Gå til innhold

Den store iPhone 8 / iPhone X tråden


Anbefalte innlegg

Kom over denne, så interessant ut, noen som har erfaring med olixar? Ellers blir det nok et deksel fra spigen og glastr slim hd på meg også.

 

Og hvordan er leveringen til apple? Står jeg får ekspresslevering den 3 nov. Er det budfirma som krever at jeg er hjemme hele dagen? kan man evt endre adresse til jobb etter bestilling?

Jeg la ved link til skjermbeskytter og deksel som jeg bestilte i går. Begge var fra Olixar, bestilt fra mobilefun. Vurderte den du la ved link til, men så ikke at den støttet trådløs lading. Gir rapport når jeg får det til uka :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Personlig har jeg god erfaring med skjermbeskyttelse fra Spigen så blir nok en GLAS.tR SLIM HD på meg.

Hvor bestiller du den fra da? Har den avrundet kanter? Hvordan er den fra Spigen ifh til den fra Belkin som apple.no har på sin nettbutikk?

 

Jeg har tidligere bestilt direkte fra Spigen.com, men også kjøpt deksel gjennom Spigen eBay Offical Store. Utifra bildene ser det ut som den har avrundet kanter ja?

Lenke til kommentar

 

Personlig har jeg god erfaring med skjermbeskyttelse fra Spigen så blir nok en GLAS.tR SLIM HD på meg.

Hvor bestiller du den fra da? Har den avrundet kanter? Hvordan er den fra Spigen ifh til den fra Belkin som apple.no har på sin nettbutikk?

Synes ikke noe særlig om Belkin sine beskyttere. Synes de er knotete og ta på og du kjenner at du har beskyttelse på.

Lenke til kommentar

 

 

Personlig har jeg god erfaring med skjermbeskyttelse fra Spigen så blir nok en GLAS.tR SLIM HD på meg.

Hvor bestiller du den fra da? Har den avrundet kanter? Hvordan er den fra Spigen ifh til den fra Belkin som apple.no har på sin nettbutikk?

Synes ikke noe særlig om Belkin sine beskyttere. Synes de er knotete og ta på og du kjenner at du har beskyttelse på.

 

Hvordan er spigen sine ifh? Har du prøv disse?

Lenke til kommentar

Jeg har bestilt en del forskjellig med DHL. Regner med jeg får disse onsdag/torsdag. Kan så legge ut bilder her, og om noen liker de så kan jeg sende dere via post? ? Alltid vanskelig å se hvordan ting ser ut basert på kinabilder hehe...

 

Mener da forskjellige typer full Body transparent deksler, herdet glass osv.

Endret av Drunk_Panda
Lenke til kommentar

Jeg har bestilt en del forskjellig med DHL. Regner med jeg får disse onsdag/torsdag. Kan så legge ut bilder her, og om noen liker de så kan jeg sende dere via post? ? Alltid vanskelig å se hvordan ting ser ut basert på kinabilder hehe...

 

Mener da forskjellige typer full Body transparent deksler, herdet glass osv.

Jeg er interessert. Send bilder når du får!

Lenke til kommentar

 

 

 

Personlig har jeg god erfaring med skjermbeskyttelse fra Spigen så blir nok en GLAS.tR SLIM HD på meg.

Hvor bestiller du den fra da? Har den avrundet kanter? Hvordan er den fra Spigen ifh til den fra Belkin som apple.no har på sin nettbutikk?
Synes ikke noe særlig om Belkin sine beskyttere. Synes de er knotete og ta på og du kjenner at du har beskyttelse på.

Hvordan er spigen sine ifh? Har du prøv disse?

Synes Spigen er mye bedre.

Lenke til kommentar

 

Hvilken forsikring bruker dere på telefonen? Applecare? Uhellsforsikring fra diverse andre som feks Elkjøp eller telefonselskap?

Applecare i Norge dekker vell ikke knust skjerm osv? Jeg meldte meg inn i LO på studentmedlemskap for 500,- i året. Der får jeg inkl skjermforsikring.

Takk.Det er gjerne skjermen jeg vil ha forsikret. Endret av cyra82
Lenke til kommentar

De fleste burde jo sjekke med sin egen innbo og reiseforsikring. Det ble vel gjort flere undersøkelser og kalkulasjoner for noen år tilbake som tilsa at det å betale for operatøren sin egen mobilforsikring (lå som oftest på 99kr per mnd, med 500kr i egenandel ved skade) ofte var dyrere enn å bare betale for skadeomfanget når uhellet først skjedde når vi så på gjennomsnittet over hvor ofte folk normalt klarte å få skader som ikke dekkes av garanti eller reklamasjon på produktet.

