Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Takk for svar, da er altså e-liq.net ganske dyrt.

 

Ja noen røyker mere, men syntes ikke 10stk hundreds er så veldig lite pr.dag.

Jeg røyker egentlig ikke lengre, men snuser, har overlevd siden det er såpass billig i sverige, men skal nå fytte til Oslo uten mulighet til 30min tur til svinesund, så må finne en smart "student" løsning. Da tenkte jeg å slutte med snus og røyk, også starte å dampe.

 

---------------

 

Men så 1x http://www.damping.n...ision-vivi-nova

også 2x 100ml E liquid fra misteliquid er en grei måte for en "nybegynner" å starte?

 

Dette er et veldig greit sted å starte. :) Noen ekstra fordamper-hoder til vivi-nova bør du også ha.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg aner ikke om den økonomiske gevinsten min har blitt bedre eller verre siden jeg slutta å snuse og røyke, siden jeg bruker like mye penger nå som da, kommer alltid pakker og hentelapper. På alt fra t-skjorter, filmer, bøker og musikk til dampeutstyr, gadgets og andre ting. Og så bruker jeg enda mer penger på mat og drikke og spill. :p

 

Jeg tjener mer, har kutta tre av mine store utgifter (fylla 4-5 dager i uka, en boks snus og en 20pakning og en 10pakning i uka), og tjener dobbelt så mye som før, men er alltid mer eller mindre blakk den siste uka før jeg får mer penger. :p

Lenke til kommentar

Hvilke type smaker startet dere med?

Jeg er redd for at hvis jeg tar noe annet enn tobakk smaken,

at jeg forsatt vil lengte etter røyk/snus.

Men igjen, om det bare er nikotin jeg vil ha, så skal det gå med alle smaker.

Jeg starta med Whisky smak og har ikke tatt et trekk analog røyk siden :) Kanskje bra den smaken fulgte med siden jeg elsker Whisky :) Så prøvde jeg Red Bull og American Red Tobacco. Siden gikk det en del i tobakksmaker, men nå vil jeg heller ha friske gode smaker som bær, frukt, mint etc. Tobakk smaker jo ikke så godt egentlig og det vil du finne ut når smakssansene forsterker seg jo lenge tid uten røyk :) Man må prøve mange smaker før favorittene begynner å vise seg :)
Lenke til kommentar

Jeg starta med Whisky smak og har ikke tatt et trekk analog røyk siden :) Kanskje bra den smaken fulgte med siden jeg elsker Whisky :) Så prøvde jeg Red Bull og American Red Tobacco. Siden gikk det en del i tobakksmaker, men nå vil jeg heller ha friske gode smaker som bær, frukt, mint etc. Tobakk smaker jo ikke så godt egentlig og det vil du finne ut når smakssansene forsterker seg jo lenge tid uten røyk :) Man må prøve mange smaker før favorittene begynner å vise seg :)

Takk for svar, lurer på om jeg tar å bestiller:

http://damping.no/collections/hele-sett/products/650mah-ego-c-twist-iclear16

650mah eGo C twist iClear16 - kr 249,00

Tobacco Original E Liquid - €17.40

Mojito Madness - €17.40

 

Er bare veldig usikker, syntes det blir litt penger, og håper det varer en stund.

Også usikker på hvordan det blir med toll, når beløpet blir for mere enn 200kr,

evt. om fabrikken sender i to pakker?

Endret av Ares NOR
Lenke til kommentar

Takk for svar, lurer på om jeg tar å bestiller:

http://www.damping.n...-twist-iclear16650mah eGo C twist iClear16 - kr 249,00

Tobacco Original E Liquid - €17.40

Mojito Madness - €17.40

 

Er bare veldig usikker, syntes det blir litt penger, og håper det varer en stund.

Også usikker på hvordan det blir med toll, når beløpet blir for mere enn 200kr,

evt. om fabrikken sender i to pakker?

 

Det er dyrt på starten, men det er verdt det! Litt over en uke siden jeg tok min siste sigarett nå, og det føles herlig. Har prøvd å ta et par trekk av en vennine, men det smaker ufyselig :) Hadde jeg vært deg ville jeg styrt unna juice med tobakksmak. Du tror det er det du vil ha, men du kommer fort til å skjønne at du ikke har lyst på det i det hele tatt. Det er ihvertfall det jeg har oppfattet de fleste synes :p ( Inkludert meg selv )

Endret av Enay
Lenke til kommentar

Takk for svar, lurer på om jeg tar å bestiller:

650mah eGo C twist iClear16 - kr 249,00

Tobacco Original E Liquid - €17.40

Mojito Madness - €17.40

 

Er bare veldig usikker, syntes det blir litt penger, og håper det varer en stund.

Også usikker på hvordan det blir med toll, når beløpet blir for mere enn 200kr,

evt. om fabrikken sender i to pakker?

