Gå til innhold

Den store iPhone 8 / iPhone X tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

må man kjøpe deksel som støtter at telefonen skal lades trådløs på plate, eller kan man kjøpe hva man vil, plast gummi Etc bare det er tynt nok?

 

Min erfaring fra Samsung-telefoner er at det ikke er noe problem med trådløs lading enten du har silikondeksel, plastdeksel eller skinndeksel. Tykkelsen på dekslene skal heller ikke spille noen rolle. Regner med at dette også vil gjelde iPhone X (som også jeg har bestilt, artig å prøve noe nytt  :D )

 

 

 

takk for info. velkommen på den andre siden  :tease:

Lenke til kommentar

Registrerte meg på forumet i all hovedsak med tanke på denne tråden.

 

 

Anbefaler egentlig ikke denne. Per dags dato kan man kun lade med maks 5W. Kommer en ny iOS-oppdatering som skal gjøre 7.5W mulig rett rundt hjørnet. Det er kun Apple-sertifisert som får 7.5W ved trådløs lading. Eksterne som ikke har et samarbeid med Apple får kun funksjonalitet for 5W.

 

Merkelig nok så er det valget Apple har tatt.

Trenger ikke være Apple sertifisert for å få 7.5W lading på en iPhone X de må låse det opp i en software oppdatering men enhver QI-lader som kan gi 7.5W vil kunne gi det til en iPhone i fremtiden så lenge den er QI sertifisert, derfor er det fantastisk at de faktisk valgte å gå for en standard som brukes av andre og ikke en proprietær løsning:) Endret av MiKA7
Lenke til kommentar

 

Registrerte meg på forumet i all hovedsak med tanke på denne tråden.

 

 

Anbefaler egentlig ikke denne. Per dags dato kan man kun lade med maks 5W. Kommer en ny iOS-oppdatering som skal gjøre 7.5W mulig rett rundt hjørnet. Det er kun Apple-sertifisert som får 7.5W ved trådløs lading. Eksterne som ikke har et samarbeid med Apple får kun funksjonalitet for 5W.

 

Merkelig nok så er det valget Apple har tatt.

Trenger ikke være Apple sertifisert for å få 7.5W lading på en iPhone X de må låse det opp i en software oppdatering men enhver QI-lader som kan gi 7.5W vil kunne gi det til en iPhone i fremtiden så lenge den er QI sertifisert, derfor er det fantastisk at de faktisk valgte å gå for en standard som brukes av andre og ikke en proprietær løsning:)

Tror jeg missformulerte meg litt dårlig. Det er KUN Apple-sertifiserte QI-produkter som kan lade med 7.5W uavhengig med den nye oppdateringen eller ikke. Dette er det en større Reddit-tråd på, mange reagerer på at det er spesielt å gjøre. Utrolig kjipt for dem som allerede har investert i en typisk QI-lader. Får å få brukt 7.5W-funksjonaliteten i det heletatt må QI-ladeplaten være Apple-sertifisert. Det er kun to ladeplater til en rimelig dyr penge som kan tilby dette per dags dato.

Lenke til kommentar

 

 

Registrerte meg på forumet i all hovedsak med tanke på denne tråden.

 

 

Anbefaler egentlig ikke denne. Per dags dato kan man kun lade med maks 5W. Kommer en ny iOS-oppdatering som skal gjøre 7.5W mulig rett rundt hjørnet. Det er kun Apple-sertifisert som får 7.5W ved trådløs lading. Eksterne som ikke har et samarbeid med Apple får kun funksjonalitet for 5W.

 

Merkelig nok så er det valget Apple har tatt.

Trenger ikke være Apple sertifisert for å få 7.5W lading på en iPhone X de må låse det opp i en software oppdatering men enhver QI-lader som kan gi 7.5W vil kunne gi det til en iPhone i fremtiden så lenge den er QI sertifisert, derfor er det fantastisk at de faktisk valgte å gå for en standard som brukes av andre og ikke en proprietær løsning:)
Tror jeg missformulerte meg litt dårlig. Det er KUN Apple-sertifiserte QI-produkter som kan lade med 7.5W uavhengig med den nye oppdateringen eller ikke. Dette er det en større Reddit-tråd på, mange reagerer på at det er spesielt å gjøre. Utrolig kjipt for dem som allerede har investert i en typisk QI-lader. Får å få brukt 7.5W-funksjonaliteten i det heletatt må QI-ladeplaten være Apple-sertifisert. Det er kun to ladeplater til en rimelig dyr penge som kan tilby dette per dags dato.
Rart at ravpower lover at de skal kunne gi 7.5W når den oppdateringen når den slipper..

https://www.theverge.com/platform/amp/this-is-my-next/2017/10/27/16554680/best-wireless-charger-qi-ravpower-samsung-anker-mophie

Lenke til kommentar

 

 

Registrerte meg på forumet i all hovedsak med tanke på denne tråden.

