Gå til innhold

Hello innfører data rollover og fri roaming – og setter opp prisene


Anbefalte innlegg

Dessverre skal vi som så godt som aldri forlater landet være med å betale for de som har nytte av dette. Komplett sin løsning er genial, men selv de vil vel bli pålagt å gi det som teleselskapene kaller "fri roaming" (ikke mye fri når prisen øker med en 50 lapp pr mnd:) Personlig er jeg såpass sjelden utenfor landegrensene at det koster meg mer enn hva jeg evt. ville betalt for turen i seg selv.

 

Hos ICE kan vi fortsette med det gamle abonnementet som da kun vil fungere innenlands etter 1.juni

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er jeg og samboern borte fra Hello i allefall :p Helt uaktuelt å betale 150 kroner ekstra per hode for 2 gb data og utenlandsbruk, når komplett tilbyr 10 gig til 299 og utenlands for 80 kroner/8 kroner dagen. Betaler heller de 80 kronene ekstra når de er pålagt å legge til dette i abonementet hos komplett enn 150 kroner ekstra hos Hello. Dumskap!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er dette innslaget betalt for? Priser på mobiltjenester er ikke en teknonyhet.

Jo, det er en teknonyhet. Og hvis du ikke har fått med deg så har de omtalt andre som har gjort lignende endringer, samt at Tek.no har jevnlige tester av "beste mobilabonnement". Hvordan klarer du å kommentere på denne artikkelen uten å ha fått med deg hva Tek.no skriver om?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

 

På tide å bytte ja. den ekstra 50lappen vil jeg ikke betale.

Hva skal du bytte til da?

 

Nei, si det. må sjekke litt rundt om.

Jeg har sett litt rundt og det ser ut til at Talkmore kontant er det beste alternativet hvis man skal unngå å subsidiere andres utenlandsbruk...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er tvunget til å ha Get som tv og Internett leverandør da det inngår i fellesutgifter der jeg bor. Ble med på mobiltilbudet deres med 12gb for 184 kr i 3 mnd hvis du har både tv og nett fra Get. Er fornøyd nå inne i min andre mnd. Telenor dekning og allerede inkludert EU bruk (brukes bare 2-2 ganger i året av meg), så tviler på at prisen økes. Blir 369kr etter de 3 mnd. Med data sim for nettbrettet Kostnadsfritt.

 

Vurderer å bytte et par mnd til feks komplett, blir da ca samme prisen (da de tar betalt for data sim) men 2 gb mindre, 10 kontra 12 gb. Får da forhåpentligvis et nytt godt tilbud for å komme tilbake til Get. Med endringene som skjer nå vet jeg ikke hvor trolig det er, så blir nok bare værende hos Get. Pris for er år med 3 mnd halv pris : 320 kr / mnd inkl datasim. Føler det er en god pris.

Endret av VinceK
Lenke til kommentar

Da er jeg og samboern borte fra Hello i allefall :p Helt uaktuelt å betale 150 kroner ekstra per hode for 2 gb data og utenlandsbruk, når komplett tilbyr 10 gig til 299 og utenlands for 80 kroner/8 kroner dagen. Betaler heller de 80 kronene ekstra når de er pålagt å legge til dette i abonementet hos komplett enn 150 kroner ekstra hos Hello. Dumskap!

Ja, i ca 2 måneder, så øker komplett prisene også. Det kommer til å bli ulovlig å fakturere ekstra for bruk i EU. For all del bytt til komplett om du vil, så lenge du er klar over at deres abonnement kommer til å endres også, ellers er de lovstridige. Alle kommer til å bli dyrere, så enkelt er det.

Lenke til kommentar

 

Da er jeg og samboern borte fra Hello i allefall :p Helt uaktuelt å betale 150 kroner ekstra per hode for 2 gb data og utenlandsbruk, når komplett tilbyr 10 gig til 299 og utenlands for 80 kroner/8 kroner dagen. Betaler heller de 80 kronene ekstra når de er pålagt å legge til dette i abonementet hos komplett enn 150 kroner ekstra hos Hello. Dumskap!

Ja, i ca 2 måneder, så øker komplett prisene også. Det kommer til å bli ulovlig å fakturere ekstra for bruk i EU. For all del bytt til komplett om du vil, så lenge du er klar over at deres abonnement kommer til å endres også, ellers er de lovstridige. Alle kommer til å bli dyrere, så enkelt er det.

 

 

Komplett tar 80 kr ekstra for en måned med fri bruk i EU. Jeg overlever et pristillegg på 30-40 kr på mitt 10 GB abonnement, om de skal spre dette utover 12 måneder, men en prisøkning som Hello har foretatt seg er helt uaktuelt. Hello har tatt seg grovt ekstra for både data rollover og fri bruk i EU. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Steiki, de er dyre ja!

