Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen som vet noe om dette?

 

Det er sannsynligvis ingen her som har kunnskap nok til å kunne svare deg på dette. Man kan "mene og tro", men kvier seg nok for å anbefale det ene eller det andre, til en som er gravid. :) I tilfelle man tar feil.

 

(Kjempefint bilde du har. :) )

Lenke til kommentar

Jeg liker korte og enkle tip'er til min, for å holde den så kompakt som mulig :)

Men den ser jo passe kvinnelig ut den der. :)

 

Ja, det har du rett i. De korte enkle passer godt. Men til å være sten-driptip, så er den rosa av de minste. :)

Nå er det sååå mange drip-tips jeg har lyst på... :) Og jeg som ikke skulle ønske noe mere på en stund..

Fikk forresten tanken fra IBT. Utrolig kul i hot pink. Som jeg syntes å kunne se på bildet, så er den lilla. Ikke rosa. :)

Lenke til kommentar

Ingen som vet noe om dette?

 

Jeg kan ikke gi deg noen sikker informasjon, men jeg vil tro at så lenge det er nikotinfritt, bør det være i orden. Hadde det vært min gravide samboer som spurte meg, hadde jeg kjøpt glyserol og propylenglykol på apoteket og blandet GARANTERT nikotinfri juice til henne selv og smaksatt den med mentholkrystaller eller noe annet som det garantert ikke er noen ukjente tilsetningsstoffer i.

Lenke til kommentar

For å få den beste dampeopplevelsen, bør du ha i hvert fall variabel volt. Hvis du ikke er kjent med ohms lov, bør du heller satse på variabel watt. De fleste atomizer/juice blandinger har forskjellige sweet spots og uten justeringsmuligheter finner du aldri de. Ute på farta er det greit med en standardløsning, men hjemme har man jo plass til feks. en Vamo eller lignende.

 

Vondt i halsen kan tyde på så mangt. For lav ohm, reaksjon på PG, ikke ristet juicen godt nok før bruk etc. Med en VV/VW kan du finne ut om det er for lav motstand i hvert fall.

Takk for svar. Er kjent med Ohms lov men viste liksom ikke helt om det er best med lav eller høy spenning og sånt. Tror jeg tar å bestiller en Vamo med iClear30 nå så får jeg den forhåpentligvis før onsdag :)

Lenke til kommentar

Takk for svar. Er kjent med Ohms lov men viste liksom ikke helt om det er best med lav eller høy spenning og sånt. Tror jeg tar å bestiller en Vamo med iClear30 nå så får jeg den forhåpentligvis før onsdag :)

 

Vamo og iClear 30 tenker jeg du blir godt fornøyd med :-)

Skal du bestille fra damping.no, anbefaler jeg at du tar med en Kanger Protank også. Da har du en tank som tåler alle juicer uten å sprekke og som gir masse damp og smak. Den passer like godt på et eGo batteri som på Vamoen. Den er lettvinn i bruk og du kan vaske den i oppvaskmaskinen når du skal bytte smak.

De fleste ender opp med mange smaker og da er det like greit å ha en fordamper til hver av favorittsmakene :-)

Lenke til kommentar

Du glemte å nevne at det kan være en bivirkning av røykeslutt hvis man har byttet ut røyken for damp.

Ja, det er jo også en mulighet. Jeg hadde litt problemer i begynnelsen selv også, men jeg vet ikke om det var pga. røykeslutten, reaksjon på PG eller om det bare var en tilvenningsfase. Det gikk seg til etter hvert.

 

Hvordan går det med Mist juicen forresten? Hva synes du om de du kjøpte?

Lenke til kommentar

 

Ja, det er jo også en mulighet. Jeg hadde litt problemer i begynnelsen selv også, men jeg vet ikke om det var pga. røykeslutten, reaksjon på PG eller om det bare var en tilvenningsfase. Det gikk seg til etter hvert.

 

Hvordan går det med Mist juicen forresten? Hva synes du om de du kjøpte?

 

Har ikke prøvd dem enda. De,er så fryktelig tynne, vet ikke om jeg burde ta sjangsen og teste på en carto i tank?

Lenke til kommentar

Jeg bruker Mist jordbær på cartotank og synes det funker bra. En carto er vel den billigste måten å teste på. Jeg synes juicene smaker forskjellig om jeg damper de i clearomizer, Protank/bunncoil eller på carto, så det er vel egentlig bare en måte å finne ut av det på ;-)

 

Jeg har Amtorp jorbær i en kanger T3 og Mist i AGR cartotanken min, når jeg heller på de ser jeg at Mist'en er litt tynnere, men det er ikke noen kjempeforskjell. Det holder nok med to hull i cartoen :-) Sweet spot med Mist jordbær er 6,5 watt med denne cartoen.

 

Amtorps jordbær juice er forresten utrolig god, synd de ikke har varer på lager lenger...

Lenke til kommentar

Har ikke fått noen dry hits, det at juicen er litt tynnere gjør nok matingen bedre. Jeg synes derimot at jeg kjenner litt forskjell på smaken fra full og ned mot tom tank.

Cartoen min måler 2,1 ohm og med 3,8 volt blir det 6,8 watt, skulle treffe sweet spot fint. Ikke noe problem å kjøre 4 volt, men jeg synes det smaker best rundt 3,7-3,8.

Rist juicen litt før du fyller, det trengs.

 

Svidd cartosmak er ikke no godt nei, been there done that ;-)

Lenke til kommentar

Idag fikk eg Joyetech eRoll-en min, rask leveringstid så fornøgd med det. Men har søkt litt på youtube etter kordan man fyller på denne e-sigaretten uten hell. Noen som har denne typen selv?

Sikkert ekstremt enkelt, men vil være helt sikker på at eg gjør det rett første gangen

Lenke til kommentar

Oi! Dette var en gledelig overraskelse, smakte ikke overhode som forventet. Ventet kanskje mer smak på juicen fordi den luktet så sterkt, og kanskje litt mer sødme, men absolutt ikke verst!

 

Høres akkurat ut som det jeg opplever. Skal jeg dampe jordbær hele dagen, kan ikke smaken være for sterk eller for søt og Mist kan jeg dampe hele dagen. Amtorps jordbær smaker mer og bedre, men den er kosedamp for meg :-)

Lenke til kommentar

Idag fikk eg Joyetech eRoll-en min, rask leveringstid så fornøgd med det. Men har søkt litt på youtube etter kordan man fyller på denne e-sigaretten uten hell. Noen som har denne typen selv?

Sikkert ekstremt enkelt, men vil være helt sikker på at eg gjør det rett første gangen

Denne videoen skulle forklare alt:

Lenke til kommentar

Takker :) Fant det ut til slutt.

Men etter en dag prøving, så får eg heller lyst å skaffe meg lader til min Logic Platinum e-sigarett.

eRoll er berre noe få trekk så må mer juice i og batteriet går fort tomt. Får heller ikkje like mye nikotin med den som Logicen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...