Dubious Skrevet 28. juli 2017 Skrevet 28. juli 2017 Kan du ikke det minste bare prøve å legge den ut for 8-10k? Får ikke noe for bilen så lenge den ikke er godkjent 3
bshagen Skrevet 29. juli 2017 Skrevet 29. juli 2017 Finns da mange som sveiser rust i kanalene selv og får det godkjent. Er TS heldig så kan det hende han finner noen som vil fikse opp bilen. Det er det jeg mener, du veit aldri - prøv i alle fall
Eriksendrul Skrevet 29. juli 2017 Skrevet 29. juli 2017 (endret) En av mine venner kjøpte en volvo 240 for 5.000 kr som ikke var godkjent pga rust. Han sveisa og fiksa dette selv og solgte bilen for nesten 30.000 kr noen få uker etterpå. Det var riktig nok en ganske strøken volvo 240 som så og si kun hadde problemer med rust. Det var rust og nye dekk + bytte av noen ledninger i motoren. Han brukte vell rett over 15.000 kr tilsammen ( inkludert kjøpspris ) på denne volvoen for så og tjene over 13.000 kr på salg. Folk er flinke, vet aldri. Det koster jo ikke mer en et par hundrelapper og legge den på finn. Endret 29. juli 2017 av Eriksendrul
Minus Skrevet 29. juli 2017 Skrevet 29. juli 2017 Om du har tro på å få den gjennom EU (at kanalene ikke er rustet vil være avgjørende), så ville jeg betalt de 3-400 kronene nå og fått den EU godkjent før du legger den ut for salg, ellers tror jeg du vil slite med salget. Hvor koster en pkk 400kr? 1
Sampson Skrevet 29. juli 2017 Skrevet 29. juli 2017 Om du har tro på å få den gjennom EU (at kanalene ikke er rustet vil være avgjørende), så ville jeg betalt de 3-400 kronene nå og fått den EU godkjent før du legger den ut for salg, ellers tror jeg du vil slite med salget. Hvor koster en pkk 400kr? Mekonomen lademoen trondheim, får PKK for 499,- hos vinjes, og så er det ofte kampanjer om verksted har mye ledig.
Dubious Skrevet 29. juli 2017 Skrevet 29. juli 2017 En av mine venner kjøpte en volvo 240 for 5.000 kr som ikke var godkjent pga rust. Han sveisa og fiksa dette selv og solgte bilen for nesten 30.000 kr noen få uker etterpå. Det var riktig nok en ganske strøken volvo 240 som så og si kun hadde problemer med rust. Det var rust og nye dekk + bytte av noen ledninger i motoren. Han brukte vell rett over 15.000 kr tilsammen ( inkludert kjøpspris ) på denne volvoen for så og tjene over 13.000 kr på salg. Folk er flinke, vet aldri. Det koster jo ikke mer en et par hundrelapper og legge den på finn. Volvo har fans
Eriksendrul Skrevet 29. juli 2017 Skrevet 29. juli 2017 En av mine venner kjøpte en volvo 240 for 5.000 kr som ikke var godkjent pga rust. Han sveisa og fiksa dette selv og solgte bilen for nesten 30.000 kr noen få uker etterpå. Det var riktig nok en ganske strøken volvo 240 som så og si kun hadde problemer med rust. Det var rust og nye dekk + bytte av noen ledninger i motoren. Han brukte vell rett over 15.000 kr tilsammen ( inkludert kjøpspris ) på denne volvoen for så og tjene over 13.000 kr på salg. Folk er flinke, vet aldri. Det koster jo ikke mer en et par hundrelapper og legge den på finn. Volvo har fans Det er sant, det er nok et større marked for en fin 240 en hva trådstarter prøver og selge. Men poenget var at det finnes folk som kjøper slike biler for noen skarve kroner og fikser dem og selger dem videre for mer.
