Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det første jeg skal gjøre når jeg får 18 kjerneren, er å disable 14 kjerner og benche farcry primal. Kan bli god ytelse på 4 kjerner med så mye cache :D

 

6950X hadde vel like mye cache, så ved lik frekvens ville jo den vært raskere i Far Cry Primal tenker jeg.

 

Forresten Nizzen : Kan jeg låne VISA kortet ditt? :D:p

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Med unntak av gaming og extrem overklokking, så må jeg si at TR 1950X er et mye bedre kjøp nå når vi vet hvordan Intel sine topp i9 modeller er - for de som driver med programmer som bruker så mange kjerner. Synd at ikke 7920X og 7940X var blandt de CPU'ene som Intel har sendt til test...bummer!

Når det kommer til gaming så er vel både Haswell-E og Broadwell-E ytelsesmessig like, om ikke bedre (i enkelte tilfeller) klokk for klokk også enn Skylake-X.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

 

Med unntak av gaming og extrem overklokking, så må jeg si at TR 1950X er et mye bedre kjøp nå når vi vet hvordan Intel sine topp i9 modeller er - for de som driver med programmer som bruker så mange kjerner. Synd at ikke 7920X og 7940X var blandt de CPU'ene som Intel har sendt til test...bummer!

Når det kommer til gaming så er vel både Haswell-E og Broadwell-E ytelsesmessig like, om ikke bedre (i enkelte tilfeller) klokk for klokk også enn Skylake-X.

 

 

Ja, pga den "mesh" saken til SLX, men kjører man mesh på 3000-3200 Mhz og med raske RAM brikker så skal det ordne seg for det meste. Stemmer ikke det Nizzen?

Lenke til kommentar

 

 

Med unntak av gaming og extrem overklokking, så må jeg si at TR 1950X er et mye bedre kjøp nå når vi vet hvordan Intel sine topp i9 modeller er - for de som driver med programmer som bruker så mange kjerner. Synd at ikke 7920X og 7940X var blandt de CPU'ene som Intel har sendt til test...bummer!

 

Når det kommer til gaming så er vel både Haswell-E og Broadwell-E ytelsesmessig like, om ikke bedre (i enkelte tilfeller) klokk for klokk også enn Skylake-X.

 

Ja, pga den "mesh" saken til SLX, men kjører man mesh på 3000-3200 Mhz og med raske RAM brikker så skal det ordne seg for det meste. Stemmer ikke det Nizzen?

Jepp :)

Lenke til kommentar

Uten å ha lest dem, så tenker jeg med en gang:

 

 

 

The real issue is where reviewer #1 used motherboard that aren't very friendly to the Intel HCC CPUs, I went through a few boards, and boards with single VRM heatsinks either just crash (even at stock) b/c of VRM limitations put on by the vendor, or throttle. #2 They didn't cool the VRM like they should on a test bench or #3 and this one is big, didn't use a motherboard with a BIOS that provided the correct Turbo Boost 2.0 and 3.0 frequencies, which I believe is the biggest culprit. Like forget about using the X299 Gaming Pro Carbon, you need to use the X299 XPower and use the right BIOS, or the Rampage VI Extreme, or the X299 OC Formula, or the X299 Gaming 7 with a beta BIOS. Yes, the CPUs are monsters, but you don't put a monster $2K CPu into a $250 board, that's kind of madness.I know a few reviewers who hit many of these issues (some were freaking out yesterday), but some of them don't have access to boards like I do (I have every board I just listed).

 

Also Intel won't be bringing the price down. The Ultra high-end is not about price for performance, it's about performance. It's like sure, if you are buying a car under 100K, price to performance matters, but if you are in the market for a Bugatti, price doesn't matter. Anyways, people buy this will be either well off enough to not care about spending $2K on a chip or using it for business (which is a total tax write-off). Did I mention that Intel themselves were shocked by the demand for the 6950X? They sold a lot more than they thought, so obvious the market is out there for a $1700-2000 CPU. That being said, yea price/perf it's not a good value at all, but sometimes price/perf doesn't matter, and here Intel and the buyers are on the latter side of things.

Sin0822 

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Hvorfor er det "fail"? Det er åpenbart at artikkelen er lagt opp til å være en sammenligning opp mot 7700 og 7800 heller enn en egentlig test, og så lenge samme RAM med (så godt som) identiske settings er brukt så blir sammenligningen så god som den kan bli.

 

7700K skalerer med raskere RAM, iallefall opp til 3200 Mhz DDR4. Det er ikke utenkelig at siden 8700K har 2 flere kjerner, at den har enda mer nytte av mer minne båndbredde. Ergo fail i mine øyne. Uansett er det lurt å ta en slik tidlig test med en bøtte salt.

Lenke til kommentar

3000-3400 mhz ram er ikke nødvendigvis mye dyrere, og da er det langt bedre å kjøpe raskere ram. Folk som kan en ting eller to klarer nok å skru på XMP profile i bios. :p

Der er vi helt enig :)

 

Men den gjengen som kjøper ferdigbygde pcer på ymse nettbutikker og på elkjøp gjør nok ikke det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...