Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ref telefonsamtalen har jeg faktisk underkill nå. Tror det er første gang siden jeg startet å lage selvbygg at jeg ikke har hatt en relativt heftig sak (X2 3800+ @ 2,9GHz var liksom starten).

Jeg får vel bare sende hele testbenken til deg da :p Aka Ryzen power  :D

Lenke til kommentar

Altså når 10-kjerne 7900X krever custom loop for å få fornuftige temps ved 4.5 - 4.8 Ghz, så kan dere glemme noe i nærheten med 18-kjerne saken. En ny arkitektur fra Intel snart hadde vært fint. Men vi får vel ingen IPC forbedring av betydning før i 2020 ellerno. Nå som AMD er med i gamet igjen, så kanskje Intel fremskynder sine planer. Hvis AMD sin Zen 2 neste år leverer 5-15% IPC forbedring over det Ryzen har i dag, så burde jo Intel gjøre noe.

Lenke til kommentar

Altså når 10-kjerne 7900X krever custom loop for å få fornuftige temps ved 4.5 - 4.8 Ghz, så kan dere glemme noe i nærheten med 18-kjerne saken. En ny arkitektur fra Intel snart hadde vært fint. Men vi får vel ingen IPC forbedring av betydning før i 2020 ellerno. Nå som AMD er med i gamet igjen, så kanskje Intel fremskynder sine planer. Hvis AMD sin Zen 2 neste år leverer 5-15% IPC forbedring over det Ryzen har i dag, så burde jo Intel gjøre noe.

Intel har lovet at Coffee Lake skal bli "more than 30% faster than the previous generation". Gjenstår og se. Men kan virke som de tar konkurransen fra Amd litt mer seriøst nå. 

Lenke til kommentar

De har alle prosessorene ute på nettsiden, må dessverre bestilles i butikk for å få rabatten da de ikke står lagerført og dermed er umulig å bestille via nettbutikken. Fikk bekreftet av en tidligere skolevenn som jobb litt oppover i Power at det bare er å dra innom en valgfri Powerbutikk også ordner de alt der. Hvorvidt hovedkortene kom til å bli ført opp i systemet så de vil være mulig å bestille allerede på torsdag var noe mer usikkert, men prosessorene er alt tilgjengelige i systemet så de er det ingen problemer med å få bestilt.

Lenke til kommentar

Er det forresten noen som vet om det har kommet endel oppdaterte tester med siste BIOS som skulle fikse på endel rusk? Savner gode sammenligninger av i7-7900X, i7-7820X og i7-7740X med siste BIOS, gjerne satt opp imot i7-7700K også. Var vel en side som påsto at spillytelsen til 7900X ble nesten på nivå med i7-7700K etter BIOS-oppdateringen, men en enslig kilde er litt snaut.

Lenke til kommentar

https://www.proshop.no/RAM/GSkill-TridentZ-RGB-DDR4-4266-C19-DC-16GB/2585069

 

4 sticker av denne for å få best ut av 7900x eller vente til de "spesiallaget" stickene til x299 plattformen? 

 

ref denne linken som nizzen la ut? https://www.gskill.com/en/press/view/g-skill-announces-new-ddr4-specifications--for-intel-x299-hedt-platform

 

Hvorfor går de for kitt med 2x brikker, og deretter kit med 8x brikker? 2x er jo åpenbart for KabyLake-X som ikke støtter Quad-Channel, men det er jo ingen grunn til å gå for 8x brikker på Skylake-X. Her ville jeg foretrukket kit med 4x brikker.

Lenke til kommentar

 

https://www.proshop.no/RAM/GSkill-TridentZ-RGB-DDR4-4266-C19-DC-16GB/2585069

 

4 sticker av denne for å få best ut av 7900x eller vente til de "spesiallaget" stickene til x299 plattformen?

 

ref denne linken som nizzen la ut? https://www.gskill.com/en/press/view/g-skill-announces-new-ddr4-specifications--for-intel-x299-hedt-platform

Hvorfor går de for kitt med 2x brikker, og deretter kit med 8x brikker? 2x er jo åpenbart for KabyLake-X som ikke støtter Quad-Channel, men det er jo ingen grunn til å gå for 8x brikker på Skylake-X. Her ville jeg foretrukket kit med 4x brikker.

G.skill er også satt ut av krumspringet til intel. Jeg bruker 3733mhz 4x4 jeg har nå, og venter litt på nye 4x4 kit til g.skill. må da komme 32gb 4x4 4200+ kit etterhvert...

Lenke til kommentar

 

Ser ut som om de aller fleste er lite fornøyde med Intel og I9 7900X. Skal kraftig kjøling til for å holde denne saken under kontroll.

Skylake-X er en rebranded i7-serie samtidig som Kabylake-X ikke slår i7 6950x i de fleste benchmarks. Vil tippe Intel pusher ut optimalisering slik at det ordner seg da.

 

Edit: Blandet bare om skylake <-> Kaby Lake. Takk til de som klarte å tenke seg fram dit!

Endret av iNorway
Lenke til kommentar

Nå fabler du veldig her. Skylake-X deler samme arkitektur som nye Intel Xeon "Gold" og "Platinum" og er ikke samme arkitektur som tidligere Intel Core i7 som er Skylake og KabyLake. Så det er ingen rebranding her.

 

At KabyLake-X ikke slår i7-6950X (Broadwell-E) sier jo seg selv. Her sammenligner du fugl og fisk. Du sammenligner en 4-core high IPC / low core count CPU med en 10-core high core count CPU. Ser ikke helt hvilken verdi det å sammenligne to så til de grader forskjellige CPU-er har med saken å gjøre?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

At KabyLake-X ikke slår i7-6950X (Broadwell-E) sier jo seg selv. Her sammenligner du fugl og fisk. Du sammenligner en 4-core high IPC / low core count CPU med en 10-core high core count CPU. Ser ikke helt hvilken verdi det å sammenligne to så til de grader forskjellige CPU-er har med saken å gjøre?

 

Han har nå vel bare snudd om på navnene Kabylake-X  <-> Skylake-X, men det skjønte du vel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...