Gå til innhold

Erfaringer med Altibox og TV løsning (lansert i 2017)


Anbefalte innlegg

Da er det første dagen som ny kunde hos Altibox.

Dessverre hadde jeg ikke undersøkt TV tilbudet på forhånd. Vi trodde Altibox hadde ganske likt utvalg som hos Get, Canal digital og Viasat.

Håper Altibox får på plass musikkanaler og historie/dokumentar, så dem kan matche sine konkurrenter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Lurer litt på de tekniske forskjellene ved de ulike pakkene, grunnpakke vs 300 vs 500.

Funksjonene som start forfra, programarkiv osv

Klarer ikke helt å se hva man mister hvis man ikke velger en PVR box..?

 

Hvor mange poeng inngår i pakkene?

Hvilken oppløsning og bitrate sendes streamen når man ser via APPn?

Noen som vet mer om Chromecast støtte, står første halvår i 2018..?

Lenke til kommentar

PVR boks er vel for den gamle løsningen, er bare 1 boks for den nye såvidt jeg vet.

 

Du får 50 poeng, HBO koster 40 (står bare med pris der nå faktisk, mener at det stod poeng tidligere) samme gjør Viasat sport, du kan kjøpe flere poeng

Hallo Actibus, går det bra med Smarthuset ditt?  :)

 

Man har PVR for nye løsningen også, det lagres i skyen og ikke på lokal disk i dekoder mener jeg å ha lest.

Vet du pris per poeng eller poeng-pakke?

Lenke til kommentar

På ny løsning er all lagring i skyen. Foreløpig er dette ikke en 100% stabil løsning. Håper barnesykdommene løses snart.

Opptak er variabelt stabile, man opplever av og til at avspilling hakker, fryser eller krasjer under avspilling. Så langt er jeg ikke imponert. Nå kan det jo hente det er min nye dekoder som feiler, det har jeg ikke sjekket ut.

Forøvrig håper jeg Altibox snart får et kanalutvalg som matcher Canal digital og Get.

Nå ser jeg kunder har hatt innlegg om bedre kanalutvalg flere ganger siste 5 år, så det spørs om dem nå velger å sette TV mer i fokus, nå som den satser mer på tv enn før.

Lenke til kommentar

Jeg bruker opptaksfunkjonen mye og har ennå til gode å oppleve at opptak hakker, fryser eller krasjer. Ellers har jeg null peil på hva CD og Get tilbyr av kanaler i dag, men jeg lurer på hva det er du savner?

Takk for innspill, tenkte det var barnesykdommer ennå i en avansert løsning. Altibox skal ha for at dem nå satser såpass, som dem gjør på TV siden.

Jeg savner musikkanaler og dokumentar-/historiekanaler.

Altibox har ingen musikkanaler (MTV dem har er faktisk ikke en musikkanal). Syntes det var deilig å ha reklamefrie musikkanaler som hadde mye bra innhold.

 

Musikkanaler andre har og jeg savner, er: MTV Classic, MTV hits, MTV live, MTV rocks,VH1, VH1 classic.

Savner litt de andre musikkanalene også, men de overnevnte savnes.

At Altibox ikke tilbyr en eneste musikkanal, der de andre har 7-9 slike av høy kvalitet, er rart. Googler man, så ses det at Altibox har vært forespurt musikkanaler fra kunder de siste årene, uten noen svar...

 

Savner også de ulike kanalene under History channel.

 

Forøvrig er det det bare å se på Get og andre, så er det info på nett hva de tilbyr av kanaler.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Skjønner. Jeg bruker aldri TVen til musikk, så den mangelen har aldri falt meg inn.

 

Ellers er min største irritasjon, som forsåvidt er helt marginal, at jeg ikke kan fjerne alle dustekanalene som automatisk er inkludert i basisabonnementet permanent, i stedet for å bare skjule dem. For min del ville History Channel så absolutt inngått blant dem, så dårlige som de gradvis har blitt opp gjennom årene. I tillegg skulle jeg gjerne hatt mange flere nyhetskanalen, men det er vel sikkert det de får færrest forespørsler om.

