelse. Om alle hadde hatt den samme "det jeg har er mer enn godt nok, så hva er vitsen?" holdningen så hadde vi jo ikke vært i nærheten av å ha de ytelsene vi sitter på disse dager.

 

Og at toppmodeller i de høyeste prisklassene skal drive å knive om å ha best ytelse og pushe markedet videre om det er aldri så "meningsløst" ser jeg egentlig på som en selvfølge.

Lenke til kommentar

Er enig i det du skriver.

 

 

 

Men vi har fått et skifte, for noen år siden når iPhone hadde to kjerne SoC og 1GB minne ble iPhone eiere hånet her inne fordi ytelsen var så dritt, og de satt på 8 kjerner med x GB minne. Så det er litt artig at det er nå android som leker "catch up" med iPhone mht hardware.

 

 

Det må være rimelig langt tilbake i tid du henviser til nå, for de siste årene er det jo nettopp Apple som har vært i toppsjiktet når det kommer til ytelse. Systembrikken i både iPhone 6 og iPhone 5s er fortsatt fantastiske, og kjerner har egentlig aldri vært et argument når det kommer til ytelse grunnet de fundamentale forskjellene i både maskinvare og programvare. På Android-siden har man egentlig bare argumentert med hvor latterlig mye denne ytelsen koster, selv når det gjelder gammel maskinvare, og særlig når Android telefoner også har blitt relativt kjappe de siste årene samtidig som at Android har blitt et mye mer modent operativsystem som fra et objektivt ståsted er nokså konkurransedyktig med iOS.

 

Ved hver nye iPhone-utgivelse de siste årene er det stort sett de andre brikkeprodusentene som har måttet ta Apple igjen, men dette har ikke hatt stort å si når Apple plasserer seg selv i markedet slik som de gjør.

 

Når det gjelder mengden minne så er det et helt annet problem, for det er noe Apple skal hånes for. Tradisjonelt sett har Android-enheter med mer minne kunnet ha flere applikasjoner kjørende i bakgrunnen uten nødvendighet for å starte appen på nytt når iOS resirkulerer minne. Har selv hatt førstehåndserfaring med dette, og det er egentlig bare et eksempel på hvordan Apple sine grådige tendenser handicapper et produkt som eller kunne vært kongen på haugen på alle mulige måter bare det hadde hatt det lille ekstra.

Lenke til kommentar

 

Øhhh i alle tester jeg har sett så triumferer iphone over android når det kommer til å ha programmer i minnet.

Har du en lenke til noen av disse testene? Interessant å se.

 

AtW

Youtube.com, skriv samsung galaxy s8 vs iphone 6 6s eller 7. Følg med på hvordan iphone er kjappere til å gå gjennom en haug med programmer og så klarer å holde dem i minnet når runde 2 gjennomføres mens galaxy s8 ikke klarer å holde dem i minnet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Øhhh i alle tester jeg har sett så triumferer iphone over android når det kommer til å ha programmer i minnet.

Har du en lenke til noen av disse testene? Interessant å se.

 

AtW

Youtube.com, skriv samsung galaxy s8 vs iphone 6 6s eller 7. Følg med på hvordan iphone er kjappere til å gå gjennom en haug med programmer og så klarer å holde dem i minnet når runde 2 gjennomføres mens galaxy s8 ikke klarer å holde dem i minnet.

 

 

Ok, men du har ikke noen tester med minnebruk av programmer, OS osv, minne-rensing osv? Dvs noen litt mer tekniske tester?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

 

 

 

Øhhh i alle tester jeg har sett så triumferer iphone over android når det kommer til å ha programmer i minnet.

Har du en lenke til noen av disse testene? Interessant å se.

 

AtW

Youtube.com, skriv samsung galaxy s8 vs iphone 6 6s eller 7. Følg med på hvordan iphone er kjappere til å gå gjennom en haug med programmer og så klarer å holde dem i minnet når runde 2 gjennomføres mens galaxy s8 ikke klarer å holde dem i minnet.

 

 

Ok, men du har ikke noen tester med minnebruk av programmer, OS osv, minne-rensing osv? Dvs noen litt mer tekniske tester?

 

AtW

 

 

Dette klarer sikkert du å finne selv. Regner med at din telefon eller PC også har en funksjon som heter Google Søk. Ikke nødvendig at andre skal måtte bevise noe for deg. Ikke alle sitter å lagrer linker til alt de har lest i tilfelle du skal ha bevis på at de har lest det. Prøv litt egen innsats. Man får ikke alt servert på sølvfat lenger.

Lenke til kommentar

 

 

 

Øhhh i alle tester jeg har sett så triumferer iphone over android når det kommer til å ha programmer i minnet.

Har du en lenke til noen av disse testene? Interessant å se.

 

AtW

Youtube.com, skriv samsung galaxy s8 vs iphone 6 6s eller 7. Følg med på hvordan iphone er kjappere til å gå gjennom en haug med programmer og så klarer å holde dem i minnet når runde 2 gjennomføres mens galaxy s8 ikke klarer å holde dem i minnet.

