Gå til innhold

Stortingsvalg 2017 - Hva stemmer du, og hvorfor?


  

360 stemmer

  1. 1. Hvilket parti planlegger du å stemme på?

    • AP
      33
    • H
      53
    • FRP
      67
    • SP
      20
    • V
      31
    • KRF
      6
    • SV
      22
    • MDG
      21
    • Rødt
      17
    • Demokratene
      1
    • Pensjonistpartiet
      3
    • Piratpartiet
      9
    • Kystpartiet
      3
    • Liberalistene
      39
    • Helsepartiet
      2
    • De Kristne
      1
    • NKP
      2
    • Alliansen
      4
    • Norsk Allianseparti
      0
    • Feministisk Initiativ
      0
    • Samfunnspartiet
      0
    • Norgespartiet
      1
    • Nordmørslista
      0
    • Tverrpolitisk Folkevalgte
      0
    • Nordting
      0
    • BLANKT
      8
    • Stemmer ikke
      17
  2. 2. Hva er dine viktigste valgsaker? (enten du er for eller imot, skriv gjerne noe om det)

    • Skatter og avgifter
      162
    • Helse
      102
    • Miljø
      86
    • Forsvar
      58
    • Utdanning
      107
    • Rovdyrpolitikk
      23
    • EØS/EU
      65
    • Innvandring
      142
    • Personlige friheter
      114
    • Næringsliv
      87
    • Barnehage / kontantstøtte
      21
    • Veibygging
      63
    • Kommunesammenslåing
      44
    • Landbruk
      33
    • Politireform
      34
    • Privatisering
      78
    • Ruspolitikk
      38
    • Annet
      44


Anbefalte innlegg

Jeg vil legge til at jeg har fått et mer og mer upersonlig og uengasjert holdning til politikk i mediene. Det er så tydelig når kjente politikere bare vil score billige politiske poeng og hvor de bruker innøvde argumentasjonsteknikker som setter saken deres i godt lys. De prøver ikke å skjule det en gang. Hadde de bare holdt kjeft og svart "ja" eller "nei" på noen spørsmål en gang, gitt litt faen i all den driten de har blitt lært opp til på de derre elitecampene deres.

 

For en karrierepolitiker er de viktigste oppgavene valg og gjenvalg. Hva enn nummer 3 måtte være er det så langt bak at det blir uvesentlig. Prinsippløsheten råder og de er villige til å si og gjøre tilnærmet hva som helst for å sikre seg selv makt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

https://no.wikipedia.org/wiki/Liberalistene

 

Ja det er sykt lenge siden 2014

 

 

 

Jeg vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til det som står på siden du linker til. Men det jeg kan si er at dette er et parti som har hatt en tilstedeværelse på nettet som går godt over et tiår tilbake. Så, ja. De er nok ikke så unge som det framgår av den artikkelen. Kanskje i den formen de framstår i dag. Men ikke i det hele. Kanskje det tok dem ti år bare å bli anerkjent som et parti? Det sier jo i så fall litt.

 

 

Jeg har hørt at det innimellom lønner seg å gå litt mer stille i gangene når man ikke har kunnskap om temaet som diskuteres ;) 

 

Liberalistene ble stiftet i 2014 og åpnet for medlemmer først oktober samme år. Altså er ikke partiet 3 år en gang enda. Hvis du da tror du har fulgt partiet på nett lenge før dette er det i såfall et under :p 

 

MDG er i år 30 år gamle. Rødt har holdt på i 45 år. Liberalistene er altså under 3 år og deltar allerede landsdekkende allerede det første året de kan stille til stortingsvalg og har da også allerede 3/4 av medlemmassen Rødt i dag besitter. Jeg er enig i at slike tall "si jo i så fall litt", men kanskje ikke heeeelt slik du forsøker å vri det. 

 

Jeg har også hørt at det er vanskelig å lære gamle hunder nye triks, men det er jo mulig (så lenge viljen er der selvsagt) for deg å tilegne deg litt ny informasjon og kunnskap om tema også. Her er muligheten. Men om det er politisk bias og fordommer som rår hos deg blir det kanskje vanskelig. Men jeg kjenner deg ikke så jeg får bare se hvordan du responderer i fremtiden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den pollen der må jo være rigget, mistenker Skatteflyktningen for å ha laget 19 tilleggsbrukere her ;)

 

Jeg stemte "stemmer ikke" paradoksalt nok.

 

Dermed kan jeg vel neppe anklages for å ha opprettet mer en EN tilleggsbruker (sett i lys av at sofapartiet kun har to stemmer på pollen, hvilket er pussig gitt at det er Norges største parti ;) ).

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Ja det er sykt lenge siden 2014.... 

https://no.wikipedia.org/wiki/Liberalistene

 

 

 

Lett å forveksle Liberalistene med Det Liberale Folkeparti som er basically en mindre hipp og mer ideologisk utgave av førstenevnte.

