Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk vapemail i dag. :D

 

Gikk amatørmessig tom for spearmint for et par uker siden, og da jeg skulle bestille en ny ladning fra LF, var de tom for 1.0 %, så da ble det 2.4 % fra Decadent Vapours, samt noe svakere fra deres egen linje.

Skal bli interessant å se om jeg gir meg selv nikosjokk nå. :p

 

e: derp

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar

Fikk vapemail i dag. :D

 

Gikk amatørmessig tom for spearmint for et par uker siden, og da jeg skulle bestille en ny ladning fra LF, var de tom for 10 %, så da ble det 24 % fra Decadent Vapours, samt noe svakere fra deres egen linje.

Skal bli interessant å se om jeg gir meg selv nikosjokk nå. :p

Ja 240mg burde sparke greit! :p

 

Tror du hoppet over et punktum der :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg vurderte jo å gå for Hero Hybrid Startsett hos friskedrag, men siden de ikke vet når de får den på lager så får jeg velge litt alternative løsninger nå i første omgang. Jeg tror nok jeg kommer til å teste Hero Hybrid etter hvert, den virker å være ett bra kompromiss mellom batteri, størrelse og kapasitet i tanken.

 

Blir da en Vision Spinner sammen med Aspire BDC, men passthrough eller vanlig spinner?

 

Tenker jeg like gjerne prøver en Aspire Nautilus også, men hvilket batteri passer bra sammen med denne? Hva bruker dere andre som har kjøpt denne?

Enig med baltus i Spinner og Aspire. Bra sted å begynne.

Om du tenker på den Vision passthrough som damping har (men er utsolgt), så er ikke det en "spinner", altså du kan ikke skru i bunnen for å regulere volt. Så jeg ville gått for en vanlig 1300 Vision spinner.

Nautilusen er litt stor for et ego-batteri, så jeg ville gått for en Vamo eller en SID (rimelige moder å starte med). Og da må du ha batterier og lader i tillegg.

Blir du "bitt av basillen" så vil du nok prøve litt av hvert.. :) Men ett sted må man begynne, og dette er gode alternativer.

 

 

Supert, da blir det en Vision Spinner og en Aspire sammen med den.

 

Hva er SID og Vamo og hvor finner jeg de?

 

Damping har dem. :) Om du ønsker en lavere pris, så kan du kjøpe f.eks Vamo hos Fasttech (Kina), men da er det 10-30 dager å vente.

 

 

Fant dem ikke ved å søke, men tror jeg har funnet frem til de du tenker på :-) Antar det er Vamo mod v5 og SID fra Smok. Men dette er en mod, som jeg må kjøpe batterier og lader til utenom? Nautilus var ett bra valg sammen med disse?

 

Blir mye spørsmål for en som skal handle for første gang, så godt dere har litt tålmodighet med meg.

Lenke til kommentar

 

 

Forresten; fikk pakke med masse 5 ml flasker fra bargainvapor i dag (8 stk). Kommer til å si hva jeg syns om dem når jeg får prøvd dem! Skal prøves på kayfun, enkelt å bare bytte bomull og tørrbrenne og dryppe litt for å smake.. :)

Alltid spennende med nye smaker. :)

 

ALLE bortsett fra melon lukter HIMMELSK. Spesielt Irish Cream. GLEDER MEG :D

 

Da blir det en bra fredagskveld på deg. :)

Lenke til kommentar

 

 

 

Forresten; fikk pakke med masse 5 ml flasker fra bargainvapor i dag (8 stk). Kommer til å si hva jeg syns om dem når jeg får prøvd dem! Skal prøves på kayfun, enkelt å bare bytte bomull og tørrbrenne og dryppe litt for å smake.. :)

Alltid spennende med nye smaker. :)

 

ALLE bortsett fra melon lukter HIMMELSK. Spesielt Irish Cream. GLEDER MEG :D

 

Da blir det en bra fredagskveld på deg. :)

 

Blir dessverre barnevakt for helga så blir lite testing fra min side. Men åja skal jeg kose meg neste helg med å dryppe og smake og alt som er :D Elsker at man kan prøve ut juice på kayfunen også å basicly ha den som dripper for å prøve ut smaker, alt på grunn av den fine lille brønnen inni :)

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jeg vurderte jo å gå for Hero Hybrid Startsett hos friskedrag, men siden de ikke vet når de får den på lager så får jeg velge litt alternative løsninger nå i første omgang. Jeg tror nok jeg kommer til å teste Hero Hybrid etter hvert, den virker å være ett bra kompromiss mellom batteri, størrelse og kapasitet i tanken.

