Gå til innhold

SNIKTITT: Playerunknown's Battlegrounds


Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke kritikken av artikkelen i hele tatt. Hva mener folk da? At man ikke skal nevne problemer med spillet pga det er i Early Access og dermed lure folk til å tro at spillet er feilfritt og uten problemer? Jeg tror vesentlig flere folk hadde blitt forbannet om gamer unnlot å nevne veldig reelle problemer spillet har. Hva med å tenke litt før dere skriver, hva er målet med kritikken dere gir? Det er jammen ikke rart at vi beveger oss mer og mer mot ett politisk korrekt samfunn, all den tid alle tar gyldig kritikk som den største fornærmelse, uavhengig om det rammer dem eller det de bryr seg om. Bli voksen, og lær dere å ta kritikk for hva det er, en mulighet til å forbedre seg. Takk til Gamer for å nevne feil, men samtidig informere meg om at jeg bør holde øye med tittelen i fremtiden. Da vet jeg at jeg kan kjøpe et annet spill, mens jeg venter på at dette kommer ut av EA forhåpentligvis som et fantastisk produkt.

 

Og vet man ikke forskjellen på dialekt og Nynorsk, så bør dere vurdere noen år til på barneskolen.

 

Preach it brother! Kidsa har jo vært hypet i månedsvis å brukt penger på spillet så all negativ omtale går på stoltheten deres 8)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt flaut å lese slike overskrifter når:

Note: This Early Access game is not complete and may or may not change further. If you are not excited to play this game in its current state, then you should wait to see if the game progresses further in development. Learn more

 

Det er med dei tekniske sidene av spelet at Battlegrounds verkeleg slit. Sjølv med det beste skjermkortet ein kan få tak i, får eg dropp i biletefrekvens ned mot 15 med alle innstillingane på «very low» i 1080p, noko som blir monaleg verre med svakare kort.

 

Et spill som dette er ikke naturlig GPU begrenset.

 

Men til "overskriften" (med unntak av det opplagte).

Jeg har fulgt med på de mest aktive casterne rundt dette spillet i noen uker og heftig mange timer og selv om det har masse bugs (EA) så overdriver denne artikkelen det i så stor grad at man nesten må trekke litt må smilebåndet. 

 

Selvsagt har det issues, og ganske irriterende sådane til tider, men makan til overdrivelse :p

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ekstremt uvitende og provoserende vinkel på denne artikkelen.

For det første er det PlayerUnknown som sto for de første BattleRoyale-modsene til ArmA. Så å si at det er "ei godt brukt oppskrift" oppfatter jeg nærmest som snerpete.

Dette er originalskaperen av de første BattleRoyale, så er det noen som fortjener å bruke oppskriften, så må det være han/dem.

Det er faktisk de andre som har hermet, ikke omvendt. (dessuten er de andre ræva i forhold uansett!=)

 

Videre så har de vært veldig grundige i å planlegge spillet sitt, i motsetning til H1-teamet, som slutta å fikse bugs og bare brukte alle ressurser på å safe fanbasen sin gjennom streamers.

De har stort sett ikke tilføyd noe nytt i spillet på 1-2 år, og har bare lagt inn mer og mer skins, crates og microtransactions for å tjene penger.

Rett og slett dårlig stil. De har vært slappe og grådige, og det kan man se på hvor sinnsykt mange salg PUBG hadde første uka!

 

11 millioner dollar kommer ikke av ingenting. Folk var rett og slett drittlei å ikke bli tatt seriøst av h1z1-devs... Alle har venta på det her!

 

At det er dårlig optimalisert er ingen hemmelighet. Men så har spillet til gjengjeld bare vært ute i 1-2 uker, så hva forventer man? Syns forfattere på gamer.no bør sette seg inn i hva det vil si å spille Early Access... det er tross alt standard mas hver eneste gang.

Til sammenligning har f.eks Rust-teamet brukt 2 år på å finne en kritisk feil i optimaliseringen sin, så i mine øyne har PUBG god tid, før jeg syns det er verdt å klage over... (feilen var rendring av skjulte playermodels, slik at man tapte BETYDELIGE mengder fps)

 

Rubberbandingen var forresten en bug i spillmotoren de bruker (Unreal Engine), som de beskriver i nyeste patchnotes. Det ble patchet i dag tidlig, patch nr 2.

Har ikke opplevd rubberbanding siden før patchen. I utgangspunktet er det UnrealEngine sin feil at dette oppstod, og ikke PUBG-teamet. Igjen et rimelig svakt argument.

 

Rimelig teit å sutre over et early access spill på denne måten, spesielt når alle argumentene bunner i ignoranse og uvitenhet.

