Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Fikk fra HHV i dag. Alle var bankers.

Bah-in var nydelig pære/fersken.

Island Dream er spot on Pina Colada

Hubba Hubba smaker tyggis

Atomic Grashopper smaker nydelig min chock chip iskrem.

 

Yum!

Bra du likte Bah-in. Er den jeg går å damper på her nede i Grand Canaria nå.

 

Fikk sjokk da jeg merket at det var låv å dampe på flyet jeg tok. Satt å koste meg hele veien fra Molde til Gran Canaria:) men tanken likte ikke helt å bli med på flytur. Mye av jusen hadde funnet veien ut av tanken. Er vel pga trykket sikkert.

 

Men dampe bilde kommer når jeg kommer hjem, her er det ikke wifi.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Testa nettopp en gammel carto som var igjen fra da jeg fortsatt dampet på slike småsaker uten hull som ikke var stappet inn i en tank.

Fylte på med noe lime og dette er herlige greier, kan ikke komme på hvorfor jeg i det hele tatt slutta. Så mye damp og smak! :D

 

Jeg har funnet ut akkurat det samme som deg. Jeg fikk aldri noen stor suksess med cartotank, for meg ble det å dampe fra flooding til dry hit, med noen få bra trekk midt i tanken. Men å dampe carto, som jeg drypper med U-Can'en min, det er helt topp. Ikke så bra smak som en godt oppsatt dripper, men jeg får mange flere trekk mellom hver gang jeg må dryppe. Supert til hverdagsdamping.

 

Har du dripshield til K-100'en din?

http://www.fasttech.com/products/0/10004602/1354400-empire-kecig-k100-mechanical-rechargeable

 

Jeg bruker Kick , standard 35mm Boge LR carto og 18350 batterier, det er en lommevennlig løsning som både ser bra ut og damper bra :)

Endret av Vaperizer
Lenke til kommentar

Åh, men jeg har stor suksess med cartotanken også, samt ProTank-en (den første versjonen), men det var noe eget å gå tilbake til små Boge LR-cartos.

 

Ikke har jeg dripshield, ei heller kick. Jeg kjøpte en billig klone for å se "what all the fuzz was about", og så langt er jeg ikke spesielt interessert i å bruke den. Ene og alene på grunn av den tåpelige plasseringen av knappen. Skal jeg ha en mek, bør den ha en tommelknapp, og jeg kan ikke si jeg finner noen med brukbar kvalitet til maksimalt fem hundre spenn.

Lenke til kommentar

Åh, men jeg har stor suksess med cartotanken også, samt ProTank-en (den første versjonen), men det var noe eget å gå tilbake til små Boge LR-cartos.

 

Ikke har jeg dripshield, ei heller kick. Jeg kjøpte en billig klone for å se "what all the fuzz was about", og så langt er jeg ikke spesielt interessert i å bruke den. Ene og alene på grunn av den tåpelige plasseringen av knappen. Skal jeg ha en mek, bør den ha en tommelknapp, og jeg kan ikke si jeg finner noen med brukbar kvalitet til maksimalt fem hundre spenn.

Jeg syntes også bunnknapp var litt rart til å begynne med, etter å ha brukt Vamo og eGo lenge. Nå kunne jeg ikke tenke meg noe annet enn bunnknapp. Når jeg holder den, er det bare å knytte neven bittelittegranne, så fyrer den. Dette er nok bare en vanesak. Jeg vil vel tro at det er en grunn til at så godt som alle highend mods har bunnknapp ;)

 

Med Kick'en på 7-8 watt, varer et 18350 batteri LENGE og gir perfekt gjevn og regulert damping. Det er jo som å ha en Vamo i lommeformat og den ser veldig bra ut med dripshield og carto :) Ikke alle smaker passer på carto da, så jeg veksler mellom dripper og carto. Mist Mojito smaker forresten helt supert på carto, perfekt hverdagsdamp :)

 

Når jeg begynte å lage mine egne hoder med mikrocoil og bomull, fikk jeg også stor suksess med Protankene mine, ellers bare surklet og lakk det eller ga dryhits.

