Gå til innhold

Den Store Kryptovaluta-tråden


JokerN_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror cryptoverden er i floppydisc stadiet enda.

Toget har akkurat varmet opp motoren sin. Snart tar det av :)

Enig her, crypto og blockchain er fortsatt i startgropa... Men det er slettes ikke sikkert at det betyr Bitcoin, Ether, Monero eller noen andre av dagens cryptocurrencies vil mangedoble seg i verdi, for det kan fort komme en ny teknologi som får alt annet til å virke direkte gammeldags.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Vil ikke prøve å spå noe fremtidig bitcoin pris. Noen tror den vil kræsje, noen tror den kommer til å nå 10-25k, andre tror 500k-1m er innenfor rekkevidde.Jeg hadde lenge ikke trua på at bitcoin kommer til å være på topp om noen år, men nå er jeg usikker.

 

En ting som er garantert er at blockchain teknologien kommer til å bli viktig i tiden fremover.

 

Jeg tror etter hvert bankene vil komme etter og implementere blockchain teknologien, men samtidig vil de sloss mot de uregulerte kryptovalutaene så lenge de kan. Det blir en interessant utvikling å følge med på. Selv om teknologien blir viktig har jeg ikke troa på at en verden hvor hver person er sin egen finansielle instutisjon(slik en del kryptovalutaer vil) vil fungere helt bra. 

Lenke til kommentar

"Videre kan ikke digitale valutaer forfalskes. Dernest gjør de kostnadsfrie overførsler mulig. Til sist tilbyr de full anonymitet, ramser Myrseth opp."

 

 

Feil, feil og feil. 

 

Kanskje han burde sette seg inn i hvilke utfordringer med digitale valutaer som finnes? Dette er problemet når økonomer skal prøve å forstå teknologi.

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg studert det problemet i detalj, men slik jeg forstår det er det bare å vente på nok bekreftelser på transaksjonen. For Bitcoin sies det 6 stk (~1 time ventetid).

 

Dette med mindre noen som kontrollerer majoriteten av hashpower saboterer blokkkjeden. Meg bekjent har ikke dette skjedd.

 

Foreslår at du begrunner påstandene/ meningene dine.

 

https://bitcoin.stackexchange.com/questions/4974/what-is-a-double-spend

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg studert det problemet i detalj, men slik jeg forstår det er det bare å vente på nok bekreftelser på transaksjonen. For Bitcoin sies det 6 stk (~1 time ventetid).

 

Dette med mindre noen som kontrollerer majoriteten av hashpower saboterer blokkkjeden. Meg bekjent har ikke dette skjedd.

 

Foreslår at du begrunner påstandene/ meningene dine.

 

https://bitcoin.stackexchange.com/questions/4974/what-is-a-double-spend

Er akkurat det som kan skje ja. Bitman /  kina har mye hashpower. Spørsmålet var om det var mulig, ikke om det var sannsynlig.

Lenke til kommentar

At det er mulig er vi enige om, men i et desentralisert system må man uansett vurdere sannsynlighet og risiko. Desto flere «confirmations», desto mer arbeid må gjøres på nytt.

 

Du har rett i at Kina er store, og at der ikke er helt heldig...

 

Kina hadde 81% av hashpower pr 13. Juli men Antpool (Bitmain) har blitt mindre siden det (25,2% til 15,7%) Men om Kina har blitt mindre totalt har jeg ikke regnet på.

 

https://www.buybitcoinworldwide.com/mining/pools/

https://blockchain.info/pools

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Jeg er med å bygge opp en slack gruppe/forum som heter "Kryptor". Det funker som et vanlig forum, men med flere subforum, vi har delt det inn i flere underkategorier hvor man kan diskutere alt ifra nybegynner spørsmål til ICO analyser. Dette er altså et forum for alle, enten du kan mye eller ingenting.

Vi jobber med å utvikle dette prosjektet videre, og har ambisjoner om å tilby nyheter, kurs og en total plattform for alt innen krypto etter hvert.  

Vi vil trenge flere engasjerte og interesserte brukere. Hvis noen har talenter eller interesser som kan være nyttig for prosjektet vil det være mulig å bli med på «laget» og ta del i oppbyggingen videre.

 

Velkommen til Kryptor

Lenke til kommentar

Når ethereum går over til proof of stake så kommer nok en av dagens altcoins til å bli en ny favoritt å mine med påfølgende prisoppgang, men hvilken er spørsmålet. Det er rett og slett investert for masse i utstyr til at det bare dabber av på miningfronten.

 

Om man studerer coinmarketcap så vil man se at de kryptovalutaene som har størst verdi er alle mineable. ICOer virker på meg litt for spekulativt og de som befinner seg på topppen av listen har en overdrevet stor forsyning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...