Gå til innhold

Hyundai vil utvikle fremtidens elbilbatteri selv


Anbefalte innlegg

 

Jeg ville nok bli kalt "entusiast" av deg, likevel kjøpte jeg meg dieselbil for et halvt år siden. Fordi jeg ikke fikk tak i elbiler som passet til behov og budsjett. Jeg har til gode å se noen oppegående mennesker hevde at alle burde kjøpe elbil slik det står i dag.

 

De som stiller kritiske og sammenhengende spørsmål får svar. Men det krever at de faktisk forstår hva de spør om.

fint for deg.

en etuiast er også en person som kun respekterer egne valg som han/hun også vil presse over på andre

 

 

Nei, det heter en fanatiker. Du vet, slike som nekter å høre på fakta og bare prater i vei i sitt eget lille ekkokammer...

 

 

tull , jeg forstå god hvorfor mange velger elbil

Det jeg ikke forstå  er hvorfor menge av entuastene ( antagelig alle ) ikke ser hvorfor mange også lar være å skaffe seg elbil

 

De som lar være stiller kritiske spørsmå som de ikke får svar på

Noen av disse bilr også sensuret bort med en bebrunelsen at det er idiotiske spørmål

Spørsmålene dine er idiotiske. Du bedriver dessuten stråmannargumentasjon.

 

fordi du ikke liker dem eller?

 

Nei, det er fordi de objektivt sett ikke henger sammen med den virkelige verden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En fanatiker er på et hel annet nivå

Forøvrig så bry han ikke seg så mye hva du gjør , men hva du mner

 

hvis du driver med subjektive meninger hva man skal spørre om og hva som betyr noe så blir det ingen seriøs debatt om hvorfor man velger eller ikke velger elbil .- alså hva som må til før elbilen passer til de som velger den vek selv om dere menr at disse persone burde velge elbil

Lenke til kommentar

 

Vi har 2 biler, elbilen brukes til 98% av kjøringen, hadde den hatt hengerfeste og rundt 50mil reel rekkevidde, samt vært stasjonsvogn eller stor SUV (type Outlander) hadde vi lett byttet ut bensinbilen.

Vi må uansett ha 2 biler pga jobb.

 

Har hatt elbil i 3 år og selv om det er leaf med lav kapasitet ( jeg kommer tur/retur jobb + litt til på vinteren) så har jeg aldri opplevd problemene som elgen snakker om, strømmen har ikke vært borte mer en et par ganger, i noen timer på sikkert de siste 10 årene her jeg bor.

Jeg lader på jobb og hjemme hver dag, med unntak av helger hvor det stort sett holder å lade 1 gang.

Eneste grunnen til at vi kjøpte elbil var besparelsen, reduksjon i drivstoffutgifter alene betaler nesten bilen pr mnd ifht den gamle bilen, legg på lavere årsavgift og ingen bompenger så var valget lett, enten kjøre 15 år gammel litt sliten bil eller 2 år (den gang) gammel bil for samme månedlige kostnad, og når lånet er betalt neste år kjører jeg jo nesten gratis, da drivstoff utgjør desidert største utgiften.

Med elbilen bruker jeg ca 6kwh hver vei til jobb, altså ca 6 kr, bensinbilen brukte ca 1 l (som jo er rundt 9kw) på mila, så med litt under 3 mil hver vei blir det 6 kr mot 45 kr i bensin hver vei, det blir noen tusen i året det..

mange har 2 biler fordi de har tatt seg råd til det

siden en bil bare brukes til korte turer så funger det .

Det er når man bare har en bil , som skal brukes til alt av transport valget blir vanskeligere

 

skal det gå på rekkvidde så er det ikke så mange valg

skal det gå på lastekapsitet f.eks for ferie turer så er det ikke så mange valg

 

Hvorfor har du da ikke en ladbar hybrid i tilegg til elbilen ?

da kunne du jo kjøre hybrid kun på strøm hvis du ville det

Fordi vi ikke har råd til å bytte ut bensinbilen før lånet på elbilen er betalt, da er planen å gå for en brukt Outlander hybrid frem til elbilen kommer som stasjonsvogn med hengerfeste og minst 50mil rekkevidde, da kan vi evt bytte ut hybriden.