Lenke til kommentar

Jeg holder ikke handen på en slik måte at den føles komfortabel å bruke, i tillegg til at K100-klonen min er irriterende liten, selv i 18650-modus. Bare ta eGo- / Vision-ene mine. Jeg holder de slik:

a8c61e0a8e8b11e3ab4d12964d6550ea_8.jpg

 

Perfekt balansering, enkelt å fyre av med tommelen, og jeg blir ikke svett eller sliten i hendene når jeg damper i en time eller to i strekk.

 

VAMO-en holder jeg slik:

447cff588e8c11e380bc0a22dc3ee402_8.jpg

Da passer det seg heller ikke spesielt godt å skulle prøve å få den nederst i handa eller bruke lillefingeren til å skulle fyre av noe, dette er derimot veldig komfortabelt. Jeg har et godt grep, og VAMO V5-en er passe tung og sitter godt i handen.

 

Jeg har til gode å oppleve surkling eller lekking fra ProTanken min, det er derimot et gjenvennende problem på Vivi Nova-ene og iClear-30-en.

Derfor håper jeg at mitt nyeste familiemedlem kan være en god oppgradering fra PT-en.

7f7065188e8311e3b6780e02843b4fc7_8.jpg

 

Jeg sliter bare å finne ut hvilken juice jeg skal starte med. Jeg har alt for mange favorittjuicer som gjør seg bra på tank.

MoonShine Bad Apple, Vermillion River Cinnamon Rolls, VR Hawaiian Pineapple, EasyCigarettes Necterine, Alice in Vapeland Black & White Cookie, Liberty Flights Original Mandarin …

Lenke til kommentar

Og det ble det, og jeg skrudde den ikke tett nok sammen, så da jeg begynte å bevege meg oppover wattskalaen, var plutselig både jeg og V5-en full av deilig HP. Lurer på om jeg har noe teksnisk sprit, det kom jo inn i knappene og alt. ><


På den positive siden fikk jeg en VELDIG sexy photoshoot.

 

e: Prøvesmak på photoshoot-en:

 

VU5uW7Ol.jpg

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar

Og det ble det, og jeg skrudde den ikke tett nok sammen, så da jeg begynte å bevege meg oppover wattskalaen, var plutselig både jeg og V5-en full av deilig HP. Lurer på om jeg har noe teksnisk sprit, det kom jo inn i knappene og alt. ><

På den positive siden fikk jeg en VELDIG sexy photoshoot.

 

e: Prøvesmak på photoshoot-en:

 

VU5uW7Ol.jpg

Både du og Vamoen innsmurt i HP... Ja, det må jo bli en sexy fotoshoot.. :D Venter spent på resten av bildene. Og forresten, grattis med Nautilus. :)

Lenke til kommentar

Sitter her og vurderer om jeg skal bestille en mod fra damping.

Skulle egenltig bestille twist, har flere vanlige ego-batterier og vet at viss dette fortsetter blir det nok kjøp av en mod uansett. :p

Er veldig usikker på hva jeg skal gå for, har dere noen råd??

 

Vamo v5 pakken eller SID pakken...

Utsenemessig liker jeg bedre SID'en, men vamoen er billigere.

Tenker å kjøre minste batteri i en av disse da jeg satser på at en av disse vil ta over for ego'ene jeg har.

Så ja..

 

Denne? http://www.damping.no/collections/hele-sett/products/sid-mod-sett

Eller denne? http://www.damping.no/collections/hele-sett/products/vamo-mod-v5chrome-pakke

:hmm:

Endret av WaterMarked
Lenke til kommentar

Sitter her og vurderer om jeg skal bestille en mod fra damping.

Skulle egenltig bestille twist, har flere vanlige ego-batterier og vet at viss dette fortsetter blir det nok kjøp av en mod uansett. :p

Er veldig usikker på hva jeg skal gå for, har dere noen råd??

 

Vamo v5 pakken eller SID pakken...

Utsenemessig liker jeg bedre SID'en, men vamoen er billigere.

Tenker å kjøre minste batteri i en av disse da jeg satser på at en av disse vil ta over for ego'ene jeg har.

Så ja..

