Gå til innhold

Hyundai vil utvikle fremtidens elbilbatteri selv


Anbefalte innlegg

For elbilen sin del så lure jeg på hvordan man overlver o man ikek får øadde på flere dager , spesilet for de bilen med lav kapasitet

Overlever? Hvor langt fra folk har du tenkt deg?

Hvorfor er det da ingen som snakker om saltskader på elbilen ?

Kansje er det for tidrlig .

Fordi det ikke er et "elbil"-problem, men et "bil"-problem. Bremsene på en elbil er kliss like bremsene på en forbrenningsbil. Der er ingen forskjell. Her til lands ruster de fleste biler på grunn av salt samme hva som får de til å gå fremover, selv olabiler har det problemet.

 

Hvorfor skulle en elbil være 100 gange bedre beskytte mot salskader på brmsene en en stander bensin /dieswelbil ?

Det er ingen som sier at den skal være det.

 

Det er helt tydelig at du ikke har satt deg nok inn i konseptet bil, og du virker ute av stand til å forstå hva som skrives til deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og der har ikke evne til se det ejg ønsker å ta opp.

 

Her var jo poenget :hvis salt er er problem for alle biler , hvorfor er det da ikke et aktuelt problem for elbilene ?

Det er jo ingen som diskuter det

Ingen diskuterer det fordi det har blitt gjennomdiskutert allerede. Hvor vanskelig er det å forstå? Ingenting forandrer seg i den diskusjonen om man bytter ut forbrenningsmotoren med elektromotoren.

Det er som å begynne å diskutere formen på hjulet fordi man bytter ut hesten med en okse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Og der har ikke evne til se det ejg ønsker å ta opp.

 

Her var jo poenget :hvis salt er er problem for alle biler , hvorfor er det da ikke et aktuelt problem for elbilene ?

Det er jo ingen som diskuter det

Ingen diskuterer det fordi det har blitt gjennomdiskutert allerede. Hvor vanskelig er det å forstå? Ingenting forandrer seg i den diskusjonen om man bytter ut forbrenningsmotoren med elektromotoren.

Det er som å begynne å diskutere formen på hjulet fordi man bytter ut hesten med en okse.

 

hvis det er gjnomdiskutert , hvorfor gjeldet det bare elbilen da ?

elbilen har jo en del andre ting å ta hensyn til itilegg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare om du stiller spørsmål som gir mening.

og det betyr at man skal ta klimadebatten på nytt ?

 

du vet der bare de som er ening med flertallet blant forskeren ( som også er enig om at vi ødelegger jordsen )  skal få lov å stille spøramål ?

kritiske spørmål og "dumme" spørmål er altså forbudt

 

Hvordan i all verden blir det debatt da ?

Lenke til kommentar

Nei, men det må gå an å forvente at de som debatterer har en grunnleggende forståelse av det de diskuterer, sånn at spørsmålene faktisk gir mening. Det har ikke du demonstrert i noen særlig grad.

 

Det blir ikke noe klimadebatt av å begynne å diskutere om CO2 i det hele tatt er en gass...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, men det må gå an å forvente at de som debatterer har en grunnleggende forståelse av det de diskuterer, sånn at spørsmålene faktisk gir mening. Det har ikke du demonstrert i noen særlig grad.

 

Det blir ikke noe klimadebatt av å begynne å diskutere om CO2 i det hele tatt er en gass...

nå var det debatten om den globale oppvarming jeg mente

det virker jo som elbildabatten er på samme nivå

 

Er det fler ting man lurer på , eller er ueningei så slår sensuren til

Entuiastene skal jo basteme hele diskusjonen , alt fra hvor bra de fungerer til  prisen

 

Er det ikke på tide å sameligen alle utfordringe på hel like premisser

deter j snakk hvilke fordel og ulemper det er og hvorfor ikke fler velger elbiler

 

Når ejg prøver å argumenter hvorfor jeg menr at ikke flere velger elbil , eller still en del kristiske spørsmå , der noen er hupotetiske hvorfor vil dere da ikke diskutere det ?

det handele jo tross all om være forberett på alle utfordringen som vil komme

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Jeg vil også være med på å diskuter fremtiden biler

Problemet er at å "diskutere" med deg er som å snakke med en vegg. Du ignorerer det folk skriver og kommer med de rareste og mest virkelighetsfjerne uttalelser.

