Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann.

Jeg lurer på om dere har noen anbefalinger angående kvalitetsdampere, sikkert dumt spørsmål i en tråd som denne ; ), men det er et rimelig godt utvalg der ute.

Jeg skal prøve uten nikotin i første omgang, prisen bør ikke overstige 1000 kr, for jeg har en tendens til å bli mer opptatt av utstyret enn nødvendig.

 

The Best Electronic Cigarette Guide For 2014

http://info-electronic-cigarette.com

 

Er Volish mer utseende enn kvalitet feks?

Takker for svar.

Endret av PÃ¥inter
Lenke til kommentar

Personlig veldig godt fornøyd med min Vamo V5 og Aspire Nautilus tank combo.

Den er stor og passer best til hjemmebruk.

 

Kjøpte nylig et spinner batteri (variabel volt) og en Kangertec mini protank V3 som brukes på jobb.

Har funnet ut etter litt over en måneds bruk som e-sigarett bruker at e-væske (e-juice) har forskjellige kvaliteter. Der kan man hente mye fra en kvalitetsprodusent. Etter jeg fikk min leveranse i går fra Liberty Flights er det ikke røyket en normal sigarett. :) Damping.no og Friskedrag.no er to fine norske sider om du ikke kjøper i fra utlandet. Bare husk på tollgrensen a 200kr.

Lenke til kommentar

Personlig veldig godt fornøyd med min Vamo V5 og Aspire Nautilus tank combo.

Den er stor og passer best til hjemmebruk.

 

Kjøpte nylig et spinner batteri (variabel volt) og en Kangertec mini protank V3 som brukes på jobb.

Har funnet ut etter litt over en måneds bruk som e-sigarett bruker at e-væske (e-juice) har forskjellige kvaliteter. Der kan man hente mye fra en kvalitetsprodusent. Etter jeg fikk min leveranse i går fra Liberty Flights er det ikke røyket en normal sigarett. :) Damping.no og Friskedrag.no er to fine norske sider om du ikke kjøper i fra utlandet. Bare husk på tollgrensen a 200kr.

Hvilke smak bruker du, har du noe erfaring med tobakksmakene herfra?

http://www.friskedrag.no/categories/tobakk

 

Er noen av disse å foretrekke fremfor den andre?

http://www.friskedrag.no/products/elektronisk-sigarett-vamo-v5-startsett-med-kanger-protank-v2-kit

 

http://www.damping.no/collections/hele-sett/products/vamo-mod-rustfritt-st-l-sett

 

Takker igjen for svar, ikke sikker på om innlegget ditt var til meg men takk allikevel.

Lenke til kommentar

Bare hyggelig det :)

 

Den jeg kjøpte fra Liberty Flights heter: XO - Tobacco (Suprême) - PG. Er nok hittil min favoritt blant e-juice med tobakksmak. Det lønner seg å kjøpe litt forskjellige smaker så du har mulighet til å teste litt forskjellig. Jeg brant inne første måned med 5 flasker ala Svinesund skvip til 30kr stykke. Kasta dem to siste flaskene i går etter leveransen fra Liberty.

Aspire Nautilus tanken du får med fra friskedrag er en bedre tank. Du kan justere luftmengden på den.

Jeg har bestilt en helt ny tank til spinner batteriet som også har justerbar luftmengde. Ganske fint å ha det for personlige justeringer av motstanden i dragene.

Lenke til kommentar

Bare hyggelig det :)

 

Den jeg kjøpte fra Liberty Flights heter: XO - Tobacco (Suprême) - PG. Er nok hittil min favoritt blant e-juice med tobakksmak. Det lønner seg å kjøpe litt forskjellige smaker så du har mulighet til å teste litt forskjellig. Jeg brant inne første måned med 5 flasker ala Svinesund skvip til 30kr stykke. Kasta dem to siste flaskene i går etter leveransen fra Liberty.

Aspire Nautilus tanken du får med fra friskedrag er en bedre tank. Du kan justere luftmengden på den.