 

Denne? http://www.damping.no/collections/hele-sett/products/sid-mod-sett

Eller denne? http://www.damping.no/collections/hele-sett/products/vamo-mod-v5chrome-pakke

:hmm:

En mod gjør ikke jobben til et eGobatteri for meg, så mitt råd er å kjøpe både Twist batterier og en mod. Siden Rustfri Vamo er utsolgt, vil jeg anbefale SID, krom varer ikke så lenge på Vamo ;)

Jeg vil ikke anbefale å kjøpe sett, da laderen som følger med i settene er dårlig, kanskje tom farlig. Min anbefaling til deg:

 

Joyetech eGo-C Twist 650 mah

SID mod med 18350 tube

Nitecore i2 lader

2 Panasonic NCR18650

2 AW 18350 (Varer i praksis nesten dobbelt så lenge som Efest)

 

Koster mer enn settet, men du får skikkelige saker som du blir fornøyd med.

Lenke til kommentar

 

Og det ble det, og jeg skrudde den ikke tett nok sammen, så da jeg begynte å bevege meg oppover wattskalaen, var plutselig både jeg og V5-en full av deilig HP. Lurer på om jeg har noe teksnisk sprit, det kom jo inn i knappene og alt. ><

På den positive siden fikk jeg en VELDIG sexy photoshoot.

 

e: Prøvesmak på photoshoot-en:

 

VU5uW7Ol.jpg

Både du og Vamoen innsmurt i HP... Ja, det må jo bli en sexy fotoshoot.. :D Venter spent på resten av bildene. Og forresten, grattis med Nautilus. :)

 

 

Ja, det er visse bilder almuen ikke får se, for å si det slik. ;)

 

Dessverre ser det ut som om det sexy beistet mitt er inkontinent. Jeg passet på å skru godt igjen, men ikke for mye. Jeg passet på ikke å fylle mer enn rundt 4,8 - 4,9 ml juice, og jeg passet på at alt satt som det skal. Likevel, når jeg tar et trekk, gurgler det og jeg får masse juice i munnen, og selv om jeg er glad i HP, så er jeg ikke så glad i det at jeg nyter smaken av det på leppene, tungen og ganen min i en times tid etterpå.

 

Den lekker fra lufthullene, alle fire faktisk. Så når jeg stenger for alle og lar den stå innpakket i ørten lag tørkerull, så siver juicen gjennom, finner veien ut av hullene og plutselig er det vått papir overalt.

 

Sitter nå og googler for tips til hva jeg kan gjøre, men så langt er 9/10 treff sider som sier at den ikke lekker. ><

 

Lenke til kommentar

 

VAMO-en holder jeg slik:

447cff588e8c11e380bc0a22dc3ee402_8.jpg

Da passer det seg heller ikke spesielt godt å skulle prøve å få den nederst i handa eller bruke lillefingeren til å skulle fyre av noe, dette er derimot veldig komfortabelt. Jeg har et godt grep, og VAMO V5-en er passe tung og sitter godt i handen.

 

 

Det er nesten slik jeg holder K-100 også. Jeg bare lukker lillefingeren litt mer enn de andre fingerene slik at modden og knappen hviler på den. Så skal det bare en ørliten stramming av hele neven til for å fyre den. Bruker lik 0 av krefter og jeg kan fint dampe HELE dagen uten å bli sliten noe sted :)

 

Jeg har til gode å oppleve surkling eller lekking fra ProTanken min, det er derimot et gjenvennende problem på Vivi Nova-ene og iClear-30-en.

Derfor håper jeg at mitt nyeste familiemedlem kan være en god oppgradering fra PT-en.

7f7065188e8311e3b6780e02843b4fc7_8.jpg

 

Jeg sliter bare å finne ut hvilken juice jeg skal starte med. Jeg har alt for mange favorittjuicer som gjør seg bra på tank.

