Gå til innhold

Seks av ti unge ser på skjerm i senga


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så få? Trodde det var nesten alle.

 

Jeg har motsatt problem når jeg bruker mobiltelefonen i senga til lesing.

Kommer som oftest bare litt på vei før det er bare å legge den ifra seg før man faller i søvn.

Samme her. Jeg kan f.eks. prøve å se en TV-serie eller film, men klarer ikke holde øynene åpne.

Lenke til kommentar

Dét er en litt morsom psykologisk faktor. Vi gjør alt vi kan for å holde oss våkne når vi -ikke- vil legge oss. Ser på tv helt til vi sovner i stolen. Men når vi legger oss, vil vi helst ha litt underholdning eller lese noe interessant for å gi oss selv en god natts søvn, sovne med litt godt "håp".

 

Det er et tegn på utilfredsstillende livsstil. Hvis man virkelig hadde gledet seg til neste dag, så kunne man ikke vente med å hoppe i senga og få en skikkelig god natts søvn.

 

Få psykologi inn som fag i barne- og ungdomsskolene. Hvis man har klare, tydelige og motivérende livsmål, så trenger man ikke disse små "dosene" av underholdning for å være "lykkelig".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Anbefaler Easyeyes for Android, kan endre både fargetemperatur og lysstyrke til svær lavt. ^^ Jada, ser litt av og til selv også, dog ikke så ofte som før. Viktig å sove bra. Leser heller dét jeg skal på dataen, og skrur den ikke av før jeg er -helt- ferdig med å surfe.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...