Gå til innhold

Nettbrettene blir stadig mindre populære – iPad med kraftig nedgang


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og dette kalles igjen ett mettet marked, ingen har bruk for 5 tablets alene, men ingen ser ut til å skjønne det. Tablets er jo egentlig bare en mer begrenset pc hvor store tlf kan gjøre det som trengs on the go, mens en helt ok laptop eller stasjonær gjør resten.
Var inne på tanken å kjøpe en tablet, men med en bra stasjonær maskin og en altfor dyr tlf så hvorfor da kjøpe en tablet bare for å få større skjerm(som er eneste fordelen med en tablet slik jeg ser det)?
Da kan jeg jo bare sette meg foran pcen istede.

Endret av meg0709
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Jeg har 3 nettbrett, et med IOS, ett med Android og ett med Windows. Alle har sine styrker, men iPaden har best batteritid, så det er stort sett den som brukes. Jeg synes nettbrett er genialt dersom det er godt gjennomført. Dessverre er så få apper til Android klargjort for stor skjerm at man like gjerne kan ha en litt stor telefon.

 

iPaden min brukes noen timer hver dag. Hadde sikkert klart meg uten, men why risk it?

Lenke til kommentar

Kjøpte et nettbrett til 777,- sist black friday. Den duger knapt til å spille av youtube videoer, men den duger lenge til å åpne google dokumenter når jeg holder foredrag on-the-go mens jeg kjører powerpoint fra laptop. Evt bare kjede meg på facebook når jeg er hjemme. Hva trenger man da et dyrt nettbrett/pad til i dag, nå som man likevel får gjort ting på pc eller telefon?

Lenke til kommentar

Nettbrettene og de pensjonerte mobiltelefonene mine har gått ut på dato. Best før 18 måneder etter lansering. De virker ikke lengre fordi de er oppdatert forbi siste fungerende versjon og har likevel upatchede sikkerhetshull, mens tabletPCene mine i disse dager en etter en oppdaterer seg selv til Windows 10 Creators Update. Det frister lite å kjøpe nettbrett igjen.

 

Når det er sagt, om bare Android-brettene hadde oppdatert seg løpende som andre distroer kan, kunne jeg gjerne hatt et brett på veggen i hvert eneste rom i huset. Hadde de virket bedre ville jeg ha brukt dem som veggklokker, kalendere, styring av musikk og smartenheter, etc.

 

Foreløpig - for den er jo ikke like gammel som nettbrett - har jeg en Echo Dot som gjør de tingene jeg før brukte et veggbrett til. Og den gjør det bedre - siden den virker. Tek-bransjene oppfører seg som om de vet at produktene deres er en hype som snart skal gå over - så det er jo å frykte at nettbrett kan bli nedprioritert en stund framover nå, sammen med smartklokker og

 

 

...3D-briller. ....ouch, too soon?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og dette kalles igjen ett mettet marked, ingen har bruk for 5 tablets alene, men ingen ser ut til å skjønne det. Tablets er jo egentlig bare en mer begrenset pc hvor store tlf kan gjøre det som trengs on the go, mens en helt ok laptop eller stasjonær gjør resten.

Var inne på tanken å kjøpe en tablet, men med en bra stasjonær maskin og en altfor dyr tlf så hvorfor da kjøpe en tablet bare for å få større skjerm(som er eneste fordelen med en tablet slik jeg ser det)?

Da kan jeg jo bare sette meg foran pcen istede.

 

Er chill å ligge på sofan med tven på i bakgrunn og nettbrett i hånda da, men ja er som du sier det er større skjerm som er fordelen. Hater å fikle med epost og nyhetssaker på telefonen men "orker" ikke gå til den stasjonære pcen. Jeg har en iPad 2 som holder lenge og liker den veldig godt. Bruker den til nettlesing, epost, youtube og AirPlay til Apple TV'en.

Lenke til kommentar

Nettbrettene og de pensjonerte mobiltelefonene mine har gått ut på dato. Best før 18 måneder etter lansering. De virker ikke lengre fordi de er oppdatert forbi siste fungerende versjon og har likevel upatchede sikkerhetshull, mens tabletPCene mine i disse dager en etter en oppdaterer seg selv til Windows 10 Creators Update. Det frister lite å kjøpe nettbrett igjen.

 

Når det er sagt, om bare Android-brettene hadde oppdatert seg løpende som andre distroer kan, kunne jeg gjerne hatt et brett på veggen i hvert eneste rom i huset. Hadde de virket bedre ville jeg ha brukt dem som veggklokker, kalendere, styring av musikk og smartenheter, etc.

 

Foreløpig - for den er jo ikke like gammel som nettbrett - har jeg en Echo Dot som gjør de tingene jeg før brukte et veggbrett til. Og den gjør det bedre - siden den virker. Tek-bransjene oppfører seg som om de vet at produktene deres er en hype som snart skal gå over - så det er jo å frykte at nettbrett kan bli nedprioritert en stund framover nå, sammen med smartklokker og

 

 

...3D-briller. ....ouch, too soon?

Jeg tror du faktisk traff spikeren på hodet. Android enheter blir ikke oppdatert etter sin akk så korte levetid. 18 mnd støtte er en vits.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Rart egentlig. Ipaden min er eldre enn Androidbrettet. Det samme er Windowsbrettet. Men de får fortsatt oppdateringer fra Apple og Acer.

 

Men Androidbrettet som er nyere enn de to andre vil for alltid stå fast på Android 4.4.2. Det har Lenovo bekreftet.

 

Det synes jeg er svakt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

mobilstrørrelsene blir jo så store nå at mange mobiler er phablets, Jeg har en xiaomi mi mix på 6,4 tommer så sier seg jo selv at et nettbrett er meningsløst for meg, på programmvaren på telefonen står det tablet så vet ikke helt hva definisjonene betyr mer.

Lenke til kommentar

Trenger det være et skille? Det er ingen grunn til at et Android-brett på 14 tommer ikke skal ha mikrofon, høyttaler og støtte for SIM-kort. Mange laptops har jo det. Man kan heller argumentere for at den moderne mobilen er en tablet. Så er diskusjonen over. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Veldig mange bruker iPad 2 enda, selv om den er eldgammel.

 

Jeg bruker fremdeles min iPad 2, å den fungerer helt utmerket som fjernkontroll til AppleTV'en eller til litt surfing, det meste annet er en iPad uansett ubrukelig til.

Til vanlig har jeg alltid med meg min Nokia 1208, den gjør akkurat det en telefon bør gjøre, lar meg ringe ved behov.

 

Folk er for opptatt av å ha siste modellen av alt mulig, og de fleste er alt for opptatt av å glane på mobiltelefonen sin hele dagen, enten de sitter på kontoret, i bilen eller står i kø, det er rett og slett en jævla uting.

Lenke til kommentar

Det jeg vil ha er en hybridvariant som har avtakbart tastatur og 2 skjermen, en vanlig og en epapir på den andre siden. Men så bra produkter lages ikke for de er for bra i mange situasjoner så folk ikke vil bytte ofte nok og da er det ikke lønnsomt å lage de heller.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...