Gå til innhold

Den Store Kryptovaluta-tråden


JokerN_

Anbefalte innlegg

Edit: må vel spesifisere at det er ETH jeg ser på: 

Ut fra månedsgrafen vil jeg forutsi at vi ser under €1,412.94 innen max. 3 dager. Deretter skal det også sprette opp igjen, men ikke til over €2,400. Dette er dersom mønstret jeg ser stemmer med virkeligheten. Alas, confirmation bias is strong.

Jeg tenker som PgUp, at selger du nå kan du kjøpe samme igjen for under €1,500.  

Aldri lytt til råd fra meg, jeg er personifiseringen på når alle skal inn i markedet... 

Endret av tommyb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tommyb skrev (2 timer siden):

Edit: må vel spesifisere at det er ETH jeg ser på: 

Ut fra månedsgrafen vil jeg forutsi at vi ser under €1,412.94 innen max. 3 dager. Deretter skal det også sprette opp igjen, men ikke til over €2,400. Dette er dersom mønstret jeg ser stemmer med virkeligheten. Alas, confirmation bias is strong.

Jeg tenker som PgUp, at selger du nå kan du kjøpe samme igjen for under €1,500.  

Aldri lytt til råd fra meg, jeg er personifiseringen på når alle skal inn i markedet... 

Kryptoforumene rundt om blir mer og mer negative. Flere og flere anbefaler å selge og advarer mot å kjøpe. Jeg tror med rimelig sikkerhet at ytterligere fall kommer. Men bunnen kan det være vi ikke når før om 1 år. Tipper bunnen før neste bull blir $10k. Kan være vi går under dette og. Mange som har blitt lurt av scams, og mange krever strengere reguleringer.

 

Myndigheter verden over ønsker ikke et alternativ der alt er lov til kontrollen de har på dagens aksjemarked og Fiat. 

Lenke til kommentar
14 minutes ago, PgUp said:

Kryptoforumene rundt om blir mer og mer negative. Flere og flere anbefaler å selge og advarer mot å kjøpe. Jeg tror med rimelig sikkerhet at ytterligere fall kommer. Men bunnen kan det være vi ikke når før om 1 år. Tipper bunnen før neste bull blir $10k. Kan være vi går under dette og. Mange som har blitt lurt av scams, og mange krever strengere reguleringer.

 

Myndigheter verden over ønsker ikke et alternativ der alt er lov til kontrollen de har på dagens aksjemarked og Fiat. 

Ta å short for det du har da hvis du har så klokketro på alt, folk som viser så mye selvtillit i noe som helst marked er det bare å se vekk fra.

Lenke til kommentar
PgUp skrev (5 timer siden):

Noen som fremdeles tror vi er I bull marked? Fin tid å selge :)

Det er en fin tid å kjøpe visst du hodler. Visst du selger nå så er det ren tap. Bitcoin og de fleste altcoins er nede ved 30-40% så nå er tiden for å kjøpe seg inn.

Ikke hør på meg visst du daytrader.  kjøpte ETH når den var på $2500 og nå har den droppet ned mot $2300.

Endret av TheKims
Lenke til kommentar
12 hours ago, TheKims said:

Total supply er mere enn penger som eksisterer, så allerede der bør det ringe en alarmbelle. Visst du tror på 10x-100x så må jeg nok desverre  skuffe deg. Det er rett og slett ikke mulig.

Jeg tenker ren spekulering, ieg er allerede x10 siden jeg var med i presale. At den går x10 til er ikke helt utenkelig, noe som vil gi den en mcap på 300,000,000. Når meme tokens klarer 2,500,000,000 i mcap så er det fult mulig at utility tokens kan nå minst det samme. Jeg har vært med i flere presales og launches, og dette er definitive en at de beste og største jeg har vært med i.

Lenke til kommentar

Så lenge har vi vel fulgt med at vi vet det ikke er enkeltsaker som er årsaken til hverken opptur eller nedtur? Enkeltsakene har jo bare en reaksjon på noen timer før det korrigeres. Enkeltsakene skrives hver eneste uke om en eller annen politiker, regjering eller investor som er kjempe-negativ eller kjempe-optimistisk, så disse blir man veldig raskt immun mot. Selv når Kina gjør store uttalelser og forbyr noe, virker markedet å ha stor elastisitet. 

Som PgUp sier er det mer interessant å se på strømningene i hele markedet. Sånn sett er det som skrives her kanskje en bedre indikator enn "<navngitt politiker> synes bitcoin må reguleres mer/mindre" - hvis vi gjenspeiler de andre der ute. Når en økende andel på forumene blir negative, betyr det økende pessimistiske, resten av tiden er forumene positive. Og når storavisene skriver mer om det enn vanlig er det enten fordi det er større interesse enn vanlig på grunn av rask opptur eller fordi det er større interesse på grunn av rask nedtur. Denne gangen var det nedturen. 