Kjøremønsteret på hybriden kommer til å være antagelig 90%+ elektrisk, så blir ganske billig i drift uansett

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

tull , jeg forstå god hvorfor mange velger elbil

Det jeg ikke forstå  er hvorfor menge av entuastene ( antagelig alle ) ikke ser hvorfor mange også lar være å skaffe seg elbil

 

De som lar være stiller kritiske spørsmå som de ikke får svar på

Noen av disse bilr også sensuret bort med en bebrunelsen at det er idiotiske spørmål

Spørsmålene dine er idiotiske. Du bedriver dessuten stråmannargumentasjon.

 

fordi du ikke liker dem eller?

 

Nei, fordi de er ulogiske og basert på vrangforestillinger og feilaktige oppfatninger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Vi har 2 biler, elbilen brukes til 98% av kjøringen, hadde den hatt hengerfeste og rundt 50mil reel rekkevidde, samt vært stasjonsvogn eller stor SUV (type Outlander) hadde vi lett byttet ut bensinbilen.

Vi må uansett ha 2 biler pga jobb.

 

Har hatt elbil i 3 år og selv om det er leaf med lav kapasitet ( jeg kommer tur/retur jobb + litt til på vinteren) så har jeg aldri opplevd problemene som elgen snakker om, strømmen har ikke vært borte mer en et par ganger, i noen timer på sikkert de siste 10 årene her jeg bor.

Jeg lader på jobb og hjemme hver dag, med unntak av helger hvor det stort sett holder å lade 1 gang.

Eneste grunnen til at vi kjøpte elbil var besparelsen, reduksjon i drivstoffutgifter alene betaler nesten bilen pr mnd ifht den gamle bilen, legg på lavere årsavgift og ingen bompenger så var valget lett, enten kjøre 15 år gammel litt sliten bil eller 2 år (den gang) gammel bil for samme månedlige kostnad, og når lånet er betalt neste år kjører jeg jo nesten gratis, da drivstoff utgjør desidert største utgiften.

Med elbilen bruker jeg ca 6kwh hver vei til jobb, altså ca 6 kr, bensinbilen brukte ca 1 l (som jo er rundt 9kw) på mila, så med litt under 3 mil hver vei blir det 6 kr mot 45 kr i bensin hver vei, det blir noen tusen i året det..

mange har 2 biler fordi de har tatt seg råd til det

siden en bil bare brukes til korte turer så funger det .

Det er når man bare har en bil , som skal brukes til alt av transport valget blir vanskeligere

 

skal det gå på rekkvidde så er det ikke så mange valg

skal det gå på lastekapsitet f.eks for ferie turer så er det ikke så mange valg

 

Hvorfor har du da ikke en ladbar hybrid i tilegg til elbilen ?

da kunne du jo kjøre hybrid kun på strøm hvis du ville det

Fordi vi ikke har råd til å bytte ut bensinbilen før lånet på elbilen er betalt, da er planen å gå for en brukt Outlander hybrid frem til elbilen kommer som stasjonsvogn med hengerfeste og minst 50mil rekkevidde, da kan vi evt bytte ut hybriden.

Kjøremønsteret på hybriden kommer til å være antagelig 90%+ elektrisk, så blir ganske billig i drift uansett

 

Faktisk så regnet jeg nesten mend at du hadde slike planer

merkelig nok så har jeg mistanke om at ikke alle er like begeistret for at du venter litt på "ny" bil

Men det er tross alt dit valg

Lenke til kommentar

Med mindre den gamle bilen holder på å falle fra hverandre så hadde jeg fortsatt med den til en god elektrisk erstatning ble lansert og kom innenfor økonomisk rekkevidde. Du kan brenne ganske mye bensin for det det koster å bytte bil.

unskyld meg , men var ikke du fryktelig optatt av at "alle"  behold den gamle bilen alt for lenge i stedet for nye elektrisk bil ?

Lenke til kommentar

 

 

 

tull , jeg forstå god hvorfor mange velger elbil

Det jeg ikke forstå  er hvorfor menge av entuastene ( antagelig alle ) ikke ser hvorfor mange også lar være å skaffe seg elbil

 

De som lar være stiller kritiske spørsmå som de ikke får svar på

Noen av disse bilr også sensuret bort med en bebrunelsen at det er idiotiske spørmål

Spørsmålene dine er idiotiske. Du bedriver dessuten stråmannargumentasjon.

