Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde egentlig bestemt meg for å kjøpe Joyetech E-roll (som Natt og Dag anbefaler), men den er dyrere enn EGO CE5 som bare koster 19,99 pund minus frakt.

http://www.egocigarette.co.uk/ego-cigarette-starter-kits/ce5/ego-cigarette-ce5-colour-series-starter-kit.html

Men IGJEN, spørsmålet er: Når man kjøper slikt kit, bør man bestille en pakke med nikotin-fri væske?

Jeg mener, siden prisen er kanskje over 200kr med frakt, og dermed større sjanse for å bli stoppet i toll...

Og heller kjøpe nikotin-væske løst etterpå... Hvis du skjønner.

Jeg vet du sa at de sjeldent stopper pakker over 200kr, men bare for å være sikker. Hva ville du gjort?

Fra egocigarette.co.uk kan man bestille starter kit med væske med i pakken (valgfritt hva type, med eller uten nikotin)

 

Og ifh ebay: Vil ikke den liken du viser sendre fra USA?

 

Takk for hjelp.

 

Hei igjen.

 

La meg bare påpeke at den linken du har lagt ut er med 650mah batteri.

Den jeg har linket til fra eBay har 1100mah batteri og er det samme "gode" batteri som den CE5'en jeg kjøpte i Polen :)

Ikke noe gærnt med 650, har hatt selv men syns det var litt lite, men 1100 er akkurat bra nok levetid for meg.

 

Slik jeg ser det da.. Så er den bundle fra http://www.egocigarette.co.uk/ kanskje ikke det beste valget, ettersom prisen er høyere, uten frakt, du får med e-juice da, men kanskje en større sjanse for å bli stoppet i tollen når prisen er over 200kr. Er ikke værre enn at du må betale en tilleggsavgift men sånt suger.

 

Hvis du leser på den linken jeg la ut fra ebay så står det:

Item location:
HAIDIAN, 北京, China

 

Så det er egentlig ett fett hvor de sender fra, for det er samme produkt så hvorfor ikke gå for det billigste og beste alternativ? De har free shipping btw. Gjør sånn som meg da vel, bestill fra ebay, og bestill på nettet e-juice fra en forhandler, det er jo postet utallige mange bra sider i tråden :)

Har hvertfall gjort det på denne måten før og det har gått knirkefritt, derfor blir også valget veldig enkelt for meg når ebay har åpenbart vist seg såpass bra.

 

Jeg anbefaler derfor kjøp CE5 her:

http://www.ebay.com/itm/2014-NEW-2pk-Electronic-Vaporizer-CE5-Atomizer-eGo-T-1100MAH-Battery-Starter-Kit-/181391119411?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2a3bc0d433

 

Og kjøp E-Juice med kalkulert frakt til max 200kr, PER ORDRE her:

http://www.easycigarettes.co.uk/e-liquid-fruity-flavours-choice

http://www.e-trekk.no/infopage/e-liquid/

http://www.totallywicked-eliquid.co.uk/

 

Jeg anbefaler den øvereste egentlig, for hvis du vil ha mye e-juice så får du mest for penga der. Var en tidl. her som sa han bestilte 80ml for rundt 189kr.. det er bra! Jeg bruker 10ml på 2 uker og det er gjerne en del dyrere andre plasser.

Men når jeg bestilte fra e-trekk.no Cannabis smak i 10ml kom prisen på rundt 100 lappen, men poenget er også at jeg fikk e-post fra dem at de har oppgitt lavere verdi i tollpapirer slik at man gjerne slipper tull og avgifter, derfor så lenge du har bestilt under 200kr er det vel garantert at du får pakken uten problemer, men at du OGSÅ kan bestille for høyere verdi og at det burde gå greit.

 

Det er også valgfri nikotinstyrke fra 0mg - 36mg ellerno på sidene så du får det du vil ha uansett, men var jeg deg ville jeg gjort det slik jeg gjorde det ;)

Lenke til kommentar

 

VG=Røyk

PG=Throat hit

 

Har vel ikke noen høy PG juice anbefalninger og da Thor ?

 

Har ikke det nei, sitter ironisk nok med en juice på tanken som ikke river noen verdens ting i halsen. Venter på mer smak og to tanker til, da kan jeg begynne å teste de resterende 4 uprøvde smakene mine. Tror det kommer i postkassen imorgen.

Lenke til kommentar

 

*snipp*

 

 

Cloud chasing you say....betyr det hva jeg tror det betyr ? og hvis så...tell me more

 

Jepp, stooore dampskyer, med ekstremt lav ohm. Krever høykvalitetetsbatterier og modder og kontaktpunkter som yter maks.

