Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Står på Intel sine sider at X299 gir deg opptil 24 PCI-Express lanes via brikkesettet. Intel Core i7-7820X og i7-7800X gir deg 28-lanes via CPU, mens i9-7900X og oppover gir deg 44 via CPU. Samtlige AMD Threadripper gir deg 44 via CPU, og opptil 20 via X399 brikkesettet. Om jeg har forstått dette riktig.

 

nei det er feil. AMD har 64 pci-e lanes. 

 

AMD 32 PCI-E lanes per 8 core cluster. Threadripper har 2 x 8 core cluster.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som vet om det er ute noen overklokkingstester av 7800x, eller har noen en tanke om hvor langt den kan gå? Samtlige tester jeg har lest overklokker kun 7900x.. Jeg står imellom å oppgradere til 7800x eller 7820x, litt avhengig av hvor langt de kan overklokkes. Either way så blir det nok bestilt ferdig deliddet fra siliconlottery. 

Lenke til kommentar

Noen som vet om det er ute noen overklokkingstester av 7800x, eller har noen en tanke om hvor langt den kan gå? Samtlige tester jeg har lest overklokker kun 7900x.. Jeg står imellom å oppgradere til 7800x eller 7820x, litt avhengig av hvor langt de kan overklokkes. Either way så blir det nok bestilt ferdig deliddet fra siliconlottery.

Alle overklokker likt, kommer bare ann på kjøling. 7800x går nok fint til 4.8ghz om kjølinga er god nok.

Lenke til kommentar

Proshop har 7900X til 9.990, mens Komplett skal ha 11K. Bare Komplett som er grådige eller er det forskjellige binnede batcher?

 

Er nok mest at Proshop ligger lavest akkurat nå. Ser du i prisguiden så ligger 7900X på 11K de fleste steder. Så er det noen som ligger på 10500 kr også.

Lenke til kommentar
Debian Project Warns: Turn off Hyperthreading with Skylake and Kaby Lake  (skal visst kunne skje på Windows PC'er også)

Er jo bare å oppdatere BIOS som har nyeste microcode visstnok, og sikkert kommer det noe fra Microsoft også.

 

Edit : Lurer litt på hva Intel driver med om dagen... Først Core X opplegget, og nå dette  :wee:

 

Edit  2 : Mer her :


Endret av Betroz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...