 

fordi du ikke liker dem eller?

 

Nei, fordi de er ulogiske og basert på vrangforestillinger og feilaktige oppfatninger.

 

Det er du som mener at de er ulogiske .

 

Mange stiller "dumme" spørsmål om ting og tang fordi man ikke vet alt

Lenke til kommentar

 

Med mindre den gamle bilen holder på å falle fra hverandre så hadde jeg fortsatt med den til en god elektrisk erstatning ble lansert og kom innenfor økonomisk rekkevidde. Du kan brenne ganske mye bensin for det det koster å bytte bil.

unskyld meg , men var ikke du fryktelig optatt av at "alle"  behold den gamle bilen alt for lenge i stedet for nye elektrisk bil ?

 

Du må mer enn gjerne sitere det innlegget, for jeg kan ikke huske å ha skrevet noe slikt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Med mindre den gamle bilen holder på å falle fra hverandre så hadde jeg fortsatt med den til en god elektrisk erstatning ble lansert og kom innenfor økonomisk rekkevidde. Du kan brenne ganske mye bensin for det det koster å bytte bil.

unskyld meg , men var ikke du fryktelig optatt av at "alle"  behold den gamle bilen alt for lenge i stedet for nye elektrisk bil ?

 

Du må mer enn gjerne sitere det innlegget, for jeg kan ikke huske å ha skrevet noe slikt.

 

jeg får det intryket av deg når du hele tiden har rakket på problemstilingene mine angåeende elbilene

Her vil det vli for mange sitarter å siterere .

Lenke til kommentar

Du stiller spørsmål som virker som om de er kokt opp av en faktisk elg i pillerus. De har ingenting med den virkelige verden å gjøre. Det er ikke problemstillinger, det er usammenhengende rør. Og samme hvor mange som sier det til deg, virker du totalt ute av stand til å innse at du er ute og laller i tåka.

Hvilket "inntrykk" du får av noe som helst er vel omtrent like presist og riktig som en spådom til ti øre fra "Synske Synne"...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er slik du opfatter det

men jeg reagerer på alle påstanden andre veien som er om ikke enda mere idiotiske

 

Det er nesten som de som enda kjører fosilbil ikke får være i fred

Derfor vil jeg ha ALLE problemstilingen rundtt elektrisk bil på bordet

 

Her har flere av dere en eller annen agenda som skal sensurer hva  slegs pørmål som skal stilles

Da blir det feil når der bruker argumenter om at det er så lit sansynlig at det vil jeg ikke du ( altså jeg ) skal ta opp

 

Derfor får man den følesen av at ikke alt rund elbiler er så frivilig som mange skal ha det til

mange ganger er det tvang selv om ikke alt passer til behovet

Lenke til kommentar

Du er åpenbart ikke i stand til å vurdere om andres påstander er idiotiske eller ikke, elgen.

Nå vet jeg hva jeg mener , da kan du ikke komm å påstå at jeg mener noe annet  bare fordi jeg ikke er ening i konklusjone av diskusjon

 

Her var det meningen at dere skulle svare på de kritiske spørmålen jeg stiller , men i stedet angriper dere meg med alle mulig argumenter om at ejg ikke har peilig på hva jeg snakker om

 

Nå er jo en av grunne til at jeg spør nettop fordi jeg vil vite mer

Da kan man jo  også si at det er ritig at jeg har ikke peilig

 

fordi jeg ikke har peilig skal der da jage meg vekk fra tråden ?

Lenke til kommentar

Ja, helst. Frem til du i det minste vet såpass mye at du er i stand til å stille spørsmål som det faktisk går an å svare på.

Man stiller jo spårsmål fordi det er ting man lurer på , ikke for å få bekreftet det man lurer på

Det du prøver deg på er å få meg til vente til jeg vet det jeg egelig lurerer på

Det er en rar holdning

 

jeg var jo bare optat av hvordan en elbil vil fungere når det er kritiske tilstander

Det jeg har funnet ut er

1:  fosilbilen vil fungere best da

2 : Dere er overhode ikkke intresert i å diskutere hva som skjer når det blir strømkrise eller andere omstendigheter som gjør at det blir vanskelig ladde elbilen

 

Nå prøver man jo også å samlinge fra enforbrukerens syn

Da må forholdene være så like som mulig

Lenke til kommentar

Hva slags kritiske tilstander er det du tenker på, sinnaelgen? Hvordan har denne strømkrisen du nevner skjedd? En solstorm?