Som sagt er det provoserende, med tanke på at det er PUBG som er de opprinnelige skaperne av BR-mods. Og det merkes!

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er selvsagt ikke feil å kritisere spillet for dårlig ytelse, men å nevne dette i 4 av artikkelens 13 avsnitt når spillet tross alt er i Early Access blir i mine øyne litt dumt. Enda mindre informativt blir det når det snakkes om hvilket skjermkort artikkelforfatteren har, da man ved å åpne task manager fort kunne sett at CPUen står å surrer opp mot 100%.

Som andre har nevnt var rubberbandingen en bug i Unreal Engine, som nå altså er fikset. Jeg regner med at problemene angående nettkoden har sammenheng med rubberbandingen, da jeg ikke kan si å ha opplevd dette som noe problem selv så lenge det ikke er rubberbanding på gang.

Det jeg gjerne skulle sett nevnt i artikkelen er forskjellene sett opp mot de andre spillene i sjangeren som nevnes. Den enorme forbedringen i UI og våpentilbehørssystemet i forhold til Arma-serien og dens mods kunne jo for eksempel vært ofret ett avsnitt? Selve spillmekanikkene kunne jo også vært nevnt med mer enn én setning og et par intetsigende beskrivelser av hvordan artikkelforfatteren føler seg i det han sniker seg rundt hjørner. Også her kunne man sammenlignet med konkurrentene, for eksempel hvordan man har gått bort fra systemet med et par reservehjelmer og skuddsikre vester i baggene som i H1Z1, eller forenklingen av loot systemet (våpen finner man for eksempel alltid med ammo som passer) i forhold til Arma BR.

Til syvende og sist blir hele artikkelen litt overfladisk for min del. Den sier faktisk svært lite om selve spillet og de grunnleggende byggesteinene utviklerne har laget, som spillet åpenbart vil bygge videre på. Det er jo dette som er viktig i et Early Access-spill, ikke problemer som allerede var løst i det artikkelen ble publisert. Ikke bare blir det lite interessant for meg som leser, men dere har jo også gjort dere selv en bjørnetjeneste ved at artikkelen svært fort vil bli irrelevant.

Det er vel forresten stort sett bare i akademia at kopiering av eget arbeid blir sett på som plagiat..

Endret av Sondre K
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Skjønner ikke hvordan du har klart å oppleve det her. Vi er en vennegjeng på rundt 6-7stk som spiller dette daglig og spillet flyter bra, aldri blitt disconnected (Har hatt over 100 kamper) og flere sier dette spillet har beste nettkoden per dags dato i forhold til hit registrering. Spillet er milevis bedre enn H1Z1 og andre spill så syns artikkelen her burde fokusert på alt som gjør det såpass bra. Utviklerne har også lansert 3 patcher hittil innen den korte tiden som fikser veldig mye.

 

Når du skriver at du får 15 fps så er det noe alvorlig galt. jeg har konstant over 80 i 3440x1440 med GTX1080. Riktignok med noen tweaks her og der men er tross alt EARLY ACCESS. Kompis med GTX970 har også over 80fps men da i 1080p.

 

Føler det er så mye dårlige spill i dag men aldri hatt d så morro som i dette spillet på veldig lenge. Så det fortjener ros, ikke kritikk særlig etter 2 uker(?) i early access. Selv på offisielle redditen har jeg ikke lest noe av den kritikken du nevner her...

Mogleg me har vore ekstremt uheldig med serverane, men det blir for dumt å skryte av ytinga til spelet. Eg får opp mot 200 FPS i ny og ne i rolege områder (1080ti), ja, men som eg skriv i artikkelen er det dropp ned mot 15 (eg meiner ikkje at gjennomsnittet ligg på 15, stort sett ligg FPS rundt 150-230 på low). Det er dei små droppa som vitnar om dårleg optimalisering, og er infernalsk irriterande. Spesielt er flyfasen eit mareritt ytingsmessig, og dei eg har spelt med har hatt akkurat dei same problema. Eit kjapt google-søk viser òg at veldig mange har trøbbel med yting. Det blir feil å ikkje kritisere spelet for den aller fremste svakheita det har. 

 

Me kjem ikkje med noko endeleg dom over spelet, fordi det er Early Access som du seier. Poenget er å gi eit inntrykk om det er verdt å bruke pengane sine på spelet enno, og det er det ikkje etter mi meining. Det er mange timar å hente her, men eg ville spart dei til spelet er noko meir stabilt. Viss ein syns spelet verkar interessant vil ein utan tvil få mykje ut av det, eg seier berre at opplevinga av spelet kjem til å bli mykje betre med fleire oppdateringar. 