Minus Skrevet 29. juli 2017 Skrevet 29. juli 2017 Om du har tro på å få den gjennom EU (at kanalene ikke er rustet vil være avgjørende), så ville jeg betalt de 3-400 kronene nå og fått den EU godkjent før du legger den ut for salg, ellers tror jeg du vil slite med salget.Hvor koster en pkk 400kr? Mekonomen lademoen trondheim, får PKK for 499,- hos vinjes, og så er det ofte kampanjer om verksted har mye ledig. Ok, det er jo et stykke unna 3-400kr. Jeg ville sagt at ordinær pris ligger rundt 700kr.
Complexity Skrevet 29. juli 2017 Skrevet 29. juli 2017 Koster ca en tusenlappen for EU kontroll i Tromsø, når det ikke et kampanjer eller naboen jobber på verkstedet.
Valkyria Skrevet 29. juli 2017 Skrevet 29. juli 2017 Om du får den EU godkjent, legg den ut for 12.000 og jobb deg nedover. Selv EU godkjent tror jeg ikke etterspørselen for en eldre Civic er stor, så min forventning vil være at du klarer å kvitte deg med den for 5-6000kr eller vrakpant.
Sampson Skrevet 29. juli 2017 Skrevet 29. juli 2017 Om du får den EU godkjent, legg den ut for 12.000 og jobb deg nedover. Selv EU godkjent tror jeg ikke etterspørselen for en eldre Civic er stor, så min forventning vil være at du klarer å kvitte deg med den for 5-6000kr eller vrakpant. Problemet med å "jobbe seg nedover" er at du får 90% av alle views på dag 1+2, så dabber det KRAFTIG av, om du da har priset høyt vil du si farvel til svært mange potensielle kjøpere. 1
Valkyria Skrevet 29. juli 2017 Skrevet 29. juli 2017 Sant det. Hadde det vært min bil hadde jeg lagt den ut for 6000kr før EU godkjenning. Blir den ikke solgt i løp av et par måneder hadde jeg solgt den i deler og så vraket den. Av ting som TS vet om av problemer så må kjøper gjerne ut med minst 5000kr for å få den godkjent, i tillegg til at sommerdekkene må skiftes. Da hadde jeg heller spart de 6-700kr det vanligvis koster for PKK og akseptert hva enn som hadde blitt tilbudt over vrakpanten.
*F* Skrevet 31. juli 2017 Forfatter Skrevet 31. juli 2017 godt poeng. Her er dog en annen bil av samme slag men i noe bedre stand (likevel ikke god stand): https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=98964118
*F* Skrevet 2. august 2017 Forfatter Skrevet 2. august 2017 Slang den ut for 10k + omreg https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=101340828 Så vi får se Ser det kun finnes en helt lik bil på finn, den ligger for 23000,- og er relativt oppskrabla og fæl.
Vertical^ Skrevet 2. august 2017 Skrevet 2. august 2017 Like greit å legge den ut litt høyt ja, også eventuelt senke med en 500-lapp i uka eller noe sånt. Du kommer sikkert til å motta skambud uansett.
Sampson Skrevet 2. august 2017 Skrevet 2. august 2017 godt poeng. Her er dog en annen bil av samme slag men i noe bedre stand (likevel ikke god stand): https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=98964118 Vel, det der er jo håpløst
Minus Skrevet 2. august 2017 Skrevet 2. august 2017 Jeg synes det er mer ryddig å vise bakseteplassen slik den faktisk er, enn å stille frem sete for å gi inntrykk av at det er mer plass enn i virkeligheten.
*F* Skrevet 3. august 2017 Forfatter Skrevet 3. august 2017 Jeg synes det er mer ryddig å vise bakseteplassen slik den faktisk er, enn å stille frem sete for å gi inntrykk av at det er mer plass enn i virkeligheten. Tja, det er jo realistisk med plass, spørs jo helt hvor mye plass de foran tar, men jeg tror de fleste kjøpere skjønner at setene er satt frem, det ser man jo på bunden. Ellers, slå til på denne kanskje?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå