Gå til innhold

Den Store Kryptovaluta-tråden


JokerN_

Anbefalte innlegg

PgUp skrev (Akkurat nå):

Ja blir spennende. Ingen vet sikkert. Kan bounce opp til 35k eller gå ned til 25k.

 

Staking er ikke dumt, og top 10 coins er bare å holde. Verre med de under.

Ja, tenker på kompisen min som har typ 100K i safemoon.
Og her om dagen kjøpte han 3500$ i Everrise. Altså, what. 30 tusen NOK i en shitcoin.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm, ser ut som at 30K har blitt resistance. Shiiiit. Antall shorts har gått opp også de siste timene. Men antall longs er mye mer. Ser ut som at en stor sell-order slo ikraft på 29K, men samtidig slo en buy order inn som pumpa prisen opp til rundt 29K.

Nei, det er bare å forberede seg til vintern. 

Endret av Kenny Bones
Lenke til kommentar
Kenny Bones skrev (46 minutter siden):

Hmmm, ser ut som at 30K har blitt resistance. Shiiiit. Antall shorts har gått opp også de siste timene. Men antall longs er mye mer. Ser ut som at en stor sell-order slo ikraft på 29K, men samtidig slo en buy order inn som pumpa prisen opp til rundt 29K.

Nei, det er bare å forberede seg til vintern. 

Under 29k nå wow 😮

Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (2 minutter siden):

Skal lenger ned. Tar seg nok opp igjen etterhvert som Kineserne har fått flyttet riggene sine utenlands om noen måneder.

Hvorfor? Mining har ikke så mye med pris å gjøre. Er reguleringene som er killer her.

Endret av PgUp
Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (6 timer siden):

Neppe, nå som Kina stenger all Krypto utvinning vil hashrate gå opp noen mnd til de får flyttet til andre land som USA (Texas) og Mongolia for eksempel.

Det vil nok ta litt tid før vi får se noen virkning, men fortsetter nedgangen i krypto vil nok prisen på skjermkort etter hvert følge etter også. 

Lenke til kommentar
Kenny Bones skrev (1 time siden):

Jeg har allerede en ganske stor bag med ADA som er staked. Det selger jeg aldri uansett. Cardano will prevail! Faktisk har den holdt seg utrolig godt under hele krasjet. 

Jeg solgte alle mine ADA da den var i $1,10. Kunne fått det dobbelte om jeg bare hadde ventet litt lenger. Nesten så det frister å kjøpe litt igjen nå. :hmm:

Lenke til kommentar
21 hours ago, Leon83 said:

Var det en daily close/open i 31k-området som skulle til for å riste av weak hands og få nye kjøpere da.

Det tror ikke jeg. (Ikke på sikt. Det vil jo være ukesvariasjoner.) Jeg tror at du kan sette likhetstrekk mellom nye kjøpere og weak hands, og de har kommet og dratt.

Selvoppfyllende profeti: jeg tror at andelen som forventer lik utvikling som i 2018 er så stor at vi får lik utvikling som i 2018. Desto mindre man kan, desto tydeligere virker mønsteret, og toppene oppstår med tilføring av ny kapital når massemedia maler mønsteret massive mengder mennesker mener må møte månen. Et av de første rådene vi så var at når vanlige folk kaster seg på, er det riktig tid til å selge. Nå har toppen passert, og de/vi samme som forventet rask verdistigning forventer nå fortsatt verdifall.


image.png.942de369b230f8e7249850fba52e979a.png

Hundretusener av småfolk tjente litt nå og forventer ny eventyrrally ca. i 2024. De som er flinkere, tjente mer, men sliter tydeligvis med å akseptere at kurven videre skal følge forventningen til de/vi som kan mye mindre. Det er med blandede følelser jeg kan si at grunnen til at forventningene mine innfris er fordi jeg kan for lite og derfor kan bruke meg selv som målestokk på de ukyndige massene.  

