Gå til innhold

Komplett innfører fri EU-roaming, uten at prisene er helt avskrekkende


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På deres 6 og 12 GB abonnementer er de nok billigst per nå, men 4 GB abonnementet er 1 kr dyrere enn Telio sitt på 5 GB. Det gjelder kun de som bor sentralt og kan velge og vrake i nett hos Telenor og Telia.

 

Hvis man er avhengig av å kun bruke Telenors nett, er Komplett det beste valget per nå.

Lenke til kommentar

Det var da noen uhyggelige priser fra Norge. Har jeg misforstått så mye? Trodde innen EU/EØS innbefattet til/fra Norge også.

Sitat: "Priser fra Norge til internasjonale destinasjoner (Priser er inkl. MVA.)  Soner Samtaler fra Norge pr. min. SMS, pr. stk. MMS, pr. stk.  Norden  2,99 1,99 5,00  Europa Sone 1  3,99 1,99 5,00  Europa Sone 2  4,99 1,99 5,00"

Endret av GeirHH
Lenke til kommentar

Det var da noen uhyggelige priser fra Norge. Har jeg misforstått så mye? Trodde innen EU/EØS innbefattet til/fra Norge også.

Sitat: "Priser fra Norge til internasjonale destinasjoner (Priser er inkl. MVA.) Soner Samtaler fra Norge pr. min. SMS, pr. stk. MMS, pr. stk. Norden 2,99 1,99 5,00 Europa Sone 1 3,99 1,99 5,00 Europa Sone 2 4,99 1,99 5,00"

Samtaler fra Norge til EU/EØS er ikke innbefattet av det nye EU-direktivet og vil ha prisene du viser til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Inkluderer dette ringing til andre EU land også, om man er i EU? Så om jeg er i Spania så kan jeg ringe gratis til Sverige eller Norge, men om jeg er i Norge og vil ringe til Sverige eller Spania så gjelder helt andre priser?

Som jeg har forstått det:

Fra Norge til alle andre land gjelder de gamle (hårreisende) prisene.

I EU (men utenfor Norge) til et hvilket som helst EU-land: samme pris som i Norge.

Lenke til kommentar

 

Som jeg har forstått det:

Fra Norge til alle andre land gjelder de gamle (hårreisende) prisene.

I EU (men utenfor Norge) til et hvilket som helst EU-land: samme pris som i Norge.

 

 

Her mistenker jeg at noen har satt opp disse prisene. Mener Hello tok 0,49 til Sverige før, nå er det 1.39. Ice tar nå 2.49. Telipol og altså Komplett 2.99.

Endret av GeirHH
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Det kalles sudoku-prising. Sett noen priser ned, og andre opp, og summen blir den samme.

 

Edit: mange priser har blitt holdt kunstig høye de siste årene, f.eks. utland og spesialnummer, sikkert som en buffer mot EUs lovgivning for roaming-priser. EU har jo jobbet de siste ca. ti årene med å tvinge ned roaming-prisene. Her er en fin link:

 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/European_Union_roaming_regulations

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

Fra artikkelen:

 

(PS: Chili Mobil har varslet at de offentliggjør nye priser til sine kunder i dag. Vi har derfor valgt å holde dem utenfor sammenlikningen under frem til vi vet hva de nye vilkårene blir). 

 

Ikke kommet noen nye priser på nettsiden deres enda, er det noen kunder hos ChiliMobil her som har fått varsel om prisendring?

Lenke til kommentar

Bare litt over en måned siden jeg tegnet avtale fordi dere reklamerte med abonnement for 99kr mnd. Og nå kommer prisøkning allerede. Bondefangeri, Komplett? Dere var klar over at dere kom til å sette opp prisen umiddelbart etter at folk tegnet avtale. Dette er en fullstendig uredelig måte å gjøre business på.

 

Gi meg heller et norgesabonnement der jeg kan kjøpe utenlandstilgang for en og en måned. Dette suger.

Endret av likferd
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fra artikkelen:

 

(PS: Chili Mobil har varslet at de offentliggjør nye priser til sine kunder i dag. Vi har derfor valgt å holde dem utenfor sammenlikningen under frem til vi vet hva de nye vilkårene blir).

 

Ikke kommet noen nye priser på nettsiden deres enda, er det noen kunder hos ChiliMobil her som har fått varsel om prisendring?

Disse prisene må vel varsles minimum én måned i forkant?

Lenke til kommentar

 

Fra artikkelen:

 

(PS: Chili Mobil har varslet at de offentliggjør nye priser til sine kunder i dag. Vi har derfor valgt å holde dem utenfor sammenlikningen under frem til vi vet hva de nye vilkårene blir).

 

Ikke kommet noen nye priser på nettsiden deres enda, er det noen kunder hos ChiliMobil her som har fått varsel om prisendring?

Disse prisene må vel varsles minimum én måned i forkant?

Ja og direktivet trer i kraft 15.06 så de må komme med dem i dag med mindre de nye prisene ikke er til ugunst for kunden. Da kan de jo endre det opptil dagen direktivet trer i kraft.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...