 

fordi dere har allrede bestem der hva som rett , uten en gang se på saken

Argumentene som brukes er også for forhandsbestmt til at det kan være hel sanheten

 

Nei, det er du som har bestemt deg alt. Problemet er at du bestemmer deg på et såpass sviktende grunnlag at det fremstår direkte bisart for rasjonelle mennesker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Nei, men det må gå an å forvente at de som debatterer har en grunnleggende forståelse av det de diskuterer, sånn at spørsmålene faktisk gir mening. Det har ikke du demonstrert i noen særlig grad.

 

Det blir ikke noe klimadebatt av å begynne å diskutere om CO2 i det hele tatt er en gass...

nå var det debatten om den globale oppvarming jeg mente

det virker jo som elbildabatten er på samme nivå

 

Er det fler ting man lurer på , eller er ueningei så slår sensuren til

Entuiastene skal jo basteme hele diskusjonen , alt fra hvor bra de fungerer til  prisen

 

Er det ikke på tide å sameligen alle utfordringe på hel like premisser

deter j snakk hvilke fordel og ulemper det er og hvorfor ikke fler velger elbiler

 

Når ejg prøver å argumenter hvorfor jeg menr at ikke flere velger elbil , eller still en del kristiske spørsmå , der noen er hupotetiske hvorfor vil dere da ikke diskutere det ?

det handele jo tross all om være forberett på alle utfordringen som vil komme

 

Å ta feil er ikke det samme som å være uenig. Å sammenligne ting på helt like premisser blir som regel feil når det som skal sammenlignes er ulikt, Du forstår virkelig ikke hvorfor flere ikke velger elbil. Og du stiller ikke kritiske, hypotetiske spørsmål, du stiller spørsmål som ikke gir mening i det virkelige liv.

Endret av Carpe Dam
  • Liker 1
Lenke til kommentar

tull , jeg forstå god hvorfor mange velger elbil

Det jeg ikke forstå  er hvorfor menge av entuastene ( antagelig alle ) ikke ser hvorfor mange også lar være å skaffe seg elbil

 

De som lar være stiller kritiske spørsmå som de ikke får svar på

Noen av disse bilr også sensuret bort med en bebrunelsen at det er idiotiske spørmål

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ville nok bli kalt "entusiast" av deg, likevel kjøpte jeg meg dieselbil for et halvt år siden. Fordi jeg ikke fikk tak i elbiler som passet til behov og budsjett. Jeg har til gode å se noen oppegående mennesker hevde at alle burde kjøpe elbil slik det står i dag.

 

De som stiller kritiske og sammenhengende spørsmål får svar. Men det krever at de faktisk forstår hva de spør om.

Lenke til kommentar

Vi har 2 biler, elbilen brukes til 98% av kjøringen, hadde den hatt hengerfeste og rundt 50mil reel rekkevidde, samt vært stasjonsvogn eller stor SUV (type Outlander) hadde vi lett byttet ut bensinbilen.

Vi må uansett ha 2 biler pga jobb.

 

Har hatt elbil i 3 år og selv om det er leaf med lav kapasitet ( jeg kommer tur/retur jobb + litt til på vinteren) så har jeg aldri opplevd problemene som elgen snakker om, strømmen har ikke vært borte mer en et par ganger, i noen timer på sikkert de siste 10 årene her jeg bor.

Jeg lader på jobb og hjemme hver dag, med unntak av helger hvor det stort sett holder å lade 1 gang.

Eneste grunnen til at vi kjøpte elbil var besparelsen, reduksjon i drivstoffutgifter alene betaler nesten bilen pr mnd ifht den gamle bilen, legg på lavere årsavgift og ingen bompenger så var valget lett, enten kjøre 15 år gammel litt sliten bil eller 2 år (den gang) gammel bil for samme månedlige kostnad, og når lånet er betalt neste år kjører jeg jo nesten gratis, da drivstoff utgjør desidert største utgiften.

