Gå til innhold

Fantasy Premier League 2017/18


Maefteda

Anbefalte innlegg

Personlig legger jeg penga i midtbanen. Generelt mer assists og de får mer poeng for mål. Bruker nesten aldri mer enn 3 i forsvar. Så prøver ha en blanding av billige forsvarspillere fra de mindre klubbene og rullerer slik at de med enklest motstand starter. 

Dette har også vært min faste taktikk, men det jeg egentlig opplever er at de billigere alternativene kan gi likeså god avkastning. Capoue og Fer i fjor eller ved et punkt det å ha 2 eller 3 WBA forsvarere :p

 

Når man ofte har de aller billigste alternativene som 4.0 eller 4.5 (dette brackete suger virkelig i år) frykter jeg også for at lagverdien vil ikke gå opp. Som det for eksempel ville gjort hvis du har hatt for eksempel Dawson på 5.0 Daniels også 5.0. Disse vil mest sannsynlig gå bare opp i verdi, men ikke Rangel på 4.0 (om det blir spilletid i det hele tatt).

 

Eneste som er ergelig i år er at jeg ikke finner kapital til å investere i Alexis...

Endret av #Wengerout
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alltid tricky i første runde. Trur enda ikke jeg har truffet bra med start laget :p

 

Mulig god taktikk er å ha litt cash til overs og dermed slippe å gjøre så mange bytter for å få inn de som starter sesongen bra.  

Eller bare hente inn de som er prosentvis mest valgt, slik at du havner evt like bra eller like dårlig som alle andre :p

Lenke til kommentar

Du ser på bonuspoeng som deles ut til tre spillere i hver kamp. Den med flest bonuspoeng får 3 poeng, nestemann får 2 og så en til sistemann.

 

Det er riktig at forsvarspillere får flest poeng for mål (6 poeng).

Midtbane får 5 og angrep 4. For assist er det likt for alle (3).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor kommer det bilde der fra? Med mindre de har snudd hele poeng systemet på hode, så stemmer ikke noe av det der. Det har alltid vært som du sier, at de bakover på banen får mer poeng for mål.

 

Kan det kanskje være noe ifh det nye draft opplegget? Det har jeg nemlig ikke snøring på.

Lenke til kommentar

Hva syns dere om dette?

 

Pickford

Bellerin Milner Alonso

Zaha KDB Pogba Ward Prowse Willian

Lukaku Morata

 

Benken: er så dårlig at det ikke er vits å nevne dem.

 

Første gang jeg er med på dette her, tillegg har vi en liten konkurranse på jobben. Så tar gledelig imot tips og triks :)

Ikke noe vits å kjøre Pickford. Har du sett på at Everton har et veldig vanskelig kampprogram. 

 

Synes du bruker alt for mye penger i forsvar Bellerin (6.0), Milner (6.5) og Alonso (7.0). 

 

Jeg er overrasket at du faktisk har råd til den midtbanen og spissene med det forsvaret. Da tenker jeg at reservene dine er virkelig ræv, og det er ikke bra! Du ønsker en stall med spillere som faktisk spiller. Det har mye å si mtp. dine muligheter til å rotere uten å ta hits (bytte ut spillere for poeng). Det har også en påvirkning på at lagverdien din stiger på sikt. Som igjen påvirker muligheten for å faktisk bytte til seg dyre spillere eller skape et mer balansert lag. 

 

Et balansert lag består av spillere av ulike valører. Dette er for at du skal enklere bytte spillere med samme valør, uten å må bytte to spillere for å få spilleren som presterer for øyeblikket. 

 

Et siste tips er å se for seg en kjerne i laget på tre til fire spillere som kan rullere på å være kaptein. Disse spillerne blir nesten aldri byttet, mao de er de beste fantasy spillerne med mindre de er skadet. De får som oftest flest bonus poeng også. Eksempler (basert på forrige sesong) på disse er KDB, Couthino, Milner, Alli, Eriksen, Kane, Alonso, Costa, Alexis, Hazard, Frey, Brunt, Mcauley...ja, det er egentlig en lang liste. 

 

Kan anbefale å hente mer tips her:

https://www.reddit.com/r/FantasyPL/

Lykke til! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir spennende dette!

 

Hva tror dere om Lacazette vs Jesus på topp? Har sistnevnte foreløpig, føler Lacazette er et litt usikkert kort. Men han kan fort skore mange poeng, tar vel straffer og..?

 

Har dere forresten noen tips til en fantasy-nybegynner om sider eller lignende en kan følge med på skadesituasjoner, forventede lagoppstillinger osv som kan hjelpe i spillet? Har reddit og abonnerer på et par podkaster (wildcard fc bla), men er åpen for andre tips og :) lyst til å legge litt innsats i det :)

Lenke til kommentar

Hørte på wildcard her om dagen, fra 27/7 så de er nok oppegående :)

 

Akkurat også subbet til fantasyrådet.

 

Hm, ja vet de roterer en del. Men virker nesten som Pep har en "greie" for Jesus, men han blir vel muligens lagt ut på kanten om Aguero er på laget og.. Hmm.

 

Lacazette frister litt, men så vet man aldri helt med Arsenal..

Lenke til kommentar

Wildcard FC har starta igjen med Christian Wessel og en annen fyr. Kan også anbefale FML FPL, Always Cheating og Gameweek podcastene.

 

Tror Lacazette kan bli bra, men såklart ikke bevist noe i PL før. Om Sanchez stikker derimot, er jeg usikker på hvordan Arsenal kommet til å klare seg.

 

Jesus er litt risky med tanke på rotasjonen til Pep. Men kan godt hende både Jesus og Aguero kommer til å starte flesteparten av kampene.

 

Lukaku er årets Aguero. Den spillern alle har, som man nesten må ha av den grunn alene. Om han scorer hat-trick og alle andre har han som kaptein, så er det rett i bunn av lista.

Lenke til kommentar

Wildcard FC har starta igjen med Christian Wessel og en annen fyr. Kan også anbefale FML FPL, Always Cheating og Gameweek podcastene.

 

Tror Lacazette kan bli bra, men såklart ikke bevist noe i PL før. Om Sanchez stikker derimot, er jeg usikker på hvordan Arsenal kommet til å klare seg.

 

Jesus er litt risky med tanke på rotasjonen til Pep. Men kan godt hende både Jesus og Aguero kommer til å starte flesteparten av kampene.

 

Lukaku er årets Aguero. Den spillern alle har, som man nesten må ha av den grunn alene. Om han scorer hat-trick og alle andre har han som kaptein, så er det rett i bunn av lista.

Takk for tips! Skal sjekkes ut.

 

Ja, har Lukaku jeg og. Må nesten som du sier, så får man heller velge litt "alternativt" andre steder for å stikke seg litt ut :) jeg har satset meget hardt på angrepet (lukaku, Jesus og kane) med litt mer usikre kort på midtbanen. Men krysser fingra :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...