Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hmm hvordan hadde det vært å kjøre de kommende HCC CPU'ene til Intel UTEN IHS tro...? Jeg mener chippen er ganske stor, og direkte kontakt mellom den og kjøler er jo knall. Eller får man kanskje ikke god nok kontakt kanskje? Om dette hadde funket, så hadde man vel fått enda lavere temps enn bare vanlig delidd-relidd.

Funka jo fint på mindre chipper så kan ikke skjønne at det skal være noe problem, men litt større økonomisk tap om du klemmer den istykker kontra 115x chipper

Endret av Mumriken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

TimingConfigurator

 

Funker med APEX :D

 

 

Kan du stille på secondary timings med den da? Blir det ikke mye styr for å teste stabilitet etterpå da? Greit på en benchemaskin for å slå rekorder, men slikt har jeg aldri stilt på. Har alltid brukt Asus sine auto verdier der. For meg om jeg tjener 500-1000 poeng mer i Firestrike ellerno betyr ingenting for meg :p Men mye mulig det gjør det for deg Nizzen :)

Lenke til kommentar

Kjører 7900X'n stabil på 4,7GHz @ 1,255V og 4000MHz 16-16-16-35 Minne, men lurer på om det i det hele tatt er no vits med så høy klokk når jeg uansett må ha AVX/AVX512 offset 5 for å unngå insta shutdown i Handbrake.

Peaker på 286W og 92° i HW Monitor Pro.

Hadde vært moro om det også var tempsensor på VRM for å se hva de ligger på.

Lenke til kommentar

Kjører 7900X'n stabil på 4,7GHz @ 1,255V og 4000MHz 16-16-16-35 Minne, men lurer på om det i det hele tatt er no vits med så høy klokk når jeg uansett må ha AVX/AVX512 offset 5 for å unngå insta shutdown i Handbrake.

Peaker på 286W og 92° i HW Monitor Pro.

Hadde vært moro om det også var tempsensor på VRM for å se hva de ligger på.

Hva bruker du dataen til da?

Lenke til kommentar

 

Kjører 7900X'n stabil på 4,7GHz @ 1,255V og 4000MHz 16-16-16-35 Minne, men lurer på om det i det hele tatt er no vits med så høy klokk når jeg uansett må ha AVX/AVX512 offset 5 for å unngå insta shutdown i Handbrake.

Peaker på 286W og 92° i HW Monitor Pro.

Hadde vært moro om det også var tempsensor på VRM for å se hva de ligger på.

Hva bruker du dataen til da?

 

Blir brukt til spilling, og en del encoding i Handbrake

Lenke til kommentar

Ser fram til å delidde. Det må gjøres. 

 

Blir ganske så varmt på 4900.. :p 

 

Rareste er at Cinebench varmer CPU opp MER enn AVX på RB.

 

Muligens jeg er innom det såkalte "phantom throttling"? :hmm:

 

Får bedre ytelse i Cinebench på 4900, så den skalerer jo. Men hoppet fra 4.7 til 4.8 er endel større enn hoppet fra 4.8 - 4.9. 

 

Lå på 410 watt under RB med GPU som var på fixed Idle. Så trekker endel.

Lenke til kommentar

Jeg må nesten spørre, når alle disse tester er unnagjort.. hva er neste?

Hva skal dere bruke maskinen til?

 

Hvor vil du legge merke til at du yter bedre i ?

 

Ser man bort ifra tall, FPS osv.. vil du merke noe ytelse forbedring i spill kontra en annen maskin?

 

Grunn til jeg spør, er at dere bruker store summer for å presse en CPU til taket kun for å få noe "tall" på dette?

Hva er bruksområdet?

Lenke til kommentar

Jeg må nesten spørre, når alle disse tester er unnagjort.. hva er neste?

Hva skal dere bruke maskinen til?

 

Hvor vil du legge merke til at du yter bedre i ?

 

Ser man bort ifra tall, FPS osv.. vil du merke noe ytelse forbedring i spill kontra en annen maskin?

 

Grunn til jeg spør, er at dere bruker store summer for å presse en CPU til taket kun for å få noe "tall" på dette?

Hva er bruksområdet?

 

dette er jo hobby for mange av gutta her. hvorfor kjører du en kul bil, sykkel eller noe annet enn ryan air..? fordi det er digg :)

Lenke til kommentar

Jeg må nesten spørre, når alle disse tester er unnagjort.. hva er neste?

Hva skal dere bruke maskinen til?

 

Hvor vil du legge merke til at du yter bedre i ?

 

Ser man bort ifra tall, FPS osv.. vil du merke noe ytelse forbedring i spill kontra en annen maskin?

 

Grunn til jeg spør, er at dere bruker store summer for å presse en CPU til taket kun for å få noe "tall" på dette?

Hva er bruksområdet?

For min del:

70% Hobby OC/ testing

10% gaming

20% produktivitet

 

God helg :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg må nesten spørre, når alle disse tester er unnagjort.. hva er neste?

Hva skal dere bruke maskinen til?

 

Hvor vil du legge merke til at du yter bedre i ?

 

Ser man bort ifra tall, FPS osv.. vil du merke noe ytelse forbedring i spill kontra en annen maskin?

 

Grunn til jeg spør, er at dere bruker store summer for å presse en CPU til taket kun for å få noe "tall" på dette?

Hva er bruksområdet?

 

dette er jo hobby for mange av gutta her. hvorfor kjører du en kul bil, sykkel eller noe annet enn ryan air..? fordi det er digg :)

 

Det er greit, men når noen spør etter hjelp til å bygge nytt PC så bruker dere disse informasjonen selv dette er helt utenfor grensa til bruk og penger.

Lenke til kommentar

Jeg må nesten spørre, når alle disse tester er unnagjort.. hva er neste?

Hva skal dere bruke maskinen til?

 

Hvor vil du legge merke til at du yter bedre i ?

 

Ser man bort ifra tall, FPS osv.. vil du merke noe ytelse forbedring i spill kontra en annen maskin?

 

Grunn til jeg spør, er at dere bruker store summer for å presse en CPU til taket kun for å få noe "tall" på dette?

Hva er bruksområdet?

 

Ny HW er som digitalt heroin for mange vet du :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hyggelige CPU-er dette, men er nesten mer interessert i ULV-chippene med fire kjerner og mindre strømforbruk til bærbare:

 

15 watt, U-series chips:

  • Intel Core i5-8250U – 1.6 GHz base clock / 3.4 GHz turbo, 6MP L3 cache
  • Intel Core i5-8350U – 1.7 GHz base clock, 6MB L3 cache
  • Intel Core i7-8550U – 1.8 GHz base clock / 4 GHz turbo, 8MB L3 cache
  • Intel Core i7-8650U – 1.9 GHz base clock, 8MP L3 cache
Endret av C64C
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...