Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gabri3L, jeg selv er forvirret, fordi DNB sier:

 

Betal varene med ditt private Mastercard fra DNB, så trekkes rabatten automatisk fra på neste faktura. Husk at du får mest mulig ut av tilbudene om du betaler hele fakturaen ved forfall.

 

Om du leser, så står det: så trekkes rabatten automatisk fra på neste faktura.

 

For meg virker det ut som du må la det gå en hel måned til neste faktura før de faktisk trekker fra 20%, med andre ord du vil få en faktura først der rabatten IKKE er trukket fra.. dermed får du ikke gjort opp alt ved første faktura for å gå i 0,- uten og ha fått rabatten.

 

Håper jeg ga et bedre forklaring nå, det er godt mulig jeg tar feil og håper på en grei forklaring.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Det er en latterlig varm chip.

Med Kraken X52'n så ligger jeg på 80C +/-3C  med chipen på 4,6GHz @ 1,160V

 

Før du setter opp custom loopen, kan du teste 4.4 Ghz med lavere volt også? Gjerne da i en litt lenger stress test enn Cinebench :)

 

 

4,4GHz @ 1.083V  70-72C

 

Bruker Realbench til stresstestinga, ikke CB. Temperaturene er fra stresstest med Realbench, avlest fra Afterburner

 

Glemte å nevne tidligere at jeg har viftene på X52'n i fixed mode 85%

Lenke til kommentar

Gabri3L, jeg selv er forvirret, fordi DNB sier:

 

Betal varene med ditt private Mastercard fra DNB, så trekkes rabatten automatisk fra på neste faktura. Husk at du får mest mulig ut av tilbudene om du betaler hele fakturaen ved forfall.

 

Om du leser, så står det: så trekkes rabatten automatisk fra på neste faktura.

 

For meg virker det ut som du må la det gå en hel måned til neste faktura før de faktisk trekker fra 20%, med andre ord du vil få en faktura først der rabatten IKKE er trukket fra.. dermed får du ikke gjort opp alt ved første faktura for å gå i 0,- uten og ha fått rabatten.

 

Håper jeg ga et bedre forklaring nå, det er godt mulig jeg tar feil og håper på en grei forklaring.

 

Når jeg har brukt rabatten har den "neste" fakturaen vært den førstkommende. Der står da kjøpet som et trekk, mens rabatten står som et innskudd med kommentaren "DnB rabatt" eller noe i den duren. Og så man må betale det mellomværende for å få kredittkortet i null igjen. Slik jeg forklarte i forrige post.

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

 

 

Det er en latterlig varm chip.

Med Kraken X52'n så ligger jeg på 80C +/-3C  med chipen på 4,6GHz @ 1,160V

 

Før du setter opp custom loopen, kan du teste 4.4 Ghz med lavere volt også? Gjerne da i en litt lenger stress test enn Cinebench :)

 

 

4,4GHz @ 1.083V  70-72C

 

Bruker Realbench til stresstestinga, ikke CB. Temperaturene er fra stresstest med Realbench, avlest fra Afterburner

 

Glemte å nevne tidligere at jeg har viftene på X52'n i fixed mode 85%

 

 

Er det lov å spørre hvorfor du gikk for X52 i stedet for X62? Bare begrensning med kabinettet eller?

Lenke til kommentar

 

 

Det er en latterlig varm chip.

Med Kraken X52'n så ligger jeg på 80C +/-3C  med chipen på 4,6GHz @ 1,160V

 

Før du setter opp custom loopen, kan du teste 4.4 Ghz med lavere volt også? Gjerne da i en litt lenger stress test enn Cinebench :)

 

 

4,4GHz @ 1.083V  70-72C

 

Bruker Realbench til stresstestinga, ikke CB. Temperaturene er fra stresstest med Realbench, avlest fra Afterburner

 

Glemte å nevne tidligere at jeg har viftene på X52'n i fixed mode 85%

 

 

Takker :)

Med en Noctua D15 ville da tempen vært ~77-80C ca. Helt på kanten med andre ord. Ville nok nøyd meg med 4.2 Ghz som 24/7 setting på luftkjøling.

Lenke til kommentar

 

 

 

Det er en latterlig varm chip.

Med Kraken X52'n så ligger jeg på 80C +/-3C  med chipen på 4,6GHz @ 1,160V

 

Før du setter opp custom loopen, kan du teste 4.4 Ghz med lavere volt også? Gjerne da i en litt lenger stress test enn Cinebench :)

 

 

4,4GHz @ 1.083V  70-72C

 

Bruker Realbench til stresstestinga, ikke CB. Temperaturene er fra stresstest med Realbench, avlest fra Afterburner

 

Glemte å nevne tidligere at jeg har viftene på X52'n i fixed mode 85%

 

 

Er det lov å spørre hvorfor du gikk for X52 i stedet for X62? Bare begrensning med kabinettet eller?

 

 

Var det som var avgjørende faktor når jeg kjøpte den ja

Lenke til kommentar

Vet ikke om dere har sett dette jeg. Asus X299 Apex :

 

post-10067-0-61674400-1498997937_thumb.jpg

 

2 stk 8-pin power til CPU burde holde :D

Kortet hadde tatt seg bedre ut i helsvart PCB. RAM slottene kunne ha vært plassert litt lenger unna CPU for de som skal ha en luftkjøler som Noctua D15, for ikke å glemme første PCI-E slotten... Men er sikkert tekniske årsaker til at Asus har plassert slottene så nær CPU. Så sant dette er final verson da....

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Så Apex er "nye Extreme"? Syns kortet ser bra ut, egentlig. 

 

Nei Apex er nr 2 i lista. Extreme er over. Tror nok begge korta vil overklokke omtrent likt.

 

 

Grøss og gru. Dessuten bare en 8-pin power til CPU, som er for lite i følge Der8auer.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Kjører nå aida 64 stresstest med 7800x 6 core stock 4Ghz (helt stock i bios). Cpu er på 47 grader etter 5 minutter , og VRM er 41 grader. Dette er på benchebordet med EK blokk på cpu.

 

Kan ikkje si at denne cpuen er særlig varm på stock iallefall :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Ser ut som jeg har fått en 4.8ghz 7800x 6core. 4,9 booter inn i windows, men er umulig å få stabil i Cinebench. Har testet 1.4 volt uten at det hjalp.

 

4,8 ghz kjører den på 1.27v i cinebench, og virker stabil ellers også. Har sett at 10 kjerneren har VELDIG bra binna kjerner vs de lavere modellene.  4.8ghz på en 6 kjerner er greitt, altså jeg er middels fornøyd :p

 

70 grader max i Cinebench  :thumbs:

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...