Jeg har bestilt en helt ny tank til spinner batteriet som også har justerbar luftmengde. Ganske fint å ha det for personlige justeringer av motstanden i dragene.

Ok, hvor lenge ca. varer en flaske med e-juice, jeg røyker rundt 10-15 per dag, og hvor ofte må man skifte damper?

Endret av PÃ¥inter
Lenke til kommentar

Har hatt flasker alt fra 6 til 12 dager. Røyket dog mye mere enn deg, lå på 40.

Nautilus tanken tar ganske mye væske, det er ca 65% igjen på 10ml flasken etter en fylling.

Bruker den omtrent bare hjemme og kan ikke se at væske nivået nå har gått ned noe særlig. Dampet mye mere forrige uke grunnet den dårlige væska og gikk fort tom. Kanskje en som har dampet lengere enn meg med ditt snitt på røyk kan gi noen bedre tall.

 

Har hatt min Aspire Nautilus tank nå i 3 uker, og den er like fin. damperen i den fungerer like fint.

Det følger også med en ekstra i esken. kan ikke gi deg noe eksakt tid her heller dessverre.

 

Lykke til med nytt utstyr, håper du blir fornøyd. :)

Lenke til kommentar

Har hatt flasker alt fra 6 til 12 dager. Røyket dog mye mere enn deg, lå på 40.

Nautilus tanken tar ganske mye væske, det er ca 65% igjen på 10ml flasken etter en fylling.

Bruker den omtrent bare hjemme og kan ikke se at væske nivået nå har gått ned noe særlig. Dampet mye mere forrige uke grunnet den dårlige væska og gikk fort tom. Kanskje en som har dampet lengere enn meg med ditt snitt på røyk kan gi noen bedre tall.

 

Har hatt min Aspire Nautilus tank nå i 3 uker, og den er like fin. damperen i den fungerer like fint.

Det følger også med en ekstra i esken. kan ikke gi deg noe eksakt tid her heller dessverre.

 

Lykke til med nytt utstyr, håper du blir fornøyd. :)

Tusen takk igjen Ashvan, etpar spørsmål til bare, håper det er greit, jeg røyker Prince og lurer på om du prøver å finne e-juice som likner det du røyker eller bare "nyter" du dampen, målet mitt er røykeslutt, bør jeg finne juice som likner tobakken eller hva tenker du?, finnes Prince smak tro? ler...

 

Edit

Gikk litt fort i svingen her, du svarte på det lengre opp, sorry.

Endret av PÃ¥inter
Lenke til kommentar

 

Bare hyggelig det :)

 

Den jeg kjøpte fra Liberty Flights heter: XO - Tobacco (Suprême) - PG. Er nok hittil min favoritt blant e-juice med tobakksmak. Det lønner seg å kjøpe litt forskjellige smaker så du har mulighet til å teste litt forskjellig. Jeg brant inne første måned med 5 flasker ala Svinesund skvip til 30kr stykke. Kasta dem to siste flaskene i går etter leveransen fra Liberty.

Aspire Nautilus tanken du får med fra friskedrag er en bedre tank. Du kan justere luftmengden på den.

Jeg har bestilt en helt ny tank til spinner batteriet som også har justerbar luftmengde. Ganske fint å ha det for personlige justeringer av motstanden i dragene.

Ok, hvor lenge ca. varer en flaske med e-juice, jeg røyker rundt 10-15 per dag, og hvor ofte må man skifte damper?

 

Skulle lest mer selv, beklager det, men svaret står jo her!

 

 

En Fordamperhodet blir slitt med tiden og det vil gløde dårligere og det vil samle seg noe smuss fra gammel olje. Det varer som regel fra 14 dager og opptil flere måneder, men alt avhenger av bruk og type dampvæske.

 

En flakse med 30 ml væske kan antas å vare ca. 20-30 dager ved moderat damping.

 

http://www.friskedrag.no/pages/faq-hva-er-e-sigaretter

Lenke til kommentar

Hei,

skulle egentlig starte ny tråd, men prøver her.

