Gå til innhold

Hyundai vil utvikle fremtidens elbilbatteri selv


Anbefalte innlegg

 

Da er det noe du har gåt glipp av her

 

Argumente mit var at strømmen var borte i 6 dager og at man måtte finne seg et annet sted å ladde bilen en del mil unna

Hvilke konsekvense vil det da medføre ?

Er det noe å gå i taket av ?

 

 

Nei, har dessverre ikke gått glipp av så mye, selv om jeg til nå ikke har deltatt i tråden. 

 

Du argumenterer med tilnærmet utopiske scenarier, blir tilsynelatende fornærmet og indignert når disse blir avslørt for hva de er, og til alt overmål evner du å komme med til dels nedlatende irettesettelser mot de som med tålmodighet og utvist forståelse langt over gjennomsnittet etter beste evne å forsøker å påkeke de grunnleggende svakhetene (idiotien) i innleggene dine. 

 

Til informasjon har jeg ingen interesse eller ønske om å diskutere trådens tema med deg, da det etter ni sider er smertelig klart hvor fånyttes det ville vært.

 

Det er hva du tror

Nå blir jeg ikke fornærmet , men jeg blir lit opgit når noen har bestemseg å utelate enkelte ting som kan ha betydning , uanset hvor sansynlig det er i dag

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er hva du tror

Nå blir jeg ikke fornærmet , men jeg blir lit opgit når noen har bestemseg å utelate enkelte ting som kan ha betydning , uanset hvor sansynlig det er i dag

 

 

Herre... Ser du virkelig ikke ironien i det du evner å lire av deg? 

De scenarier du har introdusert til nå i denne tråden er til tider så ekstreme at dersom de mot formodning skulle inntreffe ville tilgangen på drivstoff, det være seg bensin, diesel eller strøm, være blant de minste bekymringene du hadde hatt. Noe som gang på gang har blitt påpekt av langt mer tålmodige deltakere enn meg. Likevel nekter du å ta noe av det til etterretning. For alt jeg vet evner du ikke.

 

At du i tillegg presterer å bli oppgitt vitner om et så snevert gangsyn at min umiddelbare reaksjon er å synes synd på deg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er hva du tror

Nå blir jeg ikke fornærmet , men jeg blir lit opgit når noen har bestemseg å utelate enkelte ting som kan ha betydning , uanset hvor sansynlig det er i dag

 

 

Herre... Ser du virkelig ikke ironien i det du evner å lire av deg? 

De scenarier du har introdusert til nå i denne tråden er til tider så ekstreme at dersom de mot formodning skulle inntreffe ville tilgangen på drivstoff, det være seg bensin, diesel eller strøm, være blant de minste bekymringene du hadde hatt. Noe som gang på gang har blitt påpekt av langt mer tålmodige deltakere enn meg. Likevel nekter du å ta noe av det til etterretning. For alt jeg vet evner du ikke.

 

At du i tillegg presterer å bli oppgitt vitner om et så snevert gangsyn at min umiddelbare reaksjon er å synes synd på deg. 

 

Det er merkelig at dere påstår at det blir drivstofkrise bare fordi jeg tar opp et problem med å kunne ladde elbilene hjem i en periode på 6 dager.

 

Det henger mindre på greip en at der ikke klare å utfordringene med å måtte ladde elbilen fler mil hjemme fra , på den langsomme måten 2-3 ganger i uken

Lenke til kommentar

Det som ikke henger på greip er at du ikke forstår hvor ekstraordinært strømbruddet i Steigen var, og hvor latterlig spesifikke og urealistiske "utfordringer" du prøver å koke opp.

 

Du må huske på at det var noe som ikke skulel skje

Betyr det da at man ikke skal ta hensyn til slik i fremtiden ?

 

Det er en god del hendelser som ikke skal skje , som kan påvirek samfunent på en eller annen negsativ  måte

Skal man se helt bort fra det når man planlegger infrastrukturene for et elelr anent system , enten det nå gjelde ladde muligheter for elbiler elelr andre ting

 

Det er jo når man ikke er forbedret at det er ekstra ille

 

Går det virkelig ikke ann å ha det i tankene ?