 

Blir da en Vision Spinner sammen med Aspire BDC, men passthrough eller vanlig spinner?

 

Tenker jeg like gjerne prøver en Aspire Nautilus også, men hvilket batteri passer bra sammen med denne? Hva bruker dere andre som har kjøpt denne?

Enig med baltus i Spinner og Aspire. Bra sted å begynne.

Om du tenker på den Vision passthrough som damping har (men er utsolgt), så er ikke det en "spinner", altså du kan ikke skru i bunnen for å regulere volt. Så jeg ville gått for en vanlig 1300 Vision spinner.

Nautilusen er litt stor for et ego-batteri, så jeg ville gått for en Vamo eller en SID (rimelige moder å starte med). Og da må du ha batterier og lader i tillegg.

Blir du "bitt av basillen" så vil du nok prøve litt av hvert.. :) Men ett sted må man begynne, og dette er gode alternativer.

 

 

Supert, da blir det en Vision Spinner og en Aspire sammen med den.

 

Hva er SID og Vamo og hvor finner jeg de?

 

Damping har dem. :) Om du ønsker en lavere pris, så kan du kjøpe f.eks Vamo hos Fasttech (Kina), men da er det 10-30 dager å vente.

 

 

Fant dem ikke ved å søke, men tror jeg har funnet frem til de du tenker på :-) Antar det er Vamo mod v5 og SID fra Smok. Men dette er en mod, som jeg må kjøpe batterier og lader til utenom? Nautilus var ett bra valg sammen med disse?

 

Blir mye spørsmål for en som skal handle for første gang, så godt dere har litt tålmodighet med meg.

 

Bare spør du. :) Er mye å sette seg inn i, men man lærer fort. Sikkert ikke lenge til du sitter og mekker coiler. :D Ja, du må ha batterier og lader i tillegg. Du får alt hos damping.no. Vil også anbefale deg å søke på youtube etter de tingene du lurer på. Der finnes det masse dampevideoer. Tror alt av moder og fordampere er representert der. Du kan sitte i timesvis og se på reviews. :)

 

Batterier og lader:

http://www.damping.no/collections/mod-batterier

http://www.damping.no/collections/ladere/products/nitecore-intellicharger-i2

 

Man KAN selvfølgelig sette en Nautilus på en Spinner.. men i tillegg til at det vil se litt dumt ut, så blir den veldig topp-tung. :) Om du ser på den på youtube så forstår du hva jeg mener.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Forresten; fikk pakke med masse 5 ml flasker fra bargainvapor i dag (8 stk). Kommer til å si hva jeg syns om dem når jeg får prøvd dem! Skal prøves på kayfun, enkelt å bare bytte bomull og tørrbrenne og dryppe litt for å smake.. :)

Alltid spennende med nye smaker. :)

 

ALLE bortsett fra melon lukter HIMMELSK. Spesielt Irish Cream. GLEDER MEG :D

 

Da blir det en bra fredagskveld på deg. :)

 

Blir dessverre barnevakt for helga så blir lite testing fra min side. Men åja skal jeg kose meg neste helg med å dryppe og smake og alt som er :D Elsker at man kan prøve ut juice på kayfunen også å basicly ha den som dripper for å prøve ut smaker, alt på grunn av den fine lille brønnen inni :)

 

Så du kan bruke Kayfun som en dripper.. så smart. :)

Lenke til kommentar

Tusen takk for hjelpen.

