Gå til innhold

Israels okkupasjon runder 50 år - bør Israel trekke seg tilbake fra de okkuperte områdene?


  

218 stemmer

  1. 1. Bør Israel trekke seg ut av de okkuperte områdene?

    • Ja
      117
    • Nei
      88
    • Ingen formening
      13
  2. 2. Bør Palestina anerkjennes som suveren stat med fult medlemsskap i FN?

    • Ja
      118
    • Nei
      78
    • Ingen formening
      22
  3. 3. Bør hele den arabiske verden anerkjenne Israel?

    • Ja
      162
    • Nei
      29
    • Ingen formening
      27


Anbefalte innlegg

Mange liker å bruke Trump som Eksempel på det verste de kan tenke seg av en politiker, men jeg liker å vise at man kan bruke et hjemlig eksempel som:

-Han hørte ikke på embetsverket, men kom med mange lite gjennomtenkte utspill og avgjørelser etter innfallsmetoden. Parti og embedsverk var stadig redd for hva han kunne finne på.

-Kom stadig med argumenter som ikke i det hele tatt hang på greip.

-Kom med direkte løgner når det passet ham.

-Han gikk flere ganger utenom alle kanaler for kvalitetskontroll og kommuniserte direkte til medlemmer helt utenom alle rutiner.

-Dømt for skattesvindel.

-Henger ut andre for lover han selv stemte for.

-Hadde veldig store tanker om seg selv.

-Egosentrisk og kom med uhemmet skryt av seg selv.

-Kom stadig med uttalelser som viste dårlig beherskelse av norsk språk og brukte uttrykk helt feil.

-Kom stadig med helt mislykkede vitser og morsomheter.

 

Om du lurer på elelr har kommentarer til noe av dette så finnes det flere mer passende tråder hvor det er tatt opp. Husk at det var du som startet denne avsporingen.

 

De fleste palestinerne burde som sagt ikke bli behandlet som Israelske borgere da de ikke er det. Har du dokumentasjon på at palestinere som er Israelske borgere bli behandlet likt palestinere som ikke er israelske borgere?

 

Du nevnte Jagland først så du startet. Men det er uansett et ubrukelig eksempel da han ikke har stått bak hverken okkupasjon eller folkemord. Hva han evnt. må ha gjort blekner totalt i forhold til israelske politikere.

 

Når det gjelder behandlingen av israelske politikere har jeg lagt ut mange artikkler i årenes løp, men de er gamle nå så vet ikke om jeg finner dem igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er blandt de mange i denne tråden som enda ikke har klart komme opp med ett eneste forslag til hvordan Israel skal kunne møte terroristene som ønsker utslette landet og som daglig angriper dem på en måte som er mer human og mindre voldelig. Og likevel er det de som utsettes for terrorisme som du kaller terrorister.

 

Og det ser ikke ut som om du har skiftet profilbildet ditt enda. Det blir som de mange som er store i kjeften og sier de skal boycotte alt fra Israel, men når de får høre at det idag betyr at de ikke lengere kan bruke PC, internett, mobil eller engang ha strøm hjemme så droper de fleste det.

 

 

 

Du nevnte Jagland først så du startet. Men det er uansett et ubrukelig eksempel da han ikke har stått bak hverken okkupasjon eller folkemord.

Det var du som begynte med å dra inn Trump, jeg bare sa at om du absolutt skulle dra inn andre politikere så hadde vi noe like bra i Norge.

Endret av robertaas
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Les gjennom hele artikkelen. Netanyahu jukset!

 

Netanyahu mot valgseier
 
97 prosent av stemmene er talt, og Israels tre store TV-stasjoner melder at Benjamin Netanyahu har sikret seg en femte statsministerperiode.
 
Det er de små høyrepartiene som støtter Netanyahu og Likud som bidrar til at Bibi Netanyahu nok en gang vinner et israelsk valg.
 
Flere partier i Israel hevdet på valgdagen å være rammet av valgfusk. Det ble blant annet kjent at skjulte kameraer ble utplassert i valglokaler i områder hvor det bor mange palestinske israelere.
 
post-131018-0-60573400-1555570721_thumb.jpg

 

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/BRxpjl/netanyahu-mot-valgseier

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva mener du Staten Israel bedriver hvis det ikke er terrorisme og okkupasjon? Og dropp gnålet om "selvforsvar"!

Om det vi ser ikke er selvforsvar kan du da beskriver hvordan selvforsvar da ville sett ut om et land skulle forsvare seg mot 13.000 raketter, brannbomber og terroraksjoner over en grense som de som selvstendig stat har hatt i over 70 år?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

http://tinyurl.com/y2wardvu

Det kan vel ikke bli mer klart enn dette bilde.

Hva er poenget med en tinyurl-link? Det bildet er løgnaktig og gir et falskt bilde av det som faktisk skjedde.

 

Er all kritikk mot Israel ''jødehat''?

Nå er det ingenting galt i å kritisere en eller all religion uansett.

Nei, all kritikk er ikke jødehat, men mye av "kritikken" er det.

 

Israel er ikke en religion.

 

Å støtte Palestinsk suverenitet, betyr ikke å være anti-Israel, begge sider må jobbe med seg selv.

Er folk livredde for å påpeke at Israel og de stakars jødene, er i stand til å skape faen? I stand til å gjøre feil?

Om 10 svensker i året bomber Norske grense-områder, betyr det at det er OK å erobre og kontrollere hele Sverige? 

Noen radikale i Palestina fiendtliggjør Israel.

Israel som en stat, og ett folk, fiendtliggjør Palestina.

