Gå til innhold

- Én Bitcoin vil koste 840.000 kr om 10 år


Hva tror du Bitcoin-prisen vil være om ti år?  

24 stemmer

  1. 1. Tror du analytikeren får rett igjen?

    • Nei. Bitcoin-prisen vil være lavere enn i dag.
      14
    • Nei, men Bitcoin-prisen vil være høyere enn i dag.
      9
    • Ja, Bitcoin-prisen vil være mellom 50.000 og 150.000 dollar.
      1
    • Bitcoin-prisen vil være enda høyere.
      0


Anbefalte innlegg

Analytikeren som rettmessig forutså at Bitcoin ville nå 2000 dollar (17.000 kr) i løpet av 2017 slår til med en ny ellevill spådom: 100.000 dollar (840.000 kr) innen ti år. 

 

I skrivende stund koster en Bitcoin 22.375 kr.

 

http://e24.no/boers-og-finans/bitcoin/analytiker-en-bitcoin-vil-koste-840-000-kroner-om-10-aar/24010521



Anonymous poster hash: bfcc9...d28
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Yeah right. Høy risiko her nå.

Vis meg det treet som har vokst til himmelen.

 

Bitcoin har allerede gjort det. Fra noen få cent i 2010 til over 2000 dollar i dag. Kjøpte du Bitcoin for 1 dollar i 2010 så vil de i dag være verdt 50.000 dollar. Spørsmålet er hvor langt inn i himmelen det vil vokse. 

 

Anonymous poster hash: bfcc9...d28

Lenke til kommentar

Jeg må si jeg er overrasket over optimismen og anerkjennelsen den har fått verden rundt. Men jeg kan ikke si jeg har tro på at den skal bli en solid, bærekraftig forbruks"vare" for all fremtid. Bare dét faktum at det har dukket opp masse andre etterligninger forteller meg at dette er noe som mangler soliditet. En rén spekulativ boble, som ja, kan sprekke når som helst. Hvem eier flest, og hvilke motiver har de?

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Det kan like gjerne gå lukt til helvete.

 

Bitcoin har dessuten ingen enerett. Det er rett og slett bare et alternativt marked. Dersom folk omfavner en annen kryptovaluta så kan Bitcoin få nær verdi null også. Dette kan man ikke vite.

Lenke til kommentar

Er det ikkje tungvindt å handle med bitcoin dersom verdien endrar seg så dramatisk? Måten den har utvikla seg på minnar ikkje om noko stabilt som på sikt kan ta større markedsandelar, men det er vel kanskje for tidleg å konkludere med sånt.

 

På det nåværende stadium er det nok mer en langtidsinvestering enn en valuta, rent bruksmessig. Men dersom Bitcoin etablerer seg som verdens største valuta vil den stabilisere seg og svingningene vil bli små.

 

Anonymous poster hash: bfcc9...d28

Lenke til kommentar

 

Kan myndighetene stoppe Bitcoin ved å utstede en egen krypto-krone og gjøre denne til legal tender? 

 

Anonymous poster hash: bfcc9...d28

 

 

Hvem vil knebles av myndighetene? De er ute etter to ting, og det er kontroll og avkastning i form av beskatninger.

 

Dette er jo en av tidenes store uavhengighetskamper hva gjelder kontroll med "penger".

Endret av G
Lenke til kommentar

Fallet kan komme når/om det blir en hard fork.

http://www.businessinsider.com/bitcoins-hard-fork-bitcoin-unlimited-segregated-witness-explained-2017-3?r=UK&IR=T&IR=T

 

Om dette finner sted er det jo mye som kan hende. Det er ganske trolig at det forårsaker et aldri så lite krasj.

 

Det skjedde ikke med Ethereum etter forken.

 

Anonymous poster hash: bfcc9...d28

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...