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Bare å ta en titt på Facebook grupper. Mange i minus nå som spør hva som skjer videre. De forstår ikke at de kjøpte på toppen med resten av nybegynnere. Folk sier det er 50-50 sjanse på at der skal opp til nye høyder eller ned. Der er det ikke. Det er mye mer sannsynlig at vi skal videre ned. Vi veteraner har solgt oss ut for en god stund siden.

 

Vi tar pause et år og begynner å kjøpe inn da. 

Lenke til kommentar

Ser dette ut som en avslutning på en makrosyklus? Flere uker langt platå. Kortere sykluser ved høyere marketcap gir heller ingen mening. Blir heller lengre sykluser. Denne oppgangen siden i fjor høst ble for mye for fort uten 30-40% korreksjoner. Derfor ble det en større korreksjon nå siden mai.

2058050740_ScreenShot2021-06-23at23_13_27.thumb.png.38d50f2e14ef1c805f43a43d8047f5d9.png

Lenke til kommentar

Kryptovalutaen med ambisjoner om å ta over verden må ha følgende eksplisitte egenskaper.

 

1) Desentralisert. (Robust i mot sentrale myndigheters reguleringsiver)

2) Proof of Stake i motsetning til Proof of Work. (Være i stand til å tilby senkundtransaksjoner selv ved en million transaksjoner i sekundet og på hardware til under $10000 og et strømforbruk under 1000Wh/h)

3) Anonym. (Ingen av dagens krypto tilbyr anonymitet uten behov for å stole på en tredjepart)

4) Forbrukervennlig. (Obligatorisk kontraktbasert garanti og angrerett ved forbrukskjøp)

5) Kjøre på en CPU med støtte for sandbox slik at fare for å miste verdier pga virus og tilsvarende elimineres)

6) Være motstandsdyktig i mot kvatedatamaskinen. (Gitterbasert kryptografi)

 

Denne krypto har enda ikke sett dagens lys til tross for at all kunnskap er viden kjent.

Har du lyst å bli ansvarlig for å ha endret verden til det sunnere hvor både demokrati og sentrale myndigheter er byttet ut med privat initiativ arbeidende under konkurranse. Et samfunn fritt for legalisert tvang og tyveri. Fritt for pakk med makt til å ramme sine omgivelser med stjel og del- mentalitet? I såfall, finn noen kryptografer, Clojure programmere og chip designere og gjør verden til et bedre sted for alle fornuftige mennesker.

Lenke til kommentar
2 hours ago, Leon83 said:

Ser dette ut som en avslutning på en makrosyklus? Flere uker langt platå. Kortere sykluser ved høyere marketcap gir heller ingen mening. Blir heller lengre sykluser. Denne oppgangen siden i fjor høst ble for mye for fort uten 30-40% korreksjoner. Derfor ble det en større korreksjon nå siden mai.

2058050740_ScreenShot2021-06-23at23_13_27.thumb.png.38d50f2e14ef1c805f43a43d8047f5d9.png

Ja, det gjør jo det? Som slutten på makrosyklusen i 2018. Ned til det lille rykket nå. Og med forventning om en enda større bounce senere. Platået er fordi det er sterkere krefter som har forsøkt holde igjen denne gangen enn forrige gang - de nyankommede finansinstitusjonene. Forøvrig var platået kun på bitcoin, ETH og andre altcoins hadde senere start på rallyet, senere topp og intet platå før fallet.  

Edit: Må nok en gang påpeke at min eneste kvalifikasjon til å uttale meg er at jeg er like uvitende som resten av de uvitende som utgjør den store bølgen i hvert superrally, og derfor tolker ting relativt likt som dem.  

Endret av tommyb
Manglet en 'y'
Lenke til kommentar
On 6/23/2021 at 11:23 PM, Leon83 said:

Ser dette ut som en avslutning på en makrosyklus? Flere uker langt platå. Kortere sykluser ved høyere marketcap gir heller ingen mening. Blir heller lengre sykluser. Denne oppgangen siden i fjor høst ble for mye for fort uten 30-40% korreksjoner. Derfor ble det en større korreksjon nå siden mai.