 

Denne modden er i messig, med kobber kontakter. Jeg bruker et high-drain Sony 26650 batteri.

Attyer en er Mephisto med monsterstore hullf for tykk wire and svære luftehull.

 

Har satt den opp med Omega Tigre wire, som er flat kanthal "flettet" med vanlig rund.

Dual coil og 0.15ohm :p

3-5mg juice, 100% VG.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

*snipp*

 

 

Cloud chasing you say....betyr det hva jeg tror det betyr ? og hvis så...tell me more

 

Jepp, stooore dampskyer, med ekstremt lav ohm. Krever høykvalitetetsbatterier og modder og kontaktpunkter som yter maks.

 

Denne modden er i messig, med kobber kontakter. Jeg bruker et high-drain Sony 26650 batteri.

Attyer en er Mephisto med monsterstore hullf for tykk wire and svære luftehull.

 

Har satt den opp med Omega Tigre wire, som er flat kanthal "flettet" med vanlig rund.

Dual coil og 0.15ohm :p

3-5mg juice, 100% VG.

 

 

 

Uhm...Må være ærlig her og innrømme at mesteparten av det...skjønte jeg ikke mye av...men 100% VG juice...tror du jeg får brukt det i en vanlig tank ? Har en aspire nautilus, på en Innokin itaste svd mod med ett Efest 18650 3100mAh batteri.

 

Lest meg opp litt nå (utrolig hva det rette uttrykket, i dette tilfellet cloud chasing, kan gjøre) og virker som om man egentlig må begynne å lage sine egne coils osv osv for å få de virkelig gode skyene

 

 

Fant denne som er godt lesestoff om emnet: http://vapercoils.com/tag/best-cloud-chasing-mod

Endret av technicality
Lenke til kommentar

 

 

 

*snipp*

 

 

Cloud chasing you say....betyr det hva jeg tror det betyr ? og hvis så...tell me more

 

Jepp, stooore dampskyer, med ekstremt lav ohm. Krever høykvalitetetsbatterier og modder og kontaktpunkter som yter maks.

 

Denne modden er i messig, med kobber kontakter. Jeg bruker et high-drain Sony 26650 batteri.

Attyer en er Mephisto med monsterstore hullf for tykk wire and svære luftehull.

 

Har satt den opp med Omega Tigre wire, som er flat kanthal "flettet" med vanlig rund.

Dual coil og 0.15ohm :p

3-5mg juice, 100% VG.

 

 

 

Uhm...Må være ærlig her og innrømme at mesteparten av det...skjønte jeg ikke mye av...men 100% VG juice...tror du jeg får brukt det i en vanlig tank ? Har en aspire nautilus, på en Innokin itaste svd mod med ett Efest 18650 3100mAh batteri.

 

Lest meg opp litt nå (utrolig hva det rette uttrykket, i dette tilfellet cloud chasing, kan gjøre) og virker som om man egentlig må begynne å lage sine egne coils osv osv for å få de virkelig gode skyene

 

 

Fant denne som er godt lesestoff om emnet: http://vapercoils.com/tag/best-cloud-chasing-mod

 

Den guiden ver en fin innføring til generell bruk av mekanisk ja.

"Cloud chasing" er mer ekstremvarianten, og man må ha god kontroll på sakene før man begir seg dit :)

 

Ja å lage egne coiler og veker er et must. :)

Lenke til kommentar

Hadde jeg ikke fortsatt frykta det å lage egne coils, selv etter å ha lagd en god del (ingen fungerte optimalt selvfølgelig), hadde jeg vurdert å slengt meg med på det der.

 

Bare synd at man må ut med en solid mengde kronasjer for å finne en god, mekanisk mod uten den irriterende knappen under. Jeg foretrekker knappen slik at jeg kan fyre den med tommelen i normal posisjon.

Lenke til kommentar

Hadde jeg ikke fortsatt frykta det å lage egne coils, selv etter å ha lagd en god del (ingen fungerte optimalt selvfølgelig), hadde jeg vurdert å slengt meg med på det der.

 

Bare synd at man må ut med en solid mengde kronasjer for å finne en god, mekanisk mod uten den irriterende knappen under. Jeg foretrekker knappen slik at jeg kan fyre den med tommelen i normal posisjon.

Det er ingenting irriterende med en bunnknapp, du har bare ikke prøvd en god èn :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...