Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Løgn. Var i strømstad i en ecigsjappe med juice med nikotin til salg for en og en halv uke siden.

 

Ja, mente å huske at du sa det. De var nok bare ikke oppdaterte.

 

Jeg har drippet i hele dag, jeg lagde ny veke og coil til IGO-L'en min i går. Denne gangen fikk jeg til en veldig bra coil med 4 turninger 0,20 mm nichrome på 1,4 ohm. Kjører den på K100 med Amtorps jordbærjuice og dette er den aller beste smaksopplevelsen jeg har hatt med denne herlige juicen. Det blir masse damp, men det må drippes ofte med såpass effekt ;-)

 

IGO-L passer helt perfekt på K100 og med 18350 batteri er det ikke noe problem å gå med denne i lomma :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har brukt 808 en drink nå, med boge LR cartomizers og 100% vg.

 

Jeg føler cartoen min blir fort tom, samt at batteriene gir svakere smak ganske fort. Spesielt etter jeg gikk fra mix til pur VG, som smaker endel mindre (i alle fall de smakene jeg har prøvd så langt).

 

Hvis jeg vil oppgradere til noe jeg må refille sjeldnere og som vil gi en konsistent opplevelse mtp damp og smak, vil et twist-batteri på 1100mah med dual coil clearomizers (Vivi nova tar vel opp til 2.8ml?) være en bra løsning eller er det noen andre fine forslag? =)

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Jeg har brukt 808 en drink nå, med boge LR cartomizers og 100% vg.

 

Jeg føler cartoen min blir fort tom, samt at batteriene gir svakere smak ganske fort. Spesielt etter jeg gikk fra mix til pur VG, som smaker endel mindre (i alle fall de smakene jeg har prøvd så langt).

 

Hvis jeg vil oppgradere til noe jeg må refille sjeldnere og som vil gi en konsistent opplevelse mtp damp og smak, vil et twist-batteri på 1100mah med dual coil clearomizers (Vivi nova tar vel opp til 2.8ml?) være en bra løsning eller er det noen andre fine forslag? =)

 

Twist-batteriene er bra, men jeg må si at 1300 mah Vision spinner er litt bedre. Den er mye lettere å regulere volt på. Tydelige tall, og lett å spinne "hjulet". Twistene har bittesmå tall, og hjulet er ikke så lett å tvinne på. Dessuten er twist veldig lang og tynn. Spinner er en tanke tykkere, men ikke så lang. Men begge er bra batterier. :)

Vivi-nova er ikke dual-coil. I-clear 16 og 30 er det. Vet mange liker I-clear 16 bedre enn vivi-nova, men jeg er ikke så sikker på det.. :) Dette er jo individuelt. Jeg liker vivi-nova best av clearomisers. Og jeg har en kurv full av de fleste slag...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har brukt 808 en drink nå, med boge LR cartomizers og 100% vg.

 

Jeg føler cartoen min blir fort tom, samt at batteriene gir svakere smak ganske fort. Spesielt etter jeg gikk fra mix til pur VG, som smaker endel mindre (i alle fall de smakene jeg har prøvd så langt).

 

Hvis jeg vil oppgradere til noe jeg må refille sjeldnere og som vil gi en konsistent opplevelse mtp damp og smak, vil et twist-batteri på 1100mah med dual coil clearomizers (Vivi nova tar vel opp til 2.8ml?) være en bra løsning eller er det noen andre fine forslag? =)

Foreslår iClear30. Den er Dual Coil og tar 3 ml og er i Rustfritt stål. En langt bedre fordamper enn Vivi Nova. Veldig lett å fylle på, vaske og bytte hoder. Jeg har Vivi Nova i tillegg, men iClear30 og også iClear16 er langt bedre :)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ah, takk for oppklaringen, jeg skummet raskt gjennom noen av valgene, tenkte at den sikkert var dual coil =p .

 

Den du nevner (16) tar vel en del mindre væske enn Vivi nova?

 

Skal se på det batteriet, høres jo bra ut med mer mah =) .

 

Takk, balltuss!

 

Så med en 1300mah vision spinner med iclear30 er jeg all set? Trenger jeg noe mer utenom en lader da? Er det vits med flere hoder til iclear30 eller flere munnstykker feks?

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Da har du et bra sett. :) Jeg har ikke i-clear 30 selv. Syntes den så litt stor og klumpete ut.. :D Men den er helt sikkert bra. Men noen hoder ekstra må du ta med.

Skal du handle hos Damping, så har han to ego-ladere. Joyetech koster 10 kr mer enn den andre. Jeg ville valgt joyetech. Har to, og de har aldri gitt meg noen problem. Men begge kan lade en Spinner. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ah, takk for oppklaringen, jeg skummet raskt gjennom noen av valgene, tenkte at den sikkert var dual coil =p .

 

Den du nevner (16) tar vel en del mindre væske enn Vivi nova?

 

Skal se på det batteriet, høres jo bra ut med mer mah =) .

 

Takk, balltuss!

 

Så med en 1300mah vision spinner med iclear30 er jeg all set? Trenger jeg noe mer utenom en lader da? Er det vits med flere hoder til iclear30 eller flere munnstykker feks?

