Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kan man elske en partner uten å ha vært forelska?


Anbefalte innlegg

Det har seg sånn at hu jeg dater er vanvittig forelska i meg. Jeg er ikke det. Jeg vet jeg er glad i henne, og setter utrolig pris på det. Og jeg har ofte følt lyst til å si at jeg elsker henne. Om det er fordi hun sier det til meg veldig ofte, og jeg elsker å høre det, vet jeg ikke. 

 

Jeg savner henne litt, men ikke så veldig mye. Lurer på hva som skjer om jeg ikke hører fra henne i løpet av 2-3 timer en dag... Og jeg savner vel å høre fra henne om hun ikke sender meg meldinger ofte. Hun savner meg hele tida, sier hun. Og meldinger får jeg flere ganger daglig.

 

Når vi er sammen kan vi begge være avslappa, være oss selv helt ut, og le mye sammen. Pluss at det fysiske er helt topp.

 

Jeg tenker på henne ofte, men jeg får ikke noe "brus" i kroppen, eller tenker irrasjonelt når det gjelder henne.

 

Jeg vet at forelskelse kan komme etter hvert. Og jeg vet også at det ikke nødvendigvis kommer. Men spørsmålet mitt er:

 

Er det mulig å "hoppe over" forelskelsen å elske partneren sin? 

 

Etter at jeg var hos henne forrige helg begynte jeg nesten å gråte, samtidig som at pulsen gikk opp da jeg skulle si hade ved busstasjonen. Hadde jeg ikke hatt følelser på en eller annen måte hadde jeg vil ikke kjent dette? Jeg har det også mye bedre sammen med henne, enn uten... 

Endret av sangofe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Norsk er et fattig språk. Vi har kun ett ord for å elske. Andre språk har langt flere. 

 

Anonymous poster hash: 6435e...531

 

 

Et populært utsagn blant dem som har lite språklig innsikt. Å elske, å være glad i, å like, å holde kjær, å sette pris på osv osv. Finnes en uttrykksmåte for enhver smak. I både engelsk og fransk er det mindre å velge imellom.

 

Dog er jeg rimelig sikker på at du er et troll.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Lurer på hva som skjer om jeg ikke hører fra henne i løpet av 2-3 timer en dag...

 

Er du SIKKER på at du ikke er litt forelska? ;)

 

 

 

Hehe… Ja, dette lurte jeg også på da jeg leste innlegget til TS.

 

TS: det er ikke sånn at alle opplever den voldsomme brusingen og ikke klarer å se eller tenke klart. Det er delvis en idé man har fått fra Hollywood, og delvis bare det at vi alle er forskjellige. Men hvis du tenker på henne etter 2-3 timer, får klump i halsen på busstasjonen og ellers alt du beskriver – du er forelska, mann… :D Det høres jo også ut som om dere har en god greie på gang der, så bare nyt det og ikke overtenk. Ta deg fri i morra, stikk og overrask ho, så er helga i boks. ;)

Lenke til kommentar

Du min venn, er forelska! Forelskelse er ikke nødvendigvis som i Hollywood. For mange er det mye mer nøkternt, slik som du beskriver her. Jeg fikk aldri den stormende "swept off my feet"-hollywood-følelsen med min kjæreste(nå forlovede og mor til min datter), men jeg var forelska likevel. Og jeg elsker henne mer enn jeg trodde var mulig. Jeg opplevde alt som du skriver her og da jeg bare slappet av og lot alt gå sin gang, fant vi fort ut at det skulle være oss.

 

Så gjør som andre her også skrive. Ikke overtenk, slapp av og go for it.

 

Anonymous poster hash: 9c60d...cf3

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

...En oppdatering: sist helg jeg var med henne hadde jeg en klump i halsen mesteparten av tida. Jeg trodde det var pga jeg skulle bli med henne på familiehytta og møte mor, far, bror, onkel og tante. Det var det gradvis. Etter å ha møtt alle, gikk klumpen i halsen bort. Men den kom gradvis tilbake.

 

Nå skal det sies at jeg har hatt det veldig vanskelig i jobb ift faren min som jeg jobber sammen med på en gård, og dårlig forhold til mor som totalt ignorerte kjæresten min da hun var på familiemiddag... Pff, usikker her.

Lenke til kommentar

...En oppdatering: sist helg jeg var med henne hadde jeg en klump i halsen mesteparten av tida. Jeg trodde det var pga jeg skulle bli med henne på familiehytta og møte mor, far, bror, onkel og tante. Det var det gradvis. Etter å ha møtt alle, gikk klumpen i halsen bort. Men den kom gradvis tilbake.

 

Nå skal det sies at jeg har hatt det veldig vanskelig i jobb ift faren min som jeg jobber sammen med på en gård, og dårlig forhold til mor som totalt ignorerte kjæresten min da hun var på familiemiddag... Pff, usikker her.

Husk at man velger kjæreste etter hva som passer for en selv. Ikke hva mor, far, bror eller søster syns om vedkommende. Dersom DU liker HENNE(og vice versa) er det det eneste som betyr noe.

 

Ut ifra hva du skriver i tråden her, er det tydelig for meg at du er forelsla i denne jenta. Jeg sier "go for it"!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...