 

Blir pakka tatt i tollen så må du betale 130ish kroner + 25% av varens verdi som skatt. Har ikke peiling på hvor du kjøper fra, men vil råde deg til å kjøpe noen ekstra fordamper hoder til iclear 16.

Endret av mesteryoda
Lenke til kommentar

Det blir bra ja. Ego C Twist kan du stille volten med, og iClear 16 er de beste clearomizerne ved siden av iClear 30 :) Dersom du er redd for tollen, kan du jo bestille en pakke, og straks den er sendt bestiller du en til, da blir det to forsendelser :)

 

 

Takk for svar, lurer på om jeg tar å bestiller:

http://damping.no/collections/hele-sett/products/650mah-ego-c-twist-iclear16

650mah eGo C twist iClear16 - kr 249,00

Tobacco Original E Liquid - €17.40

Mojito Madness - €17.40

 

Er bare veldig usikker, syntes det blir litt penger, og håper det varer en stund.

Også usikker på hvordan det blir med toll, når beløpet blir for mere enn 200kr,

evt. om fabrikken sender i to pakker?

Det blir bra ja. Ego C Twist kan du stille volten med, og iClear 16 er de beste clearomizerne ved siden av iClear 30 :) Dersom du er redd for tollen, kan du jo bestille en pakke, og straks den er sendt bestiller du en til, da blir det to forsendelser :) Endret av balltuss
Lenke til kommentar

Det er dyrt på starten, men det er verdt det! Litt over en uke siden jeg tok min siste sigarett nå, og det føles herlig. Har prøvd å ta et par trekk av en vennine, men det smaker ufyselig :) Hadde jeg vært deg ville jeg styrt unna juice med tobakksmak. Du tror det er det du vil ha, men du kommer fort til å skjønne at du ikke har lyst på det i det hele tatt. Det er ihvertfall det jeg har oppfattet de fleste synes :p ( Inkludert meg selv )

Takk for tipset, da tar jeg vekk den tobakk smaken.

Blir pakka tatt i tollen så må du betale 130ish kroner + 25% av varens verdi som skatt. Har ikke peiling på hvor du kjøper fra, men vil råde deg til å kjøpe noen ekstra fordamper hoder til iclear 16.

Skjønner ikke hvorfor jeg burde ha enda en fordamer hoder, explain please?

 

Da har jeg i "handlekurven":

1x 650mah eGo C twist iClear16

2x Innokin Hoder iClear16

1x Mojito Madness 100ml

 

Det blir totalt 440kr. (uten frakt)

Virker dette rimelig og en grei løsning?

Hvor lenge vil dette vare, og er E-juice første jeg må kjøpe nytt av?

Endret av Ares NOR
Lenke til kommentar

 

Takk for tipset, da tar jeg vekk den tobakk smaken.

 

Skjønner ikke hvorfor jeg burde ha enda en fordamer hoder, explain please?

 

Da har jeg i "handlekurven":

1x 650mah eGo C twist iClear16

2x Innokin Hoder iClear16

1x Mojito Madness 100ml

 

Det blir totalt 440kr. (uten frakt)

Virker dette rimelig og en grei løsning?

Hvor lenge vil dette vare, og er E-juice første jeg må kjøpe nytt av?

Dette blir bra :) Du har jo 2 ekstra hoder til iClear16 i bestillingen. 100 ml juice, det vil vare lenge selv om du stordamper :)
Lenke til kommentar

Takk for tipset, da tar jeg vekk den tobakk smaken.

 

Skjønner ikke hvorfor jeg burde ha enda en fordamer hoder, explain please?

 

Da har jeg i "handlekurven":

1x 650mah eGo C twist iClear16

2x Innokin Hoder iClear16

1x Mojito Madness 100ml

 

Det blir totalt 440kr. (uten frakt)

Virker dette rimelig og en grei løsning?

Hvor lenge vil dette vare, og er E-juice første jeg må kjøpe nytt av?

 

Siden jeg ikke viste hvor å hva du shoppa så anbefallte jeg ekstra fordamper hoder pågrunn av at de blir slitt etter bruk, for meg så varer de rundt 2 uker. Du burde å også skifte fordamper hode når du bytter e-juice smak (hvis du ikke liker å mikse smaker).

 

Ser du har 2 fordamper hoder, så da skulle du noke klare deg en månede eller lengere :)

Det føles sikkert dyrt å starte i begynnelsen, men etter du har kjøpt deg start utstyret så flater utgiftene seg ut. Selv så syns jeg kostnadene er litt uviktig, fordi jeg starta å dampe fordi jeg ville ha bedre helse, men det er bare min tankegang.

Lenke til kommentar

SAS har tydeligvis sendt ut et skriv til kabinpersonellet sitt om at fordampere er forbudt på flyene deres.

