Gå til innhold

Innvandring vil stå for halve Norges befolkning om 83 år


VRK18

Anbefalte innlegg

Ny forskning viser at Norges befolkning vil være nærmere 8,5 millioner i år 2100. Halvparten vil genereres av innvandring. En vanlig familie på fire vil få 40 000 kr ekstra i skatt fordi flere vil nave og at pensjonsfondet skal fordeles på flere mennesker. 

 

https://www.nrk.no/norge/bohler-om-innvandringsrapport_-_-vi-ma-ta-det-som-en-varsellampe-1.13678607

 

Det er nok en moderat vurdering. Ser man den eksponensielle vekstren av innvandring i Norge vil det nok være over 50 prosent innvandrerbefolkning i Norge før 2050.

 

post-180111-0-35421500-1505066964_thumb.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

Du mener altså at spørsmålet bare gjelder økonomi? Mer økonomisk utjevning fixer?  Høres enkelt ut :-) Men fasiten får vi først *etter* dette eventuelle eksperimentet med veldig stor fremmed-kulturell innvandring.

 

Integrering handler om mye mer enn økonomi, men det at innvandrere søker til samme områdene handler mye om økonomi. Det var det sitatet jeg svarte på. 

 

Jeg nemte ikke noe om å søke seg *til* områder. Jeg kommenterte at mange nordmenn har en typisk tendens til å søke seg *fra* områder med stor andel fremmed-kulturell befolkning. Jeg tror statistikken viser dette ganske klart (selv om det sikkert er unntak). Og de søker seg vekk fordi de ikke føler seg hjemme og vel i slike områder - og dette har lite direkte med økonomi å gjøre. SV-ere og Høyre-folk (og svensker) er visst ganske like angående å søke seg vekk fra fremmed-kulturelle områder :-)

 

Det som kan synes som "konflikt-skapende retorikk" for noen, kan synes som praktisk fornuft for andre - og gjerne motsatt av konflikt-skapende. Gruppspress for sannhets-fornektelse skaper konflikt.

 

Edit: rettet feil i redigeringen (jeg rota - min feil og blandet min tekst inn i andre sin tekst). Prøver å rette nå. Rart at det (teknisk) går ann å endre på andre sin tekst...

Endret av lada1
Lenke til kommentar

...

Når du siterer meg, så skal du ikke endre på innholdet i sitatet mitt. Utheve ting, eller kun ta med relevante deler av teksten er greit, men å legge til helle setninger er rett og slett elendig debatt teknikk.

Lær deg å debattere på en ordentlig å saklig måte, eller så gidder ikke jeg å forholde meg til deg.

Lenke til kommentar

 

...

Når du siterer meg, så skal du ikke endre på innholdet i sitatet mitt. Utheve ting, eller kun ta med relevante deler av teksten er greit, men å legge til helle setninger er rett og slett elendig debatt teknikk.

Lær deg å debattere på en ordentlig å saklig måte, eller så gidder ikke jeg å forholde meg til deg.

 

 

Beklager (pinlig), her gikk det feil for meg i redigeringen.  Bare rent teknisk rot uten intensjon.

 

Riktig rettet ovenfor nå?

Endret av lada1
Lenke til kommentar

 

Ny forskning viser at Norges befolkning vil være nærmere 8,5 millioner i år 2100. Halvparten vil genereres av innvandring. En vanlig familie på fire vil få 40 000 kr ekstra i skatt fordi flere vil nave og at pensjonsfondet skal fordeles på flere mennesker. 

 

https://www.nrk.no/norge/bohler-om-innvandringsrapport_-_-vi-ma-ta-det-som-en-varsellampe-1.13678607

 

Det er nok en moderat vurdering. Ser man den eksponensielle vekstren av innvandring i Norge vil det nok være over 50 prosent innvandrerbefolkning i Norge før 2050.

 

attachicon.gifinnvandring.png

 

 

 

Her gjelder det å ha rette retorikken. Ellers kommer et stort monster og tar oss.

Vi nordmenn er forøvrig så fantastiske og rause at alle vil prøve hardt å bli oss like :-)

Snakker du ikke ut fra denne troen, så blir du ikke bedt på bursdags-selskapene du vil være med på.

 

(ironi altså)

Endret av lada1
Lenke til kommentar

"Ny forskning" trollololol dette har jo vært klart av SSB sine egne tall i lang tid. Da forutsatt at situasjonen er noenlunde den samme. Men det vil den ikke være. Per i dag kommer dem overveldende majoriteten av "flyktninger" ifra Bangladesh, Pakistan og Afrika, og har null krav på asyl. Befolkningen i Afrika vil firedoble seg ifra idag til 2100. Da vil nok antall migranter *langt* mer enn firedoble seg. Og Bangladesh risikerer man at ikke lenger vil eksistere, på grunn av havnivåstigning. I det minste vil mange titalls om ikke hundretalls millioner flykte. Som det riktig også påpekes er verken økningen i innvandring eller deres fertilitet lineær. Det fortsetter å komme mange nye og de fortsetter å ha langt høyere fertilitet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Er det riktig at flertallet av Tyrkere som hadde bodd veldig lenge i Tyskland, stemte på Erdogan? 