 

Uten at jeg har satt meg nøye inn i effektene av en kraftig solstorm, dvs. som kan slå ut strømnettet, så vil jeg anta at mye av elektronikken som finnes i de fleste biler i dag også vil bli satt ut av spill. Hvis du likevel får start på fossilbilen din vil jeg tro at drivstoff ikke blir spesielt lett å få tak i.

 

For det første er distribusjonssystemet for drivstoff også avhengig av elektrisitet, f.eks. til pumpene på bensinstasjonene og til raffineriene, samt at tankbilene som frakter drivstoffet også inneholder elektronikk. For det andre vil jeg anta at myndighetene i en slik krisesituasjon vil legge strenge restriksjoner på hvem som får drivstoff, det er tross alt andre forbrukere (nødaggregater, forsvar og nødetater) som har høyere prioritet enn oss vanlige forbrukere som vil kjøre en tur til tante Olga for å se hvordan det går med henne.

 

Hvis du frykter en slik krise bør du nok ikke kjøpe elbil, det kan jeg gå med på. Du bør da heller ikke ha en bil med mye elektronikk som bilen er avhengig av for å starte. I tillegg bør du gjerne ha en stor nedgravd drivstofftank i hagen som du til enhver tid har full av "krise-drivstoff".

Lenke til kommentar

Selv om i dag er mye elektronik i mange av bilene  så er de først og frems EMP som setter dem ut av drift

En solstorm mer mere en det

 

Reine elektriske frakoster ( for å ta med alt ) er også helt avhengig av at de finner et punkt å ladde

Det kan man ikke endre på

 

Når det gjelder biler som går på drivstof så her man muligheten til kunne bruke gammel teknolig med bl.a. menuelt drevne pumper

Det utgjør en ganske så stor Forskjell

 

Kutter man ut all form for drivstof så blir det bare elbiler igjen , menge av dem er også hybrider som ikke kan laddes via stikontakten

det ramemr også stpre deler ( jeg vil si mesteparten ) av samfunnet

 

Begrensemen strømmen så blir man jo enten nødt til kjøre rundt i drivstofavhengige kjøretøy eller bruke bussen når den går

Da må man gå tilbake ti vedfyring og diesel

Det blir også en del andre konsekvenser der man er avhengig av strøm

Men man greier seg om man har diesel /bensinbil i stedet for elektrisk bil

 

jeg tipper at man får en mye kraftigerer variant av dieselforbudet som var i fjor bare at nå drier detr seg om strøm .

 

 

Siden det siese at i fremtiden blir man enda mere avhengig av strøm hvordan skal man da helt avverge seg fra strømkriser

preset på energi blir jo ikke mindre med årene og nå skal alt over mot elektrisitett

Da blir man jo veldig sårbår om det ikke finens noe alternativ

 

så hva er drømmenen .

at alle former for transport skal gå elektrisk , også busser og langtransport

det samme med båter å fly

 

Da må noen finne på noe veldig revusjonerenede hvis vi skal få det til , men det hjelper lite om man ikke får de til å virke for da er man avhengig av olje

Nå er det påstått at hydrogen drift er kortsiktig

noen sier at det er som en bløff

 

jeg vil på stå at degens elbiler også er kostsiktig for det funger på mindre og lette fremkomstmidler men ikke på de større og tyyngre kjøretøyene

Lenke til kommentar

Reine elektriske farkoster trenger ladested, ja, men de finnes det veldig mange av i dagens samfunn. Strømnettet er veldig godt utbygd her i Norge. Man har også mulighet til å opprette nye ladepunkter hjemme hvis man har stor nok eiendom, da i form av f.eks. solcellepaneler og en batteribank, eventuelt et bensindrevet aggregat.

 

Samfunnet er allerede fullstendig avhengig av strøm, så hvis det er en alvorlig strømkrise er hele samfunnet i krise. Hvor er det du vil kjøre da? La de som virkelig trenger drivstoffet få førsteretten til det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...