- Hva er reglene per i dag? Det virker som de sier det samme som før: Selve sigaretten er lovlig, men e-væsken er ulovlig uten legeerklæring. Dermed er det jo håpløst... Alle dem som røyker disse i Norge har enten kjøpt dem "ulovlig" eller kjøpt dem på ferie i utlandet, da?
- Hva er det verste som skjer? At pakken blir tatt i toll og man er noen kroner fattigere? Eller straffes det med bot?
- Kan jeg bare gå til legen og få en legerklæring om at jeg skal slutte å røyke og dermed bestille fritt innenfor EØS?

Lenke til kommentar

Hei,

 

skulle egentlig starte ny tråd, men prøver her.

 

- Hva er reglene per i dag? Det virker som de sier det samme som før: Selve sigaretten er lovlig, men e-væsken er ulovlig uten legeerklæring. Dermed er det jo håpløst... Alle dem som røyker disse i Norge har enten kjøpt dem "ulovlig" eller kjøpt dem på ferie i utlandet, da?

- Hva er det verste som skjer? At pakken blir tatt i toll og man er noen kroner fattigere? Eller straffes det med bot?

- Kan jeg bare gå til legen og få en legerklæring om at jeg skal slutte å røyke og dermed bestille fritt innenfor EØS?

 

 

Tollerne bryr seg ikke om legeerklæring så lenge pakken kommer fra innenfor EØS området.

Lenke til kommentar

 

Hei,

 

skulle egentlig starte ny tråd, men prøver her.

 

- Hva er reglene per i dag? Det virker som de sier det samme som før: Selve sigaretten er lovlig, men e-væsken er ulovlig uten legeerklæring. Dermed er det jo håpløst... Alle dem som røyker disse i Norge har enten kjøpt dem "ulovlig" eller kjøpt dem på ferie i utlandet, da?

- Hva er det verste som skjer? At pakken blir tatt i toll og man er noen kroner fattigere? Eller straffes det med bot?

- Kan jeg bare gå til legen og få en legerklæring om at jeg skal slutte å røyke og dermed bestille fritt innenfor EØS?

 

 

Tollerne bryr seg ikke om legeerklæring så lenge pakken kommer fra innenfor EØS området.

 

Bryr seg ikke som i at de driter i hva legen de sier, de stopper det uansett?; Eller driter i som at så lenge det er fra EØS-land så bare går det videre i posten?

Lenke til kommentar

 

 

Hei,

 

skulle egentlig starte ny tråd, men prøver her.

 

- Hva er reglene per i dag? Det virker som de sier det samme som før: Selve sigaretten er lovlig, men e-væsken er ulovlig uten legeerklæring. Dermed er det jo håpløst... Alle dem som røyker disse i Norge har enten kjøpt dem "ulovlig" eller kjøpt dem på ferie i utlandet, da?

- Hva er det verste som skjer? At pakken blir tatt i toll og man er noen kroner fattigere? Eller straffes det med bot?

- Kan jeg bare gå til legen og få en legerklæring om at jeg skal slutte å røyke og dermed bestille fritt innenfor EØS?

 

 

Tollerne bryr seg ikke om legeerklæring så lenge pakken kommer fra innenfor EØS området.

 

Bryr seg ikke som i at de driter i hva legen de sier, de stopper det uansett?; Eller driter i som at så lenge det er fra EØS-land så bare går det videre i posten?

 

Alt som kommer fra EØS området går rett igjennom. De stopper kun ting fra f ex USA.

Lenke til kommentar

Hvis jeg f.eks. går for VaporZone sin Pulse:

 

Vet at batteriet varer i 3-6 måneder i følge FAQ´n, men lurer på hva jeg skal bestille med tiden av andre deler og varighet.

 

Står det følger med "2 cartomizers". Må jeg da bytte ut atomizer 3-4 uke? Hva med resten inni boksen? Er det noe annet som da må byttes ut når det blir brukt for lenge? Synes "accessories"-kategorien var kronglete

 

Clearomizer istedet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...