Gå til innhold

Erfaringer med Altibox og TV løsning (lansert i 2017)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Ja seriene dine ryker vel, hvis du ikke kan bruke den på et annet tv i huset da, og betale vanlig pris for den

 

Kamerat sa at boksen er ubrukelig i det øyeblikk ny dekoder er koblet til sentralen.....bare å kaste :/ 

 

Noen som har 4K tv og nye Altibox?

Er det stor forskjell på bilde kvalitet på tv når 4K på dekoder velges i stedet for 1080p ?

Lenke til kommentar

Når det gjelder forskjeller i billedkvalitet er en manns "wow!" en annen manns "hæ?".  Jeg ser en definitiv forskjell, men om du vil gjøre det er en annen sak.

 

Når det gjelder den gamle dekoderen  så er den potensielt ikke helt unyttig, for innvendig er en ordinær 2.5" SATA harddisk som du kan ta ut og bruke om du vil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som opplever dårlig bildekvalitet? Får nesten inntrykk av at noen kanaler er komprimert, eller med lavere bitrate enn det f.eks CD kjører. Synes det hele er spesielt. Prøvd med flere TV-er, og flere dekodere. VM har vært i varierende kvalitet. Mørke områder ofte dårlig. 

Finnes det en eller annen funksjon i nettet som kan gjøre at bildekvaliteten blir dårlig ved mye støy, pakketap eller lignende? Viasat Ultra HD ser forresten veldig fin ut.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Noen som opplever dårlig bildekvalitet? Får nesten inntrykk av at noen kanaler er komprimert, eller med lavere bitrate enn det f.eks CD kjører. Synes det hele er spesielt. Prøvd med flere TV-er, og flere dekodere. VM har vært i varierende kvalitet. Mørke områder ofte dårlig. 

 

Finnes det en eller annen funksjon i nettet som kan gjøre at bildekvaliteten blir dårlig ved mye støy, pakketap eller lignende? Viasat Ultra HD ser forresten veldig fin ut.

Altibox tv bilde er mye dårligere enn CD.....spesielt parabol men sikkert kabel også.

Merka stor forskjell fra GET til Altibox men har vendt meg til det.....etter hva jeg har hørt og lest så er det bare Rikstv som er dårligere en Altibox.

 

Dere som har nye altibox og abonnerer på tv opptak....hvilke andre fordeler er det bortsett fra opptak funksjonen?

Nå kan jeg spole tilbake i tv sendinger,pause osv....tv overalt appen til nettbrett fungerer også bra så lurer på hva jeg får hvis jeg betaler 149 pr mnd for opptak funksjonen.....som er dobbel pris i forhold til på gamle dekodere.

Lenke til kommentar

Opptaksfunksjonen er inkludert og koster ingenting ekstra for meg i alle fall.

 

Ellers har jeg akkurat like god billedkvalitet som venner med Canal Digital og Get over kabel/fiber.  Ved et par henvendelser til Altibox vedrørende andre ting har de opplyst at de bare sender innholdet fra leverandørene "rett gjennom" uten å tukle med det overhode, så det er heller ingen grunn til at billedkvaliteten skulle være forskjellig hverken den ene eller andre veien.  Så er det selvsagt mulig at ikke alle Altibox-partnere gjør ting på samme måte, det vet jeg selvsagt ingenting om.

Lenke til kommentar

Dere som har nye altibox og abonnerer på tv opptak....hvilke andre fordeler er det bortsett fra opptak funksjonen?

Nå kan jeg spole tilbake i tv sendinger,pause osv....tv overalt appen til nettbrett fungerer også bra så lurer på hva jeg får hvis jeg betaler 149 pr mnd for opptak funksjonen.....som er dobbel pris i forhold til på gamle dekodere.

Ting er mer 'snappy' i forhold til den eldre PVR-dekoderen, men du mister eksisterende opptak pga bytte av enhet. Rettere sagt, opptak er fortsatt lokalt lagret inne i enheten men du får ikke brukt den.

 

Burde for øvrig ikke koste noe ekstra for opptak(står ingenting annet i min faktura om det).

Lenke til kommentar

Dekoderen er rask på kanalskifte. "Opptaksfunksjon" er grei. Kvaliteten er ikke like fin som egne opptak hos CD parabol, men ikke noe man legger klart merke til. CD sperret heller ikke opptakene når man endret kundeforhold m.m.

 

Altibox sine opptak er ikke alltid til å stole på. Jeg har fått beskjed om at opptak ikke kan vises pga rettigheter!!

 

Jeg kommer nok til å gå over til CD parabol igjen, er i bindingstid. Mest av hensyn til pris på TV delen.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Takker for alle svar.
Tydelig at boretslaget her har gjort en avtale med altibox der det har vært snakk om lavest mulig pris....lav internett hastighet,kun 20 poeng opplegg og opptak ikke inkludert tyder på det.
Selv synes jeg altibox tv bildet er veldig dårlig i forhold til andre leverandører....utenom Rikstv......farger ,skarpheten og ikke minst at bilde mangler dybde.....bilde er liksom flatt.....vanskelig å forklare.
Enkelte i boretslaget har satt opp egen parabol antenne i tillegg....

Var en stor diskusjon på en annen nettside for noen år siden der en som jobbet som tekniker forklarte forskjellen og hvorfor altibox var dårligere en feks CD....var en kombinasjon av fiber teknologien vs satelitt og dårligere dekodere + noe annet som jeg ikke husker.

Endret av Potetflak er godt.
Lenke til kommentar

Fordel med med borettslag er den lave inngangsbilletten man får og ofte greie avtaler på ekstrapakker.

Strengt talt så er prisene til Altibox litt stive, når man har moderat behov for hastighet og TV utvalg.

I min gate med Altibox er det blitt en del paraboler. Altså velger flere å kun ta nett fra Altibox (man har jo ikke noe valg, da telefonlinjer her er uegnet).

 

Jeg kunne sammenligne med CD parabol noen uker i overgang til Altibox. På en Panasonic Tv, plasma toppmodell. I visse situasjoner var CD bedre, som nevnt før.

Noen ganger nå er det veldig komprimert, men aner ikke om det er en feil før Altibox sitt ledd.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...