Lenke til kommentar

 

Det som ikke henger på greip er at du ikke forstår hvor ekstraordinært strømbruddet i Steigen var, og hvor latterlig spesifikke og urealistiske "utfordringer" du prøver å koke opp.

Du må huske på at det var noe som ikke skulel skje

Betyr det da at man ikke skal ta hensyn til slik i fremtiden ?

Problemet er at du legg til grunn at det er so vanleg at elbileigaren ikkje legg merke til at han har mista straumen heime før etter ei veke. At det er ekstraordinært å ha straum i det heile. Det er jo ikkje noko problem å planleggje for ein slik situasjon, men å planleggje for at straumen skal vere vekke ei veke utan at du oppdagar at straumen har gått, det er litt vanskeleg. Det kan eg gå med på at er heilt ekstraordinært, og nokon som er sopass fjern bør kanskje ikkje ha lov til å køyre bil i det heile?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Det som ikke henger på greip er at du ikke forstår hvor ekstraordinært strømbruddet i Steigen var, og hvor latterlig spesifikke og urealistiske "utfordringer" du prøver å koke opp.

Du må huske på at det var noe som ikke skulel skje

Betyr det da at man ikke skal ta hensyn til slik i fremtiden ?

Problemet er at du legg til grunn at det er so vanleg at elbileigaren ikkje legg merke til at han har mista straumen heime før etter ei veke. At det er ekstraordinært å ha straum i det heile. Det er jo ikkje noko problem å planleggje for ein slik situasjon, men å planleggje for at straumen skal vere vekke ei veke utan at du oppdagar at straumen har gått, det er litt vanskeleg. Det kan eg gå med på at er heilt ekstraordinært, og nokon som er sopass fjern bør kanskje ikkje ha lov til å køyre bil i det heile?

 

Hvorfor tar dere feil hele tiden , gjør dere det for å skitne til denne delen av debatten ?

jeg har da aldri påstått at elbil-eierer er så dumme at de ikke følger med

 

Når strømmen går og hvor lenge den blir borte er det ikke mange som vet så mye på forhand

Ergo så er det ikke enkelt å planlegge

 

Det som jeg tok for meg var elbiler emd lav kapasitet , som var i bruk hele tiden , som da også krefte ladding 2-3 ganger i uken

Så var spørmålet om hvordan man skulle forholde seg om man ble uten strøm i 6 dager

om nærmest ladde mulighet er fler mil unna hjemmet så må laddetiden planlegges . det er ikk langer å bare ladde den hjemm over natta.

 

forøvrig så er det ikke tiden man er uten strøm som er poneget her , men at man må finne alternativ laddeløsning mange mil unna der man normalt ladder mens man er uten strøm hjememe

Lenke til kommentar

6 dager uten strøm må være et ekstremtilfelle og langt fra aktuelt for de fleste av oss.

Samfunnet er helt avhengig av strøm nå til dags, og internett for den del. Helt avhengig.

At du ikke får ladet bilen din er vel kanskje det minste problemet du har hvis du går 6 dager uten strøm.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

6 dager uten strøm må være et ekstremtilfelle og langt fra aktuelt for de fleste av oss.

Samfunnet er helt avhengig av strøm nå til dags, og internett for den del. Helt avhengig.

At du ikke får ladet bilen din er vel kanskje det minste problemet du har hvis du går 6 dager uten strøm.

 

Man kan god si at slike episoder er untakstilfeler.

Det betyr ikke at det ikke kan opstå flere ganger

 

Du påstår at det å ikke få laddet bile om man er uten strøm er det minste problemet

Det er jeg ikke enig med deg i .

