Gå til innhold

– Vi ser ikke på PlayStation 4 Pro som en Xbox One X-konkurrent


Anbefalte innlegg

 

Det er bare en brøkdel ( og da snakker vi om en ekstremt liten andel) som idag har PS4 eller PS4Pro som kommer til å skifte beite pga den nye konsollen til Xbox.

 

 

 

Dette er en ting jeg ikke helt skjønner. Hvorfor må en skifte beite? Jeg tipper at dem som er i kundegruppen til XBX,Pro og som har et 4K HDR TV har ingen problem økonomisk å sitte med flere valgmuligheter. 

 

Slik jeg anser det så er PS4Pro,Switch og Xbox One X eller PC den perfekte kombinasjonen for dem som vil ha tilgang til alt av det beste spill utviklere kan kaste til oss spill interesserte. At det er dem som ikke har mulighet eller vil være på alle plattformer har jeg stor forståelse for. Men kan vi ikke stoppe med denne "enten eller" vinklingen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Er egentligt urelevant, siden Xbox One X ikkje har noen spill av interesse som spiller bedre enn på min PC, mens PS4 har mange.

 

Xbox har et stort spill utvalg,har ingenting å klage på av utvalg.Ps4 har 1 eller 2 titler jeg kunne tenkt meg på Xbox bibloteket,men det er ikke nok for at jeg går over til ps fordi bruker opplevelsen er så mye bedre på Xbox,og alle framtidige spill blir å se bedre ut på den nye Xbox.

Slik snakker en ekte fanboy!

 

Men for å være litt mer seriøs:

Uansett om den nye Xbox-en er 10,20 eller 40 % kraftigere enn PS4Pro så spiller det for folk flest absolutt ingen rolle. Det er bare en brøkdel ( og da snakker vi om en ekstremt liten andel) som idag har PS4 eller PS4Pro som kommer til å skifte beite pga den nye konsollen til Xbox.

 

For det første, og dette kan du benekte så mye du vil, så er det svært få ekslusive titler til Xbox som ville vært interessant for PS4-eiere. Den andre veien er tallene BETYDELIG høyere, så selv om det for deg "bare er 1 eller 2 titler" som er av interesse så spiller ikke det noen stor rolle heller.

 

I store deler av verden er og forblir Xbox en parentes, og det er også helt åpenbart at for casual gamers (utenom amerikanske) så er og vil Playstation være å foretrekke. Det er en merkevare som er så utrolig mye sterkere enn det Xbox er.

 

At du snakker om bedre brukeropplevelse er 100% subjektivt din egen mening, og det er akkurat slike tanker som får folk til å bringe frem fanboy-kommentarer. Spesielt når du også skriver i samme setning at du ikke har PS4 selv, så da kan du umulig vite hvordan en PS4 er i bruk selv. Og nei, selv om du har sett en hos en kompis så er det umulig for deg å lage deg et skikkelig godt bilde av hvordan den er i bruk for det.

 

Isteden burde du vært glad for at begge to konsoller finnes. Det skaper konkurranse, og bidrar til at begge selskapene er nødt til å fornye seg. Det er vel ikke tilfeldig at Microsoft lanserer ny konsoll nå, når de fram til nå i denne generasjons kappløp har måtte se seg selv direkte knust av Sony. Om dette vil bli en suksess eller ende opp som et tapsprosjekt deluxe er det vel ingen som vet ennå, men Microsoft sitter ihvertfall på en forholdsvis stor risk om dette ikke lykkes.

Tja,mulig man er en fanboy bare fordi jeg går imot strømmen og liker Xbox best.Akkurat det bryr jeg meg lite om.Har eid Ps4 og den ligger på fyllinga en plass siden den ble ødelagt,gikk da for en Xbox heller og har ikke sett meg tilbake siden.Syns bruker opplevelsen er mange ganger bedre og liker spillutvalget(min mening)og spesielt elite kontrollen er så mye bedre en andre kontroller jeg har prøvd.Ang konkuransen mellom Microsoft og sony så er det flott at de pusher hverandre til å lage best mulige konsoller og bruker opplevelser.Ser frem til fremtidig 4K spilling,raskere laste tider,bedre lyd osv.

Lenke til kommentar

 

 

Er egentligt urelevant, siden Xbox One X ikkje har noen spill av interesse som spiller bedre enn på min PC, mens PS4 har mange.

 

Xbox har et stort spill utvalg,har ingenting å klage på av utvalg.Ps4 har 1 eller 2 titler jeg kunne tenkt meg på Xbox bibloteket,men det er ikke nok for at jeg går over til ps fordi bruker opplevelsen er så mye bedre på Xbox,og alle framtidige spill blir å se bedre ut på den nye Xbox.

Slik snakker en ekte fanboy!

 

Men for å være litt mer seriøs:

Uansett om den nye Xbox-en er 10,20 eller 40 % kraftigere enn PS4Pro så spiller det for folk flest absolutt ingen rolle. Det er bare en brøkdel ( og da snakker vi om en ekstremt liten andel) som idag har PS4 eller PS4Pro som kommer til å skifte beite pga den nye konsollen til Xbox.

