Jump to content
Gammel Nok

Det vi leser i Bibelen er sannheten.

Recommended Posts

Så du argumenterer for at frem til vi kan bore gjennom en kilometer med is på et fremmed himmellegeme for å bevise noe som helst så holder du på dine teorier som alikevel ikke er ugyldige selv om det skjer og vi finner f.eks. fisk der?

Melonskall skrev (55 minutter siden):

Den likningen er jo bare et tankeeksperiment ment for å skape dialog og diskusjon, det er ikke en reell likning man kan bruke til noe matnyttig.

Det er helt riktig men den viser samtidig hvor stort det kjente univers er med sine potensielle muligheter, så å se på solsystemet og bruke fravær av liv i resten av dette ene systemet for å vise hvor usannsynlig liv i resten av universet er blir litt søkt.

Nettopp! Og det tar heller aldri vekk poenget med at vi enten er plantet eller skapt hvis vi mot alle odds skulle finne ut at liv er mer vanlig enn tidligere antatt. Det er på mange måte et "ikke poeng" for min del.

Nå er ikke jeg religiøs, men jeg kan se at mye gjerne er sant, så et argument om mer eller mindre liv en antatt er for meg som utenforsående med litt kunnskap om emnet lite relevant i det store og hele.

Melonskall skrev (2 timer siden):

Så du argumenterer for at frem til vi kan bore gjennom en kilometer med is på et fremmed himmellegeme for å bevise noe som helst så holder du på dine teorier som alikevel ikke er ugyldige selv om det skjer og vi finner f.eks. fisk der?

De holder allerede på i spreng for å plante en sonde, det er ikke bare jeg som ivrer på dette.

Det er hav med vann under isen, og månen er ganske stor og har masser av meteornedfall som teoretisk kan ha med midler de ikke vet som skaper Biogenese.

Er det vann som på jorden, så skal det garantert være liv i havet. Ellers svikter Biogenese teoriene...

perpyro skrev (1 time siden):

Det er helt riktig men den viser samtidig hvor stort det kjente univers er med sine potensielle muligheter, så å se på solsystemet og bruke fravær av liv i resten av dette ene systemet for å vise hvor usannsynlig liv i resten av universet er blir litt søkt.

Det er ikke bare systemet vårt, det er ufattelig store avstander og svært få stjerner med livegenskaper.

Vår Sol og jord og måne er et paradoks.

Og om livet yngler i universet så er livet på jorden utrolig skrøpelig.. bare jorda tilter litt til sommer så blir det glovarmt.. om jorda bare hadde vært litt nærmere eller fjernere fra sola så ville det ikke vært mulig med livet idag.

Jeg trodde selv at det krydde av liv i universet før, men nå mener jeg det er en selvmotsigelse. Og unormalt.

Gouldfan skrev (8 timer siden):

Det er ikke bare systemet vårt, det er ufattelig store avstander og svært få stjerner med livegenskaper.

Ja det er store avstander i universet, ja sågar store avstander i solsystemet og den eneste himmellegeme vi har vært på er månen. Vi har pirket litt rundt på mars, boret i overflata og tatt mye bilder derfra mens resten av solsystemet har vi ikke annet en målinger av. Den nermedte stjerna til oss er 4 lysår unna.

Vår Sol og jord og måne er et paradoks.

Og om livet yngler i universet så er livet på jorden utrolig skrøpelig.. bare jorda tilter litt til sommer så blir det glovarmt.. om jorda bare hadde vært litt nærmere eller fjernere fra sola så ville det ikke vært mulig med livet idag.

Liv som det er i dag tenker jeg vi sier. Livet har overlevd på jorda gjennom flere istider, kjempe vulkanutbrudd og store meteornedslag og forskere mener sågar livet har overlevd direktetreff av gammaglimt som tok livet av alt annet liv en det som befant seg på dypt vann. Så livet på jorda er ganske hardfør.

Jeg trodde selv at det krydde av liv i universet før, men nå mener jeg det er en selvmotsigelse. Og unormalt.

Hvorfor har du kommet til den konklusjonen? Det er jo ikke sånn at vi har vært å sjekket alle potensielle planeter vi har funnet. Metoden vi benytter for å finne planeter rundt stjerner utelukker dessuten alle planeter som ikke går i bane rundt stjerna i plan med jorda. Blir litt som å gå ned i vannkanten med et glass og fylle det med vann for så å konkludere med at det ikke finnes fisk i havet fordi det ikke er fisk i glasset. For vår del lever vi for kort og avstandene er for store til at vi noen gang kommer til å finne det ut. Bare på grunn av avstandene kan hele sivilisasjoner kommet og gått til grunne uten at vi har oppdaget det.

Så hvordan du kom til den konklusjonen finner jeg merkelig.

Gouldfan skrev (9 timer siden):

De holder allerede på i spreng for å plante en sonde, det er ikke bare jeg som ivrer på dette.

Det er hav med vann under isen, og månen er ganske stor og har masser av meteornedfall som teoretisk kan ha med midler de ikke vet som skaper Biogenese.

Er det vann som på jorden, så skal det garantert være liv i havet. Ellers svikter Biogenese teoriene...

Nei, det er ingenting som tilsier at det garantert må være liv der og dermed svikter heller ikke teoriene.

Nå bruker du bare merkelige stråmenn for å støtte opp det du tror på.

Kan jo dra det videre og si at hvis ikke alt på denne listen eksisterer så er det en gud som har skapt liv https://en.wikipedia.org/wiki/Hypothetical_types_of_biochemistry