Du skrev at du har endra på filer får, hvis du har brukt den FoV greia så burde du fjerne den merka vesentlig hopp i FPS og mindre drops når jeg tok det vekk igjen. :)

Lenke til kommentar

Har sett en del på summit spille dette på twitch, er fan av slike spill og har spilt "ferdig" h1z1... etter det jeg har sett så er det mye dårlig net/gamecode/servers, ser gang på gang summit bli skutt bak hjørner, trær etc han klikker jo selv i vinkel...ikke noe er mere frusterende å bli skutti værste fall dø når man er i sikker dekning etter å ha holdt på 30+min, har selv ikke spillet men ser fram til forbedringer. Mulig jeg plukker det opp påsteamsale i sommer om det dukker opp der. 

Lenke til kommentar

Dere med god ytelse, hva slags CPU/RAM har dere? Sitter selv med en i7 3770 og 8GB 1600Mhz RAM, GTX 1070/1440p monitor, Sliter på alle settings. Low og Ultra. Får aldri mer en 60fps, gjennomsnitt sikkert på 45-50...

 

Evt hva slags klokkehastig kjører dere på CPU?

Lenke til kommentar

Dere med god ytelse, hva slags CPU/RAM har dere? Sitter selv med en i7 3770 og 8GB 1600Mhz RAM, GTX 1070/1440p monitor, Sliter på alle settings. Low og Ultra. Får aldri mer en 60fps, gjennomsnitt sikkert på 45-50...

 

Evt hva slags klokkehastig kjører dere på CPU?

4.2 Ghz I7-4770K og 16gb minne. Men det er mer viktigere med rett settings.

Launch options i Steam:

 

-refresh 144 -maxMem=13000 -malloc=system -force-feature-level-11-0

 

Bytt ut refresh med max refreshrate, maxmem med hvor mye minne du vil benytte. 13000 er 13gb, greit hvis du har 16gb. Ta litt mindre enn max mem.  Du har også gameusersettings.ini du kan endre på, særlig scale må du passe på står på 100 og ikke noe mer eller mindre. Det er mye mer å endre på, anbefaler redditen :) Disable mouse smoothing, 21:9 fov support hvis du har ultrawide skjerm, disable blur, reshade enb for å rette fargene og fjerne enda mer blur. 

 

Oppgraderte til GTX 1080TI igår og jeg merker faktisk plutselig drops nede i 30-40fps iblant men er stort sett på 80-90. Fps droppen gir ingen mening heller, det er gjerne innendørs og ute i byen med masse detaljer får jeg knallbra fps. Regner med det blir rettet på, plager meg ikke merkverdig.

Endret av Avean
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Dere med god ytelse, hva slags CPU/RAM har dere? Sitter selv med en i7 3770 og 8GB 1600Mhz RAM, GTX 1070/1440p monitor, Sliter på alle settings. Low og Ultra. Får aldri mer en 60fps, gjennomsnitt sikkert på 45-50...

 

Evt hva slags klokkehastig kjører dere på CPU?

4.2 Ghz I7-4770K og 16gb minne. Men det er mer viktigere med rett settings.

Launch options i Steam:

 

-refresh 144 -maxMem=13000 -malloc=system -force-feature-level-11-0

 

Bytt ut refresh med max refreshrate, maxmem med hvor mye minne du vil benytte. 13000 er 13gb, greit hvis du har 16gb. Ta litt mindre enn max mem.  Du har også gameusersettings.ini du kan endre på, særlig scale må du passe på står på 100 og ikke noe mer eller mindre. Det er mye mer å endre på, anbefaler redditen :) Disable mouse smoothing, 21:9 fov support hvis du har ultrawide skjerm, disable blur, reshade enb for å rette fargene og fjerne enda mer blur. 

 

Oppgraderte til GTX 1080TI igår og jeg merker faktisk plutselig drops nede i 30-40fps iblant men er stort sett på 80-90. Fps droppen gir ingen mening heller, det er gjerne innendørs og ute i byen med masse detaljer får jeg knallbra fps. Regner med det blir rettet på, plager meg ikke merkverdig.