Akkurat nå er det mange som synes grafene ser gjenkjennelig ut som f.eks. tidlig 2018, og da har forventningene en tendens til å forvente resten av den historiske utviklingen. Den spretten jeg forventet ville komme nådde ikke nivået til forrige, og det var det jeg trodde. Den vil bli fulgt av en ny bunn, og deretter en ny litt lavere topp. Osv. Den neste forventningen min er at ting skal nå et langvarig platå allerede i sommer. Hvis mange nok av oss nervøse har tilsvarende forventning kan man få se noe mer avskalling de neste ukene, for deretter å snu over i en mer langsiktig optimisme.

Eller så tar jeg feil, som vanlig. 

For å potensielt kunne motsi meg selv, så vil det være mulighet for en god indikator på at jeg tar feil allerede om noen dager. Dersom nedturen snur før ETH går under forrige lavpunkt, har det brutt ut av mønsteret jeg snakker om. Opp til €2450 uten å gå ned til €1400 først? Da har jeg feil. 

Endret av tommyb
  • Liker 2
Lenke til kommentar
13 minutes ago, tommyb said:

Så lenge har vi vel fulgt med at vi vet det ikke er enkeltsaker som er årsaken til hverken opptur eller nedtur? Enkeltsakene har jo bare en reaksjon på noen timer før det korrigeres. Enkeltsakene skrives hver eneste uke om en eller annen politiker, regjering eller investor som er kjempe-negativ eller kjempe-optimistisk, så disse blir man veldig raskt immun mot. Selv når Kina gjør store uttalelser og forbyr noe, virker markedet å ha stor elastisitet. 

Som PgUp sier er det mer interessant å se på strømningene i hele markedet. Sånn sett er det som skrives her kanskje en bedre indikator enn "<navngitt politiker> synes bitcoin må reguleres mer/mindre" - hvis vi gjenspeiler de andre der ute. Når en økende andel på forumene blir negative, betyr det økende pessimistiske, resten av tiden er forumene positive. Og når storavisene skriver mer om det enn vanlig er det enten fordi det er større interesse enn vanlig på grunn av rask opptur eller fordi det er større interesse på grunn av rask nedtur. Denne gangen var det nedturen. 

Akkurat nå er det mange som synes grafene ser gjenkjennelig ut som f.eks. tidlig 2018, og da har forventningene en tendens til å forvente resten av den historiske utviklingen. Den spretten jeg forventet ville komme nådde ikke nivået til forrige, og det var det jeg trodde. Den vil bli fulgt av en ny bunn, og deretter en ny litt lavere topp. Osv. Den neste forventningen min er at ting skal nå et langvarig platå allerede i sommer. Hvis mange nok av oss nervøse har tilsvarende forventning kan man få se noe mer avskalling de neste ukene, for deretter å snu over i en mer langsiktig optimisme.

Eller så tar jeg feil, som vanlig. 

For å potensielt kunne motsi meg selv, så vil det være mulighet for en god indikator på at jeg tar feil allerede om noen dager. Dersom nedturen snur før ETH går under forrige lavpunkt, har det brutt ut av mønsteret jeg snakker om. Opp til €2450 uten å gå ned til €1400 først? Da har jeg feil. 

Hva tror du er sannsynligheten for en uncoupling av ETH fra BTC i nærmeste fremtid? Evt, hva er ditt syn på BTC og uncoupling i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
.berZerk skrev (5 timer siden):

Ta å short for det du har da hvis du har så klokketro på alt, folk som viser så mye selvtillit i noe som helst marked er det bare å se vekk fra.

Har ingen klokketro 😛 Er bare det jeg tenker skjer fremover på lang sikt ;) Er bare å komme meg argumenter imot! :) 

Lenke til kommentar
3 hours ago, SirreStrikk said:

Hva tror du er sannsynligheten for en uncoupling av ETH fra BTC i nærmeste fremtid? Evt, hva er ditt syn på BTC og uncoupling i utgangspunktet.

Ah, du må ikke forvirre meg med noen som har peiling! Jeg vet INGENTING. Men siden du spør... Jeg observerte at ETH var mye treigere i starten i dette rallyet, og det har vel egentlig vært sånn ca. siden Quadriga-skandalen. ETH fikk seg en liten nesestyver og jeg fikk ikke tilbake innkjøpsverdien min før i begynnelsen av oppturen nå. Men den tok jo BTC igjen og fortsatte en god stund mens BTC lå flatt etter toppen. Det var allerede mer frakoblet enn jeg forventet. Det er mulig ETH kan ta over som sikker havn siden valutaen er stor nok og bekymring over strømbruk for BTC sprer seg stadig bredere. Men sist gang var det flukt tilbake til BTC etter kollapsen. Har ingen anelse hva som skjer framover. For mange alt-coins gjør nok at de store og mellomstore framstår som tryggere for hodling. 