Sammenligningen din er ubrukelig. Det som egentlig skjedde var at araberlandene slo seg sammen og prøvde å utrydde Israel da landet ble grunnlagt. Dette tvang Israel til å forsvare seg. De vant den første krigen, og så startet araberne nye kriger. Da måtte Israel forsvare seg igjen, og de ble blant annet tvunget til å invadere Vestbredden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Selv i USA faller nå støtten til Israel:

 

Stadig færre amerikanere sympatiserer med Israel

 

Støtten til Israel er fallende i USA, og aller mest faller støtten blant republikanere, viser en ny meningsmåling.

 

På spørsmål om hvem av partene i konflikten mellom Israel og palestinerne de sympatiserer mest med, svarer 59 prosent at de sympatiserer mest med Israel. Dette er den laveste andelen på ti år, ifølge Gallup.

 

21 prosent av de spurte sier at de sympatiserer mest med palestinerne, og dette er den høyeste andelen noensinne.

 

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2019/03/07/195559161/stadig-faerre-amerikanere-sympatiserer-med-israel

 

Nå som også amerikanerne begynner å se palestinernes situasjon begynner det å spøke for Israel...

 

Ellers ser jeg det har kommet noen svar de månedene jeg har vært borte. Skal få besvart det etter hvert.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Selv i USA faller nå støtten til Israel:

 

Stadig færre amerikanere sympatiserer med Israel

 

Støtten til Israel er fallende i USA, og aller mest faller støtten blant republikanere, viser en ny meningsmåling.

 

På spørsmål om hvem av partene i konflikten mellom Israel og palestinerne de sympatiserer mest med, svarer 59 prosent at de sympatiserer mest med Israel. Dette er den laveste andelen på ti år, ifølge Gallup.

 

21 prosent av de spurte sier at de sympatiserer mest med palestinerne, og dette er den høyeste andelen noensinne......

 

Jaså,  After Dark ute på misjonsturnè til støtte for de stakkars undertrykte arabiske terroristene igjen? 

 

Nå, så stadig færre amerikanere sympatiserer med Israel”? Har du i det hele tatt LEST den statistikken du gjør deg til mikrofonstativ for, After Dark? Hvis du har ville du nemlig vite at den statistikken forteller følgende: I 2009-2012 sympatiserte 73 % av de moderate republikanere mer med Israel enn med selvutnevnde “palestina-arabere” i 2017-2019 var det tallet 81 %. Hos moderate/konservative republikanere var tallet hhv 56 % og 52 % (og det var altså også 52 % i 2005-2008, mens det var 40 % i 2001-2004...) 

 

 

... Nå som også amerikanerne begynner å se palestinernes situasjon begynner det å spøke for Israel...

 

 

Javel, ja? Hvordan var situasjonen før krigen i 1967, da USA nektet Israel militær hjelp, arbeidet febrilsk for diplomatiske løsninger og aktivt støttet den egyptiske blokkade av Israel i Suez? Spøkte det for Israel da eller ble Israel da sterkere enn noen gang siste 2000-2500 år? 

 

Hørt om “fake news” og "nyttige idioter" noen gang, After Dark? 

 

 

Endret av *NORGE*
  • Liker 1
Lenke til kommentar

NORGE

 

Hva er egentlig poenget ditt? Og hvor har du kilder dersom du mener at det jeg legger fram er feil?

 

 

Poenget mitt står ettertrykkelig forklart i #1873, kilden står også referert der. Konkret hva der er uforståelig? 
 
At du ikke klarer å se noen av disse delene gir en god indikasjon på hvorfor du opptrer som fullstendig ukritisk mikrofonstativ uten å L-E-S-E (evt forstå) hva som egentlig sies i den undersøkelsen du selv påstår gir dekning for at stadig færre amerikanere gir sympatiserer med Israel. Den påstanden er nemlig ikke i samsvar med noen av de faktiske tallene undersøkelsen bringer til torgs og som jeg har gjengitt i #1873. Men selvfølgelig: Hvorfor skal man forholde seg til noe så kjedelig som fakta i en undersøkelse når det bare undergraver muligheten til en omgang høyrøstet misjon for disse stakkars undertrykte arabiske terroristene? Disse terroristene gjør nemlig aldri det i all skrålingen sin (for gjorde de ville verden se de har noe å skråle for) - og de har svorne tilhengere og nyttige idioter overalt i verden. 
Lenke til kommentar

Det jeg leser er at støtten til Israel er fallende, særlig blant republikanere.

 

Hvilket er tegn på at du enten ikke leser  før du drar ut på misjonsrunde eller utelukkende leser det som passer i eget kram og med høy ignoransefaktor for andre fakta.

 

Kommentar til de tallene jeg har nevnt i #1873  (og hentet fra undersøkelsen) utbes fra deg i neste innlegg.Inntil den foreligger er mine påstander i så vel #1873 som #1877 både fastholdt av meg og bekreftet av deg selv gjennom atferd. 

Lenke til kommentar

helt siden jeg var liten og laerte om verdenskrig, saa fikk jeg hoere om joeder, isreal, og tenkte hvorfor hater mange land som romerne, spain, russland, tyskland osv isreal, hva er grunnen til dette?  jo mer jeg graver jo mer jeg finner konspirasjonsteorier som feks. isreal har veart innblandet I mye drama gjennom tidene. dramaer som handler om jesus chrsitus, verdenskrig, global overtagelser osv. jeg tror det er paa tide isreal slapper litt av og ellers klikker det snart for meg ogsaa

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...