Gå til innhold

Den store iPhone 8 / iPhone X tråden


Anbefalte innlegg

Takker! Jeg har fra før en Nexus 6P og den har har jo fast charging.Mener de har samme USB-C. Kan jeg bare bruke den istedet for å kjøpe en ny til 900?

Og hva med disse ladeplatene for trådløs lading,vil de lade hurtig også?Om det ikke er så bra for batteriet å bruke fast charging hele tiden,regner jeg med Iphone har et valg i settings der man kan slå av hurtiglading..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

15W USB-C adapteret som fulgte med Google Nexus 6P støtter dessverre ikke USB-C Power Delivery så den baserer seg nok på noe Google proprietær løsning. Så hvilken ladeeffekt den vil ha med en iPhone er jeg veldig usikker på. Google kom med en ny USB-C lader i 2016 som støtter USB-C Power Delivery men jeg går utifra at det ikke er den du har.

 

Trådløslading har lavere ladeeffekt sammenlignet med kabel. I utgangspunktet så lader vel de trådløse med en effekt på ca 5W, altså samme som den som følger med i esken altså relativt tregt. Også støtter Apple Qi Fast Charge eller hva det nå heter som gir deg 7,5W ladeeffekt men dette blir ikke aktivert før i en kommende iOS oppdatering (kanskje 11.1 som kommer denne uka?) og selv 7,5W er jo fremdeles tregere enn en iPad adapter som gir deg 12W, og en USB-C PD adapter som vel gir deg type 18W i reell effekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva gjelder hurtigladning og hvilke effekter dette har på levetiden på batteriet er jo et noe omdiskutert tema hvor det er gjort skuffende lite tester og forskning. Men i utgangspunktet så er jo ikke varme positivt for batterier og det er jo liten tvil om at det genereres mer varme jo mer watt som pøses inn på en gang. Merker jo godt at telefonen min (iPhone 7 Plus) blir varmere når jeg bruker en 12W iPad adapter sammenlignet med 5W iPhone adapter. Trådløsladning stiller jo i en særskilt dårlig klasse her da de har lavere effekt, samtidig som det generere ekstra varme, det er hvertfall min erfaring.

 

Men så er jo spørsmålet om disse varmeforskjellene har noen reell negativ effekt på levetiden til batteriet eller ikke. Som sagt så finner jeg mer eller mindre ingen gode tester som peker verken den ene eller den andre veien så det er jo umulig å si. Når det er sagt så er det jo liten grunn til å peise på med hurtigladning når det ikke trengs. De fleste av oss lader vel gjerne telefonen når vi sover eller når vi er på jobb og for de fleste av oss så sover vi gjerne i 5+ timer, og er gjerne på jobb i 8-timer så man har jo gjerne mer enn god nok til å lade selv med 5W adapter uten nevneverdige problemer med ladetiden.

 

 

EDIT:

 

En positiv ting med trådløseladere er tydeligvis det at de skrur seg av når telefonen når 100% og vil ikke bli aktivert igjen før du tar telefonen av og på ladeplata/puta. På den måten så slipper man det at telefonen ligger å groomer på 100% i flere timer som jo gjerne er tilfellet for de av oss som blant annet lader om natta.

Endret av RamGuy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Angående laderen jeg har vet jeg rett og slett ikke hva den støtter,annet enn at den lader min N6P raskt...Men angående hurtiglading,man skulle tro at på sikt vil ofte hurtiglading gå ut over batteriet,men dette har ikke skjedd på min N6P,der har jeg brukt kun hurtiglader og har et bra batteri fremdeles.Kan være jeg har vært heldig.

Men om Iphone støtter hurtiglading,skulle man tro det er bygget slik at batteriet skal kunne tåle slikt også over lengre tid,siden det å bytte batteri på en Iphone ikke er slikt man gjør selv.Dumt man ikke kan finne gode tester på slikt.

Frister jo med en hurtiglader og en trådløslader...Særlig trådløs,slik at man kan få benytte de nye funksjonene,men helst samtidig med at man ikke trenger bekymre seg for batteriets levetid.Slik jeg har forstått det får man også kjøpt trådløsladere som har hurtiglading? Da lurer jeg jo på om Iphonen har en innstilling slik at man kan benytte trådløslading uten å måtte kjøre full guffe,slik at man kan velge dette selv?

Lenke til kommentar

Den første der er vel original Samsung, noe den andre ikke ser ut til å være?

 

Jeg har ingenting imot eBay-produkter, og er normalt ikke skeptisk, men når det er snakk om ting som gjerne står tilkboblet 24/7 på nattbordet foretrekker jeg kjente produkter.

Lenke til kommentar

Er det noen som vet når Apple Store begynner å sende ut iPhone X til de som har fått levering 3/11. Av erfaring med tidligere forhåndsbestillinger, mener jeg. Var tidlig ute på fredag, og klarte å få levering 3/11. Greia er at jeg reiser på ferie den dagen, og har et ørlite håp om at den kan bli levert på torsdag.

Lenke til kommentar

 

Den første der er vel original Samsung, noe den andre ikke ser ut til å være?

 

Jeg har ingenting imot eBay-produkter, og er normalt ikke skeptisk, men når det er snakk om ting som gjerne står tilkboblet 24/7 på nattbordet foretrekker jeg kjente produkter.

Mener den var ekte. I alle fall finnes det mange genuine på eBay. Dette er den nye versjonen.

Lenke til kommentar

Er det noen som vet når Apple Store begynner å sende ut iPhone X til de som har fått levering 3/11. Av erfaring med tidligere forhåndsbestillinger, mener jeg. Var tidlig ute på fredag, og klarte å få levering 3/11. Greia er at jeg reiser på ferie den dagen, og har et ørlite håp om at den kan bli levert på torsdag.

Tviler ekstremt. Den kommer nok fredag. For meg har den gjort det alle år. Sist leverte et budselskap fra Oslo pakken. Kanskje du kan finne ut hvem som overtar pakkeni Norge s du får den fredag morgen?

Lenke til kommentar

Spennende post på Reddit. 

 

https://www.reddit.com/r/apple/comments/79k7vr/iphone_x_qualcomm_vs_intel_battery_life_real/

 

Ser ut som det kommer to forskjellige versjoner som vanlig. Blir spennende å se i praksis om noen har muligheten til å teste dette. 

 

 

Ikke spesielt interessant for oss da vi kun har tilgang på A1901 så for oss blir det Intel XMM 7480 uansett. Det samme gjelder jo forsåvidt iPhone 8 og 8 Plus. Det er jo heller ingen garanti for at Qualcomm X16 vs Intel XMM 7480 vil gi samme resultater som fjorårets sammenligning mellom Qualcomm X12 vs Intel XMM 7360.

Lenke til kommentar

 

Noen her som har kommet lengre med statusen sin enn "klargjøres for sending"?

 

Ser at flere i utlandet rapporterer om sporingsnummer allerede ved å søke opp referansen på UPS sin hjemmeside, men her i Norge er det vel DHL vi forholder oss til. 

 

 

 

Spørs om vi blir foret med telefoner fra lageret i Nederland eller om de blir sendt direkte fra Kina. Blir de sendt fra Nederland får man tilgang på sporing fra DHL på torsdag med ankomst fredag. Blir den sendt direkte fra Kina så tror jeg det er TNT som sender, da vil vi få info om det noen dager før. 

Lenke til kommentar

 

Spennende post på Reddit. 

 

https://www.reddit.com/r/apple/comments/79k7vr/iphone_x_qualcomm_vs_intel_battery_life_real/

 

Ser ut som det kommer to forskjellige versjoner som vanlig. Blir spennende å se i praksis om noen har muligheten til å teste dette. 

 

 

Ikke spesielt interessant for oss da vi kun har tilgang på A1901 så for oss blir det Intel XMM 7480 uansett. Det samme gjelder jo forsåvidt iPhone 8 og 8 Plus. Det er jo heller ingen garanti for at Qualcomm X16 vs Intel XMM 7480 vil gi samme resultater som fjorårets sammenligning mellom Qualcomm X12 vs Intel XMM 7360.

 

 

Dette visste jeg faktisk ikke. Takk for opplysning, er jo rimelig greit om det er kun XMM som er forbeholdt til oss. 

 

 

 

 

Noen her som har kommet lengre med statusen sin enn "klargjøres for sending"?

 

Ser at flere i utlandet rapporterer om sporingsnummer allerede ved å søke opp referansen på UPS sin hjemmeside, men her i Norge er det vel DHL vi forholder oss til. 

 

 

 

Spørs om vi blir foret med telefoner fra lageret i Nederland eller om de blir sendt direkte fra Kina. Blir de sendt fra Nederland får man tilgang på sporing fra DHL på torsdag med ankomst fredag. Blir den sendt direkte fra Kina så tror jeg det er TNT som sender, da vil vi få info om det noen dager før. 

 

 

Spennende. Gleder meg veldig. Sjeldent jeg har vært så oppspilt for en telefon, men denne gleder jeg meg virkelig til. Da regner jeg nok med at man kanskje får sporingsnummer på torsdag. Flere på Reddit melder om at telefonene de har fått sporing på (via å bruke referansebestillingen på UPS.com) sendes fra Foxconn. 

Lenke til kommentar

Kan tenke meg at denne blir uvant å bruke for de av dere som har hatt Iphone lenge.Nye måter å låse opp skjerm på og det å navigere.Men det går utrolig for å venne seg til dette tror jeg.Jeg har selv hatt Iphone i noen år for så å gå over til diverse Honor og Nexus med scanner på baksiden.Byttet størrelser i mobil flere ganger også.Alt dette tar kort tid å venne seg til.Selv synes jeg Apple har gjort noe spennende med å ta Iphone i en ny retning,og jeg håper de vil fortsette med dette med kommende mobiler også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...