Jeg har Chilimobil, kona har Hello, gikk dit nettop fordi de har Telenor og billligste 10 GB, så, nå leter hun etter billigste 10 GB telenor dekning igjen,

Blir vel Komplett?

 

 

Det blir Komplett, men de har ennå ikke justert noe etter inkludert EU.

Komplett kommer nok også til å øke prisene enten før eller på den 15 juni

Lenke til kommentar

 

 

Steiki, de er dyre ja!

Jeg har Chilimobil, kona har Hello, gikk dit nettop fordi de har Telenor og billligste 10 GB, så, nå leter hun etter billigste 10 GB telenor dekning igjen,

Blir vel Komplett?

 

 

Det blir Komplett, men de har ennå ikke justert noe etter inkludert EU.

Komplett kommer nok også til å øke prisene enten før eller på den 15 juni

 

 

Helt greit, men alt med måte. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Byttet til Komplett i dag tidlig når jeg fikk beskjed av Hello. Fra 298 til 449? 50% økning. 2GB ekstra data jeg ikke har bruk for. Nope.

 

De få gangene jeg er i utlandet klarer jeg meg fint uten Roaming. Komplett har også valg om å legge til spesifikke dager for 8kr dagen.

Lenke til kommentar

Byttet til Komplett i dag tidlig når jeg fikk beskjed av Hello. Fra 298 til 449? 50% økning. 2GB ekstra data jeg ikke har bruk for. Nope.

 

De få gangene jeg er i utlandet klarer jeg meg fint uten Roaming. Komplett har også valg om å legge til spesifikke dager for 8kr dagen.

ENN SÅ LENGE!

 

Husk at også Komplett må forholde seg til de nye rwglene som trer i kraft 15. Juni, akkurat som ALLE andre. Vi VIL se en endring av prisene over hele fjøla innen 15 juni. Telenor og Telia i fjor, Hello og ice i år. De andre kommer haltende etter utover i april og mai.

 

*edit*

 

Ingen som har lagt merke til at Sandaker har gitt seg? Lurer på hvorfor. Plutselig ny sjef og ny strategi. Magefølelsen er negativ til dette.

Endret av Kynxx
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor skal de som allerede har bruk i EU inkludert endre prisen?

 

Om du sikter til Komplett og Chili, har de en pakke som kan skrus av og på. Det vil ikke være godkjent av det nye EU direktivet som kommer 15.06, så også de vil måtte gjøre endringer.

Lenke til kommentar

 

 

Da er jeg og samboern borte fra Hello i allefall :p Helt uaktuelt å betale 150 kroner ekstra per hode for 2 gb data og utenlandsbruk, når komplett tilbyr 10 gig til 299 og utenlands for 80 kroner/8 kroner dagen. Betaler heller de 80 kronene ekstra når de er pålagt å legge til dette i abonementet hos komplett enn 150 kroner ekstra hos Hello. Dumskap!

Ja, i ca 2 måneder, så øker komplett prisene også. Det kommer til å bli ulovlig å fakturere ekstra for bruk i EU. For all del bytt til komplett om du vil, så lenge du er klar over at deres abonnement kommer til å endres også, ellers er de lovstridige. Alle kommer til å bli dyrere, så enkelt er det.

 

 

Komplett tar 80 kr ekstra for en måned med fri bruk i EU. Jeg overlever et pristillegg på 30-40 kr på mitt 10 GB abonnement, om de skal spre dette utover 12 måneder, men en prisøkning som Hello har foretatt seg er helt uaktuelt. Hello har tatt seg grovt ekstra for både data rollover og fri bruk i EU. 

 

Det kommer til å bli mer enn 30-40 kr i løpet av 12 mnd..... Komplett var billig før, men ikke billigst. Jeg ser ikke hvordan de plutselig skal bli billigere enn andre med EU priser. Vi får vente å se hva det blir, men sannsynligvis blir det ca på det nivået ICE har vil jeg tippe. Både ICE og Hello la jo til 30 kr for 1 GB f.eks. Så det at komplett skal kun legge på 30 kr for et helt år for 10 GB blir urealistisk vil jeg tro.

 

Du må huske at det er mulig komplett taper masse penger når folk drar til EU, men de bruker denne muligheten til å få masse kunder. Så når de øker prisene til de samme som andre så blir folk litt irriterte, men prisene er ca like som andre, så de blir. Og så tar de bare tap nå. Jeg mener de er i oppstartsfasen så de taper nok uansett.

 

Enig i at Hello sin prisstigning er ganske drøy derimot.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...