MoonShine Bad Apple, Vermillion River Cinnamon Rolls, VR Hawaiian Pineapple, EasyCigarettes Necterine, Alice in Vapeland Black & White Cookie, Liberty Flights Original Mandarin …

Vivi Nova er alt for dårlig for meg, selv optimalt oppsatt. iClear30 har funket greit nok for meg, får den over 9 watt og ikke blir liggende mye på siden, har den ikke surklet. iClear30 hodene er helt klart de som har vart lengst av alle fabrikkhoder jeg har prøvd. aspirehoder går i søpla etter en uke, iClear30 hodene varte nesten en måned :eek:

Jeg har hørt mye bra om Nautilus, håper den fungerer bra for deg :) Har du en Vamo V2 liggende? Skulle gjerne sett hvordan Nautilusen tar seg ut på den, da de er 22 mm begge to :)

Lenke til kommentar

 

Dessverre ser det ut som om det sexy beistet mitt er inkontinent. Jeg passet på å skru godt igjen, men ikke for mye. Jeg passet på ikke å fylle mer enn rundt 4,8 - 4,9 ml juice, og jeg passet på at alt satt som det skal. Likevel, når jeg tar et trekk, gurgler det og jeg får masse juice i munnen, og selv om jeg er glad i HP, så er jeg ikke så glad i det at jeg nyter smaken av det på leppene, tungen og ganen min i en times tid etterpå.

 

Den lekker fra lufthullene, alle fire faktisk. Så når jeg stenger for alle og lar den stå innpakket i ørten lag tørkerull, så siver juicen gjennom, finner veien ut av hullene og plutselig er det vått papir overalt.

 

Sitter nå og googler for tips til hva jeg kan gjøre, men så langt er 9/10 treff sider som sier at den ikke lekker. ><

 

 

Så kjedelig. Renner det bare fra lufthullene, vil jeg tro at hodet er defekt. Det skal være sånn cartoinnmat/filler på innsiden av hodet, som overfører juicen til vekene. Mangler det filler ved et hull, renner det bare rett igjennom.

Lenke til kommentar

Du kan ikke ha fått en defekt vare da?

 

Prøv å blåse ut overflødig juice? Går det ann å recoile den så du kan få det ''tettere'' ved å stappe i mer bomull eller noe sånt?

 

Vel, den fungerte første gang jeg fyrte den opp, før photoshooten. Det var bare etter at jeg ikker merka noe særlig effekt, økte watten og vips, lekkasje.

Så klart kan jeg ha fått en defekt vare, det skjer, det er kjedelig, men det skjer absolutt.

 

Gjort, tatt den fra hverandre så godt jeg kan og godt over med q-tips og tørkepapir og blåst og ristet ut overflødig juice. Satt den sammen igjen, og back to the leaking. Kan heldigvis recoile den, men vil ikke "miste" de restrerende 2,5 ml med HP, så jeg lar den stå over natten og prøver på nytt med friskt pågangsmot i morgen. :)

 

 

 

Vivi Nova er alt for dårlig for meg, selv optimalt oppsatt. iClear30 har funket greit nok for meg, får den over 9 watt og ikke blir liggende mye på siden, har den ikke surklet. iClear30 hodene er helt klart de som har vart lengst av alle fabrikkhoder jeg har prøvd. aspirehoder går i søpla etter en uke, iClear30 hodene varte nesten en måned :eek:

Jeg har hørt mye bra om Nautilus, håper den fungerer bra for deg :) Har du en Vamo V2 liggende? Skulle gjerne sett hvordan Nautilusen tar seg ut på den, da de er 22 mm begge to :)

 

Ja, jeg bruker ikke Vivi-ene så mye nå lenger, men de er kjekke å ha i en regnværsdag. iClear-30 fungerte fint i et par måneder, så ble det bare surkling. Uansett hvilket hode jeg brukte, surkling og lekkasjer, og lite til ingen smak. Prøvde nye juicer og alt mulig, forskjellige batterier. Null, niks, nada. Da vasket jeg den grundig og satte den bort i skapet.

En måned er da ikke noe unormalt? De fleste hodene mine varer i flere måneder, det samme med cartoene. Om jeg har et hode som varer under 2 uker, ser jeg på det som defekt.

 

Brødre.

0586fe188eb211e382d3128752274a93_8.jpg

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Dessverre ser det ut som om det sexy beistet mitt er inkontinent. Jeg passet på å skru godt igjen, men ikke for mye. Jeg passet på ikke å fylle mer enn rundt 4,8 - 4,9 ml juice, og jeg passet på at alt satt som det skal. Likevel, når jeg tar et trekk, gurgler det og jeg får masse juice i munnen, og selv om jeg er glad i HP, så er jeg ikke så glad i det at jeg nyter smaken av det på leppene, tungen og ganen min i en times tid etterpå.

