Gå til innhold

Multicom.no og PS.no slås sammen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er bare en papirendring. Multicom og ps.no har i praksis vært samme nettbutikk siden 2014. Men de får vel litt oppmerksomhet av dette, så det er god PR. De sendte mail om dette til alle kundene av ps.no. Selv de som ikke har brukt nettbutikken på årevis.

 

Forøvrig så er det uaktuelt for meg å kjøpe fra Multicom. De har et frynsete rykte på seg når det kommer til service. Og de selger ofte varer for så å kansellere ordren i ettertid, uten å tilby verken en forklaring eller løsning til kunden. Er man liten i denne bransjen så er det god service som er viktig for å skille seg ut fra mengden. Og der er ikke Multicom gode nok.

Endret av Kron
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Synes det er innteresant å høre om alt dette med dårlig service, da jeg tror Multicom er noe av det beste jeg har opplevd innen kundebehandling. For noen dager siden klarte jeg å miste en laptop jeg kjøpte av dem for rundt 8 år siden i bakken, og skjermen knuste. Spurte om det gikk ann å KJØPE en ny skjerm..tre dager senere hadde de satt på en ny, og bedre, kostnadsfritt. De betalte selv frakta.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Synes det er innteresant å høre om alt dette med dårlig service, da jeg tror Multicom er noe av det beste jeg har opplevd innen kundebehandling. For noen dager siden klarte jeg å miste en laptop jeg kjøpte av dem for rundt 8 år siden i bakken, og skjermen knuste. Spurte om det gikk ann å KJØPE en ny skjerm..tre dager senere hadde de satt på en ny, og bedre, kostnadsfritt. De betalte selv frakta.

 

Har aldri prøvd disse 2 selskapene, men det fins da folk som sier slikt om alle butikker, både fysiske og nettbutikker, mange har gode erfaringer, mens mange andre har dårlige, hva det kommer av vet ikke jeg, men noen folk kan være litt i overkant kranglete og brautete også, men nå vet ikke jeg hvordan folk oppfører seg så klart av de som sier de har fått dårlig service.

Jeg syns vel egentlig det er en sykt dårlig unnskyldning for å gi dårlig service at folk kan være litt over the top, men samtidig så kan enkelte styre seg for å være helt mongo også når en dingseboms er ødelagt og de blir sinte, noen ganger må man jo dessverre se på hvor mye man betalte også, det er dessverre slik idag at du som oftest betaler for kvalitet, trist men sant.

Endret av meg0709
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det hjalp betraktelig da de fikk virkelig lagerstatus inn på web-sidene. Før stod det "på lager" uansett om det var lokallager, fjernlager eller leverandørlager.

 

Men jeg er ikke imponert over måten de håndterte overtagelsen av PS.no på. Ingen advarsel overhodet. Plutselig var alt av ordrehistorikk borte. Dermed også reklamasjonsrett på alt man hadde kjøpt der, med mindre man samler på ordrehistorikk selv. Noe jeg tror få gjør da man går ut i fra at alt ligger trygt på "mine sider" i de fleste nettbutikker.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Det hjalp betraktelig da de fikk virkelig lagerstatus inn på web-sidene. Før stod det "på lager" uansett om det var lokallager, fjernlager eller leverandørlager.

 

Men jeg er ikke imponert over måten de håndterte overtagelsen av PS.no på. Ingen advarsel overhodet. Plutselig var alt av ordrehistorikk borte. Dermed også reklamasjonsrett på alt man hadde kjøpt der, med mindre man samler på ordrehistorikk selv. Noe jeg tror få gjør da man går ut i fra at alt ligger trygt på "mine sider" i de fleste nettbutikker.

 

I eposten fra ps.no står det at man finner siste 4 års ordre på multicom.no. 

Lenke til kommentar

Liker veldig godt multicom, har opplevd god service på bærbare der. Men nettbutikken deres er ikke så bra. Går ikke an å sortere skikkelig etter pris engang. Hadde de hatt en nettside av samme kvalitet som komplett kunne de solgt mye mer.

Endret av PgUp
Lenke til kommentar

 

Det hjalp betraktelig da de fikk virkelig lagerstatus inn på web-sidene. Før stod det "på lager" uansett om det var lokallager, fjernlager eller leverandørlager.

 

Men jeg er ikke imponert over måten de håndterte overtagelsen av PS.no på. Ingen advarsel overhodet. Plutselig var alt av ordrehistorikk borte. Dermed også reklamasjonsrett på alt man hadde kjøpt der, med mindre man samler på ordrehistorikk selv. Noe jeg tror få gjør da man går ut i fra at alt ligger trygt på "mine sider" i de fleste nettbutikker.

 

I eposten fra ps.no står det at man finner siste 4 års ordre på multicom.no. 

 

Det er fra "nye" PS. PS.no ble overtatt av Multicom for 4 år siden.

Lenke til kommentar

Uansett kundeservice har de noen av de beste bærbare pcene på markedet. Har kun brukt Multicom til å kjøpe bærbare pcer, så kan ikke svare for noe annet. Men det du får i hardware veier opp for mangler andre steder. Det er ihvertfall mitt syn på dette.

Ville ikke byttet ut Multicoms egne bærbare for noe!

 

Multicoms "egne" bærbare var rebrandede Clevomaskiner (og kanskje andre merker) og med mindre noe har endret seg de siste årene så kan du fint velge et annet merke/produsent og få akkurat samme maskin.

 

Ikke at det er noe galt med Clevo. De sto bak mange av maskinene til selskaper som Alienware, Voodoo, Falcon Northwest osv.

Lenke til kommentar

Jeg kommer ALDRI til å bestille fra mulitcom noengang igjen. Jeg kjøpte en gamer laptop fra dem for et par år siden. Etter 3 månder max, brant pcen opp innviendig. Jeg hadde vært ufattelig forsiktig med den, ettersom det var svært mye penger for meg på den tiden og jeg hadde brukt lang tid på å spare. Jeg sendte den inn til dem og forklarte hva som hadde skjedd. Jeg fikk beskjed tilbake at dette var min egen feil, og at jeg hadde løsnet deler inne i pcen. En pc jeg ikke engang hadde åpnet. Dette var fra deres egne bygde pcer. Jeg fikk aldri noen fikset pc- eller penger tilbake. De mente at skaden var for dyr til at det var lurt å fikse og at jeg heller burde kjøpe ny pc. Dette plager meg enda og jeg angrer den dag i dag at jeg ikke kontaktet forbrukerrådet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...