Endret av Belfaborac
Lenke til kommentar

Hvordan bruker man HBO på andre plattformer enn dekoder? Med GET må man bruke GET sin app og velge HBO derfra, er det samme på Altibox? Virker dette bedre enn HBO sin originale app, som er ganske enkelt elendig på alle plattformer..

Altibox har det samme som Get. HBO via Altibox sin egen app.

Nå har jeg ikke tatt i bruk HBO og kan ikke uttale meg om hbo sin egen app vs det som er bakt inn i Altibox app.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Chromecast er noe de jobber med og står nok ganske høyt på todo lista.

Vet ikke pris på poengene ennå dessverre,bare fått med meg at det vil komme mulighet for å kjøpe flere etterhvert.

 

Har merket noen ganger i det siste at "opptak" hakker eller gir feilmelding og må startes på nytt, men virker fint igjen da.

 

Smarthuset blir forøvrig stadig smartere ?

Lenke til kommentar

Chromecast er noe de jobber med og står nok ganske høyt på todo lista.

Vet ikke pris på poengene ennå dessverre,bare fått med meg at det vil komme mulighet for å kjøpe flere etterhvert.

Har merket noen ganger i det siste at "opptak" hakker eller gir feilmelding og må startes på nytt, men virker fint igjen da.

Smarthuset blir forøvrig stadig smartere

Da er jeg ikke alene om at opptak hakker av og til....

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Dette blir min "sutretråd" her inne nå....

 

Aldri har jeg opplevd et selskap med mere surr og rot enn Altibox. i løpet av litt over en måned er erfaringen:

Jeg signerte en avtale om lokkepris på kr 690 med TV og internett. Dvs. "grunnpakken" med ny TV løsning og laveste netthastighet (Fiber var innlagt fra før).

 

Først får jeg feil dekoder, en gammel type. Jeg ringer dem og det sendes ny riktig dekoder.

Så får jeg min første faktura med ordinær månedspris uten rabatt. Jeg ringer, dem skal ordne i det.

Så en dag er nett og TV borte. Jeg ringer og dem viser til at vi er koblet ut, Altibox kunne ikke si hvorfor, noe er gjort feil hos Altibox. TV og nett på plass etter en time.

Og nå igjen kommer ny faktura fortsatt uten avtalt pris....

 

Ja,ja... Gir nå Altibox siste mulighet til å rydde opp, før vi ser på å avrunde avtalen. Dessverre er 300 kr i måneden viktige kr og vi er heldige og kan velge Get, samt superhøy netthastighet er ikke viktig.

 

Nå er ikke dette innlegget ment å være så informerende og berikende for andre. De på kundeservice har vært hyggelige osv., men noe er rart på systemnivå hos Vikenfiber/Altibox når det skjer så mye surr bare på en måneds tid.

Håper for øvrig at barnesykdommer på TV løsningen (og NRK "appene") ordner seg, da blir det meget bra.

Endret av plankeby
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Interessant tråd. Jeg har hatt en dørselger hos meg i disse dager. Har bedt han komme tilbake om et par dager mens jeg sjekker litt.

Denne tråden har hjulpet veldig i å ta mitt valg. Kan ikke se at altibox har noen history kanaler, og det er jo favoritt "kope tv" kanalen min.

 

Gjorde et forsøk på å kontakte altibox support, men ga opp. Chat sa bare "har ikke support for ditt område" 
Men det er jo poenget, jeg er ikke kunde ennå, men vurderer det..sukk

 

Tenker det fremdeles blir Canal digital kabel en god stund til. Altibox leverer kanskje bedre hastighet, kul lagringsløsning og dekoder (vis man får den nyeste) som er bra i tester.

 

Men for meg som ny potensiell kunde så er dette en dårlig start som gjør det enkelt å si nei

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...