Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenkte igrunn på 5960Xen jeg pleide å ha.. Til mitt bruk så ser jeg bare forbedringer. Men ditt bruksområde er nok annerledes.

 

I bunn å grunn så sitter du vel ikke igjen med så forferdelig mye mer ytelse? Strømforbruk og støy er vel bedre, samt 7800X'en din klokker en del høyere?

 

Min 5960X tror jeg nok blir værende en stund til, ser ingen grunn til å bytte ut for min del. Artig med ny hardware, men en 5960X på 4.6Ghz henger fremdeles godt med, spesielt til gaming som er det tyngste jeg bruker PC'n til. Skal nok klare 4.7Ghz også på min på rundt 1.3v

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

En 4 ghz 7800X (aka stock) har ca samme singeltråd ytelse som 4.5 ghz 5960X ifølge Cinebench R15. Og nå som jeg i tillegg kjører den på 5 ghz, så kan du tenke deg. 

 

post-319721-0-89132400-1506456988_thumb.png

 

Men 5960Xen var en veldig god CPU. Jeg spiller ikke så mye for tiden, går i PUBG i helgene med kameratene, ellers er dette mest for gøy. :p 

 

Vil dog. delidde. Hadde vært artig å kunne kjøre 5000 uten å koke CPUen.

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Er jo en grunn til at 7700K er et beist i spill, den har enormt bra med singeltråd ytelse. 

 

Kun i BF1 der den sleit med 100% bruk for meg, men har lest noen poster nå i ettertid og ser ut til å ha vært en BUG. Who knows.

 

Ja, og nå kommer snart 8700K som har 4 tråder mer, og som i følge lekka bencher yter bedre enn 7800X også. Samme cache arkitektur som 7700K, så ikke den mesh saken som på SLX, samt mer L3 cache enn 7800X.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...