Gå til innhold

Slakter ny versjon av Skype: – Dette er den verste oppdateringen jeg noen gang har sett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En annen ting er at Skype på PC fremdeles mangler funksjoner for å gi tilbakemelding under meter, som å be om ordet, markere at man må ut en tur, gi applaus osv. Den sw vi brukte for 5-10år siden hadde alt dette og mer.

 

Webex har mye av dette, men savner det samme i skype ja! For å kjøre webexmøter må også bedriften ha konto på webex

Lenke til kommentar

I mange år brukte jeg Skype til samtaler over nett, men etter at jeg oppdaget Discord så har jeg sluttet helt med Skype. Discord er etter min mening mye mer fleksibelt, i tillegg til at det er enklere i bruk. For eksempel trenger man ikke ringe hverandre for å starte en samtale, man kan bare hoppe inn i en felles gruppe og begynne å prate. Lydkvaliteten er også flere hakk bedre. 
 

Skype var på topp i versjon 3 og 4, men har tapt seg mye med årene føler jeg. Det er kanskje noen nyttige funksjoner der, men for oss som bare vil prate eller skrive gjennom et enkelt grensesnitt, så er ikke Skype lenger førstevalget. 

Endret av ColdCode
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du tror vi har mulighet til å få satt opp Skype for Business sånn uten videre? Vi har Office 2007, en halv-ny outlook web access, og ellers er det egentlig stille fra sentralt hold. Skype-møter holdes med folks private kontoer, så får det heller være at man møter andre seriøse gruppeledere med nick man valgte på ungdomsskolen ... de sliter gjerne med nøyaktig det samme.

Forskning er gøy og alt, men på IT-siden handler det om å få det til å virke på tross av systemet; hvis noe krever f.eks. AD-integrering er det bare å glemme det. Jeg mistenker det er mye slik skype-bruk - det er en telefon-erstatter, og mye likt mobiltelefoner er det ofte mer styr enn det er verdt å ha en separat jobb-løsning.

Endret av Djn
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Meldinger som forsvinner, forsinkede meldinger, er jeg pålogget to PC-er hender det at meldinger kommer kun til den PC'en jeg ikke er på, mildt sagt dårlig mobilklient mm

Da er det nok ikke satt opp skikkelig.

Exchange skal lagre conversation history og missed calls/IM's .Meldinger skal med flere klienter pålogget komme til den du er aktiv på , pc foretrukket føre mobil device hvis aktiv.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Rart profesjonelle ansatte og bedrifter omtalt bruker forbrukervarienten og ikke Skaype for Business / Online 365. Denne kan kommunisere med begge typer abonnenter.

Hvis du prøver å kjøre Skype for Business på en Mac, så skjønner du fort hvorfor. Konstant kræsjing, meldingshistorikk som blir borte, og hvis det nå er mulig å kommunisere med privat-Skype-brukere, så er det noe som har kommet til nylig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Rart profesjonelle ansatte og bedrifter omtalt bruker forbrukervarienten og ikke Skaype for Business / Online 365. Denne kan kommunisere med begge typer abonnenter.

Hvis du prøver å kjøre Skype for Business på en Mac, så skjønner du fort hvorfor. Konstant kræsjing, meldingshistorikk som blir borte, og hvis det nå er mulig å kommunisere med privat-Skype-brukere, så er det noe som har kommet til nylig.
Rart ingen på vår arbeidsplass klager. Der er mange mac brukere.

Selv bruker jeg den på IOS (iPhone og IPad)

Im og video med "vanlige" Skype brukere har vært mulig og støttet i 4 år.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Skjønner virkelig ikke hvorfor Micsosoft gjorde dette med skype. Jeg likte meget godt den forrige versjonen, og mener at det var ingenting galt med den. Jeg merket at min iPhone faktisk kjører skype mye tregere etter denne oppdateringen, så håper de drar seg selv i nakken, og begynner å komme seg ut av det dype hullet de er i gang med å grave..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...