Gå til innhold

Erfaringer med Altibox og TV løsning (lansert i 2017)


Anbefalte innlegg

  • 5 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Nei ingen åpenbare svar på hva det skyldes. Men lyden funket plutselig bra igjen etter at det kom en oppdatering til dekoderen. Men så kom en ny oppdatering igjen 2 mnd senere og nå er det lav lyd igjen. Hbo virker normalt. Tror bare det er altibox som ikke evner bedre når de lager ny software til dekoderen sin.

Lenke til kommentar

Lyd og bilde tukles ikke med fra Altibox's side overhode. De sender innhold fra leverandørene rett gjennom uten å justere på noe som helst.

Vel de har jo i dette tillfellet en NRK TV app i Android de implementerer i sitt operativsystem så muligheten for gale instillinger og feil i programmeringen er absolutt til stede. Så du tar nok litt feil der.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Jeg er ny ALTIBOX kunde og har gått over fra fiber NGT til fiber Altibox FMG (300/300) + Huawei Q22 TV bokser. Har stengt ned wifi nette på hjemmesentralen og koblet på med cat6 kabel en ASUS RT-AC68U ruter. Ruteren er satt opp som accesspoint (AP) og får IP adresse fra hjemmesentralen.

 

Fikk store problemer med å få IP-adresse til ASUS'n, måtte fabrikkinnstille både hjemmesentral og AP, da fikk jeg tildelt adresse, nå alt ok. Har fortsatt problemer med TV, fikk ny software i natt på Q22 enhetene. Det jeg sliter med er rett og slett uskarpe bilde på begge TV'ene. Har gått gjennom oppsett på boks og TV, finner egentlig ikke noe feil. Jeg tror at bitrat (dataflow) er lav på kanalene som igjen gjør bilde kornete og uskarpt.

 

Hvilk erfaring har dere?

Lenke til kommentar

Jeg er ny ALTIBOX kunde og har gått over fra fiber NGT til fiber Altibox FMG (300/300) + Huawei Q22 TV bokser. Har stengt ned wifi nette på hjemmesentralen og koblet på med cat6 kabel en ASUS RT-AC68U ruter. Ruteren er satt opp som accesspoint (AP) og får IP adresse fra hjemmesentralen.

 

Fikk store problemer med å få IP-adresse til ASUS'n, måtte fabrikkinnstille både hjemmesentral og AP, da fikk jeg tildelt adresse, nå alt ok. Har fortsatt problemer med TV, fikk ny software i natt på Q22 enhetene. Det jeg sliter med er rett og slett uskarpe bilde på begge TV'ene. Har gått gjennom oppsett på boks og TV, finner egentlig ikke noe feil. Jeg tror at bitrat (dataflow) er lav på kanalene som igjen gjør bilde kornete og uskarpt.

 

Hvilk erfaring har dere?

Har ikke Altibox, men koblet opp for en kamerat i januar. Utmerket bilde, men TV boksen fikk nett fra den originale boksen...det er jo en trådløs ruter med i oppsettet...må du bruke ekstern ruter? Kan være problematisk...etter det jeg har lest..
Lenke til kommentar

Hei. Begge TV boksene står tilkoblet hjemmesentralen, asus'n er koblet som accesspoint og vil ikke påvirke TV. Altibox sier at de gjør ingen endringer på TV signalet fra leverandør... Når jeg hadde samme opplegg fra NGT så påstår jeg at bilde var vesentlig skarpere, nå er f.eks hudfarge mer orange og jeg har problemer med å se rynker i huden, det flyter mer sammen. Jeg har gått gjennom alle innstillinger, finner ikke noe som er galt, men bilde er ikke bra.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vi fant feil på TV boksen, fikk bare bitrate på 4Mbps, på TV boks nr 2 fikk vi 16Mbps. Det tok 20 minutter så var montør på døra med ny boks, det er service det.

 

I utgangspunktet er vel TV-løsningen basert på multicast - da skulle ikke kvaliteten gått ned om båndbredden var for dårlig, men man ville fått pakketap. Eller er det slik at de også leverer ABR TV-signal til dekoderne? Dette er teknologien som ellers benyttes til det meste av streaming, og kvaliteten vil da justere seg avhengig av tilgjengelig båndbredde. Men Live TV, når du ikke bruker start-forfra eller arkiv, er vel fortsatt basert på multicast på denne løsningen.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Vi fant feil på TV boksen, fikk bare bitrate på 4Mbps, på TV boks nr 2 fikk vi 16Mbps. Det tok 20 minutter så var montør på døra med ny boks, det er service det.

 

Hvordan sjekket dere dette? Vi har en TV der fargene flyter inn i hverandre, men jeg lurer på om det er pga TV-en som er dårlig eller dårlig signal. Tenkte egentlig at det var TV-en. Billig ny Sony 40". 

 

 

Litt off-topic, men er det noen her som har klart å få en kampanjepris på internett+nye TV-løsningen? Har hatt det nå i et år og synes det er litt dyrt. Lurer på om Altibox vil gi meg et bedre tilbud hvis jeg sier at jeg bytter leverandør.

Endret av deleder
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

For min del er billedkvaliteten er bedre etter at jeg byttet.  På ingen måte natt og dag, men merkbart.  Uten ny 4K TV (den gamle var en 1080p plasma) er jeg imidlertid ikke sikker på at jeg hadde sett noen forskjell.

Ok, fikk prøvd gammel og ny altibox på samme tv og så bedre bilde?

Eller bytta du til nye altibox og fikk ny tv samtidig,i så fall så blir det vanskelig å si om bilde er noe bedre.

Lenke til kommentar

 

For min del er billedkvaliteten er bedre etter at jeg byttet.  På ingen måte natt og dag, men merkbart.  Uten ny 4K TV (den gamle var en 1080p plasma) er jeg imidlertid ikke sikker på at jeg hadde sett noen forskjell.

Ok, fikk prøvd gammel og ny altibox på samme tv og så bedre bilde?

Eller bytta du til nye altibox og fikk ny tv samtidig,i så fall så blir det vanskelig å si om bilde er noe bedre.

 

Gammel og ny på samme TV selvsagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...