Gå til innhold

Toppyoutuber: - Konservative må dumpe sosialistiske venner


  

16 stemmer

  1. 1. Er politiske standpunkter viktig når du velger venner?

    • Ja
      5
    • Nei
      11
  2. 2. Var Hitler sosialist?

    • Ja, sosialist
      8
    • Nei, kapitalist
      5


Anbefalte innlegg

post-388664-0-73657800-1501571396_thumb.png

 

 

 

Personlig tror jeg høyresiden er mer vant til å møte motbør og andre meninger i media, populærkulturen og hverdagen.

 

Venstresiden derimot er mer intolerante andre meninger. Kvinner og ungdom som hører til på venstresiden er gjerne mindre rasjonelle og mer emosjonelt umodne og ustabile.

Endret av misanthrope
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

De aller fleste av mine venner er sosialdemokrater, mens jeg selv befinner meg mer i sentrum-høyre-fløyen, men det gjør ingenting for min del. Det er et sunnhetstegn at folk har litt forskjellige meninger.

 

Om du er sentrum-høyre fløyen så er du sosialdemokrat du også, ergo du deler verdier med dine venner. 

 

Jeg er delevis enig med Molyneux. Jeg orker ikke å være venner med folk som har helt ulike verdier enn meg selv, fordi vi vil bare ende opp med å krangle. Det eneste måten vi kan være venner, er om vi bestemmer oss for å aldri prate om politikk, og da føler jeg meg veldig begrenset. 

 

Heldigvis er dette sjeldent et problem. Hver eneste gang jeg møter slike folk så sier jeg noe som provoserer dem, og de holder seg unna meg.

 

 

Tja, det er vel en definisjonssak, men jeg forbinder begrepet "sosialdemokrat" mer med området sentrum-venstre/venstre på den politiske skalaen. De er f eks mer på hugget når det gjelder å forsvare økte skatter og avgifter enn jeg er, samt en del annet. Men det er klart visse verdier deles. Hvis man tar en verdi, f eks "Eldreomsorgen bør være god", så vil jo denne tanken/verdien deles av hele det politiske spektret fra R til FrP. (Lykke til med å finne noen som er uenige i påstanden!). Man er riktignok uenige om hva som lettest fører til god eldreomsorg, så det er ikke verdiene i seg selv som nødvendigvis er så ulike mellom de ulike partiene, men mer hvilke metoder som fører best fram.

Lenke til kommentar

attachicon.gifscreen-shot-2016-12-19-at-6-15-14-pm.png

 

 

 

Personlig tror jeg høyresiden er mer vant til å møte motbør og andre meninger i media, populærkulturen og hverdagen.

 

Venstresiden derimot er mer intolerante andre meninger. Kvinner og ungdom som hører til på venstresiden er gjerne mindre rasjonelle og mer emosjonelt umodne og ustabile.

...

 

Det var Trump som var presidentkandidat.

Mot Hillary.

 

Høyresiden kan ikke forstå hva de gjorde mot venstresiden -- eller oppegående mennesker som helhet -- da de valgte Trump:

De valgte en narsissistisk, rasistisk, arbeiderfiendtlig, skatteunndragende, statsprosjekt-snyltende, bøllete mann med den mentale kapasisteten og modenheten til en 14-åring -- framfor en middelmådig kandidat fra ventresiden.

 

Venstresiden måtte ha valgt liket av Che Guevara til presidentkandidat for at det skulle ha vært sammenlignbart provoserende mot høyresiden som Hillary vs. Trump var for venstresiden.

 

Hillary vs. Bush ville vært en jevn kamp i fakta-begrunnede nivå av avsky.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Tja, det er vel en definisjonssak, men jeg forbinder begrepet "sosialdemokrat" mer med området sentrum-venstre/venstre på den politiske skalaen. De er f eks mer på hugget når det gjelder å forsvare økte skatter og avgifter enn jeg er, samt en del annet. Men det er klart visse verdier deles. Hvis man tar en verdi, f eks "Eldreomsorgen bør være god", så vil jo denne tanken/verdien deles av hele det politiske spektret fra R til FrP. (Lykke til med å finne noen som er uenige i påstanden!). Man er riktignok uenige om hva som lettest fører til god eldreomsorg, så det er ikke verdiene i seg selv som nødvendigvis er så ulike mellom de ulike partiene, men mer hvilke metoder som fører best fram.

 

Det er riktig at det er en definisjonsak. Jeg føler det er mer naturlig å definere det etter hvordan landet er styrt. Etter mitt syn er sosialdemokratiske land steder som forsøker å maksimere velferdstaten og samtidig ha en sunn privat sektor. Dette er forskjellig fra sosialister, som ikke vil ha en privat sektor. 

 

Sentrum-høyre ønsker å bruke private firmaer til å tilby offentlige tjenester, men de ønsker ikke å fjerne/redusere de offentlige tjenestene. Dette er hva jeg mener med, du har samme verdier som dine venner.

 

Problemene oppstår om du har ulike verdier enn dine venner. Når du da sier hva du mener, så er det ikke lenger enn vennlig uenighet, men det er provaksjon. Om man skal være venner må ihvertfall en av dem holde kjeft om politikk, og da føler man seg begrenset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...