 

 

Jepp. 63% stemte også ja på grunnlovsendringer i valget i år som gjorde ham til diktator, mens tallet i Tyrkia var 51%.

 

 

Kan det sees på som eksempel på  "integrering i revers" ?

Endret av lada1
Lenke til kommentar

Sylvi Listhaug får støtte av kjent samfunnsforsker og økonom.

 

"Svenske tilstander" finnes definitivt!

 

Sverige har siden krigen tatt i mot flere innvandrere (pr.hode) enn noe annet land i verden.

Utenlandskfødte og deres barn utgjør idag nesten en fjerdedel av befolkningen.

Av dem som har lange fengselstraffer er 53% utenlandskfødt.

Av dem som er arbeidsløs er 58% utenlandskfødt.

60% av sosialstønadene tar de med utenlandsbakgrunn.

og 90% av de mistenkte i skyte-episoder har utenlandsbakgrunn!

 

Sylvi Listhaug kunne (og kanskje burde) tatt "Svenske tilstander"-poenget sitt MYE lenger enn hun gjorde,

før Norge havner der Sverige er idag.  :hmm:

 

EDIT: Dyp respekt for Sylvi Listhaug som uten å blunke står for det hun vet hun har rett i, når hun møter dårlig skjulte anklager om rasisme og populisme.

Når lilla skjerf gjengen ikke har argumenter, tyr de alltid til dét kortet.

 

For dette handler ikke om noe slikt. Dette handler om å ta vare på et samfunn vi vet fungerer meget bra, og som kan hjelpe andre mye bedre når det fungerer!

skal man "hjelpe" alle ved å pøse dem inn i landet uten at det fungerer på sikt, så går det ille med dem, óg det går ille med oss.

 

Hvis du ser noen ute i en elv på vei mot fossen; hopper du uti for å "hjelpe", eller handler du rasjonelt og finner en stokk eller tau og hjelper fra din trygge grunn?

Endret av ozone
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Mange av polakkene er her kun for å jobbe, de reiser hjem. Litauen er vel 50/50 håndverkere og tjuver som også kommer til å reise hjem.

 

Sverige er ironisk nok høyt oppe pga at "drittjobber" er vanskelige å få tak i nettopp pga innvandringen.

 

Så har man arabiske og afrikanske land som sammenlagt er ca samme mengden som alle fra baltikum og polen. Så må man ta i betraktning at de fra u-land er mye mere forankrede siden de foretrekker komforten det norske samfunnet gir kontra hva de er vant med. Disse er det dermed usannsynlig at reiser hjem selv om at det skulle bedre seg i hjemlandet.

 

Da er plutselig grafen fra SSB ikke så avskrekkende likevel.

Endret av Francispy
Lenke til kommentar

 

Mange av polakkene er her kun for å jobbe, de reiser hjem. Litauen er vel 50/50 håndverkere og tjuver som også kommer til å reise hjem.

 

Sverige er ironisk nok høyt oppe pga at "drittjobber" er vanskelige å få tak i nettopp pga innvandringen.

 

 

Høyst empirisk data dette da?

 

Hva har det med prisen på fisk å gjøre?

Lenke til kommentar

 

Mange av polakkene er her kun for å jobbe, de reiser hjem.

 

EØS borgere kan jobbe inntil 6 måneder i Norge uten å melde flytting, og de er ikke med på statistikken ovenfor. De som derimot er i statistikken, er folk som har etablert seg her (etter 3 år varig oppholdstillatelse) hvilket betyr at selv om du blir arbeidsledig perioder, så beholder du retten til opphold. Dermed er det liten grunn til å tro at særlig mange flytter tilbake til Polen, Litauen, etc. men noen er det selvsagt.

 

For øvrig er det langt under 50% av innvandrerbefolkningen som er fra muslimske land. Selv om det ikke sies i trådtittel, er det alltid det som ønskes gi inntrykk av.

 

6LSWlgX.png

 

At det vil være halve Norges befolkning om 83 år har jeg ingen tro på. Og selv om det skulle skje så om 300 år eller noe, og vi levde så lenge, ville jeg spurt "So what?" Det er en myte at alle innvandrere mener det samme og vil "rotte seg sammen og ta makten". Det har man sagt fra enkelte hold her i landet i 30 år. Allikevel er det "kun" en håndfull på stortinget med innvandrer bakgrunn, og de tilhører altså ulike partier/ideologier.

 

For egen del har jeg ikke noe imot om man bremser innvandring, f.eks. det som strømmer ut via Nord-Afrika. Det er jo en utømmelig kilde, og kan ikke fortsette slik som nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...