16 tar 1.6 ml og ja mindre enn Vivi Nova, mens 30 tar 3 ml. Man kan ikke bytte munnstykket på iClear30, den har et roterende munnstykke i Rustfritt stål. Med en 1300 vision spinner og iClear30 er du all set ja, og har meget bra utstyr. Du burde ha noen ekstra hoder liggende, men det haster ikke. De kan bestilles hos damping.no og koster 26 kr stk. Meget rask leveringstid. :)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bah, jeg må kjøpe meg et nytt eGo VV PT 650 mAh. Det gamle holdt jo over 7 måneder da, og fungerer enda, men gummien som fester av og på-knappen sleit seg i morges. ><

Og typisk nok finner jeg enten sider som ikke sender til Norge, eller som ikke har den i svart. Og de er alle overprisa. ><

Lenke til kommentar

Perfekt, da var en iclear30, en 1300 spinner, samt en ladeledning bestilt. Får ta flere hoder senere om jeg blir fornøyd. Totalt rundt 410,-, så det ble ikke så ille.

 

Spent.

Fant du en leverandør med OK pris på spinner om dagen? Jeg tenkte å supplere med et par..

Lenke til kommentar

Vil en Innokin iTaste V3 være en brukbar oppgradering, eller skal jeg bare bestille en overpriset eGo VV Passthrough fra USA (til den nette sum av 80 fuckings dollar inkl. frakt?)

Alt av Innokin er bra, og jeg har 2 iTaste'r og begge er supre. Søkte på denne V3 nå og den får masse bra anmeldelser. Ikke noe dårlig valg :)
Lenke til kommentar

Vil en Innokin iTaste V3 være en brukbar oppgradering, eller skal jeg bare bestille en overpriset eGo VV Passthrough fra USA (til den nette sum av 80 fuckings dollar inkl. frakt?)

 

Jeg tenkte på den når jeg leste at du trengte ny passthrough. :) Jeg har I-taste vv og er veldig fornøyd med den. Har sett at den har kommet i versjon 3 med VW og ohm-lesing. Den burde være interessant for deg. :)

Det eneste jeg kan usette på den i sort, er at den kan lett få "riper i lakken". Men mulig de har gjort noe med det i versjon 3.

Lenke til kommentar

Det er sannsynligvis ingen her som har kunnskap nok til å kunne svare deg på dette. Man kan "mene og tro", men kvier seg nok for å anbefale det ene eller det andre, til en som er gravid. I tilfelle man tar feil.

(Kjempefint bilde du har. )

 

Jeg kan ikke gi deg noen sikker informasjon, men jeg vil tro at så lenge det er nikotinfritt, bør det være i orden. Hadde det vært min gravide samboer som spurte meg, hadde jeg kjøpt glyserol og propylenglykol på apoteket og blandet GARANTERT nikotinfri juice til henne selv og smaksatt den med mentholkrystaller eller noe annet som det garantert ikke er noen ukjente tilsetningsstoffer i.

 

Takk for svar, begge to :)

 

Jeg har noe liggende her uten nikotin, en smaksprøve-pakke fra (enellerannenbutikksombleprisetoppiskyeneforethalvtårsiden), mens alt med nikotin har jeg (selvfølgelig!) kvittet meg med. Å blande selv er nok definitivt ikke noe for meg :p

Lenke til kommentar

Alt av Innokin er bra, og jeg har 2 iTaste'r og begge er supre. Søkte på denne V3 nå og den får masse bra anmeldelser. Ikke noe dårlig valg :)

Jeg tenkte på den når jeg leste at du trengte ny passthrough. :) Jeg har I-taste vv og er veldig fornøyd med den. Har sett at den har kommet i versjon 3 med VW og ohm-lesing. Den burde være interessant for deg. :)

Det eneste jeg kan usette på den i sort, er at den kan lett få "riper i lakken". Men mulig de har gjort noe med det i versjon 3.

Det ble den. Kjøpte den like etter at jeg postet innlegget. Riper i lakken har ikke så mye å si for meg. Min opprinnelige har flerfoldige riper i lakken, men det bryr meg ikke i det hele tatt, og det er den jeg som oftest låner vekk. :p

Lenke til kommentar

Da banket det på døren for en halvtime siden, og en ny Reo Grand er i mine hender. Fikk kjapt satt opp Reomizer 2.0 med 5 viklinger Kanthal 28 som kom på 0.9 ohm, og dampen er himmelsk!

 

Siden Amaline synes jeg burde ha en annen farge fikk jeg ordren endret til Blue Metallic i siste liten :p

 

9236769935_86256304a3_c.jpg

Endret av Amund_Blix
Lenke til kommentar

Da banket det på døren for en halvtime siden, og en ny Reo Grand er i mine hender. Fikk kjapt satt opp Reomizer 2.0 med 5 viklinger Kanthal 28 som kom på 0.9 ohm, og dampen er himmelsk!

 

Siden Amaline synes jeg burde ha en annen fage fikk jeg ordren endret til Blue Metallic i siste liten :p

 

9236769935_86256304a3_c.jpg

 

:love: Gratulerer. Kjempefin i blå også. Nå fikk jeg også lyst på en farve til.. :D Men skal vente litt. Har nok utstyr til å kunne sette opp 14-15 smaker på en gang... Men ingenting kommer opp mot Reo. Den er så enkel å bruke og jeg kan stole på at den virker som den skal. Squirtingen har jeg fått taket på. :)

 

Det ble den. Kjøpte den like etter at jeg postet innlegget. Riper i lakken har ikke så mye å si for meg. Min opprinnelige har flerfoldige riper i lakken, men det bryr meg ikke i det hele tatt, og det er den jeg som oftest låner vekk. :p

 

Så bra. :) Denne blir du sikkert fornøyd med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...