Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tips til gode tobakkssmaker som kan kjøpes enkelt og greit fra EU / EØS-land? Har en kompis som vil prøve, men han er ikke interessert i fancy frukt / kake / drikke / søtsak-smaker eller noen form for mint. Han vil kun ha tobakkssmaker, selv etter å ha dampet meg nesten tom for spearmint i påsken.

Lenke til kommentar

Da har jeg tatt opp dampingen igjen, etter et års pause. I mellomtiden har jeg brukt både røyk og snus. Jeg har lyst å legge fra meg røyken pga av helseeffekten, men liker å sutte på noe (æsj da). Snus er helt greit, men jeg blir fort lei. Så, nå er det på tide å skaffe meg noe bedre utstyr.

 

Fra før har jeg en BullieVape (som jeg ble frarådet fra å kjøpe i denne tråden) som fungerer heilt greit, men jeg ønsker noe litt kraftigere. Jeg har også en eRoll som faktisk har litt punch, men for liten tank.

 

Har noen lyst å sette opp en anbefalt mod? Jeg er nå der at jeg ønsker noe litt mer avansert, men er fremdeles litt usikker på hvilke komponenter som er kompatible, og hva som er hva mtp cartomizer, clearomizer etc.

 

Jeg ønsker noe som kan gi meg plenty damp uten å bli for stort, men gjerne større enn BullieVape'n. Jeg ønsker en tank jeg kan fylle, og med utskiftbare atomizers (det finnes, sant?). Det jeg har sett på så langt er Tesla, VAMO og VaporZone Rebel MOD. Pris er ikke så farlig, bare det ikke blir latterlig dyrt.

 

Jeg er heller ikke kjent med hvilke butikker som finnes og som er seriøse. Jeg har sjekket damping.no, vaping.no og noen utenlandske, men det finnes helt sikkert foretrukne butikker.

 

Setter pris på all hjelp.

Lenke til kommentar

Vist du har lyst på noe lettere og mindre kan du gå får EVOD batteri (du velger selv størrelse her, desto større batteri desto lengre kan du dampe) og Kanger protank mini.

 

Selv har jeg en stor mod, men bruker den aldri fordi jeg synes den blir for stor og tung å dra på. Jeg holder meg til Evod Twist og kanger aerotank. Mini vart for fort tom for min del.

Lenke til kommentar

Hadde du en sånn fra før og den har smeltet? :huh:

 

Om du er som meg og har en Kayfun Lite som lekker fra fyllehullet så funker det fint å bare klippe ut en bitteliten plastikkbit som du skrur skruen igjennom. I does it, and no leakageing. Yay, plastic! If this is not your issue: Ignore.

 

post-96473-0-36562700-1402511568_thumb.jpg

 

Fikk vapemail i dag btw. 18 flasker med smaksessens :xmas:

 

post-96473-0-46297500-1402511703_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Insulatoren er den lille plastikkbiten her:
http://i951.photobucket.com/albums/ad353/khairulism/insul2_zps93eda4c8.jpg

Den KAN smelte. Tror min har gjort det!

Bruker nå tanntråd for å stoppe lekkasjen, funker bra, men lite lysten til å bruke tanntråden sånn for alltid (jeg liker å bruke fylleskruen, får masse lekkasjer når jeg fyller fra topp).

Trenger plastikkskrue :(

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Fikk VAMO'en og Nautilus i posten i dag. Rask behandlig! Og takk for tipset, en meget god damper!

 

Hvilke innstillinger bør jeg ha? Har ikke peil på ohm, volt og watt. Står på 1.6 ohm, 4.2 volt og 12 watt. Får god mengde damp. Høyere volt gir litt brent smak. Er det ellers noen innstillinger jeg bør unngå?

Endret av WonderStivi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...