 

For det første, og dette kan du benekte så mye du vil, så er det svært få ekslusive titler til Xbox som ville vært interessant for PS4-eiere. Den andre veien er tallene BETYDELIG høyere, så selv om det for deg "bare er 1 eller 2 titler" som er av interesse så spiller ikke det noen stor rolle heller.

 

I store deler av verden er og forblir Xbox en parentes, og det er også helt åpenbart at for casual gamers (utenom amerikanske) så er og vil Playstation være å foretrekke. Det er en merkevare som er så utrolig mye sterkere enn det Xbox er.

 

At du snakker om bedre brukeropplevelse er 100% subjektivt din egen mening, og det er akkurat slike tanker som får folk til å bringe frem fanboy-kommentarer. Spesielt når du også skriver i samme setning at du ikke har PS4 selv, så da kan du umulig vite hvordan en PS4 er i bruk selv. Og nei, selv om du har sett en hos en kompis så er det umulig for deg å lage deg et skikkelig godt bilde av hvordan den er i bruk for det.

 

Isteden burde du vært glad for at begge to konsoller finnes. Det skaper konkurranse, og bidrar til at begge selskapene er nødt til å fornye seg. Det er vel ikke tilfeldig at Microsoft lanserer ny konsoll nå, når de fram til nå i denne generasjons kappløp har måtte se seg selv direkte knust av Sony. Om dette vil bli en suksess eller ende opp som et tapsprosjekt deluxe er det vel ingen som vet ennå, men Microsoft sitter ihvertfall på en forholdsvis stor risk om dette ikke lykkes.

Slik snakker en ekte fanboy

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Som å ha en GTX 1070 uten overhead. :p jeg er glad. Ser ut til at minnebredden også er mer likt ett GTX titan X egentlig.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

 

Er egentligt urelevant, siden Xbox One X ikkje har noen spill av interesse som spiller bedre enn på min PC, mens PS4 har mange.

Xbox har et stort spill utvalg,har ingenting å klage på av utvalg.Ps4 har 1 eller 2 titler jeg kunne tenkt meg på Xbox bibloteket,men det er ikke nok for at jeg går over til ps fordi bruker opplevelsen er så mye bedre på Xbox,og alle framtidige spill blir å se bedre ut på den nye Xbox.

 

 

Det kom kanskje litt feil frem, eg meinte urelevant for min del, personligt. Men selv om eg hadde sittet her uten ein ganske bra PC, so synes eg fortsatt ikkje di har di heilt store tittlene som forsvarer kjøpet over ein PS4 Pro, som har ein haug med ekstremt bra spill på vei.(God of War, The Last of US 2, Beyond Good and evil 2, Spiderman, Horizon zero dawn(som eg endo ikkje har spilt) og ikkje minst Death Stranding)

 

Eg liker taktikken til Microsoft om å gi ut alt di kommer med til PC også, men det gjør jo konsollen deires veldi lite attraktiv for oss som sitter med ein grei PC. 

 

Det er nok ein knall maskin viss du ikkje har ein PC på sia. Eg er ikkje nåke Sony eller Microsoft fanboy(eiger begge vanlige konsollene), innlegget var meint for meg personligt, men eg ser det kanskje kom litt feil frem :)

Endret av Noiz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Slik snakker en ekte fanboy

 

Var det alt du hadde å komme med? Ta gjerne å utdyp hvorfor.

 

Tja. For meg er det en absurd diskusjon. For oss forbrukere ser jeg ikke den noen fordel med eksklusive titler.

 

Blir litt som fotball. Investorer betaler mere og mere for å forhindre andre kanaler å sende ditt og datt og vi forbrukere må betale mere og mere.

 

Nå får ikke nrk sende alt av lengrenn lengre heller. Nå er noen renn bak en batelingsvegg.

 

Samme med Carlsen og sjakk.

 

Grunnen til at jeg kalte deg fanboy er at du kalte en annen fanboy. Og så kom med skryt til Sony fordi de hadde mange eksklusive titler. Ala du/vi blir rompekjørt av Sony og du applauderer dem.

 

Men det er mine tanker da. Det hører med til historien at Sony og MS tjener mye penger og derfor kan de finansiere utvikling av spill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hihi, bare Crackdown 3 som er verdt å spille. :rofl:

 

Blir sykt bra med Forza 7 på lansering og muligheten til å spille originale Xbox spill. Rallisport Challenge 2, PGR 2, Black, kunne holdt på en stund, men blir for mye.

Oooh, de hadde jeg glemt, både Rallisport Challenge og Project Gotham Racing! <3

Har forresten spilt masse Stuntman Ignition, med backwards compatability fra 360en. Genialt! 

Lenke til kommentar

Det gasses nok på i Sony-leiren for å få ut PS5.
Kjøpte en PS4 etter å ha hatt generasjonene før av XBOX, og angrer ikke. Hardwaremessig synes jeg kvaliteten på Sony er bedre. Microsoft har skjerpet seg bra og den nye modellen er godt designet, det skal de ha. Fordelen de har mot PS5 er pris når de er mer etablerte i markedet og har større spillbibliotek, men det er nok veldig mange som er trofaste mot Sony.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...