 

At folk forveksler partier må de ta på sin egen kappe. Ja DLF og Libralistene har mange likhetstrekk, men DLF er mer revolusjoner og vil forandre samfunnet over natta. Libralistene vil uansett om det får 100% av stemmene forandre samfunnet til et mer liberalistisk samfunn over en lengre periode. I DLF kunne man også bli kastet ut hvis man av partiledelsen ikke ble sett på som nok liberalistisk, mens Libralistene har et større "spekter" med libralister. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 mens Libralistene har et større "spekter" med libralister. 

 

Ja. Går helt fint an å være med i Liberalistene selv om man ikke nødvendigvis vil helt til endestasjonen (minarkisme) :)  Personlig frihet, right? :)

Liberalistene er nesten det eneste alternativet idag til A4 tenkeboksen til sosialdemokratene. 

 

Btw, var litt artig da jeg oppdaget at den tidligere forumbrukeren Turbonello nå er blitt en av fylkeslederne i Liberalistene :p  Eldre forumbrukere her husker vel han. Var vel Venstre mann. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vet ikke. Fristet litt med De Kristne grunnet deres motstand mot abort og at de virket til å stå for økonomisk liberalisering og mer individuell frihet, men etter å ha lest programmet deres er de uklare i syne på statens rolle, mangler flere politiske områder i programmet som de ikke har med og er litt for formynderske på visse områder. Har også vært mye bråk i ledelsen der.

 

Står vel mellom FrP eller muligens Liberalistene (selv om endemålet deres går lengre enn jeg ønsker). Får se hva det blir.

Endret av TheChubbyOne
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Den pollen der må jo være rigget, mistenker Skatteflyktningen for å ha laget 19 tilleggsbrukere her ;)

Jeg stemte "stemmer ikke" paradoksalt nok.

 

Dermed kan jeg vel neppe anklages for å ha opprettet mer en EN tilleggsbruker (sett i lys av at sofapartiet kun har to stemmer på pollen, hvilket er pussig gitt at det er Norges største parti ;) ).

 

 

Ja det må sies å være ett paradoks at det største "partiet" i den virkelige verden får minst, mens det minste her får flest. Ting går gjerne litt sånn baklengs på verdensveven ;)

Lenke til kommentar

 

I DLF kunne man også bli kastet ut hvis man av partiledelsen ikke ble sett på som nok liberalistisk ...

... eller for liberalistisk ;)

 

..., mens Libralistene har et større "spekter" med libralister. 

Det er vel fortsatt noe uklart, tross alt ser det ut som om det fortsatt kjøres av objektivister. ;)

 

 

Same shit, different wrapping. Virker helt meningsløst at to partier skal kjempe om nøyaktig de samme velgerene, snakker om å vanne ting ut i ingenting og med det spenne begge bein på seg sjæl :p

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

Artig å se at liberalistene har fått 30 stemmer da de ønsker fri arbeidsinnvandring, nedleggelse av velferdssamfunnet, og åpne grenser. 

 

Anbefaler folk å gå inn å se hva de faktisk skriver i partiprogrammet sitt før dere avlegger en stemme der. 

 

https://www.liberalistene.org/politikk/faq/

 

hehe, folk er ikkje god . 

 

Blir reine ville vesten om liberalistene hadde regjert

Endret av Villfaren
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

I DLF kunne man også bli kastet ut hvis man av partiledelsen ikke ble sett på som nok liberalistisk ...

... eller for liberalistisk ;)

 

..., mens Libralistene har et større "spekter" med libralister. 

Det er vel fortsatt noe uklart, tross alt ser det ut som om det fortsatt kjøres av objektivister. ;)

 

 

Same shit, different wrapping. Virker helt meningsløst at to partier skal kjempe om nøyaktig de samme velgerene, snakker om å vanne ting ut i ingenting og med det spenne begge bein på seg sjæl :p

 

De kjemper ikke om de samme velgerne. DLF er i dvale og stiller ikke til valg.

Lenke til kommentar

 

mens Libralistene har et større "spekter" med libralister.

Ja. Går helt fint an å være med i Liberalistene selv om man ikke nødvendigvis vil helt til endestasjonen (minarkisme) :)  Personlig frihet, right? :)

Liberalistene er nesten det eneste alternativet idag til A4 tenkeboksen til sosialdemokratene. 

 

Btw, var litt artig da jeg oppdaget at den tidligere forumbrukeren Turbonello nå er blitt en av fylkeslederne i Liberalistene :p  Eldre forumbrukere her husker vel han. Var vel Venstre mann.

 

Turbo gikk fra å være sosialliberal til å bli liberalist mens han var aktiv her på forumet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...