 

Må jo huske på det at eksemplet med 99kr per mnd faktisk blir 1188kr + 500kr i egenandel, altså 1688kr. Folk flest går vel ikke rundt å får telefonen sin ødelagt flere ganger i året og disse forsikringene har vel sikkert også egne vilkår om så skulle være tilfellet som vil gjøre det dyrere å benytte seg av forsikringen også vil jeg gå ut ifra.

 

 

Nå er jo iPhone X en litt spesiell telefon da den er såpass dyr, og skjermbytte koster tilsynelatende rundt 3000kr her i landet. Og skulle det være snakk om andre former for skader så må telefonen byttes og det koster over 5500kr.

 

 

Men de fleste av oss betaler jo allerede for både innbo og reiseforsikring og de fleste vil trolig få telefonen dekt så da er jo spørsmålet hvor gode vilkår du har på disse forsikringene og hvor høy egenandel det eventuelt er snakk om.

Lenke til kommentar

Regnestykket ditt RamGuy er helt riktig. Har lagt merke til de siste årene at flere nærmest skryter på seg mobilforsikring, men når da prisen for skjermbytte på tidligere modeller har ligget på cirka 1500 skal du altså måtte knuse telefonen oftere enn en gang hvert år for at det skal være lønnsomt. Jeg har knust en iPhone 1 gang på 6 år, så det ville vært idioti å ha en egen forsikring på dette. 

Lenke til kommentar

De fleste burde jo sjekke med sin egen innbo og reiseforsikring. Det ble vel gjort flere undersøkelser og kalkulasjoner for noen år tilbake som tilsa at det å betale for operatøren sin egen mobilforsikring (lå som oftest på 99kr per mnd, med 500kr i egenandel ved skade) ofte var dyrere enn å bare betale for skadeomfanget når uhellet først skjedde når vi så på gjennomsnittet over hvor ofte folk normalt klarte å få skader som ikke dekkes av garanti eller reklamasjon på produktet.

 

Må jo huske på det at eksemplet med 99kr per mnd faktisk blir 1188kr + 500kr i egenandel, altså 1688kr. Folk flest går vel ikke rundt å får telefonen sin ødelagt flere ganger i året og disse forsikringene har vel sikkert også egne vilkår om så skulle være tilfellet som vil gjøre det dyrere å benytte seg av forsikringen også vil jeg gå ut ifra.

 

 

Nå er jo iPhone X en litt spesiell telefon da den er såpass dyr, og skjermbytte koster tilsynelatende rundt 3000kr her i landet. Og skulle det være snakk om andre former for skader så må telefonen byttes og det koster over 5500kr.

 

 

Men de fleste av oss betaler jo allerede for både innbo og reiseforsikring og de fleste vil trolig få telefonen dekt så da er jo spørsmålet hvor gode vilkår du har på disse forsikringene og hvor høy egenandel det eventuelt er snakk om.

Enig. Derfor LO din innbo er suveren. 500kr egenandel ved skjermbytte. Koster meg 500kr i året. Da er jeg forsikra med innbo (+skjerm) og er organisert som student. Ser på det som et kjempetilbud.

Lenke til kommentar

må man kjøpe deksel som støtter at telefonen skal lades trådløs på plate, eller kan man kjøpe hva man vil, plast gummi Etc bare det er tynt nok?

 

Min erfaring fra Samsung-telefoner er at det ikke er noe problem med trådløs lading enten du har silikondeksel, plastdeksel eller skinndeksel. Tykkelsen på dekslene skal heller ikke spille noen rolle. Regner med at dette også vil gjelde iPhone X (som også jeg har bestilt, artig å prøve noe nytt  :D )

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Registrerte meg på forumet i all hovedsak med tanke på denne tråden. 

 

 

 

Anbefaler egentlig ikke denne. Per dags dato kan man kun lade med maks 5W. Kommer en ny iOS-oppdatering som skal gjøre 7.5W mulig rett rundt hjørnet. Det er kun Apple-sertifisert som får 7.5W ved trådløs lading. Eksterne som ikke har et samarbeid med Apple får kun funksjonalitet for 5W. 

 

Merkelig nok så er det valget Apple har tatt. 

Endret av Ratatouille
Lenke til kommentar

Dette vil kort og enkelt bety at Mophie og Belkin sine ladebaser vil defintivt være å foretrekke. Jeg legger ved lenker der du både kan handle Mophie og Belkin. 

 

https://www.apple.com/no/shop/product/HL802Z/A/belkin-boost-up-tr%C3%A5dl%C3%B8s-ladestasjon?fnode=97

 

https://www.apple.com/no/shop/product/HL812Z/A/mophie-tr%C3%A5dl%C3%B8s-ladebase?fnode=97

Endret av Ratatouille
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...