 

 

Ok, men du har ikke noen tester med minnebruk av programmer, OS osv, minne-rensing osv? Dvs noen litt mer tekniske tester?

 

AtW

 

min på stand var at i alle tester jeg har sett så triumferer iphone over android når det kommer til å beholde programmer i bakgrunnen. Så forklarte jeg hvordan du kan finne disse testene jeg har sett. Har ellers ikke sett artikler/tester som tester dette mer vitenskapelig. Men i disse videoene som viser inn lasting av mange programmer, for så å ta disse opp så virker det som at iPhone får gjort mye med rammen den har tilgjengelig. Og ytelsen til iPhonen har jo vært stort sett i toppen de siste årene, selv om at ram mengden ofte er halvparten enn sammenlignbare androidtelefoner. 

Har ikke mer bevis å gi deg. Si i fra om du finner noe interessant.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor disse ytelsestestene av mange blir sett på som viktige. Er det rett og slett skrytefaktoren som råder her? "Min telefon er best fordi den fikk flere poeng enn din i et testprogram", liksom? Selv har jeg til gode å teste en Android-mobil (eller iPhone for den saks skyld) som ikke hadde mer enn god nok opplevd ytelse de siste par årene, hvertfall om vi snakker middels prisklasse og oppover. Det kan da neppe være spesielt interessant for folk med mindre de bruker telefonen til ytelsestester.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor disse ytelsestestene av mange blir sett på som viktige. Er det rett og slett skrytefaktoren som råder her? "Min telefon er best fordi den fikk flere poeng enn din i et testprogram", liksom? Selv har jeg til gode å teste en Android-mobil (eller iPhone for den saks skyld) som ikke hadde mer enn god nok opplevd ytelse de siste par årene, hvertfall om vi snakker middels prisklasse og oppover. Det kan da neppe være spesielt interessant for folk med mindre de bruker telefonen til ytelsestester.

I realiteten er det jo ikke viktig, opplevelsen med telefonen er jo det viktigste. Samtidig så er det jo mange som kjøper seg telefon ved å se på tester, enten det er rå grafikk ytelse eller kameratester.
Lenke til kommentar

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor disse ytelsestestene av mange blir sett på som viktige. Er det rett og slett skrytefaktoren som råder her? "Min telefon er best fordi den fikk flere poeng enn din i et testprogram", liksom? Selv har jeg til gode å teste en Android-mobil (eller iPhone for den saks skyld) som ikke hadde mer enn god nok opplevd ytelse de siste par årene, hvertfall om vi snakker middels prisklasse og oppover. Det kan da neppe være spesielt interessant for folk med mindre de bruker telefonen til ytelsestester.

 

Ytelsen til et produkt påvirker både mulighetene og bruksopplevelsen, derfor er det viktig.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor disse ytelsestestene av mange blir sett på som viktige. Er det rett og slett skrytefaktoren som råder her? "Min telefon er best fordi den fikk flere poeng enn din i et testprogram", liksom? Selv har jeg til gode å teste en Android-mobil (eller iPhone for den saks skyld) som ikke hadde mer enn god nok opplevd ytelse de siste par årene, hvertfall om vi snakker middels prisklasse og oppover. Det kan da neppe være spesielt interessant for folk med mindre de bruker telefonen til ytelsestester.

 

Ytelsen til et produkt påvirker både mulighetene og bruksopplevelsen, derfor er det viktig.

 

AtW

 

Frem til et visst punkt er det jo viktig, men det punktet har man jo nådd og vel så det med de aller fleste mobilene på markedet i dag. Derfor synes jeg fokuset på ytelsestester er på kanten til å være ganske tåpelig. Høyere tall i en benchmark-app har svært lite å si så lenge opplevd ytelse er meget bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor disse ytelsestestene av mange blir sett på som viktige. Er det rett og slett skrytefaktoren som råder her? "Min telefon er best fordi den fikk flere poeng enn din i et testprogram", liksom? Selv har jeg til gode å teste en Android-mobil (eller iPhone for den saks skyld) som ikke hadde mer enn god nok opplevd ytelse de siste par årene, hvertfall om vi snakker middels prisklasse og oppover. Det kan da neppe være spesielt interessant for folk med mindre de bruker telefonen til ytelsestester.

 

Ytelsen til et produkt påvirker både mulighetene og bruksopplevelsen, derfor er det viktig.

 

AtW

 

Frem til et visst punkt er det jo viktig, men det punktet har man jo nådd og vel så det med de aller fleste mobilene på markedet i dag. Derfor synes jeg fokuset på ytelsestester er på kanten til å være ganske tåpelig. Høyere tall i en benchmark-app har svært lite å si så lenge opplevd ytelse er meget bra.

 

 

Helt enig. Sitter selv på en over 2 år gammel LG G4 og er ikke engang inne på tanken om å kjøpe meg ny telefon. Topp kamera, mye lagring (160GB) og telefonen er så kjapp at jeg ikke trenger vente på noe som helst. Blant mine venner er det ingen som prater om mobil lenger, da alle har mobiler som gjør alt de vil på en mer enn bra nok måte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...