 

Kommer man seg ingen steder under en strøm krise så kan  det også være et problem

man trenger jo mat , man må på jobben i den grad deter noe å gjøre der

Nå man ikke får ladde på det normale stedet så blir de jo en ufordring å finne ansre steder , spesiel der det er sperd bosetning

Lenke til kommentar

Man kan god si at slike episoder er untakstilfeler.

Det betyr ikke at det ikke kan opstå flere ganger

Det same kan du seie om oljekrisa i 1973 og mange streikar som har ført til tomme bensinstasjonar.

 

I dette tilfellet har elbileigaren maks 35 km å køyre til neste kommune for å lade. Det får han nok til i eit ekstremt tilfelle. Etter eit par dagar kan han kjøpe seg eit aggregat for den erstatninga nettleveradøren skuldar han. Det er verre når ingen eksosbilar får køyre pga oljekrise. Erfaringsmessig oppstår dei omlag like hyppig som straumbrot i 6 dagar i ein heil kommune.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Oljekrise fremover nå må vel være at verden har så mye olje at det flyter over, og prisen synker til bunns. Til slutt vil det ikke bli lønnsomt å pumpe olje opp fra bakken og man blir kvitt det. Det vil ta lang tid, det tror jeg nok. Eksosbiler vil henge med lenge enda, og tungtransport på veiene og skip vil ta ende lenger tid å finne en løsning på.

Blir litt som steinalderen dette, det tok ikke slutt pga mangel på stein.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man er jo avhengig av en eller anne form for "drivstof"  og da blir det en utfordring når det blir vanskelig å få tak i akurat riktif "drivstoff" , enten det er strøm. bensin  eller diesel

 

Det som er lit rart er at om man snakker om strømkrise , så har dere veldig lett for å skylde på andre ting

 

En strømkrise kan ramme en kumune , eller det kan ramme flere komuner.

Da vet man ikke hvor mange som blir berørt av det

 

Så er det jo også slik at elekriske fremkomstmidler  kan forsatt ikke erstarte alle typer frenkomstmidler som er ebehngig av olje

Det kan virke som enekelte er mere elle mindre desperate etter å lure alle som har tenkt kjøpe bil til å satse på el-bil

 

nåer en potensiell kjøper selv finner ut at el-bil er ikke noe for meg så er det noe som blander seg inn og påstår at denne kjøperen burde så absolutt velge en el-bil , men han trenger da ikke å kjøre alle de turen han har tankt 

Da er deebatten ute av fokus

 

Her må alle velge det som passer best , og ikke la hylekoret bestemme.

 

 

Holder man til ute på landet så er strømtilfødeslen mer utsatt for lengre avbrudd en i en by

Derfor vil de som bor utenfor byen være mer kritisk til rene elbiler en de som bor i byene

Samtidig så er det vist meningen at ikke alle skal ha bil selv om de måtte ønske det

Lenke til kommentar

Vanskelig å få tak i strøm?

 

Vet du elgen, jeg legger merke til et mønster. Hver gang jeg ser deg i en diskusjon så etterlater du deg frustrerte motdebattanter som gir opp å diskutere med deg. Det virker som alle stanger hodet i veggen og aldri når gjennom til deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du blir ikke kontret med meninger, men med fakta. Om du ønsker å tillegge dine egne meninger mer vekt enn beviselige fakta så er det ikke alle andre som er problemet...

 

Det har neten ikke vært fakta på denne tråden i det hele tatt , kun påstander

bl.a. påstander om at strømkriser eller ting som medføre til strømkrikser aldri har skjedd , til tros for bevis

siden det skjer så sjeldent så skal man helelr ikk bry seg om det

 

En gang i tiden trodde man helelr ikke at Norge ville bli invadert og man skulle helelr ikke ha så mye forsvar

Alle der kjenenr nok til hvoirdan det gikk

 

Nå er man snart på det samme nivået igjen

 

hele poenget dreide seg om hvordan man skulle klsre å ladde nokk og tidsnok i forhold til normal bruk når nørmeste laddemulighet vill være mange mil unna bopel

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...