Lenke til kommentar
1 hour ago, Jarmo said:

Bare for å understreke det jeg sa tidligere... Fallet etter enkeltsaken ser allerede ut til å ha langt på et stykke på vei gjenopprettet seg, og det er langt mer talende å se hvordan det fallet bare passer inn i mønsteret for de siste dagenes jevne fall. 

image.png.738bd3af91c6f6bf4181b4b7798d2778.png

Enkeltsaken kan se ut til å ha begrenset effekt utover noen timer, mens uketrenden fortsetter. 
Also, cherrypicking ftw, denne gangen passet det mitt narrativ. 

 


 

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

hei,

Jeg er helt ny til kryptovaluta og har tenkt å kjøpe meg noe ethereum... Har googlet litt rundt emnet og kommet frem til at ethereum er det jeg vil kjøpe. Jeg leste litt rundt om kryptobørser og fant meg ut 2 sider som virker ganske bra fra norge. Jeg leste en miraiex anmeldelse og en binance anmeldelse som dere kan se..

 

Mitt spørsmål er som følge, noen av dere som har erfaringer fra både binance og miraiex som kan komme med ett inspill før jeg oppretter en konto?

På forhånd tusen takk:)

Christian

Lenke til kommentar
Christian441977 skrev (7 minutter siden):

Takk, tror jeg går for miraiex siden den er norsk. Skal lese meg videre opp på wallets med tiden, men blir nok bare små summer foreløpig.


Takk for tips

Mitt tips vil være å kjøpe for en liten sum hver måned. Slik sprer du risiko og sikrer å kjøpe mest når prisene er lave. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mitt tips er å forvente nedgang på kort sikt, og tenke langsiktig sånn at du ikke får noia når verdien din går ned. For litt farge i innlegget legger jeg ved en graf for Bitcoins utvikling det siste året:
image.png.dbd57717a67b3b68f8ef77b006569732.png


Grafen kan tolkes til at prisen fortsatt er på vei nedover. Den kan også tolkes til at det slår banken godt på sikt.

Lenke til kommentar
TheKims skrev (På 5.6.2021 den 15.52):

Jeg bruker MiraiEx for krypto jeg Hodler og Binance til å trade alt coins. Jeg trader ikke daglig, men mere ukentlig på Binance. Det er sjelden jeg har sett særlig profitt på daglig trading og det krever for mye tid og research til at jeg gidder det.

Thanks. 

Hvorfor HODLER du i MiraiEx? Tenker du det er den tryggeste plassen å plassere verdier?

Jeg har vel også tenkt at om jeg skal HODLE noen coins så ville jeg gjort det på en norsk børs.

Everket skrev (På 6.6.2021 den 14.19):

Jeg daytrader på bybit, og har bare positive ting å si kontra binance. Har enda ikke opplevd nede tid.

For meg er psykoligen vanskeligst med daytrading. Tørre og sette penger på en trade, og se seg selv gå i minus, eller pluss uten og få panikk og følge planen du nesten er nødt til å ha på forhånd. Desto flinkere jeg blir til å legge en plan og følge den før en trade jo lettere blir det - med invalidation og stop loss. Ta profit 1 ganske tidlig, flytte opp stoploss, slik at det blir en "free" trade der man går i pluss uansett.

Og identifisere områder hvor prisen vil få en reaksjon, er ikke så fryktelig vanskelig viss man orker å bruke noen timer hver dag på youtube videoer for å lære, og etterpå identifisere områder. Om prisen på sikt vil gå opp ned, bullmarket eller ei har fint lite å si. Man trader såkalt level to level. Og som regel ikke så mye trading i helgene, da skjer det ofte mye rart og teknisk analyse funker ikke like bra.

Interessant. :)

1. Hvilke instrumenter handler du typisk? Er dette spot-valuta eller futures? 

2. Hvordan er likviditeten? Kan du gå raskt inn og ut til den prisen du vil ha?

3. Hvilke tidsvindu handler du typisk? Er det noen tider på døgnet krypto typisk beveveger seg mer eller er dette helt vilkårlig gjennom døgnets 24 timer?

Litt av grunnen til at jeg spør er at jeg ser en trader som tidligere daghandlet futures kontrakter på amerikanske indekser og obligasjoner har gått 100% over til krypto og påstår det er langt bedre.

Selv daghandler jeg futures på amerikanske indekser, men snuser litt på krypto også. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...