2058050740_ScreenShot2021-06-23at23_13_27.thumb.png.38d50f2e14ef1c805f43a43d8047f5d9.png

Jepp. Det virker, for meg i hvert fall, at noen av deltakerne på dette forumet ikke helt forstår at når det er store penger involvert fra institusjonelle investorer, så dukker også høy grad av markeds-manipulering opp. Dette medfører også høy grad av emosjonelle svingninger, spesielt hos retails som ikke har den nødvendige erfaringen som skal til for å forstå hva som egentlig foregår. Ingenting er tilfeldig, ei heller prissvingningene vi ser. Jeg er >80% sikker på at bunnen er nådd, og det har jeg vært siden den traff 30k første gangen (ja, la gå, prisen på BTC gikk under 30k i et par timer eller noe, men kun en wick).  Vi er fortsatt i et bull market, og vi har det beste igjen foran oss. Dere trodde vel ikke at det skulle være enkelt å holde? Nei, markedet vil alltid teste deg, også i en bullsyklus, og om hvorvidt du er verdig nok til å bli med hele veien opp. Mange har allerede falt av lasset og kommer ikke tilbake på en stund. Disse vil angre.

Bitcoin har altså tegnet en perfekt Wyckoff-distribusjons topp (en rund, "diskré" topp for å skvise ut mest mulig gevinst) og nå kan det virke som om vi er inne i en Wyckoff-akkumuleringsfase der målet er å diskré akkumulere mest mulig (muligens i et par måneder som følge av overgangsfasen for kinesiske minere som må relokalisere) før neste og kanskje siste push opp til > 6 digits. Tilgjengelige data viser at ferske investorer selger, mens store og/eller erfarne investorer kjøper eller har kjøpt dippen.

Viser det seg i etterkant at jeg har tatt fullstendig feil og vi går inn i et par år med bjørnemarked, så skal jeg være den første til å innrømme at jeg tok feil.

Endret av Rexmentula
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Rexmentula skrev (18 timer siden):

Jepp. Det virker, for meg i hvert fall, at noen av deltakerne på dette forumet ikke helt forstår at når det er store penger involvert fra institusjonelle investorer, så dukker også høy grad av markeds-manipulering opp. Dette medfører også høy grad av emosjonelle svingninger, spesielt hos retails som ikke har den nødvendige erfaringen som skal til for å forstå hva som egentlig foregår. Ingenting er tilfeldig, ei heller prissvingningene vi ser. Jeg er >80% sikker på at bunnen er nådd, og det har jeg vært siden den traff 30k første gangen (ja, la gå, prisen på BTC gikk under 30k i et par timer eller noe, men kun en wick).  Vi er fortsatt i et bull market, og vi har det beste igjen foran oss. Dere trodde vel ikke at det skulle være enkelt å holde? Nei, markedet vil alltid teste deg, også i en bullsyklus, og om hvorvidt du er verdig nok til å bli med hele veien opp. Mange har allerede falt av lasset og kommer ikke tilbake på en stund. Disse vil angre.

Bitcoin har altså tegnet en perfekt Wyckoff-distribusjons topp (en rund, "diskré" topp for å skvise ut mest mulig gevinst) og nå kan det virke som om vi er inne i en Wyckoff-akkumuleringsfase der målet er å diskré akkumulere mest mulig (muligens i et par måneder som følge av overgangsfasen for kinesiske minere som må relokalisere) før neste og kanskje siste push opp til > 6 digits. Tilgjengelige data viser at ferske investorer selger, mens store og/eller erfarne investorer kjøper eller har kjøpt dippen.

Viser det seg i etterkant at jeg har tatt fullstendig feil og vi går inn i et par år med bjørnemarked, så skal jeg være den første til å innrømme at jeg tok feil.