 

Da har jeg følgende varer i kurven, men greit om noen kan se hva som mangler eller bør tilføres. Passer lader? Batteri kan brukes med mod? Fordamper passer?

 

Merk at det står mellom sett 1 ELLER sett 2, ikke begge i første omgang.

 

Sett 1:

 

1300 mah Vision Spinner 229,-

 

Aspire BDC 89,-

 

2x Aspire BDC Fordamperhode 2.1 ohm normal motstand 26.-

 

eGo USB lader med ledning 39,-

 

Totalt 409,-

 

Sett 2:

 

Vamo mod v5 449,-

 

Aspire Nautilus 229,-

 

Panasonic NCR18650PF flat topp 2900mah 99,-

 

Efest IMR 18350 800mah Li-Mn BT 59,-

 

Nitecore Intellicharger i2 159,-

 

Aspire Nautilus fordamperhoder 5 stk 169,-

 

Totalt 1164,-

 

Forsvarer sett to en prislapp på 750,- kroner ekstra? Ser der kan være litt å spare i lengden på batteri da disse er billigere.

 

Så noen ekstra spørsmål:

 

Det står følgende om Nautilus.

 

"Dette er noe av det beste jeg har sett på en tank som ikke er RBA".

 

Hva er RBA?

 

Hva passer sammen med en Ego VV USB Passthrough? Kan noe av det jeg har valgt over brukes med denne, eller anbefaler dere en helt annen fordamper?

 

Ble litt lengre enn planlagt dette, men greit å forsikre seg 100% før en fullfører bestillingen.

Lenke til kommentar

Kreps79, du har fått med alt. :) Sett 1 eller 2... :hmm: Hvorfor ikke starte med sett 1... det er et godt startsett, og uansett om du vil ha en større mod ganske kjapt, så vil du ikke angre på dette. Spinneren er ypperlig å ha med seg rundt. Jeg hadde Spinner og Aspire-mini når jeg fartet rundt i dag. :)

Og ja, som buffy sier, Aspire er utmerket til den passthrough'en. Nautilusen vil se komisk ut på den, men det gjør jo ikke så mye.. hjemme, foran pc'en. :D

Lenke til kommentar

Kreps79, du har fått med alt. :) Sett 1 eller 2... :hmm: Hvorfor ikke starte med sett 1... det er et godt startsett, og uansett om du vil ha en større mod ganske kjapt, så vil du ikke angre på dette. Spinneren er ypperlig å ha med seg rundt. Jeg hadde Spinner og Aspire-mini når jeg fartet rundt i dag. :)

Og ja, som buffy sier, Aspire er utmerket til den passthrough'en. Nautilusen vil se komisk ut på den, men det gjør jo ikke så mye.. hjemme, foran pc'en. :D

Må si meg enig med Amaline her. Spinner´n er det siste jeg har kjøpt meg. Hadde flere moder lenge før jeg kjøpte Spinner. Har nå dampa i over et år, og selv om jeg har flere moder, er det Spinner´n jeg har med meg ut av huset og er veldig fornøyd med den. Jeg har to stk en svart og en sølvfarget. Anbefales høyt :)

Lenke til kommentar

To spørsmål til dere som har testet eRoll.

 

Hvor mange trekk får en før den må puttes i etuiet for lading?

 

Hvor lang tid bruker etuiet på å lade opp igjen eRoll?

 

Grovt estimat holder i massevis :-)

Jeg har aldri telt trekkene, men det er mange. Om jeg sier +/- 40 trekk så tror jeg ikke det er så mye feil. Og jeg mener at det tar ca 20 minutter å lade opp et tomt batteri. Men det er jo sjelden tomt om man bare tar seg "røykepauser" med noen trekk. Jeg kan egentlig ikke huske at E-rollen har "gått tom" for meg. Og innimellom har jeg brukt den hjemme også, hvor det er mer damping enn ute. :) Så det er ikke på batteritiden, men på juicemengden man må være påpasselig. Ha med en liten juiceflaske eller ekstra fylte tanker. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...