Skal prøve dette når jeg kommer hjem :) Men stort sett plager ikke fps meg sånn veldig. Er vant til å spille Arma 3 på 20-35fps jeg :p

 

Sitter GPU usuage dinn alltid på 90-99%? Min varier veldig fra 50-99% :/

Lenke til kommentar

Bra med negativ anmeldelse der du kritiserer optimalisering på et early access spill som har vært ute i 2 uker. Litt vel tidlig spør du meg. Har du også alle innstilliingene på Very low er det ikke rart du får drops. Da har skjermkortet ditt ingenting og si, da du setter all stress på CPU. Smell opp texture og postprocessing på high-ultra, og få litt av stresset over på GPU.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke kritikken av artikkelen i hele tatt. Hva mener folk da? At man ikke skal nevne problemer med spillet pga det er i Early Access og dermed lure folk til å tro at spillet er feilfritt og uten problemer? Jeg tror vesentlig flere folk hadde blitt forbannet om gamer unnlot å nevne veldig reelle problemer spillet har. Hva med å tenke litt før dere skriver, hva er målet med kritikken dere gir? Det er jammen ikke rart at vi beveger oss mer og mer mot ett politisk korrekt samfunn, all den tid alle tar gyldig kritikk som den største fornærmelse, uavhengig om det rammer dem eller det de bryr seg om. Bli voksen, og lær dere å ta kritikk for hva det er, en mulighet til å forbedre seg. Takk til Gamer for å nevne feil, men samtidig informere meg om at jeg bør holde øye med tittelen i fremtiden. Da vet jeg at jeg kan kjøpe et annet spill, mens jeg venter på at dette kommer ut av EA forhåpentligvis som et fantastisk produkt.

 

Og vet man ikke forskjellen på dialekt og Nynorsk, så bør dere vurdere noen år til på barneskolen.

Folk som kjøper det vet det er Early access. PU har også kommet ut og sagt at det er problemer. Kritikken til artikkelen er helt ok, når han kommer ut å skriver om feilene som vi alle vet om. Pointless artikkel

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folk som kjøper det vet det er Early access. PU har også kommet ut og sagt at det er problemer. Kritikken til artikkelen er helt ok, når han kommer ut å skriver om feilene som vi alle vet om. Pointless artikkel

 

Så med denne fantastiske logikken kan man altså anta at alle spill i early access er like? Eller kan det kanskje være slik at noen spill fungerer bedre i early access enn andre? Det kan være greit å vite i hvilken grad spillet faktisk fungerer mener jeg...Dine antagelser om at alle vet om feilene er rimelig egosentriske og sneversynte. Selv har jeg bedre ting å gjøre på enn å lese om hvert eneste EA spill der ute, da de for det meste er elendige uansett. Derfor, setter i det minste jeg, pris på at det lages en artikkel om spill som er verd å sjekke ut. Dette spillet har jo eksplodert i popularitet, og da er det naturlig å lage en artikkel på det. At du ser det som pointless fordi du vet noe om det er uvesentlig. Jeg synes det er pointless med sportsnyheter siden jeg bryr meg døyten i det, men jeg skjønner da at det finnes andre mennesker der ute som kanskje har glede av det. Med den, ærlig talt, idiotiske holdningen kan man jo bare drite i å skrive om noe som helst, for ett eller annet sted sitter det en som deg og vet om saken, og da vet jo som sagt "alle" om det. Teiteste jeg har lest så langt i år, gratulerer...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Phelix:

Man trenger ikke en egen "bashing" artikkel på gamer.no for å gjøre seg opp en mening om spillet. Når man står på store page så der du alle tilbakemeldingene der. Alt av bugs nevnes.

På en spilljournalistikk side forventer jeg en litt dypere analyse enn oppramsing av bugs og trolling rundt disse.

 

Samt vis gjerne at du har litt kunnskap om sjangeren du anmelder. Gjør litt sammenligninger mot lignende spill DayZ, H1Z1 etc.

 

Forøvrig, jeg spiller ikke disse spillene selv men finner stor underholdning i å se på streams og uavhengige castere som vet hva de snakker om.

Hadde spillet vært i en så elendig tilstand som enkelte skal ha det til ville det ikke vært mulig for castere å bruke så mye tid på det og samtidig ha et voksende publikum.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bra med negativ anmeldelse der du kritiserer optimalisering på et early access spill som har vært ute i 2 uker. Litt vel tidlig spør du meg. Har du også alle innstilliingene på Very low er det ikke rart du får drops. Da har skjermkortet ditt ingenting og si, da du setter all stress på CPU. Smell opp texture og postprocessing på high-ultra, og få litt av stresset over på GPU.

 

LoL! er du seriøs? Hvis du mener dette seriøst så vet du absolutt ingenting om hva "low - high" instillinger skal gjøre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

vil bare påpeke det at selv om det er laggy istartan av gamet, å det er buggs her å der så betyr det ikke at det er et dårlig spill? det har vært ute i knapt 1 måned nå! å det vil bare bli bedre å bedre!! selvføgelig kan det hende at det av og til crasher, eller at du får laggspikes, eller blir droppa ut, men husk at det er i EARLY ACCESS. å 260 kr er ikke så mye :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...