 

Anbefaler egentlig ikke denne. Per dags dato kan man kun lade med maks 5W. Kommer en ny iOS-oppdatering som skal gjøre 7.5W mulig rett rundt hjørnet. Det er kun Apple-sertifisert som får 7.5W ved trådløs lading. Eksterne som ikke har et samarbeid med Apple får kun funksjonalitet for 5W.

 

Merkelig nok så er det valget Apple har tatt.

Trenger ikke være Apple sertifisert for å få 7.5W lading på en iPhone X de må låse det opp i en software oppdatering men enhver QI-lader som kan gi 7.5W vil kunne gi det til en iPhone i fremtiden så lenge den er QI sertifisert, derfor er det fantastisk at de faktisk valgte å gå for en standard som brukes av andre og ikke en proprietær løsning:)

Tror jeg missformulerte meg litt dårlig. Det er KUN Apple-sertifiserte QI-produkter som kan lade med 7.5W uavhengig med den nye oppdateringen eller ikke. Dette er det en større Reddit-tråd på, mange reagerer på at det er spesielt å gjøre. Utrolig kjipt for dem som allerede har investert i en typisk QI-lader. Får å få brukt 7.5W-funksjonaliteten i det heletatt må QI-ladeplaten være Apple-sertifisert. Det er kun to ladeplater til en rimelig dyr penge som kan tilby dette per dags dato.

 

 

 

Ser ikke problemet, telefonen er uansett fulladet om morgenen enten det er 5w, 7,5w eller 10w. Trenger man mye strøm fort er kabel overlegent uansett. 

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg hatt Iphone på mange år,men siden Pixel 2 XL fikk den mottagelsen den fikk nå,vil jeg igjen vurdere Iphone,da enten 8 Plus eller X. Trolig x.

Hvordan er dette med hurtiglader,den laderen som følger med i esken ER vel hurtiglader,ikke sant?? Eller må det kjøpes i tillegg?

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg hatt Iphone på mange år,men siden Pixel 2 XL fikk den mottagelsen den fikk nå,vil jeg igjen vurdere Iphone,da enten 8 Plus eller X. Trolig x.

Hvordan er dette med hurtiglader,den laderen som følger med i esken ER vel hurtiglader,ikke sant?? Eller må det kjøpes i tillegg?

 

Dessverre så må du kjøpe en ekstra lader for å få hurtiglading.

En slik trenger man: https://www.apple.com/no/shop/product/MJ262Z/A/29-watts-usb%E2%80%91c-lader?fnode=97&fs=f%3Diphonex%26fh%3D458e%252B4959

 

Man må i tillegg kjøpe en USB-C til Lightning:

https://www.apple.com/no/shop/product/MK0X2ZM/A/usb-c-til-lightning-kabel-1-m?fnode=97

 

Så koster da nesten 900 kr for å få hurtiglading.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den som følger med er bare 5W så den er alt annet enn hurtig. Lader du med en 12W iPad-lader så går det relativt hurtig men skal du ha full USB-C PD hurtiglading så må du anskaffe en Apple 29W USB-C lader + en USB-C til Lightningkabel. Eventuelt en annen strømadapter som støtter USB-C Power Delivery.

 

Når det er sagt så er ladeffekten med 12W sammenlignet med 29W nokså liten så vil ikke si det nødvendigvis er verdt investeringen;

 

iphone-8-fast-charger-speed-comparison3.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg innbiller meg att fast charging ikke er særlig bra for batteriet, uansett hva produsentene sier. Har hatt nexus 6p i ett år nå, ladet med hurtiglader hver natt, å batteriet har mistet 60% av kapasiteten, regner med 400+ hurtigladinger er årsaken. Det er kjekt å ha, men ikke nødvendig att telefonen er ferdig lada 00:30 når man legger seg 23:00

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...