Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, henger ikke med på sånt så tidlig på dagen :tease:

 

Da gir jo det hele litt mer mening. Selv om det jo ikke stemmer at Skylake-X ikke slår Broadwell-E.

B-E slo 7900x pga biosbug som føkka opp strømsoaring. Ny bios er kommet for over ei uke siden. Nå slår ikkje stock 6950x stock 7900x lengre :)

 

Stock? LOL ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Debian Project Warns: Turn off Hyperthreading with Skylake and Kaby Lake  (skal visst kunne skje på Windows PC'er også)
Er jo bare å oppdatere BIOS som har nyeste microcode visstnok, og sikkert kommer det noe fra Microsoft også.
 
Edit : Lurer litt på hva Intel driver med om dagen... Først Core X opplegget, og nå dette  :wee:
 
Edit  2 : Mer her :

 

Kan fortelle at denne "bøggen" ble fikset med en biosfix i April  :thumbup:

Lenke til kommentar

lol, stresstester 7820x i prime95 nå. Rett opp i 105 grader ^^  Tror nok jeg må skaffe delidding-kit ja..   

Så hvorfor tester du prime? Har du noen programmer som krever like mye? Test noe AVX rendering da, og se på temperaturer da :)

Digitalimpuls har bestillt inn delidkit. Kommer vel ikkje før August da...

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Spent på hvilke HK man evt får tak i via power (om nå kredittkortet mitt virker). Søkte opp hele lineup'en til ASUS, som er de jeg tipper de tar inn, og jeg kan ikke si at jeg går av skaftet av begeistring. Deluxe har endel features, det samme har Strix, men jeg kan ikke fordra 6-slot design... Biostar Racing GT9 er et interessant kort, men om det er et å bruke på en 18-kjerne med OC tør jeg ikke spekulere i. ASRock OC Formula kunne jeg nok gitt et forsøk, også. 4x16GB RAM får da holde en stund. Så var det å finne ut hvilket kort som har OK VRM-kjøling, noe som visstnok er et problem alt med 7900x. Hva da om man spekulerer i 7980XE? :p

Lenke til kommentar

Var egentlig X99 korta sine VRM kjøling noe bedre enn det vi ser nå på X299? Jeg har riktignok noe heatpipe greier på mitt Asus X99 Deluxe, men om den er så mye mer effektiv vet jeg ikke.

 

Ut fra det jeg har sett i det siste, så kan man nesten tro at overklokking fremover er kun forbeholdt de som kjøper topp modellen av hovedkort og CPU, og har full EK custom loop... De (få?) av oss som har luftkjøling må kanskje nøye seg med stock...  :no:

Lenke til kommentar

Det er jo litt tragisk hele greia, men det forklarer vel hvorfor Rampage-serien til Asus ikke er klar. Kudos til Asus for ikke å rushe de til lansering. Personlig så står jeg nok over hele greia, det blir nok LGA1151 og 7700K på meg også får jeg heller bytte ut dette om ikke så alt for lenge om multi-threaded gaming skulle ta helt av. Koster jo såpass lite sammenlignet med LGA2066 og 7820X eller 7900X også.

 

Smelte til med G.Skill 4266 MHz RAM også når jeg først var i gang, uten at jeg helt ser noe poeng med så høy minnebåndbredde  :tease:

 

 

EDIT:

 

Brukte de ekstra pengene som jeg hadde lagt av til X299 og 7900X til ett ekstra GTX 1080 Ti, så lenge var jeg "Mr. Aldri mer SLI". Men klarer ikke å oppnå stabil 100 FPS på 3440x1440 med 1x GTX 1080 Ti i de fleste spill med maksiamle innstillinger... Om SLI fungerer ræva så går det jo bare i retur.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

 

7900x 10core + dnb mastercard + power.no = masse morro for 8k :D

 

Threadripper skal slite med pris/ytelse mot den dealen gitt ;)

heh får vel 12/14 core threadripper til den prisen når den kommer....
Treige kjerner og 3200mhz MAX minne.... meeeh :p

 

Hvis jeg rekker det, så skal jeg fyre opp 7800x 6 core x299 i helga og sammenlikne med ryzen 1800x.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

 

7900x 10core + dnb mastercard + power.no = masse morro for 8k :D

 

Threadripper skal slite med pris/ytelse mot den dealen gitt ;)

heh får vel 12/14 core threadripper til den prisen når den kommer....
Treige kjerner og 3200mhz MAX minne.... meeeh :p

 

Hvis jeg rekker det, så skal jeg fyre opp 7800x 6 core x299 i helga og sammenlikne med ryzen 1800x.

 

heh

 

så sammeling dual channel med quad?

Lenke til kommentar

7900x 10core + dnb mastercard + power.no = masse morro for 8k :D

 

Threadripper skal slite med pris/ytelse mot den dealen gitt ;)

 

Treige kjerner og 3200mhz MAX minne.... meeeh  :p 

 

Eh.. Nå selger jo Power.no Ryzen. Så det er vel ikke usannsynlig at vi ser Threadripper også hos dem. I så fall er det bare å vente på neste DnB kampanje, så får man jo 20% rabatt på Threadripper også..

 

Og 7900X har vel ikke de raskeste kjernene selv, med mindre du røkker av kjøleprofilen på VRM'ene og blåser på dem direkte? Jeg antar det betyr +prisen av en fullblokk i Nizzens kjeller?

 

For min del er det nok ikke aktuelt å kjøpe custom loop med det første. Og selv med en X62 Kraken kan man altså bare glemme noe særlig overklokking med 7900X. Plutselig begynner det å bli langt mellom fordelene mot threadripper..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...