 

Har de lov til det, dog?

 

De brukte forsåvidt samme argument som uteplassene jeg har spurt; "andre kan se det og tro det er røyk, og så røyke selv".

Noe som ikke holder vann på et fly i det hele tatt.

 

Jeg blir i alle fall å dampe på fly frem til de faktisk nevner at det er forbudt under annonseringen før flyet tar av, for jeg kan ikke tenke meg til at de kan gi meg en bot uten å opplyse om at det er ulovlig på forhånd?

 

Nei jeg blir irritert over at det virker som om media og samfunnet prøver trekke frem likheter i stedet for forskjeller mellom fordampere og røyk... Helt motsatt av hva som bør gjøres...

Lenke til kommentar

SAS har tydeligvis sendt ut et skriv til kabinpersonellet sitt om at fordampere er forbudt på flyene deres.

 

Har de lov til det, dog?

 

De brukte forsåvidt samme argument som uteplassene jeg har spurt; "andre kan se det og tro det er røyk, og så røyke selv".

Noe som ikke holder vann på et fly i det hele tatt.

 

Jeg blir i alle fall å dampe på fly frem til de faktisk nevner at det er forbudt under annonseringen før flyet tar av, for jeg kan ikke tenke meg til at de kan gi meg en bot uten å opplyse om at det er ulovlig på forhånd?

 

Nei jeg blir irritert over at det virker som om media og samfunnet prøver trekke frem likheter i stedet for forskjeller mellom fordampere og røyk... Helt motsatt av hva som bør gjøres...

 

Burde ikke være noe problem om du gjøre det litt diskrè. Om du sitter å blåser skyer ut av munnen, så ber du jo om bråk. Jeg pleier selv å ghoste hittet mitt når jeg sitter på Buss, tog o.l. (Trekker ned dampen, også engang til etterpå). Om du gjør det ser jeg ingen problemer, utenom hvis den ved siden av deg klager til persjonalet.

Lenke til kommentar

Har bare hørt om den i Strømstad. :)

Det var da voldsomt som juicen går unna på vei til jobb da, Vaporizer.. En halvtime på en tank.. :)

 

Juicen går helt villt unna på CE4 og andre toppvekefordampere, men en full Protank på 2,5-3 ml holder fint hele dagen for meg. Det er enorm forskjell i forbruket mellom toppveke og bunnvekefordampere.

 

Jeg spurte etter juice i flere tobakksjapper, det eneste svaret jeg fikk var at det ikke er lov å selge juice med nikotin i butikk i Sverige. Er det riktig da?

 

Fikk tak i et par Püro engangs esigaretter uten nikotin, til 5 kr. stk. ;-) Sikkert bare tull.

Lenke til kommentar

 

 

Juicen går helt villt unna på CE4 og andre toppvekefordampere, men en full Protank på 2,5-3 ml holder fint hele dagen for meg. Det er enorm forskjell i forbruket mellom toppveke og bunnvekefordampere.

 

Jeg spurte etter juice i flere tobakksjapper, det eneste svaret jeg fikk var at det ikke er lov å selge juice med nikotin i butikk i Sverige. Er det riktig da?

 

Fikk tak i et par Püro engangs esigaretter uten nikotin, til 5 kr. stk. ;-) Sikkert bare tull.

 

Løgn. Var i strømstad i en ecigsjappe med juice med nikotin til salg for en og en halv uke siden.

Lenke til kommentar

Ja, det er vel slik Datasmurf. Man bruker det man får inn, på det ene eller det andre. :) Tomt blir det uansett på slutten av måneden. :)

Men fylla 4-5 dager i uka.... Det var det vel greit nok at du kuttet ned på. Høres i overkant mye ut. :nei:

Aldri for mye for en person som er halvt trønder, oppvokst i Trøndelag og i tillegg er student i Trøndelag. :p

Samt at slekta på farsida (fra Rogaland) mi er ganske kjent for drikking og ville fester. Nok til at jeg i store deler av oppveksten trodde at Vestfossen faktisk het Festfossen. :p

Min eldste grandonkel bodde der, en respektert lege, og som festa som få kan. Til siste slutt. Møtte opp i 90-årsdagen sin med turkis dress, rosa skjorte og en flaske Dom Perignon i hver hand. Partey! :D

 

Onklene og søskenbarnene til pappa sendte maxi taxier inn til Oslo for å plukke opp damer til festene og kjøre de tilbake til Vestfossen. Vi dro på nach der et par ganger da vi var i Oslo. Glemmer aldri de festene …

 

Løgn. Var i strømstad i en ecigsjappe med juice med nikotin til salg for en og en halv uke siden.

Men de prøver visstnok å stoppe salget i Sverige også, ifg. noen gamle guildmates av meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...