 

Den lekker fra lufthullene, alle fire faktisk. Så når jeg stenger for alle og lar den stå innpakket i ørten lag tørkerull, så siver juicen gjennom, finner veien ut av hullene og plutselig er det vått papir overalt.

 

Sitter nå og googler for tips til hva jeg kan gjøre, men så langt er 9/10 treff sider som sier at den ikke lekker. ><

 

 

Så kjedelig. Renner det bare fra lufthullene, vil jeg tro at hodet er defekt. Det skal være sånn cartoinnmat/filler på innsiden av hodet, som overfører juicen til vekene. Mangler det filler ved et hull, renner det bare rett igjennom.

 

Ja, det ser ikke ut til at de nevnte fillene mangler, fra min titt gjennom systemet før jeg satte det sammen. Tror det kan ha vært noe lufttrykksgreier, for når jeg nå kjører den på V2-en, går det fint, bortsett fra relativt lite smak når jeg kjører den på det største hullet.

Lenke til kommentar

 

Ja, jeg bruker ikke Vivi-ene så mye nå lenger, men de er kjekke å ha i en regnværsdag. iClear-30 fungerte fint i et par måneder, så ble det bare surkling. Uansett hvilket hode jeg brukte, surkling og lekkasjer, og lite til ingen smak. Prøvde nye juicer og alt mulig, forskjellige batterier. Null, niks, nada. Da vasket jeg den grundig og satte den bort i skapet.

En måned er da ikke noe unormalt? De fleste hodene mine varer i flere måneder, det samme med cartoene. Om jeg har et hode som varer under 2 uker, ser jeg på det som defekt.

Takk for bilde, Nautilusen så finfin ut på V2 :)

 

Mitt største problem med iClear30 var "nybilsmaken" den gav juicen. Ble vel egentlig aldri ordentlig kvitt den. iClear30S, som fulgte med VTR'en min, har blitt min mest brukte tank. Den har fungert som den skal og tåler en god del mer effekt enn Aspire. Har heller ikke hatt noe surkling, lekkasje, dryhits eller nybilsmak. Carto og dripper smaker bedre, men den funker fint til kjøreturer etc.

 

Får håpe Nautilus problemet er løst :) For store lufthull går utover smaken, slik er det i hvert fall på dripper.

Lenke til kommentar

Ja, det ser ut til å være løst nå. Trengte ikke vente til i morgen heller. :D

Men i det jeg blir tom for juice, tar jeg den fra hverandre og vasker hver del. Om jeg så må bruke min fineste, drikkbare 96 % legesprit.

 

Og så ser det ut til at det er på tide å handle mer HP. Trodde jeg hadde et lager, men viste seg å bare være én 10 ml flaske, som nå er halvtom, siden denne tanken tar 5 ml.

Ikke at jeg klager på det, jeg liker store tanker. Jeg drev og sikla på en som tok 8 ml også, men sjappa som solgte den, shippa ikke til Norge, og jeg gadd ikke stresse med JetCarrier.

 

Og ja, den ser fin ut på V2-en, siden V2 ikke har den irriterende topcap-en som V5 har. Håper de bestemmer seg for å lage flere design til den, eller at noen andre gjør det. Kunne tenkt meg en som ikke snevret inn på toppen.

 

Og så er V2-en min et godt eksempel på at krom ikke er spesielt pent på en VAMO etter litt under ett år. Ikke for det. Den holdt pent i 3/4 år, så det var en holdbar chrome finish. Tålte godt å bli brukt daglig, bli fraktet til og fra jobb i en lomme i sekken min, pakket ned med ladere og ting og tang i kofferter og bager (hver gang jeg tar den med gjennom security på en flyplass, blir jeg stoppet og oppholdt i et kvarter for å forklare at det ikke er en rørbombe, ikke en mikrofon etc. Security-folk er usaklig paranoide), falt ned fra bord og hva enn det skal være.

 

Men så langt liker jeg V5 bedre, selv om jeg ikke har hatt den i mer enn en måned eller to.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...