Med elbilen bruker jeg ca 6kwh hver vei til jobb, altså ca 6 kr, bensinbilen brukte ca 1 l (som jo er rundt 9kw) på mila, så med litt under 3 mil hver vei blir det 6 kr mot 45 kr i bensin hver vei, det blir noen tusen i året det..

Endret av Actibus
  • Liker 2
Lenke til kommentar

tull , jeg forstå god hvorfor mange velger elbil

Det jeg ikke forstå  er hvorfor menge av entuastene ( antagelig alle ) ikke ser hvorfor mange også lar være å skaffe seg elbil

 

De som lar være stiller kritiske spørsmå som de ikke får svar på

Noen av disse bilr også sensuret bort med en bebrunelsen at det er idiotiske spørmål

Spørsmålene dine er idiotiske. Du bedriver dessuten stråmannargumentasjon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg ville nok bli kalt "entusiast" av deg, likevel kjøpte jeg meg dieselbil for et halvt år siden. Fordi jeg ikke fikk tak i elbiler som passet til behov og budsjett. Jeg har til gode å se noen oppegående mennesker hevde at alle burde kjøpe elbil slik det står i dag.

 

De som stiller kritiske og sammenhengende spørsmål får svar. Men det krever at de faktisk forstår hva de spør om.

fint for deg.

en etuiast er også en person som kun respekterer egne valg som han/hun også vil presse over på andre

Lenke til kommentar

 

tull , jeg forstå god hvorfor mange velger elbil

Det jeg ikke forstå  er hvorfor menge av entuastene ( antagelig alle ) ikke ser hvorfor mange også lar være å skaffe seg elbil

 

De som lar være stiller kritiske spørsmå som de ikke får svar på

Noen av disse bilr også sensuret bort med en bebrunelsen at det er idiotiske spørmål

Spørsmålene dine er idiotiske. Du bedriver dessuten stråmannargumentasjon.

 

fordi du ikke liker dem eller?

Lenke til kommentar

Vi har 2 biler, elbilen brukes til 98% av kjøringen, hadde den hatt hengerfeste og rundt 50mil reel rekkevidde, samt vært stasjonsvogn eller stor SUV (type Outlander) hadde vi lett byttet ut bensinbilen.

Vi må uansett ha 2 biler pga jobb.

 

Har hatt elbil i 3 år og selv om det er leaf med lav kapasitet ( jeg kommer tur/retur jobb + litt til på vinteren) så har jeg aldri opplevd problemene som elgen snakker om, strømmen har ikke vært borte mer en et par ganger, i noen timer på sikkert de siste 10 årene her jeg bor.

Jeg lader på jobb og hjemme hver dag, med unntak av helger hvor det stort sett holder å lade 1 gang.

Eneste grunnen til at vi kjøpte elbil var besparelsen, reduksjon i drivstoffutgifter alene betaler nesten bilen pr mnd ifht den gamle bilen, legg på lavere årsavgift og ingen bompenger så var valget lett, enten kjøre 15 år gammel litt sliten bil eller 2 år (den gang) gammel bil for samme månedlige kostnad, og når lånet er betalt neste år kjører jeg jo nesten gratis, da drivstoff utgjør desidert største utgiften.

Med elbilen bruker jeg ca 6kwh hver vei til jobb, altså ca 6 kr, bensinbilen brukte ca 1 l (som jo er rundt 9kw) på mila, så med litt under 3 mil hver vei blir det 6 kr mot 45 kr i bensin hver vei, det blir noen tusen i året det..

mange har 2 biler fordi de har tatt seg råd til det

siden en bil bare brukes til korte turer så funger det .

Det er når man bare har en bil , som skal brukes til alt av transport valget blir vanskeligere

 

skal det gå på rekkvidde så er det ikke så mange valg

skal det gå på lastekapsitet f.eks for ferie turer så er det ikke så mange valg

 

Hvorfor har du da ikke en ladbar hybrid i tilegg til elbilen ?

da kunne du jo kjøre hybrid kun på strøm hvis du ville det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...