Gå til innhold

TEST: AMD Ryzen 5 1600X og Ryzen 5 1500X


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så kanskje R5 1600 blir det beste seksjernede valget dersom man ikke ønsker å punge ut ekstra for kjøler. Det er jo noe man må regne med dersom man for X-variantene.

R7 1700 er jo også det beste valget ser det ut som dersom man går for 8-kjerner. Wraith-kjøleren er visstnok meget bra, og du får RGB med på kjøpet!

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Kjøpte i3-6100 for ca. 1100 kr for et par måneder siden. Beste budsjett løsning jeg har noen gang hatt.

 

De fleste folk som trenger en stasjonær trenger ikke flerkjernet ytelse i mellom-/toppsikten. Da er det heller ikke passelig å kalle disse for "folkemodell".

 

Kjøpte min i7 3770 i 2012 for 2140 kroner. Det kaller jeg godt kjøpt :) 5 år og varer nok enda et par år minst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Kjøpte i3-6100 for ca. 1100 kr for et par måneder siden. Beste budsjett løsning jeg har noen gang hatt.

 

De fleste folk som trenger en stasjonær trenger ikke flerkjernet ytelse i mellom-/toppsikten. Da er det heller ikke passelig å kalle disse for "folkemodell".

 

Kjøpte min i7 3770 i 2012 for 2140 kroner. Det kaller jeg godt kjøpt :) 5 år og varer nok enda et par år minst.

Sier mer om utviklingen dessverre

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere burde også skaffe ett eksemplar av Ryzen 5 1400, sånn siden den er bygd opp rundt en enkel CCX-modul, og få testa forskjellen på overklokking og intern latency (siden 1400 ikke har Infinity Fabric)

 

Vil også tro at 1400 ikke får samme høye temperaturene som 1500X og oppover i serien(e)

Lenke til kommentar

Dere burde også skaffe ett eksemplar av Ryzen 5 1400, sånn siden den er bygd opp rundt en enkel CCX-modul, og få testa forskjellen på overklokking og intern latency (siden 1400 ikke har Infinity Fabric)

 

Vil også tro at 1400 ikke får samme høye temperaturene som 1500X og oppover i serien(e)

 

Var har du läst det? AMD själva sade ju att de använder 2+2 och aldrig 4+0

Lenke til kommentar

Syltynn forklaring å ikke kjøre en testrunde med høyere minnehastighet.. Det er "opplest og vedtatt" at ryzen skalerer meget bra med høy minnehastighet og kan yte tilsvarende en overklokket 7700k hvis begge kjører høy minnehastighet.

 

Det er intet nytt at tek.no har lite kunnskap hva maskinvaren de tester gjelder. Førsteutgaven av Crossfire-testen var jo óg latterlig dårlig; nå gjentar det seg altså.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Underlig konklusjon Tek har i forhold til minnet, la meg ta dette fra en respektabel side som har gjort en grundig test :

 

 

 

Before we start-up the review, there has been a lot of chatter on the web on 1080p game performance, CCX interlink latency and bandwidth and/or clock frequencies being responsible and so on. The fact is that week after week Ryzen processor performance has been increasing thanks to BIOS updates and software optimizations. Pair it with good and reasonably fast memory (say 2933 MHz) and you will have a kick-ass value processor. Many of you have been following the news on memory latency. A new BIOS (AGESA 1004 based firmware) update ensures better performance and takes a notch of memory latency. We have been testing with this update and can confirm a drop in that memory latency and thus the overall performance. We'll show you that later on in the article.

http://www.guru3d.com/articles-pages/amd-ryzen-5-1500x-and-1600x-review,1.html

En liten titt på de forskjellige resultatene hos andre annerkjente nettsider viser mer eller mindre det samme : 
 

Ryzen liker en konkret hastighet på minne og man ser at dette legger seg på minne som er kjappere enn 2400 , etter omtrent 3200 Mhz begynner ting å flate seg ut så man kan trygt si at det vil lønne seg å investere i raskere minne.

Eksempelvis : http://www.eteknix.com/memory-speed-large-impact-ryzen-performance/
 

Denne viser flere Ryzen modeller og forskjellige minnehastigheter og det er klart at minnet har en del å si : 

http://www.guru3d.com/articles-pages/amd-ryzen-7-1800x-processor-review,13.html

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...