Gå til innhold

Hello legger ned og selges til Ice ser det ut til


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

 

Er det bare jeg som må legge inn mobildata- og MMS-innstillinger manuelt ved bytte til Ice?

Stort sett alle med Iphone må det, Ice sier de må selge ett vist antall Iphone før Apple vil legge inn innstillingene deres automatisk.

 

Jeg bruker Galaxy S7... På en iPhone var det visst bare å trykke på en link som kom i SMS og vips så ble alt fikset for en.

Lenke til kommentar

 

 

Er det bare jeg som må legge inn mobildata- og MMS-innstillinger manuelt ved bytte til Ice?

Stort sett alle med Iphone må det, Ice sier de må selge ett vist antall Iphone før Apple vil legge inn innstillingene deres automatisk.

 

Jeg bruker Galaxy S7... På en iPhone var det visst bare å trykke på en link som kom i SMS og vips så ble alt fikset for en.

 

Det hørtes rart ut. Jeg har stadig måtte legge inn innstillingene for en kollega med Iphone. Men alle med Android har gått helt automatisk.

 

Men du har vel prøvd å sende en SMS til 8530 med kodeord: ALL

 

Da skal du få innstillinger til sendt. 

Lenke til kommentar

Lurer på om jeg er glemt, noen andre som ikke har fått nytt SIM enda? Prøvd å komme i kontakt med ICE, men ikke kommet gjennom.

 

Jeg fikk heller ikke tilsendt nytt SIM-kort.

Hello hadde fortsatt lagret min gamle addresse, og overført denne til ice. Ice satt derfor med gammel adresse i stedet for min nåværende folkeregistrerte. Regner med at de sendte kortet feil.

 

Snakket med kundeservice, og det var visst bare å plukke opp nytt SIM på nærmeste Narvesen eller 7-eleven. Dette koster 50kr, men skulle bli refundert på neste faktura.

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som må legge inn mobildata- og MMS-innstillinger manuelt ved bytte til Ice?

Jeg måtte gjøre det manuelt jeg også, på Android 8.0.0, men det var ikke store greier. Dette kan imidlertid skyldes at jeg kjøpte et erstatnings-SIM-kort fra Narvesen, eller ikke.

 

Lurer på om jeg er glemt, noen andre som ikke har fått nytt SIM enda? Prøvd å komme i kontakt med ICE, men ikke kommet gjennom.

Som @gravypressure påpekte så kan du kjøpe et SIM-kort på Narvesen eller 7-eleven for kr 49,- og få refundert dette beløpet på neste fakturaen, men mot kvittering da, du kan sende et bilde av denne via Facebook. Jeg får i alle fall refundert kr 98,- ettersom jeg måtte ha to nye SIM-kort, synes at denne ordningen er veldig kundevennlig siden man slipper å vente i 1-3 nye dager :)

Endret av Stoltzekleiven
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Man får dobbel data og første mnd gratis som velkomsttilbud.

 

Jeg synes dette er et bra tilbud man bør få med seg, så kan man heller bytte etter dette om man ikke er fornøyd. Husk at oppsigelsestiden hos ICE er inneværende mnd + 1 mnd, altså noe lenger enn mange av konkurrentene som kun har inneværende måned.

Lenke til kommentar

Komplett mobil anbefales, må bare gå inn på min side og legge inn sperrer mot fakturering ved overforbruk av data.

 

Er de som evt er alternativet jeg ser på.

 

Man får dobbel data og første mnd gratis som velkomsttilbud.

 

Jeg synes dette er et bra tilbud man bør få med seg, så kan man heller bytte etter dette om man ikke er fornøyd. Husk at oppsigelsestiden hos ICE er inneværende mnd + 1 mnd, altså noe lenger enn mange av konkurrentene som kun har inneværende måned.

 

Jeg sier nok opp ganske raskt da steder jeg er avhengig av å ha dekning, og jeg har hatt full dekning frem til nå er jeg uten forbindelse overhodet. Vil jo uansett måtte bruke velkomsttilbudet om jeg sier opp nå.

Lenke til kommentar

 

 

 

Er det bare jeg som må legge inn mobildata- og MMS-innstillinger manuelt ved bytte til Ice?

Stort sett alle med Iphone må det, Ice sier de må selge ett vist antall Iphone før Apple vil legge inn innstillingene deres automatisk.

 

Jeg bruker Galaxy S7... På en iPhone var det visst bare å trykke på en link som kom i SMS og vips så ble alt fikset for en.

 

Det hørtes rart ut. Jeg har stadig måtte legge inn innstillingene for en kollega med Iphone. Men alle med Android har gått helt automatisk.

 

Men du har vel prøvd å sende en SMS til 8530 med kodeord: ALL

 

Da skal du få innstillinger til sendt.

 

Da jeg sendte denne SMSen fikk jeg bare melding tilbake om å fylle inn flere felter manuelt.

Lenke til kommentar

Lurer på om jeg er glemt, noen andre som ikke har fått nytt SIM enda? Prøvd å komme i kontakt med ICE, men ikke kommet gjennom.

De hadde en gammel adresse på meg, og selv om jeg ringte Hello for å oppdatere så mener jeg den ble sendt dit og ikke til der jeg bor nå.

 

Men jeg har ikke hatt problemer med å komme gjennom til Ice.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Finnes det reelt noen rimeligere alternativ om det eneste en er ute etter er over 0,5 gb data?

Kontantkort fra feks. Talkmore hvor du får kjøpt datapakker.

Alternativt Telipol som har tilbyr abonnement tilpasset de som bruker telefonen lite.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...