Er der institusjonelle investorer som gjør at ting er så annerledes denne gangen? 

Jeg kan ikke huske sist btc gikk opp så mye i marketcap - holdt seg der så lenge - falt ned over lengre tid og så gikk opp igjen mye mer. 

 

Eneste scenario jeg kan tenke meg er om de trykker opp masse milliarder tetter av løse lufta og kjøper inn uten at noen bryr seg.

 

Altså ren manipulasjon. 

 

Men eller har jeg vanskelig for å se at interessen for å kjøpe nå skal være så veldig mye høyere enn vi har sett tidligere. 

Lenke til kommentar
20 hours ago, Rexmentula said:

Jepp. Det virker, for meg i hvert fall, at noen av deltakerne på dette forumet ikke helt forstår at når det er store penger involvert fra institusjonelle investorer, så dukker også høy grad av markeds-manipulering opp. Dette medfører også høy grad av emosjonelle svingninger, spesielt hos retails som ikke har den nødvendige erfaringen som skal til for å forstå hva som egentlig foregår. 

(...)

Viser det seg i etterkant at jeg har tatt fullstendig feil og vi går inn i et par år med bjørnemarked, så skal jeg være den første til å innrømme at jeg tok feil.

 

Jeg skal sende den rett tilbake til deg. Hadde du vært den første til å innrømme feil, hadde du allerede gjort det bare med å se på femårsgrafen. Dette er det store bildet, og det er allerede måledata:
ikke bare har utviklingen fra februar 2018 gjentatt seg, den er jo mer en halvveis ferdig. 

 

image.png.948e57ce230047528a1e9e00acb6c080.png

 

Du har helt rett i at det er emosjonelle svingninger som styrer i denne perioden. Det er bare ikke de folkene du tror sine svingninger. Det er ikke snobbene men mobbene som fører til kollapsene. Peaken kommer når interessen blir så stor at folk får panikk for at de ikke er med, de slenger seg med, og det neste som skjer er at når det snur får de igjen får panikk og selger seg ut. Ikke investorene, ikke bankene, dette er ferske penger fra enorme masser småsparere som driver kursen opp når de tenker "oi, et nytt bitcoinrally" og ned når de tenker "nei, dette gikk ikke helt". 

Det er jo fornøyelig å se folk tviholde på konklusjonen at de fortsatt befinner seg på oksemarkedet, og spår at det retter seg allerede i dag. Hver dag. I flere måneder. Det må være frustrerende å kunne så mye mer enn meg, og så hele tiden måtte flytte målestangen. Du er helt sikker på at det ikke kommer til å gå under 28k... 27k... 

I min uvitenhet trenger jeg ikke se på årsaker utover at "det pleier ikke gå sånn". Jeg forventer en utflating, det kan naturligvis ikke falle tilbake til tidlig 2020-nivå. Og siden jeg bare ser på de store bevegelsene, har jeg alltid rett. Fordi jeg kan akkurat like lite som de som presser prisene opp og ned gjennom uvitenhet. Uvitenheten min lover deg at det er for optimistisk å tro det stopper før $26k. Hva sier du til meg om vi passerer $26,999? Ingenting, tenker jeg. 

Ironien er at dersom jeg har rett, og det har jeg jo hatt i det siste, er det et tegn på at jeg beveger meg bort fra å kunne bruke meg selv som målestokk for de andre - og da kommer jeg på det nivået hvor jeg helt perfekt vil ha 100% feil i alt

Det kjedelige er at hvis vi kommer dithen at jeg må si til deg at du hadde rett, så betyr det jo ikke noe til deg, siden jeg i utgangspunktet ikke kan en pøkk. Annet enn å lese et rom, da. Vanligfolk-rommet tror vi har vært gjennom en ny bitcoin-rally og at det kommer en ny igjen om noen år. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...